9tilføjet af

Hvor kan jeg klage over

at jeg ikke har fået mit feriekort for 2007?
Jeg har henvendt mig til arbejdsgiveren telefonisk mindst 5 gange, men der sker ingenting.
Jeg skal holde ferie fra den 3. maj, så feriepengene burde udbetales den 3. april, hvilket ikke kan ske, da jeg stadig ikke har fået feriekortet og feriekonto oplyser at det tager 9 dage at behandle sagen.
Hvor pokker går man hen, når sådan noget sker?
tilføjet af

lønmodtagernes garanti fond

er der i sidste ende
tilføjet af

Du behøver ikke klage

Du kan bare gå ind på www.feriekonto.dk og bestille et nyt kort
tilføjet af

Ved du om

feriekortet overhovedet har stået på din sidste lønseddel for optjeningsåret 2007?
Hvis ikke det har det, så er det selvfølgelig forkert af din arbejdsgiver. For så skal de nå at lave et til dig, og rette årsopgørelse. Det kan de forresten ikke nå, at rette den. Hvis det er sådan en fejl, at det ikke er udskrevet, eller har stået der, skal det belaste din A indkomst for 2008.
Hvis du kan se det står på din sidste lønseddel, med bruttobeløb, skat og netto feriepenge, så har de måske ikke sendt det, måske det er gået tabt, men så er de pligtige til at sende dig en kopi af det.
Det er rigtigt at det tager nogle dage, når de har skrevet det under. Men hvis du skal på ferie 3. maj, må de så udbetale det til dig ved deres kasse, hvis de har sådan en.
Du har helt korrekt krav på dem 30 dage før afholdelse.
Hvis det var mig, ville jeg tage direkte ud til din tidligere arbejdsgiver og ikke gå, før du har fået klar besked.
Held og lykke og god ferie
tilføjet af

Ja, men

der vil det kun stå, hvis det er oprettet korrekt. Hvis slet ikke det har belastet 2007 indkomsten, kan det ikke ses her. Der kan være lavet fejl, da de har oprettet personen i lønsystemet og feriesystemet.
tilføjet af

På feriekonto

kræver det også en adgangskode, og der kan gå yderligere flere dage, før den bliver tilsendt.
tilføjet af

Tal for svaret

jo, på alle min lønsedler står angivet både brutto og netto feriepenge.
En af de årsager til at jeg holdt op på det sted var, at min løn i 8 ud af 10 tilfælde var forkert udregnet. Så havde de "glemt" nogle tillæg, overset at overarbejde skulle udbetales, osv., osv.
Fejlene lå på flere tusinde kroner hver gang - og det har jeg ikke som enlig forsørger ikke råd til.
Deres undskyldning for hvorfor jeg ikke har fået feriekortet er i øjeblikket følgende:
- de er gået over til nyt lønsystem
- de er forsinkede m.h.t. afsendelse af feriekort
- de har bedt om at få et feriekort udstedt, så jeg må vente
Totalt lamme undskyldninger som kun åndsamøber kan benytte sig af.
Desværre er der ingen kasse i foretagendet, så selv om jeg gerne ville, kan jeg ikke troppe op og få pengene i kontanter.
Jeg er efterhånden godt sur over det - men tak for rådene til alle.
tilføjet af

Nå, nu er mit raseri over

åndsamøberne gået ud over min stavning - der skulle selvfølgelig stå TAK
tilføjet af

Det var godt

vrede, er en rigtig dum ting at gå og bøvle med.
Jeg skal sige dig, at jeg har siddet for mange år siden på løn- og personalekontor i 20 år. Og jeg kender godt til, at det kan ske, enten det er et lønsystem eller en menneskelig fejl. Problemet bliver bare, at det næsten altid er den samme det går ud over, når det først er gået galt en gang. Jo, mere det så skal lykkedes for løndamen, des mere går det galt, desværre.
Men godt du fik styr på det.
tilføjet af

mgl. feriepenge

🙂Hej Arbejdstager
Du kunne jo overveje at henvende dig i din fagforening - de kan så hjælpe dig med slagsmålet med arbejdsgiveren og evt. anmelde en krav overfor LG efter at have krævet arbejdsgiveren erklæret konkurs såfremt han ikke kan / vil betale.
Held & Lykke 🙂
og god ferie
Guller1
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.