6tilføjet af

hvis at SAS

skal op igen, så må ledelsen spørge sig selv og alle medarbejdere "hvad skal du have af penge for at få tøj på kroppen, mad på bordet og tag over hovedet"
tilføjet af

Hvis SAS

skal op igen, så må man en gang for alle tage det opgør med de mere end 30 fagforeninger der i mange år har gjort det umuligt at få økonomien på plads i selskabet. Tilsyneladende får personalet i andre selskaber da både tøj på bordet, mad på bordet samt tag over hovedet. PS, jeg er ikke, og har aldrig været ansat i selskabet.
tilføjet af

SAS

er død om 3 til 4 år !!!
tilføjet af

Det kan blive for elendigt

Ryan Air som har store markedsanddele har også vanskeligheder, men de har kørt en usædvanlig stram lønpolitik i flere år for at være konkurrencedygtige.
Personalet skal selv betale deres uniformer, og det er fyringsgrund at oplade sin private mobiltelefon på jobbet. Piloterne får en dårligere løn end andre steder, følgelig er personalet pissesure og det går ud over servicen og derved kunderne.
Skal SAS helt derned ??
tilføjet af

For mange om buddet?

Mon ikke der bare er for mange flyselskaber til for få kunder?
Som sømand ser jeg egentligt tit at fly afgår med ufatteligt mange tomme sæder, så almoindeligt købmandskab foreskriver vel egentlig bare at udbuddet må rettes ind efter efterspørgslen.
Det vil jo koste arbejdspladser i stor stil, men flyselskaber er som alle andre virksomheder ikke filantropiske velgørenhedsinstitutioner; de er der for at tjene penge og kan de ikke det, så er der jo kuin lukning tilbage.
I disse hellige CO2-tider kan man jo så glæde sig over at udledning af CO2 vil falde når flykapaciteten bliver rettet ind efter behovet.
tilføjet af

SAS skal gøre som andre

flyselskaber og holde lønniveauet på samme lavere neveau som konkurrenterne. De skal droppe alle de aftaler de har med fagforeninger og starte på en frisk, ansætte udenlandsk kabinepersionale lige som Lufthansa, Swiss, KLM, Air France og alle de andre konkurrenter. Lad fagforeningerne hyle... det er trods alt vigtigere at overleve end at gøre fagforeninger tilfredse.
Så skal de droppe business konceptet og istedet satse på lavprisbilletter.
SAS skal være en forretning 100% og ikke flyve på de indenlandske router som ikke er rentable, men som staten kræver at de gør.
tilføjet af

Aktierne stiger -

Tror at SAS er på vej mod deres oprindelige aktiekurs, har kun fulgt SAS gennem aktier, men kan se at der hver dag er store stigninger, og har hørt om Hansa/SAS - så har store forventninger.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.