8tilføjet af

JAMO Studio S 502 HCS 51

er der nogen der kender til dette "hjemmebiograf-system" fra Jamo? og evt nogle med erfaringer og priskendskab?
Jeg vil rigtig gerne høre, om I kan råde/fraråde mig at købe sådan et. Jeg har før ladet mig fortælle, at jamo er af bedre kvalitet uden at hedde bose, det ved jeg godt.. :0) Jeg skal bruge det til både høj musik, film, radio. det skal kunne det hele godt.. helst! på forhånd mange tak for jeres tid.
Mvh. MUT
tilføjet af

Typisk LOW-END

Det er og bliver aldrig HI-FI. Uden tvivl fint og effektfuldt til filmkigning. Men som lydanlæg vil det være som alle andre i klassen, skinger og boom-bas hvor alle toner lyder ens. Antagelig samlet og produceret i et lavprisland som Kina.
Kvalitetsanlæg og alround anlæg der lyder rigtig godt koster antagelig det tidobbelte. HI FI klubben har en række gode forslag, men prisen er anderledes.
Læg iøvrigt mærke til fup-opgivelserne for effekt (WATT). Man tryller 100 + 65 om til 425. Og disse effekter der først er opgivet er antagelig allerede tvivlsomme.
tilføjet af

vi har jamo

Et dvd, cd, radio, suroundsound anlæg fra JAMO. Jeg synes det fungerer rigtig godt, vi har dog haft det til reperation en gang, men der dækkede garantien. Der findes helt sikkert det der er bedre, men til den pris synes jeg at det er rigtig godt.
tilføjet af

Lyt selv

Den slags må man aldrig spørge andre om :-)
Det er dine ører der skal bestemme, så du skal selv lytte og bestemme om det er prisen værd.
Der er ingen tvivl om at lydkvaliteten i Jamo overgås med flere længder af dyrere mærker, men om forskellen er stor nok til at retfærdiggøre merprisen kan kun du selv afgøre.
Hvordan man vurderer lydkvaliteten afhænger jo også af hvad man normalt lytter til. MP3-generationen vil sikkert mene at et hvilket som helst anlæg lyder godt ;-)
tilføjet af

nå da

det lyder somom du har god forstand på sådan noget, men hva skal man så se efter hvis prisen skal holdes nede, og være til at komme i nærheden af? er der evt. nogen der ved hvor de forhandler jamo, så man kan høre det med "ild i"?..
tilføjet af

Sony DAV DZ230

hva så med sony? det er da også et mærke jeg kender.. det ser også fornuftigt ud. er der nogen der har det? Jeg ved ikke helt hvad jeg går efter af mærke, som sagt kender jeg ikke så mange. derfor er gode råd velkomne..
tilføjet af

perfekt

se det er jo et svar man kan bruge til noget.. tak.. jeg tror nu nok, det bliver det her sony, det er til en billig og SU-venlig pris.. 1900kr. Jeg har haft Bose i min stue engang, men har desværre ikke så store penge i mit liv lige nu.. den tid, den glæde!og nej jeg skal jo netop ikke tælle strygere i vivaldis 4 årstider.
tilføjet af

En overvejelse værd??

Jeg har selv lige anskaffet "dimsen" som linket fører til. Jeg var faktisk bare ude efter en DVD afspiller, men fandt så den istedet.
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=1404&menuid=249&menu=Multi&catid=359
Lydkvaliteten er OK, uden at være super duper HiFi, og en audiofil ville sikkert slå sig på lårene af grin, men det vil en sådan jo af de fleste mærker. Den virker aldeles glimrende som hjemme biograf, men jeg kan ikke sige noget om hvordan den er som musik afspiller, da jeg endnu ikke har "udforsket" det område med den.
Eneste anke er at DVD afspilleren larmer lige rigeligt når den kører, men det er kun i de stille pauser i filmen det høres, og det er kun generende den første aften.
Jeg forsøgte først at skaffe den fra Amitech selv, da det var deres annonce jeg faldt over, men der var udsolgt i DVDen og der var kun højttalerne tilbage, men jeg fandt den så hos Easushhopping, oven i købet 4-500 Kr billigere.
tilføjet af

Fornuftigt sæt

Jeg har det omtalte sæt, og det er godt til film, og jeg synes faktisk også det gør det godt til lyd. Jeg er klar over, at det kan gøres bedre, det er kun et spørgsmål om penge, men jeg synes sådan et sæt er nok.
Jeg må så sige, at jeg overvejer at sælge mit, da jeg vil have en bluerayafspiller, og skal så have fundet noget andet til at give lyden. Hvis du ikke har købt noget endnu, kan du jo sende mig en mail: Ums_Ums_Ums@hotmail.com, så finder vi nok en god su-venlig pris på en ganske fornuftig hjemmebiograf :)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.