6tilføjet af

Hvad Åb.22:6-16 fortæller om GUD

´
... Nedenstående er JOHANNES ÅBENBARING 22:6-16
I Nedenstående er de TRE VIGTIGSTE VERS I "TREENIGHEDS"-og "JESUS ER GUD"-SKÆNDERIET:
VERS .6 - De vigtigste ord: - ENGEL og PROFETERNES og ÅNDERNES GUD (V6 Forfalsket i NWT)
VERS 13 - De vigtigste ord: - HELE VERSET skal sammelignes med JOH.ÅB.1:8
VERS 16 - De vigtigste ord: - JEG JESUS HAR SENDT MIN ENGEL (= Englen i v.6)

♦ Joh.Åb.22:6-16 ♦ - Da92
→ vers 6 ←
Og englen sagde til mig: »Disse ord er troværdige og sande, og Herren, profeternes
ånders Gud, har sendt sin engel for at vise sine tjenere, hvad der snart skal ske:
v7
›Ja, jeg kommer snart.‹ Salig er den, der holder fast ved profetiens ord i denne bog.«
v8
Det er mig, Johannes, som har hørt og set dette. Og da jeg havde hørt og set det,
faldt jeg ned for fødderne af den engel, som havde vist mig dette, for at tilbede den.
v9
Men englen sagde til mig: »Nej! Jeg er kun tjener som du og dine brødre,
profeterne, og som de, der holder fast ved ordene i denne bog. Gud skal du tilbede.«
v10
Og englen sagde til mig: »Forsegl ikke profetiens ord i denne bog, for tiden er nær.
v11
Lad den, der øver uret, stadig øve uret,
den, der er tilsølet, stadig søle sig til,
den retfærdige stadig øve retfærdighed,
og den, der er hellig, stadig helliges.«
v12
»Ja, jeg kommer snart, og med mig min løn, for at gengælde enhver, som hans gerning er.
→ vers 13 ←
Jeg er Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden.
v14
Salige er de, der har vasket deres klæder,
så de får ret til livets træ og går gennem portene ind i byen.
v15
Udenfor skal hundene være og troldmændene og de utugtige og
morderne og afgudsdyrkerne og enhver, der elsker og øver løgn.
v16
Jeg, Jesus, har sendt min engel for at vidne om dette for jer i
menighederne. Jeg er Davids rodskud og ætling, den lysende morgenstjerne.

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Ja Jesus er Gud, må det dog blive åbenbaret for alle.

Men Jalmar du kan ikke overbevise folk gennem skriftsteder, det kræver en åbenbaring.
JV MÅ ØNSKE AT FÅ DET. KONSEKVENSEN AF AT TAGE IMOD JESUS, MÅ BLIBE ET PERSONLIG
MØDE MED JESUS, DET ER BEDRE END AT LÆSE OM HAM.
tilføjet af

Tja jo for dem måske - Jeg har jo kun læst om ham

´

... og mener bare ikke man kan tillade sig at forfalske en Bog som BIBELEN.
Tro er noget mærkeligt noget synes jeg, for det sætter ofte grænser for både viden og forståelse - Jeg prøver at servere min VIDEN og håber på, at nogle måske så får forståelsen. 😉

Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

det personlige møde forandre alt.

Den sameritaske kvinde mødte Jesus, men først vidste hun ikke hvem han varfør han åbenbarede sig for ham.
For Jesus åbenbarende sig for mig troede jeg Jesus var en alien.
I de næste 7 år jeg har været kristen har det være så vild.
Ikke nok med at Jesus helbredte mig har jeg oplevet så meget at min tro på ikke bygger
på ord alene, men et personlig kendskab.
Jeg har fået hans fred der overgår al erkendelse.
Jeg mærker hans mærvær der er ubeskrivelig fredfyldt.
Derfor ønsker jeg at alle må kende ham endnu mere end som jeg kender ham.
En Gud som elsker os mere end vi forstå på trods af alle vores fejl.
Hans nåde vare forevigt, han skabte verden , hvem kan da sige nej til at kende ham.
Så hvis du ikke kender ham personlig som i en kirke hvor de kan lede dig til
et personlig møde. En frikirke som lever Guds ord fuldt ud.
tilføjet af

DU ER:

ligeså bindegal som Jehovas Vidner
tilføjet af

Hvad mener du ??

Du kalder dig sandhedsvidne.
Så jeg regner med at du vidner om sandheden, nemlig jesus.
Jeg vidner bare om mit møde med Jesus ånd, hvorfor skulle det være bindegal.
Tror du ikke du fortabelsen, troen mål er jo vores sjæls frelse.
Jeg bare det er synd kun af kende skriften, når du manfå et møde med jesus ånd.
Tror du ikke på at jesus heldbreder idag, eller hvad er det du synes der er galt ?[s]
tilføjet af

Jeg har skam beskæftiget mig en del med Tro

´

... gennem tiden - Mødt adskillige behjertede mennsker der ønskede mig "GUDS FRED" - Især da jeg røg på hospitalet for godt 20 år siden, hvor mennesker ønskede at have mig med i deres kreds af bedende for at blive rask - Jeg har også set mennesker gå i opløsning fordi de ikke kunne forstå at gud lige skulle teste dem og senere fordi deres deres GUD havde forladt dem - Det "problem" havde jeg ikke - Og har det stadig ikke - 😉
Aprpos alien, så skulle det ikke undre mig om Skikkelsen GUD var en alien - og dermed selvfølgelig også JESUS - som jeg stadig har et problem med skulle have levet i den form som BIBELEN angiver - Der er jo beviser på at Navnet JESUS også omkring år 0 +7 el. -6 år max., var et af de mest brugte drengenavne i det område - Men uanset hvor meget man har ledt efter den "rigtige Jesus" har man dog ikke fundet nogen entydige beviser på hans liv og levned. MEN indrømmet det er ikke et bevis mod at han har levet det ved jeg også godt -
Jeg bemærkede at du ikke kommenterede 5.Mosebog og Ypperstepræsten Hilkija.
Selv for en Troende er en sund skepsis guld værd John 92.

Mange hilsner
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.