27tilføjet af

Hvis nogen banker på din dør (Mattæus 24:14)

tilføjet af

Og der står i Matt.24

v3 Mens han sad på Oliebjerget, kom hans disciple, da de var alene, hen til ham og sagde: »Sig os, hvornår dette skal ske, og hvad der er tegnet på dit komme og verdens ende?«
v4 Jesus sagde til dem: »Se til, at ingen fører jer vild!
[sol]Se til at ingen fører jer vild![sol]
(Det er derfor vi oplyser om jehovas vidner.)

v5 For der skal komme mange i mit navn og sige: Jeg er Kristus! og de skal føre mange vild. v6 I skal høre krigslarm og rygter om krig. Se til, at I ikke lader jer skræmme! For det skal ske, men det er endnu ikke enden.
v7 For folk skal rejse sig imod folk, og land imod land, og sted efter sted skal der komme hungersnød og jordskælv. v8 Alt dette er begyndelsen på veerne.

v9 Da skal de udsætte jer for trængsler og slå jer ihjel, og I skal hades af alle folkeslag på grund af[l] mit navn.[l] [s]JESUS[s]
Fil.2
v9 Derfor har Gud højt ophøjet ham
og skænket ham navnet over alle navne,
v10 [l] for at i Jesu navn
hvert knæ skal bøje sig,
i himlen og på jorden og under jorden,
v11 og hver tunge bekende:
Jesus Kristus er Herre,
til Gud Faders ære.[l]
( ikke på grund af jehovas navn )
http://www.nordkysten.nu/?Id=8380
http://www.forfulgt.dk/index.php?id=26200
Matt.24
v11 Mange falske profeter skal stå frem og føre mange vild.
http://aalborg.stift.dk/Udvalg/nyrelig/jehova.pdf · dansk

v12 Og fordi lovløsheden tager overhånd, skal kærligheden blive kold hos de fleste. v13 Men den, der holder ud til enden, skal frelses. v14 Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.
tilføjet af

DET ER OS DER SKAL PASSE PÅ IKKE AT BLIVE VILDLEDT

Jehovas Vidner taler med alle mulige mennesker, og nogle af dem vil meget gerne vildlede os.
Men Jehovas Vidner holder sig til Bibelen. Derfor bliver vi ikke vildledt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

VÅGN OP ftg-

det er rigtigt, at nogen går imod jeres lære, med [s]Guds Ord[s] - det gjorde min mor den anden dag, og vidnerne fik ikke indført et ord 😃
Min mor fortalte om dengang hun blev kristen, og om dengang hendes søster blev fanget i sekten jehovas vidner, og hvad det kom til at betyde for deres gamle far, der ikke længere fik besøg af sin datter, der nu var fanget i en sekt.[:*(]
Men I har jo lært, at I bare skal sige, at I holder jer til Bibelen, det lyder bedst.
Bare en skam I så render ind i folk, der KENDER Bibelen.
Citat fra Billen76`s indlæg:

Vagttårnet 15/3 1998
Hvordan frie kristne lever op til deres indvielse

4 For at undgå misforståelser er Jehovas vidner opmærksomme på hvordan de udtrykker sig. I stedet for at sige: „Selskabet siger,“ eller: „Jehovas Vidner tror,“ foretrækker mange Jehovas vidner at bruge udtryk som: „Bibelen siger,“ eller: „Som jeg forstår Bibelen, lærer den.“
På den måde understreger man at man personligt har accepteret Bibelens lære, og man undgår at give andre det forkerte indtryk at Jehovas vidner på en eller anden måde er tvunget til at følge en religiøs sekts diktater.
Citat slut
tilføjet af

Jesus talte til sine disciple

Det er hans disciple der kan blive vildledte. Alle andre er jo vildledte.
Når man holder sig til Bibelen, kan man ikke føres vild.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Lad nu være med at lyve ftg!

du beviser jo meget godt, hvordan du prøver at vildlede os, ved at lyve for os.
for jehovas vidner følger jo ikke bibelen, i følger stort set lige det modsatte af det der står i den, jeg kan ikke komme på en sekt, der er mere antikristen, end satanisterne, og de forsøger ikke engang på at vildlede, mig men spiler med åbne kort om hvad de er, det gør i jo ikke i jeres sekt.
Siger jesus, at der der tager korset op og følger ham, er ham ikke værd, så betyder det lige pludseligt med en masse tillægs ord, det modsatte i jeres sekt, at korset er et hedensk symbol.
er træet i den paradisiske have magisk, og kan lære os hvad der er godt og ondt, jamen så er det et ligegyldigt naturligt træ i jeres verden.
er gudstjenere i bibelen, dem der opfyre sig som politifolk, så er de satanister, eller det der ligner det i jeres sekt.
og sådan kan man jo forsætte hele dagen lang, der er altid et eller ndet tvist i jeres forståelse af bibelen, så i fordrejer den til det modsatte.
så jo i vildleder, og du vildleder ved at lyve for os ftg.
tilføjet af

ja det gjorde han, og læste du hvad der stod?

lad dig ikke vildlede. og hvordan kan man finde ud af om man er vildledt?
ved at læse i det der står i bibelen, eller lytte til dem, der vildleder en ftg?
du forsætter jo med at lytte til dem der vildleder dig, selv om vi viser dig at du ikke følger bibelen, du følger ikke det der står i bibelen, du er jo en løgner ftg, og du ved det jo godt, du har været med i denne debat i så langt tid, så du ved jo godt hvor løgn agtigt din sekt er, du vil bare ikke sive ind, du gemmer dig fra klare fakta!
tilføjet af

Man kan aldrig vildledes når man holder sig til Bibelen

Så når man taler med Jehovas Vidner kan man bare bede dem om at vise det ud fra Bibelen.
Sådan gjorde jeg selv, dengang jeg lærte Jehovas Vidner at kende.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Man skal aldrig være bange for at tale med andre.

Hvis man ikke taler med dem, går man glip af de de kommer for at fortælle.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

at tale som en papegøje, og undgå selv at lytte

det er jo ikke ligefrem visdommen, der kommer fra din side af!
tilføjet af

men du holder dig ikke til bibelen ftg

og når man spørger jer om at pege det ud for en, så henviser i til en masse steder der ikke har noget med sagen at gøre.
det er jo derfor at i ikke bære korset, fordi i er blivet vildledt.
som du så godt beskriver for os her ftg!
tilføjet af

Prøv at sige noget der har med virkeligheden at gøre

Vh ftg
tilføjet af

Hvis du ønsker visdom

så skal du læse i Guds ord.
tilføjet af

virkeligheden?

I går ikke med korset, er det ikke virkeligheden?
v38 Og den, der ikke tager sit kors op og følger mig, er mig ikke værd. (Matt 10)
i vil ikke modtage blod, men følger et bud, der ikke har noget med de kristne at gøre, det er nogle særbud, for et specielt gudeløst folk, som gik hen og bliv kristne, men ville have sær bud, og det fik de så, efter lange debatter.
specielle bud, der senere bliv ophævet.
for almindelige kristne, gælder.
v10 Og han kaldte skaren til sig og sagde: »Hør og forstå: v11 Ikke det, som kommer ind i munden, gør et menneske urent, men det, som kommer ud af munden, det gør et menneske urent.« Matt 15
Så det er ikke det du spisser der gør dig uren, men det vil du ikke følge fordi det står i bibelen?
det er jo vildledning at hentyde til et andet sted, som ikke har en skid at gøre med sagen vel ftg.
så lad nu være med at lyve for os, det er jo så tåbeligt at gøre over for andre mennesker!
tilføjet af

Er det så dit tåbelige sekt blad?

Det er derfor at man bruger jeres tåbelige sekt blad på universitet, for man behøver ikke andre blade til at finde ud af hvordan kulstof 14 virker og om hvordan dyrende formere sig, og har fælles træk med både mor og far, og kan udvikle sig til andre arter.
visdom er mange ting ftg, den jeg søger ligger ikke i troen, men i videnskaben, til udvikling af nye metoder, vi kan bruge i vores fremtid. og der sortere man løgnagtige kilde fra, for man har simpelthen ikke tid til at læse fra tomhovedt tumper! som vagttårnet!
tilføjet af

Det "kors" som Jesus Kristus taler om

har Jehovas Vidner i høj grad taget på sig. Det er jo det videoen handler om.
http://www.youtube.com/watch?v=yL-NMBlVOB0&feature=related
tilføjet af

forklar dig nu så man kan forstå dig ftg

det nytter ikke noget at snakke i kode sprog.
så hvad er det du vil sige?
tilføjet af

Jeg ser ikke noget kors-

ftg - vil du kalde det et "kors" at gå og klappe en flyvemaskine, og gå rundt og hilse på folk - sammenlignet med Jesu lidelser på KORSET[l] for vores skyld - skam dig ftg ! 🙁
tilføjet af

Jesus sagde at vi skulle være vidner om ham

og forkynde til jordens fjerneste egne. (Apostelgerninger 1:7-8) Det er også det vi gør.
Med venlig hilsen, ftg.
________________________
Han sagde til dem: „Det tilkommer ikke jer at få kundskab om tider eller perioder som Faderen har lagt ind under sin egen myndighed;  men I skal få kraft når den hellige ånd kommer over jer, og I skal være vidner om mig både i Jerusalem og i hele Judæa og Sama′ria og til jordens fjerneste egne.“ (Apostelgerninger 1:7-8)
tilføjet af

En betingelse for at opfylde-

det bud, det er at jehovas vidner tager IMOD Helligånden, og stopper med at kalde vores Frelser og Gud for en engel !
tilføjet af

ja! da der er grund til det ftg

lige som der er grun til at irettesætte forbrydere, lige så er der brug for at irette sætte jer, da i gør skade imod dem i holder af, i tror i gør noget godt, men ødelægger dem, i løgnens navn, hvis du ikke gjorde det, og var god imod din omverden, så var der heller ikke nogle grund til at irettesætte dig vel ftg ;)
hvis du ikke løgn så meget for os andre, kunne vi også få en ordenligt dialog, med dig, og du kunne finde ud af hvad der er galt i det du siger, i stedet for at tro på den hjernevask, du får fra din sekt af om at alle andre bare er intreseret i at vildlede dig, tag nu og lyt til det vi siger til dig !
og vil du godt snakke dansk, og henvise til noget man forstår i stedet for noget man ikke forstår, det er da vel ikke så svært, og kan du ikke det, så forklar dig dog ordeligt, det er vel ikke så svært at forklare hvad det er du mener, eller ved du det ikke selv, da du ikke kan finde den sandhed du siger du har fundet i din sekt?
endnu en af dine løgne ftg.
tilføjet af

Tror du ikke Jesus holder sine løfter?

Jesus sagde: "men I skal få kraft når den hellige ånd kommer over jer, og I skal være vidner om mig både i Jerusalem og i hele Judæa og Sama′ria og til jordens fjerneste egne.“ (Apostelgerninger 1:8)
Du kan jo se at vi forkynder til jordens fjerneste egne. Det kunne vi ikke gøre i egen kraft.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jamen du er jo en farlig karl, Sveland.

Uha, uha, uha.
tilføjet af

ja, hvem er det der håner jesus på korset?

de ældste. som man har i jehovas vidner.
Korsfæstelsen
v32 På vejen derud traf de en mand fra Kyrene, som hed Simon, ham tvang de til at bære hans kors. v33 Da de kom ud til det sted, der hedder Golgata – det betyder Hovedskalsted – v34 gav de ham vin at drikke, som var blandet med malurt, men da han smagte det, ville han ikke drikke det. v35 Og da de havde korsfæstet ham, delte de hans klæder mellem sig ved at kaste lod om dem. v36 Så satte de sig dér og holdt vagt over ham. v37 Over hans hoved havde de anbragt anklagen imod ham, den lød: »Det er Jesus, jødernes konge«. v38 Sammen med ham blev der korsfæstet to røvere, den ene på hans højre, den anden på hans venstre side. v39 Og de, der gik forbi, spottede ham og rystede på hovedet v40 og sagde: »Du, som bryder templet ned og rejser det igen på tre dage, frels dig selv, hvis du er Guds søn, og stig ned fra korset!« v41 Også ypperstepræsterne og de skriftkloge og de ældste hånede ham på samme måde og sagde: v42 »Andre har han frelst, sig selv kan han ikke frelse. Han er jo Israels konge, lad ham nu stige ned fra korset, så vil vi tro ham. v43 Han har stolet på Gud, lad Gud nu udfri ham, hvis han vil vide af ham. Han har jo sagt: Jeg er Guds søn.« v44 Også røverne, der var korsfæstet sammen med ham, hånede ham på samme måde. matt 27
tilføjet af

Der er mere end eén kraft-

ftg - og det er ikke Helligånden Talsmanden I har taget imod - det er vagttårnet.
Men hvorfor skulle I ikke, kunne forkynde jeres tro ..enhver kan da reklamere, det behøver man da ikke nogen kraft for at gøre, alle der vil sælge et produkt reklamerer da for sin sag.
Men lad være med, at blande Jesus ind i det, det er blasfemisk.🙁
tilføjet af

hold dig nu bare til emmet ikke

du siger i følger kristi kors, og viser en mærkelig film der ikke har en skid at gøre med korset, det er jo vildledning igen.
så igen beviser du jo at det er jer der vildleder ikke os.
jeg takker for bekraftigelse ;)
tilføjet af

Det ftg mener er,

at når man iflg. JV tager Jesu Kristi kors op, så går man ud og forkynder.
Matt. 24:14
Ja om han dog bare ville tale lige ud af posen. Det ville spare os andre, for en masse tid.
Mange hilsner
Manjana
tilføjet af

ftg

kan lide opmærksomheden

mvh
Billen76
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.