15tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jehovas vidner "skiller fårene fra bukkene" - når de skal vælge, hvem der må modtage nadver og hvem der ikke må ?
Det er jo helt sikkert, at Gud ikke har udvalgt dem, da de ikke kan leve op til det krav der stilles :
Åb.14
v3 Og de synger en ny sang foran tronen og de fire levende væsener og de fireogtyve ældste, og den sang kunne ingen lære undtagen de ét hundrede og fireogfyrre tusind, som er købt fri af jorden.
v4 Det er dem, der ikke har sølet sig til med kvinder, men er jomfruelige.
De følger Lammet, hvor det går. De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde for Gud og Lammet,
v5 og der fandtes ikke løgn i deres mund; de er uden fejl.
_________
Hvis jeg var jehovas vidne, ville jeg da ikke finde mig i, at nogen har udvalgt sig selv, og forbyder andre at modtage nadver.
Jeg ville da tænke : "Hvordan ved han - at han er udvalgt - han synger jo pivfalsk 😃
og han har da kone og børn, så han har da været tæt på en kvinde, og så har han da også fyldt os med falske profetier.."
😖
Jeg ville se at komme ud af den sekt, og det kunne ikke gå for hurtigt !
Men jehovas vidner må jo vide, hvordan udvælgelsen sker ?
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Det har intet at gøre med det du skriver.
Skiller bukkene fra fårene. Det er i en helt anden betydning.
Lær din bibel at kende, hvis det er muligt.
2. Korinther 1,21
Men han som garanterer at I og vi tilhører Kristus, og han som har salvet os, er Gud.
Sådan foregik det med apostlene, og sådan foregår det stadigvæk.
Ånden fortæller hver enkelt hvem der er salvet.
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Det har intet at gøre med det du skriver.
Skiller bukkene fra fårene. Det er i en helt anden betydning.
Lær din bibel at kende, hvis det er muligt.
2. Korinther 1,21
Men han som garanterer at I og vi tilhører Kristus, og han som har salvet os, er Gud.
Sådan foregik det med apostlene, og sådan foregår det stadigvæk.
Ånden fortæller hver enkelt hvem der er salvet.

Ja men det ER jo det I gør - I skiller menigheden i 2 afd.
Du skulle måske læse din bibel - for du kan ikke finde en "pletfri mand", blandt dem der påstår, de er Guds udvalgte !
Og jeg har henvist til, hvilke betingelser der stilles.
I vil komme noget "på den" - hvis andre - end jehovas vidner, kommer og siger de er udvalgte 😉
Alt skal holdes op mod hvad Bibelen siger :

1.Tim.4
De sidste tiders frafald
v1 Men Ånden siger udtrykkeligt, at i de sidste tider skal nogle falde fra troen, fordi de lytter til vildledende ånder og dæmoners lærdomme, v2 som udbredes ved løgnagtige læreres hykleri, folk der er brændemærket i deres samvittighed.
1.Johs.4

Guds ånd og Antikrists ånd
v1 Mine kære, tro ikke enhver ånd, men prøv, om ånderne er af Gud, for der er gået mange falske profeter ud i verden. v2 Derpå kan I kende Guds ånd: enhver ånd, som bekender, at [sun] Jesus er Kristus, kommet i kød, er af Gud; [sun]
v3 men enhver ånd, som ikke bekender Jesus, er ikke af Gud, og det er Antikrists ånd, som I har hørt skal komme, og den er allerede nu i verden.
Johs.1
- Ordet var [sun] Gud [sun] v14 Og Ordet blev kød og tog bolig iblandt os -
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Ja men det ER jo det I gør - I skiller menigheden i 2 afd.
Du skulle måske læse din bibel - for du kan ikke finde en "pletfri mand", blandt dem der påstår, de er Guds udvalgte !
Og jeg har henvist til, hvilke betingelser der stilles.
I vil komme noget "på den" - hvis andre - end jehovas vidner, kommer og siger de er udvalgte 😉
Alt skal holdes op mod hvad Bibelen siger :

Du ved ikke hvad du snakker om.
Vi skiller ikke menigheden i to, i det du mener: adskiller.
I så fald har menighederne altid være skilt ad i flere dele.
Ja det har den. Nogen er mænd andre er kvinder. 😃
Efeserne 4,11
Og han gav nogle som apostle, nogle som profeter, nogle som evangelieforkyndere, nogle som hyrder og lærere, 12 med henblik på at bringe de hellige i den rette tilstand til en tjenestegerning, til opbyggelse af Messias’ legeme.
Iøvrigt er det ikke noget Jehovas vidner har fundet på. Du kan læse om det i biblen.
Hvad siger Paulus til Korinthermeningheden?
1 Korinther 1:10 Nu tilskynder jeg jer, brødre, ved vor Herre Jesu Kristi navn, til at I alle skal føre enig tale, og at der ikke må være splittelser iblandt jer, men at I skal være helt forenede i samme sind og i samme tankegang.
Det kan man vist ikke sige om det menageri du tilhører. Jeg har lige fået en brochure ind af døren der kræver at være kristen lære. De slår på at man endelig ikke må holde gudstjeneste på en søndag. Det er helligbrøde. Det skal være om lørdagen.
www.endtime.net
Sig mig, åbner I aldrig jeres bibel.
Du skulle hellere læse og forstå biblen, istedet for dine hedenske links.
Paulus var heller ikke pletfri som du skriver, men han fik tilgivelse og ånd.
Det er lige før du tror det er dig der bestemmer den slags. Det er det ikke, heller ikke
den lære du forkynder der ikke er kristen, men er fra en noget anden kant.
Hvis andre siger de er udvalgte er det ikke noget der bekymrer os. Det er slet ikke umuligt de findes. Det er ikke noget jehovas vidner afgør. Hvornår begynder du at forstå selv de mest simple ting.
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Dig :

"Du ved ikke hvad du snakker om.
Vi skiller ikke menigheden i to, i det du mener: adskiller.
I så fald har menighederne altid være skilt ad i flere dele.
Ja det har den. Nogen er mænd andre er kvinder. 😃 "

Svar:
Så nu påstår du, at I alle tager imod nadveren - I er ikke adskilt ?
Dig :
"Hvad siger Paulus til Korinthermeningheden?
1 Korinther 1:10 Nu tilskynder jeg jer, brødre, ved vor Herre Jesu Kristi navn, til at I alle skal føre enig tale, og at der ikke må være splittelser iblandt jer, men at I skal være helt forenede i samme sind og i samme tankegang."
Svar :
DET ER DA SPLITTELSE - SÅ DET vil noget - det I gør - at forbyde nogen at tage imod nadveren !! !!
Dig :
"Det kan man vist ikke sige om det menageri du tilhører. Jeg har lige fået en brochure ind af døren der kræver at være kristen lære. De slår på at man endelig ikke må holde gudstjeneste på en søndag. Det er helligbrøde. Det skal være om lørdagen.
www.endtime.net"

Svar:
Hvor er du svinsk - "du tilhører" - hvordan kan du få dig selv til, at komme med sådan en LØGN !!!!!!!!!!!!!!!! FØJ ! [:X]
Der findes så meget - så mange sekter - så mange der kalder sig kristne, jeg er medlem af Folkekirken, men jeg tilhører kun min [l] Frelser og Gud, Jesus Kristus [l] .

Dig:
"Sig mig, åbner I aldrig jeres bibel.
Du skulle hellere læse og forstå biblen, istedet for dine hedenske links."

Svar :
Og det skulle komme fra dig, som jeg nærmest har citeret hele Bibelen for, uden at du har fattet en brik af det - du var vel slet ikke klar over, at det VAR BIBELEN jeg citerede [???] 😖

Jeg syntes du kommer væk fra emnet - de 144.000 = Åb.14
v3 Og de synger en ny sang foran tronen og de fire levende væsener og de fireogtyve ældste, og den sang kunne ingen lære undtagen de ét hundrede og fireogfyrre tusind, som er købt fri af jorden.
v4 Det er dem, der ikke har sølet sig til med kvinder, men er jomfruelige.
De følger Lammet, hvor det går. De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde for Gud og Lammet,
v5 og der fandtes ikke løgn i deres mund; de er uden fejl.
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Så nu påstår du, at I alle tager imod nadveren - I er ikke adskilt ?[/quote]
Igen kommer du med en af dine bedske kommentarer!
Det viser hvor lidt du forstår at læse en tekst, nok derfor du har så store problemer med biblen. HVOR har jeg skrevet vi alle tager imod nadveren, Ingen steder, som du burde være klar over. Ellers vis mig det?
Biblen viser meninghedens medlemmer har forskellige opgaver.
Paulus skriver i DIN bibel
1. Korinhter 14,33
Som i alle de helliges menigheder v34 skal kvinderne tie stille i menighederne. De må ikke tale, men skal underordne sig, sådan som loven også siger.
Er det måske ikke en opdeling. Du behøver ikke svare.
Dig :
"Hvad siger Paulus til Korinthermeningheden?
1 Korinther 1:10 Nu tilskynder jeg jer, brødre, ved vor Herre Jesu Kristi navn, til at I alle skal føre enig tale, og at der ikke må være splittelser iblandt jer, men at I skal være helt forenede i samme sind og i samme tankegang."
[quote]Svar :
DET ER DA SPLITTELSE - SÅ DET vil noget - det I gør - at forbyde nogen at tage imod nadveren !! !![/quote]
Vi forbyder ingen at tage imod nadveren, det giver bare ikke mening hvis en ikke salvet gør det.
Hvordan skulle indtagelse af brød og vin, ændre noget som helst for dig.
Det hører jeg gerne en korrekt bibelsk forklaring om.
Dig :
"Det kan man vist ikke sige om det menageri du tilhører. Jeg har lige fået en brochure ind af døren der kræver at være kristen lære. De slår på at man endelig ikke må holde gudstjeneste på en søndag. Det er helligbrøde. Det skal være om lørdagen.
www.endtime.net"

[quote]Svar:
Hvor er du svinsk - "du tilhører" - hvordan kan du få dig selv til, at komme med sådan en LØGN !!!!!!!!!!!!!!!! FØJ ! [:X]
Der findes så meget - så mange sekter - så mange der kalder sig kristne, jeg er medlem af Folkekirken, men jeg tilhører kun min [l] Frelser og Gud, Jesus Kristus [l] .[/quote]
Du siger den ene gang efter den anden du er kristen og der er flere opfattelser, men I er allesammen kristne, selvom der der er 117 forskellige udlægninger. Du tilhører den gruppe. Eller du mener måske katolikkerne ikke er kristne. Tænk dig om.
Ellers kan vi tale om reformationen, hvis du synes.
Dig:
"Sig mig, åbner I aldrig jeres bibel.
Du skulle hellere læse og forstå biblen, istedet for dine hedenske links."

[quote]Svar :
Og det skulle komme fra dig, som jeg nærmest har citeret hele Bibelen for, uden at du har fattet en brik af det - du var vel slet ikke klar over, at det VAR BIBELEN jeg citerede [???] 😖 [/quote]
Jeg ved ihverfald at mange skriftsteder skal opfattes symbolsk, hvor du siger det modsatte, og du er ikke til at drive et svar ud af. Er himlen en skat begravet i en mark?
Kan du svare?
[qoute]Jeg syntes du kommer væk fra emnet - de 144.000 = Åb.14
v3 Og de synger en ny sang foran tronen og de fire levende væsener og de fireogtyve ældste, og den sang kunne ingen lære undtagen de ét hundrede og fireogfyrre tusind, som er købt fri af jorden.
v4 Det er dem, der ikke har sølet sig til med kvinder, men er jomfruelige.
De følger Lammet, hvor det går. De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde for Gud og Lammet,
v5 og der fandtes ikke løgn i deres mund; de er uden fejl.

Du skriver alle skal i himlen, hvis de hører Jesus til. Nu skriver du alligevel at der er tale om 144.000 Mon du kan bestemme dig?
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Dig :
"Igen kommer du med en af dine bedske kommentarer!
Det viser hvor lidt du forstår at læse en tekst, nok derfor du har så store problemer med biblen. HVOR har jeg skrevet vi alle tager imod nadveren, Ingen steder, som du burde være klar over. Ellers vis mig det?"
Svar :
Hvorfor skal du altid komme med dine løgnagtige bemærkninger - fordi du ikke forstår hvad jeg lægger frem af skrifsteder, betyder det ikke, at jeg ikke forstår Bibelen - hvis jeg ikke forstod - ville jeg ikke lægge Bibelen åben for dig.
Det eneste du skal gøre, er at tage imod.
Du skrev :
"Vi skiller ikke menigheden i to, i det du mener: adskiller."
Citat slut
Du kan læse om nadveren her :
http://www.folkekirken.dk/gudstjeneste/soendagsgudstjeneste/om-nadveren/
Hvorfor er det kun "de salvede" i jehovas vidner, der har brug for, at få deres synder forladt ?
Nej jeg skriver ikke, at alle skal i himlen - du fatter intet af det jeg har vist dig, utallige gange, jeg orker ikke at begynde forfra 😖
De som bliver bortrykket - kommer med Jesus i himlen ( ikke kun 144.000 ), de andre går ind i tusindårsriget - det er utroligt så svært du har det, med at forstå Bibelen [???]
Men husk nu, at INGEN er bortrykket endnu - basunen har ikke lydt, og de 144.000 er ikke opstået !
Du kan jo læse dette, så får du en bedre forståelse :
http://www.dlm.dk/index.php?section=budskabet&catref=c137&category_title=budskabet052005&subject_title=om-dom-og-frelse¶m=pg1&print=1
"Førstegrøde
Gruppen her kaldes for førstegrøde. Og det har skabt en del forvirring omkring identiteten af denne gruppe. For hvis det er alle kristne, hvorfor kaldes de så førstegrøde?
Derfor har det været overvejet om man skulle forstå det som en speciel gruppe af de frelste. Men hvorfor kaldes de så de løskøbte?
Tidligere i bogen er det udtryk brugt om alle kristne (Åb 5,9).
Her kommer den nære tekst-sammenhæng og sammenhængen med GT os til hjælp.
Enkelte steder i GT kan hele Guds folk omtales som "førstegrøde".
I Jer 2,3 hedder det: "Israel var hellig for Herren, det var hans førstegrøde".
Så førstegrødebegrebet kan altså gå på hele folket. Hvis vi så bevæger os ind i den nære sammenhæng i Johannes' Åbenbaring, begynder brikkerne at falde på plads. For efterfølgende beskrives endnu en høst (Åb 14,14-20), men der er det en domshøst .
De er jomfruelige
Johannes beskriver denne gruppe som "jomfruelige" og som "dem, der ikke har sølet sig til med kvinder".
Det giver et billede af menigheden, som dem, der har været i krig.
Det var nemlig sådan, at når Israel skulle i krig, skulle de som forberedelse være seksuelt afholdende.
Det kan være det, der ligger i at de ikke har sølet sig til med kvinder. Det passer fint ind i Johannes' Åbenbaring, eftersom det syn, der går forud, netop har beskrevet den krig, som Guds menighed må kæmpe sig igennem, inden den når frem til Guds rige.
Fandtes ikke løgn
Om den frelste gruppe hedder det, at "der fandtes ikke løgn i deres mund".
Endnu engang belyses dette udtryk både af bogen selv, og af sammenhængen med GT.
I selve bogen står løgnen op i mod det sande vidnesbyrd.
I begyndelsen af Johannes' Åbenbaring kaldes Jesus for den troværdige (Åb 1,5).
Den troværdige som bærer det sande ord om sig selv og om virkeligheden.
Når vi så åbner menighedsbrevene begynder løgnen at myldre frem. Vi hører om nogle der "påstår at være apostle, ... men [du] har fundet at de lyver" (Åb 2,2).
Ligeledes hedder det til menigheden i Filadelfia, at Jesus vil give menigheden "nogle af dem fra Satans synagoge, som påstår at være jøder og ikke er det, men lyver" (Åb 3,9) .
I slutningen af bogen står der i forbindelse med det nye Jerusalem: "Udenfor skal hundene være og troldmændene og de utugtige og morderne og afgudsdyrkerne og enhver, der elsker og øver løgn." (Åb 22,15).
Det bliver endnu klarere, når vi ser det i lyset af GT.
I beskrivelsen af fuldendelsen, som Sefanias giver, hedder det om Israels rest, at "de begår ikke uret, de taler ikke løgn, svigagtig tale findes ikke i deres mund" (Sef 3,13)."

Citat slut
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Dig :
"Igen kommer du med en af dine bedske kommentarer!
Det viser hvor lidt du forstår at læse en tekst, nok derfor du har så store problemer med biblen. HVOR har jeg skrevet vi alle tager imod nadveren, Ingen steder, som du burde være klar over. Ellers vis mig det?"
Svar :
Hvorfor skal du altid komme med dine løgnagtige bemærkninger - fordi du ikke forstår hvad jeg lægger frem af skrifsteder, betyder det ikke, at jeg ikke forstår Bibelen - hvis jeg ikke forstod - ville jeg ikke lægge Bibelen åben for dig.
Det eneste du skal gøre, er at tage imod.
Du skrev :
"Vi skiller ikke menigheden i to, i det du mener: adskiller."
Citat slut
Du kan læse om nadveren her :
http://www.folkekirken.dk/gudstjeneste/soendagsgudstjeneste/om-nadveren/
Hvorfor er det kun "de salvede" i jehovas vidner, der har brug for, at få deres synder forladt ?
Nej jeg skriver ikke, at alle skal i himlen - du fatter intet af det jeg har vist dig, utallige gange, jeg orker ikke at begynde forfra 😖
De som bliver bortrykket - kommer med Jesus i himlen ( ikke kun 144.000 ), de andre går ind i tusindårsriget - det er utroligt så svært du har det, med at forstå Bibelen [???]
Men husk nu, at INGEN er bortrykket endnu - basunen har ikke lydt, og de 144.000 er ikke opstået !
Du kan jo læse dette, så får du en bedre forståelse :
http://www.dlm.dk/index.php?section=budskabet&catref=c137&category_title=budskabet052005&subject_title=om-dom-og-frelse¶m=pg1&print=1
"Førstegrøde
Gruppen her kaldes for førstegrøde. Og det har skabt en del forvirring omkring identiteten af denne gruppe. For hvis det er alle kristne, hvorfor kaldes de så førstegrøde?
Derfor har det været overvejet om man skulle forstå det som en speciel gruppe af de frelste. Men hvorfor kaldes de så de løskøbte?
Tidligere i bogen er det udtryk brugt om alle kristne (Åb 5,9).
Her kommer den nære tekst-sammenhæng og sammenhængen med GT os til hjælp.
Enkelte steder i GT kan hele Guds folk omtales som "førstegrøde".
I Jer 2,3 hedder det: "Israel var hellig for Herren, det var hans førstegrøde".
Så førstegrødebegrebet kan altså gå på hele folket. Hvis vi så bevæger os ind i den nære sammenhæng i Johannes' Åbenbaring, begynder brikkerne at falde på plads. For efterfølgende beskrives endnu en høst (Åb 14,14-20), men der er det en domshøst .
De er jomfruelige
Johannes beskriver denne gruppe som "jomfruelige" og som "dem, der ikke har sølet sig til med kvinder".
Det giver et billede af menigheden, som dem, der har været i krig.
Det var nemlig sådan, at når Israel skulle i krig, skulle de som forberedelse være seksuelt afholdende.
Det kan være det, der ligger i at de ikke har sølet sig til med kvinder. Det passer fint ind i Johannes' Åbenbaring, eftersom det syn, der går forud, netop har beskrevet den krig, som Guds menighed må kæmpe sig igennem, inden den når frem til Guds rige.
Fandtes ikke løgn
Om den frelste gruppe hedder det, at "der fandtes ikke løgn i deres mund".
Endnu engang belyses dette udtryk både af bogen selv, og af sammenhængen med GT.
I selve bogen står løgnen op i mod det sande vidnesbyrd.
I begyndelsen af Johannes' Åbenbaring kaldes Jesus for den troværdige (Åb 1,5).
Den troværdige som bærer det sande ord om sig selv og om virkeligheden.
Når vi så åbner menighedsbrevene begynder løgnen at myldre frem. Vi hører om nogle der "påstår at være apostle, ... men [du] har fundet at de lyver" (Åb 2,2).
Ligeledes hedder det til menigheden i Filadelfia, at Jesus vil give menigheden "nogle af dem fra Satans synagoge, som påstår at være jøder og ikke er det, men lyver" (Åb 3,9) .
I slutningen af bogen står der i forbindelse med det nye Jerusalem: "Udenfor skal hundene være og troldmændene og de utugtige og morderne og afgudsdyrkerne og enhver, der elsker og øver løgn." (Åb 22,15).
Det bliver endnu klarere, når vi ser det i lyset af GT.
I beskrivelsen af fuldendelsen, som Sefanias giver, hedder det om Israels rest, at "de begår ikke uret, de taler ikke løgn, svigagtig tale findes ikke i deres mund" (Sef 3,13)."

Citat slut[/quote]
Det var mit svar, som hører hjemme i denne tråd.
"sk" er bange for at åbne link, det er vist 3.gang han spørger, bare for en ordens skyld, at jeg ikke skal beskyldes for - ikke at svare.

[quote="sand kristen" post=2551288]Jeg mangler stadig din forklaring på dette her:
Om de 144.000
Hvad mener du med de ikke må have haft noget med kvinder at gøre?
Og hvad mener du med der ikke er løgn i deres mund?
Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener.
Hvis du ikke ved hvad det betyder, kan du så ikke bare sige ligeud at du ikke gør?
Eller komme med et svar i klar tekst.
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Jeg har aldrig været i krig, så jeg må være selvskreven til himlen. 😃
Men det var din forklaring. Tak for det.
Jeg må sige jeg har en noget anden.
Alle der vil vide hvad biblen betyder og ikke de mest besynderlige forklaringer, er velkommen til at få et bibelkursus hos Jehovas vidner.
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

De som har været i krig, er ikke udelukket - de skulle bare være seksuelt afholdende forinden.
Men det er da godt, at du har fået tro på, at du kan komme med Jesus i skyerne ved bortrykkelsen 🙂 så mangler du bare, at lære ham at kende.
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Hvorfor skal du altid komme med dine løgnagtige bemærkninger - fordi du ikke forstår hvad jeg lægger frem af skrifsteder, betyder det ikke, at jeg ikke forstår Bibelen - hvis jeg ikke forstod - ville jeg ikke lægge Bibelen åben for dig.
Det eneste du skal gøre, er at tage imod.[/quote]
Jeg konstaterer din forklaring ikke er din egen, men sakset fra Luthersk mission.
Fordi vi ikke er enige, er det ikke ensbetydende med jeg lyver eller ikke kender min bibel.
[quote]De som bliver bortrykket - kommer med Jesus i himlen ( ikke kun 144.000

I din bibel åb 14,1 står ordret:
Jeg så: Se, Lammet stod på Zions bjerg, og hos det stod ét hundrede og fireogfyrre tusind, som havde dets navn og dets faders navn skrevet på deres pande.
Du skriver om nadveren:
Hvorfor er det kun "de salvede" i jehovas vidner der har brug for at få deres synder forladt.
Den kommentar viser du overhovedet ikke har forstået hvad det her går ud på. Hvad påsken egenligt betyder.
Det er ikke nadveren der fjerner synder. Så skulle enhver synder kunne spise brød og drikke vin, så var synderne tilgivet. Lidt ligesom skriftestolen i den katolske kirke.
Der skal du blot fremsige så og så mange "ave maria" så er du tilgivet! Man græmmes.
Romerne 14,17
For Guds rige betyder ikke spisen og drikken, men retfærdighed og fred og glæde ved hellig ånd. 18 For den der i dette træller for Messias, er velbehagelig for Gud og godkendes af mennesker.
Tilgivelse for synder er det her.
(Romerne 3:25) Gud har fremstillet ham som et offer til forsoning ved tro på hans blod. Dette gjorde Gud for at vise sin egen retfærdighed, fordi han havde eftergivet synder som var begået i fortiden mens han viste overbærenhed.
Efeserne 1,7
Ved hjælp af ham har vi udfrielsen ved en løsesum, ved hans blod, ja, tilgivelsen af vore overtrædelser, efter hans ufortjente godheds rigdom.
Hvis du læser din bibel, vil du se nadveren er indstiftet til minde om jesus. Det er ritualets funktion!!!
Jeg vil kraftigt anbefale dig at glemme de mere eller mindre vanvittige forklaringer der er i de link du viser, og så begynde at koncentrerer dig om at lære biblen at kende.
Jehovas vidner har udgivet en fortrinlig bog der hedder:
Hvad er det biblen virkeligt lærer. Læs den.
Her findes de rigtige forklaringer, og hos Jehova vidner kan man sammen med en erfaren forkynder gennemgå denne bog og biblen.
Jeg garanterer det giver mening.
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Jeg tror aldrig jehovas vidner kommer med deres egen forklaring, alt hvad I lægger her på sol, er direkte taget fra vagtårnets "hjælpecentral" - det er de samme skriftsteder, som går igen hos jer - åbner man jv-hjemmesiden, så ser man tydeligt, at alt hvad I skriver, er hentet derfra !
Eftersom jeg tilhører Folkekirken, er det vel naturligt at jeg finder mine svar i den kristne tro.
Hvordan kan det være, at du altid skal have proppet en reklame ind i dine indlæg - enhver kan da selv læse og se, hvordan du undgår kan svare, på alt hvad der citeres fra Bibelen, så en god reklame - er det da langt fra 😃
_______
Det er symbolsk, der er ingen der går rundt med et navn på panden.
________
Dig :
"Den kommentar viser du overhovedet ikke har forstået hvad det her går ud på. Hvad påsken egenligt betyder.
Det er ikke nadveren der fjerner synder. Så skulle enhver synder kunne spise brød og drikke vin, så var synderne tilgivet."
Svar :
Du viser bare, hvor lidt Jesus betyder for dig - trist.. 🙁
Matt.26
»Tag det og spis det; dette er mit legeme.«
v27 Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf;
v28 dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse.
tilføjet af

Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?

Jesus betyder utroligt meget. Derfor har jeg fulgt hans opfordring i Johannes 17,3
Du skriver om brødet og vinen som var de Jesus bogstavelige legeme og blod.
Det er det den katolske kirke opfandt for at sælge billetter. Det kaldes transsubtiation, og forklarer at brødet og vinen forvandles til Jesus bogstavelige legeme og blod.
For mig minder det om mental menneskeæderi. Der er ingen grænser for hvor dybt hedninger vil synke.
Uanset hvor meget du end forsøger siger din egen bibel følgende.
"Gør dette til ihukommelse af mig"
og »Dette bæger er den nye pagt ved mit blod, som udgydes for jer"
Ritualet er for at huske på Jesus offer, og bægeret med vin er ET SYMBOL på pagten,
Selv du siger vel ikke et bæger med vin er Jesus pagt med de salvede.
Jeg tror ikke du ønsker sandheden men bedraget. Det spetakulære og tillokkende gøgl.
Ikke enhver som siger til mig: ’Herre, Herre,’ vil komme ind i himlenes rige, men kun den der gør min himmelske Faders vilje. 22 Mange vil sige til mig på den dag: ’Herre, Herre, har vi ikke profeteret i dit navn, og uddrevet dæmoner i dit navn, og gjort mange kraftige gerninger i dit navn?’ 23 Og alligevel vil jeg da erklære over for dem: Jeg har aldrig kendt jer! Fjern jer fra mig, I som øver lovløshed.
tilføjet af

"For mig minder det om mental menneskeæderi."

Vig bort Satan
tilføjet af

"For mig minder det om mental menneskeæderi."

Vig bort Satan

Jeg forstår godt du forsøger at slippe af med ham.
Desværre tror jeg ikke satan vil slippe dit tag i dig. Det kræver du ønsker at søge Jehova.
tilføjet af

"For mig minder det om mental menneskeæderi."

[quote="lyjse" post=2551408]Vig bort Satan[/quote]
Jeg forstår godt du forsøger at slippe af med ham.
Desværre tror jeg ikke satan vil slippe dit tag i dig. Det kræver du ønsker at søge Jehova.

Åh.. ligefrem slippe af med dig, det er vel så meget sagt, det lader jeg Jesus om at bestemme - men du vil ikke slippe dit tag i mig 😃
Du er en lille myre, [sun] Jesus Kristus er min Frelser og Gud. [sun]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.