6tilføjet af

Hvordan laver jeg en Boot.ini (Windows 2000)??

Er der nogen af jer som ved hvordan jeg laver en Boot.ini disk (3.5" floppy eller CD)?
Alt det jeg kan finde står på engelsk og skrevet i hvad jeg forstår som en slags kodesprog, så forstår ikke en dyt af det :o(
Er der ikke bare en nem måde at lave den på?
Vil virkelig være dybt taknemmelig hvis der er en af jer som kan fortælle mig hvordan jeg gør og hvad jeg skal skrive.
tilføjet af

Vil du have fat i dine filer?

Er det fordi du ikke kan boote og nu er desperat for at få fat i dine filer. For så kan jeg godt hjælpe, selvom jeg ikke aner, hvordan du laver en opstartsdiskette til windows 2000.
tilføjet af

Ja for vil installere XP i stedet for

Formatterede harddisken og alt gik efter planen med installation af XP disken, men så begyndte den at skrive "kan ikke læse ......" og sådan blev det ved.
Da jeg startede computeren igen skrev den "ntldr mangler".
Har så søgt på nettet og det ser ud til at være et generelt problem. Har fulgt de informationer der stod på Microsofts side men lige det med en Boot.ini forstår jeg helt ærligt ikke.
Hvad vil du anbefale mig?
Takker for dit svar
tilføjet af

Du kan under opstarten

sætte din XP-cd i og begynde en ny installation. Når du så når et stykke ind i installationen, får du mulighed for at vælge "reparer" i stedet for "installer".
Det burde så reparere din installation uden at slette dine filer.
tilføjet af

Den vil ikke boote fra XP eller Win2000 disc?

Den bliver ved med at skrive "ntldr mangler" hvis jeg prøver det.
Derfor skal jeg boote på en anden måde som jeg forstår det.
Har du flere ideer er du meget velkommen.
tilføjet af

Jeg vil anbefale dig

Du skal bruge en anden computer der virker, samt en harddisk.
1) Du downloader ubuntu og brænder den til en CD (se her hvordan http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download )
2) Du starter computeren op fra cd'en (det er ikke sikkert, bios'en er sat op til at starte fra en cd, så hvis det ikke virker må du skrive hvis du har brug for hjælp til at ændre i bios-opsætningen)
3) Du kører ubuntu UDEN at installere (er du i tvivl, så spørg)
4) Du finder dine windowsfiler under "Steder" og flytter ligeså stille de relevante mapper over på din externe harddisk med træk og slip
5) Og så kan du gå igang med din nye installation
Jeg har hjulpet mange windowsbrugere med at redde deres filer med sådan en live ubuntu CD, så spørg endelig om hjælp (men læs nu lige hvordan på linket jeg gav, først....)
tilføjet af

Det vil jeg prøve

Jeg siger indtil videre mange tak, og god weekend.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.