11tilføjet af

Hvad sker der med planerne om hurtigere tog?

Helle sagde for ca. et halvt til et helt år siden, at der skal bruges 28,5 mia. kr. til hurtigere tog i Danmark. Sker der noget med det?
I mit eget lokalområde kunne vi få hurtigere tog for forholdsvis små penge ved at lægge de to trafikselskaber - DSB og Lollandsbanen - sammen til ét selskab og forbinde jernbaneskinnerne mellem de to trafikselskaber med hinanden, så man kunne køre hele strækningen Nakskov-Østerport uden at skifte tog. Det kunne spare tid ved at undgå togskifte, og ordningen kunne udvides til en hurtigrute. Det ville også give flere passagerer og bedre økonomi.
Det samme kunne man nok gøre i andre dele af landet, men sker der noget, eller er planerne om hurtigere tog droppet?
tilføjet af

Hvad sker der med planerne om hurtigere tog?

Skinnerne København-Ringsted har i flere år haft kapacitetsproblemer, derfor.
Næstved-Køge-Roskilde kørte også før i tiden helt til Nivå nogle tidspunkter, resten af gangene til Østerport.
Stevnsbanen kørte sågar også til Kbh. H. i et par år med "grisen".
Der sker nok ikke nogen væsentlige ændringer før vi har fået elektrificeret det hele i 2025, bygget den nye bane Kbh-Køge-Ringsted, købt nye tog og dumpet IC4 togene i Østersøen.
Du får jo også internationale tog under Femern, om det standser i Rødby, Nyk. F. eller Maribo må tiden vise.
Glem at DSB lægges sammen med nogen andre, de kan kun byde ind når ruter udbydes.
tilføjet af

Hvad sker der med planerne om hurtigere tog?

Og billigere kollektiv transport..priserne er totalt urimelige!
Dsb må tjene godt i hovedstaden!mener bare på at udskrive bøder til de mange hjemløse siden antallet bare er vokset,og vokset,og stadig gør bla blandt unge! [(:]
https://www.youtube.com/watch?v=loARg0o7txk
tilføjet af

Hvad sker der med planerne om hurtigere tog?

Hvad angår togsæt, så kommer der ikke nye togsæt til DSB, de skal køre med hvad de har.
Der er allerede igangværende arbejder på nye skinner flere steder i landet.
Signalsystemet bliver opdateret rundt omkring.
Resten må vel anses som "snak", ca. som her på [sol]
tilføjet af

Hvad sker der med planerne om hurtigere tog?

Jaqueline du er da ikke som os andre, skrive bøder til
de hjemløse, hvor mange penge kommer der ind på det ?
SU
tilføjet af

Hvad sker der med planerne om hurtigere tog?

Hvad skal de køre med ❓
Hele IC4 flåden kommer jo aldrig ud at køre, man er optimist og siger halvdelen, men oveni er der problemer med at skaffe reservedele.........Ansaldo Breda slider deres hænder op i håndvasken så DSB er i gang med at forhandle med underleverandørerne.
Fra AB fik vi et nedslag på 2 milliarder og en stak reservedele.......men det svarer til at Du får et nedslag på 30.000 for en ny "mandagsbil" mod at love at Du selv får den til at fungere uden at lave mere brok.
Man har lejet/købt dobbeltdækkervogne til den Sjællandske lokaltrafik, men de lokoer der skal trække er 30 år gamle.......og man kan ikke lige sådan købe nyere brugte diesellokoer et sted i Europa, motorer skal opgraderes og de skal tilpasses nye automatiske signalfunktioner.
Vi kunne have elektrificeret for mange år siden, men det blev kun Kbh-Padborg, hvilket var et krav fra EU grundet godstransit.......så skulle der spares og følgelig stoppede man selv om det "kørte på skinner".

Hvad angår togsæt, så kommer der ikke nye togsæt til DSB, de skal køre med hvad de har.
Der er allerede igangværende arbejder på nye skinner flere steder i landet.
Signalsystemet bliver opdateret rundt omkring.
Resten må vel anses som "snak", ca. som her på [sol]
tilføjet af

Hvad sker der med planerne om hurtigere tog?

De kan jo bare køre med ..........


.
.
😃
tilføjet af

Der sker intet - det var bare et løfte

fra løftebrudsregeringen.
Om 20 år kører der stadig IC3 tog rundt på de danske skinner. Sæderne er nok blevet ombetrukket og motorerne er blevet renoveret.
Det er nok det mest sandsynlige scenarie.
tilføjet af

Det centrale i mit oplæg var.....

...at der kunne spares meget rejsetid på mange strækninger ved at lægge to eller flere trafikselskaber sammen. For Lollands vedkommende kunne skinnerne mellem Lolland og Nykøbing F. forbindes med hinanden, og man kunne undgå togskifte og spare rejsetid, når man skal videre nordfra mod Nakskov. Det var ikke så meget kørehastigheden, jeg tænkte på, men mere ventetiden ved togskifte i Nykøbing F., og uden togskifte ville rejsen også være behageligere. Det er desuden besværligt og irriterende, hvis man har en masse bagage.
Det kan dog ikke lade sig gøre ifølge, hvad du siger, men ville det dog alligevel ikke kunne lade sig gøre at forbinde skinnerne, uden at lægge selskaberne sammen administrationsmæssigt? De to trafikselskaber skulle ikke have lov at være adskilt, når det går ud over rejsetiden.
tilføjet af

Der sker intet - det var bare et løfte

Ja, de er jo blevet lavet ordentligt.
Holland og Belgien har skrottet en masse hurtigtogssæt fra Ansaldo-Breda, samme skæbne er overgået 8 år gamle letbanetog i Gøteborg fra samme firma.
Hurra for EU-licitationer 😖 😖

fra løftebrudsregeringen.
Om 20 år kører der stadig IC3 tog rundt på de danske skinner. Sæderne er nok blevet ombetrukket og motorerne er blevet renoveret.
Det er nok det mest sandsynlige scenarie.
tilføjet af

Hvis skinnerne blev forbundet.....

........mellem Lollandsbanen og DSB's skinner i Nykøbing F, ville det indebære:
1) ca 20 minutters kortere rejsetid mellem København og Nakskov
2) bedre økonomi, fordi flere ville rejse med forbindelsen
3) bedre komfort for passagererne, fordi man ikke skal stige om til andet tog i Nyk F; især for de passagerer, der har meget bagage
4) sene afgange fra København, der nu kun går til Nykøbing F, kunne forlænges til Nakskov
5) hurtigruterne mellem København-Nykøbing F kunne forlænges til Nakskov
6) det ville hjælpe udkants-danmark (Lolland i dette tilfælde), fordi disse bedre og hurtigere transporter med tog ville gøre erhverv på Lolland mere rentabelt. (I øjeblikket er der stor fraflytning på Lolland, fordi dette område er et forsømt område erhvervsmæssigt).
7) Der kunne sikkert laves noget tilsvarende flere andre steder i landet. Trafikselskaber skulle ikke have lov at være adskilte, når det sinker rejserne
8) Flere ville bo i udkants-danmark (Lolland i dette tilfælde) i stedet for, at man er nødt til at flytte nærmere København

fra løftebrudsregeringen.
Om 20 år kører der stadig IC3 tog rundt på de danske skinner. Sæderne er nok blevet ombetrukket og motorerne er blevet renoveret.
Det er nok det mest sandsynlige scenarie.
tilføjet af

Hvad sker der med planerne om hurtigere tog?

Der sker forhåbentlig det, at der ikke sker noget.
DET BLIVER SKU DA BARE ENDNU EN DSB SKANDALE, OG INTET MINDRE.
HVORNÅR LÆRE VORES RETARDEREDE POLITIKERE AT DSB ER EN PENGESLUGER, SOM IKKE LEVERE VAREN, OG ALDRIG ALDRIG ALDRIG KOMMER TIL DET.
LUK DSB OG BRUG PENGENE PÅ AT NEDSÆTTE AFGIFTERNE PÅ SMÅ/ALMINDELIGE BILER OG MOTORCYKLER.
SÅ FAT DET DOG. DET ER SKU DA ALMINDELIG HOVEDREGNING FOR BURHØNS.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.