5tilføjet af

jeg er på jagt efter en støvsuger på under 1000 wa

jeg har en generator i mit kolonihavehus, men den er kun på 1000 watt, så den har meget besvær med at starte en støvsuger, jeg har prøvet.
jeg søger derfor en støvsuger med et startforbrug på ca. 800 watt, men jeg kan ikke finde nogen.
der koster ca. 18.000 kr. at få indlagt el, mest på grund af den høje afgift til staten, så det bliver først instaleret næste år.
mus har ødelagt diverse puder og sengetøj sidste vinter, og jeg har meget besvær med at fjerne støv og spindelvæv, så jeg skal bruge en støv forsluger.
min generator er en brugt fætter nyborg, som jeg betalte 1000 kr. for, min nabo købte en meget kraftigere generator for 2200 kr. på nettet, og den larmer næsten ikke, min larmer, og visse havekolonister klager over støjen - det forstår jeg godt - derfor har jeg tænkt på om det er muligt at mindske støjen, ved at isolere generatoren med et eller andet, den står udendørs under brug.
men hvad kan jeg isolere med, den er jo luftkølet, så den skal også af med varmen, en anden ide er at påsvejse en udstødning fra en bil, men hvem kan og vil gøre det, generatoren skal jo ind på et værksted, for at en smed, eller en
anden fagmand kan udføre en forbedring.
signeqqq@yahoo.dk
ps. hvem kan evt. lave en meget lydtæt kasse?
tilføjet af

2 fra punkt 1

Electrolux støvsuger ZG8800

Bæredygtig støvsuger lavet i genbrugstplast. Ultraone Green er både effektiv, lydsvag og har lang aktionsradius. Med HEPA filter.

Motoreffekt 1000 watt
Sugeeffekt 330 watt
Vaskbart HEPA filter
Aktionsradius 12 meter
Sugestyrkeregulering
LED display
Aeropro 3-i-1: fuge, børste og møbelmundstykke
Posekapacitet: 5 liter
Slangehåndtag
Vægt: 7,08 kg
Lydniveau max 72 dB


DKK2.499,-


Bosch støvsuger BSN1700

Støvsuger med elektronisk sugestyrkeregulering og ergonomisk håndtag.

Motoreffekt 300-1700 watt
Elektronisk regulering af sugestyrke via drejeknap
Ergo håndtag
Teleskoprør med skydeknap
Air Clean ll hygiejnefiltersystem
Volumen i støvsugerpose 3 liter
Omstilleligt kombimundstykke (260 mm sugebredde)
Aktionsradius 8 meter
2 tilbehørsdele: Fuge- og polstermundstykke
Indikator for udskiftning af støvsugerpose
Automatisk ledningsoprul
Vægt 3,6 kg uden rør, slange og midstykke
Støvsugerpose: BBZ71AFK/TYP K


DKK799,-
tilføjet af

Generatoren......

ville jeg nu nok udskifte med en ny, det er nok bedst i det lange løb, mindre støj og så kan den klare flere watt.
Mvh
Den Gamle
tilføjet af

Trådløs støvsuger?

Vi bruger trådløse støvsugere ude hos de ældre. De er trådløse, men vi skal lige have dem til at suge, men det har vi sat teknik og miljøudvalget på.
tilføjet af

mange tak for dit svar, jeg har printet det

og jeg vil undersøge det hos punkt 1 i morgen, jeg ved vi har en støvsugerforhandler her i byen, som kun sælger støvsugere, og udstyr, men han har intet kendskab til det du netop nævner, så mange tak igen.
tilføjet af

Morer du dig godt???

"radikal"
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.