8tilføjet af

Hvordan var 1988?

Mine forældre har sølvbryllup til næste år, og i den anledning har jeg fået en god idé til en gave!
Jeg ville gerne lave en kasse der indeholder 1988 😃
Dvs. jeg vil gerne finde ud af hvilket musik man hørte hver gang man tændte radioen, hvilke teknologiske gennembrud der overraskede, hvilke nyheder der shokerede, hvilken mode alle var vilde med eller hadede, hvilken film blev et kæmpe biograf hit, hvilken dag der var den varmeste i mange år osv osv.
Det kunne være så sjovt hvis de fik en hel 'flashback' oplevelse og kunne stå og sige "nåå ja, og husker du" osv.
Så, nu er jeg på min jagt efter sådanne informationer! Det er bare lidt svært😮På wikipedia er der jo lister med hvad der er sket forskellige år, men det er som regel dødsår og fødslsår, og jeg kan ikke gennemskue om det overhoved har været noget man lagde mærke til i '88. Derudover kan man også søge på udgivelses år af film på imdb, men det er sjældent den samme præmiere som i Danmark...
Er der nogen der kender en måde, at få lidt indblik i 1988? Er der lavet en video eller bog eller artikel eller noget der handler om "året der gik, 1988" eller noget i den stil, som kunne hjælpe mig lidt på vej?🙂Jeg håber der er nogen der kan hjælpe!
tilføjet af

Hvordan var 1988?

- George Busch bliver præsident
- Lockerbie katastrofen
- TV2 sender for første gang
Ellers kan du bestille Hvem Hvad Hvor 1988 her til en billig penge http://www.saxo.com/dk/hvem-hvad-hvor-1988_indbundet_sx13515042 🙂
tilføjet af

Hvordan var 1988?

Mine forældre har sølvbryllup til næste år, og i den anledning har jeg fået en god idé til en gave!
Jeg ville gerne lave en kasse der indeholder 1988 😃
Dvs. jeg vil gerne finde ud af hvilket musik man hørte hver gang man tændte radioen, hvilke teknologiske gennembrud der overraskede, hvilke nyheder der shokerede, hvilken mode alle var vilde med eller hadede, hvilken film blev et kæmpe biograf hit, hvilken dag der var den varmeste i mange år osv osv.
Det kunne være så sjovt hvis de fik en hel 'flashback' oplevelse og kunne stå og sige "nåå ja, og husker du" osv.
Så, nu er jeg på min jagt efter sådanne informationer! Det er bare lidt svært😮På wikipedia er der jo lister med hvad der er sket forskellige år, men det er som regel dødsår og fødslsår, og jeg kan ikke gennemskue om det overhoved har været noget man lagde mærke til i '88. Derudover kan man også søge på udgivelses år af film på imdb, men det er sjældent den samme præmiere som i Danmark...
Er der nogen der kender en måde, at få lidt indblik i 1988? Er der lavet en video eller bog eller artikel eller noget der handler om "året der gik, 1988" eller noget i den stil, som kunne hjælpe mig lidt på vej?🙂Jeg håber der er nogen der kan hjælpe!


Prøv det Berlingske hus.... Så kan du også forære dem forsiden på avisen den mærkedag i 88´
tilføjet af

Glasnost og Perestrojka

Et par russiske ord, der pludselig blev kendte i 1988.
Den lille havfrue fyldte 75 år.
Danmark blev nr. 3 ved det Internationale Melodi Grand Prix med 'Ka du se hva jeg sa' af Kirsten og Søren. Bo Bendixen døde, ham med: 'Det er vores bryllupsdag.'
Så var der den store togulykke ved Sorø og postrøveriet i Købmagergade. De første spadestik til Storebæltsbroen blev taget i Nyborg og Korsør. Dublin og Odense fyldte 1000 år.
I øvrigt så sender DR hvert torsdag aften fra 20.30 til 21.00 udsendelser fra firserne. I sidste uge var de nået til 1986, i denne uge må det så være 1987 og i næste uge må turen så være kommet til 1988. Det var nok værd at se.
tilføjet af

1987 var et godt år!

Der blev jeg født*S..
tilføjet af

Sommeren var elendig.

Der var vel højst 10 solskinstimer tilsammen i månederne juni, juli og august i 1987. Aldrig før eller siden har jeg oplevet noget så trist. Vejrmæssigt.
I øvrigt handlede det om 1988 og ikke 1987.
tilføjet af

...men musikken var god :-)

Def Leppard udgav "Hysteria"
Guns 'N' Roses udgav "Appetite For Destruction"
INXS "Kick"
To mention a few 😃
Nå, nu var det ikke '87, men '88
...hmm hvad skete der i '88, bortset fra at jeg blev færdig med 9. klasse og startede i gymnasiet?
Nåjo musikalsk så udgav Bon Jovi "New Jersey" og ja "Bad Medicine" blev spillet i radioen 😃 , ligesom George Michaels "Faith" også blev det til ørerne faldt af 😃 I det hele taget begyndte poppen virkelig at overtage pladsen for rocken ude i æteren (begrædeligt efter min mening), "bedst" illusteret med Rick Astleys "Never Gonna Give You Up" (argh ydrk!)
Og ja rent politisk så styrede Poul Schlüter herhjemme mens Ronald Reagan gik af overthere, Gorbatjov var begyndt at tale om perestrojka og glasnost mens Margeret Thatcher stadig regerede UK, og ja Sorø-ulykken, er det virkelig 25 år siden?
Nåja Blekingegadebandens attentat på postkontoret i Købmagergade med dødelig udgang for en betjent til følge var da vist også i 88...
tilføjet af

Måske en film eller 2..:

Fra det år, fandt jeg denne på Wiki..:

http://en.wikipedia.org/wiki/1988_in_film


Måske en bog?
Der kom da én bog det år, der skabte megen debat..:
http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akademi/Filosofi_Tro_Historie/De_sataniske_vers.htm

Men du kan måske også hente mere insp. her, på torsdag i næste uge..:
80'erne tur/retur: 1988
30.08.2012 20:30 - 21:00 på DR1

http://ontv.dk/info/11346351400-80erne-tur-retur-1988

Sikke da forresten en fantastisk ide og endda i så god tid, så skulle det nok være muligt for dig at hitte på en rigtig god gave med ét og andet fra året, som vil skabe glæde. [l]

ME.
tilføjet af

Dobbelt op..:

På den med 80érne tur retur. 🙂
Havde ikke lige set du havde det med.
Men så er det da slået fast. For øvrigt et kanon program om 80érne.
ME.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.