11tilføjet af

1000 kr. i bøde for at ryge i kahytten

"1000 kr. er bøden for at ryge i kahytten i Stena Lines skibe, og det har 100 passagerer måttet hoste op med, siden reglerne blev strammet sidste år. Bøden går til ekstra rengøring af kahytten."
http://www.rejseliv.dk/1000-kr-i-boede-ryge-i-kahytten
Sådan. Passagererne sætter pris på de røgfrie færger og opholdsmiljøer som nu er røgfrie. Det er en win win situation for alle. Passagernerne og de ansatte udsættes ikke længere for tobaksrøgen og der er ikke så meget svineri der skal rengøres fordi der er fedtet og giftig nikotinbelægning i kahytterne. Tænk også på den reducerede brandfare.
Det er sådan at vi som samfund kommer videre, selvom det har taget sin tid 🙂🙂
tilføjet af

Skøøønt

Var med Stenaline for et par måneder siden, og det er en helt anden oplevelse nu, hvor man rent faktisk kan opholde sig i restaurenter og andre opholdsarealer, uden at indånde al den tobakgift, og uden at komme til at stinke af askebæger.
tilføjet af

Fair nok, men

Som ansat ser jeg dette beløb som en måde at trække flere penge ud af folk.
Kahytterne bliver nemlig ikke rengjort. der er hverken tid eller personale til at rengøre uforudset som en hel rensning tager. Kahytten bliver såmænd heller ikke aflåst til rens men bliver selvfølgeligt lejet videre ud i de perioder hvor der er mange bookinger, weekends f.eks.
Om det er sådan at vi kommer videre?
Det er vist en naiv holdning.
tilføjet af

Så du mener de bare kan ryge videre?

Eller hvad?
Selvfølgelig bliver de ikke rengjort hver gang en har røget i dem. Hvordan skal man kunne det? "Beklager fru Hansen - der er nogen der har røget i den kahyt du skulle have haft, men den skal lige spules ned, så du kan alligevel ikke komme med."
Bøden er for at få rygerne til at forstå, at de ikke skal ryge, der hvor det er forbudt. Og pengene skal bruges til de ekstra omkostnininger der vil være ved rengøring efterfølgende. Det kan godt være det ikke sker efter hver tur - men det sker.
Man kan jo lugte at der er blevet røget, og hvis jeg endte i sådan en kahyt, ville jeg omgående forlange en anden.
tilføjet af

Har du andre forslag ?

Adgang forbudt for rygere måske?
I øvrigt sjovt at der lige dukkede en "steward" op her som forsvarede rygerne.
Ja, det er den vej vi kommer videre. Den gamle vej førte jo ingen vegne 🙂🙂
tilføjet af

klaphat!

'stewarden' forsvarer sgu da ikke rygerne!!!
påpeger blot, at kahytterne ikke bliver rengjort
læs dog efter
idiot!
tilføjet af

Hvad vil du med det?

Det skal da stadig koste en bøde. Gerne på 5000 kr. når rygerne ryger hvor det klart er forbudt.
tilføjet af

Fint med 5000 kr hvorfor ikke 10.000kr

så ka`de lær´ det ikke hihi godt jeg flyver efter dig.
tilføjet af

Når bare ud morer dig

Små hjerne - små fornøjelser.
tilføjet af

Forsvarerede han ikke de fanatiske rygere ?

Sådan skrev han:
"Om det er sådan at vi kommer videre?
Det er vist en naiv holdning. "
Det var hans svar på mit indlæg. Jo, sådan kommer vi videre. Om bøderne bliver brugt til at foretage den ekstra rengøring aner jeg ikke. Er der nogen der brækker sig i en taxa koster det også en bøde, men om den går til ekstra desinfektion kan man jo ikke være sikker på. De fleste rygere overholder sikkert de nye regler, men man har sikkert været nødt til at understrege vigtigheden af dem i starten ved at oplyse om bødestørrelsen. At skibene nu er røgfrie burde da glæde stewarden, med mindre han er fanatisk ryger 🙂🙂🙂
tilføjet af

Ja vi to morer os

vi har ikke så meget hjemme så sjov har vi det.
tilføjet af

han forsvarede da ikke rygerne

han skrev bare at dit indlæg var naivt

er jeg naiv hvis jeg påstår at bøder for fart får folk til ikke at køre for stærkt længere?
er jeg naiv hvis jeg påstår at en bøde for at brække sig i en taxa gør at jeg kan holde det i mig?
er jeg naiv hvis jeg påstår at en bøde for at holde ulovligt parkeret gør at ingen længere holder ulovligt parkeret?

er jeg naiv hvis jeg påstår at en bøde for at ryge får folk til at lade være?

dit indlæg er topmålet af naivitet. den som vil ryge gør det da uanset en latterlig bøde på 1000 kr. den som vil vise hensyn gør det uanset bøden.
jeg kan da godt forstå at steward syntes at det er for dårligt at pengene ikke bruges til rengøring men havner i ejerens lomme mens at personalet stadig går i røgtågerne.

det mener du jo så er sådan at vi kommer videre 😮
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.