7tilføjet af

HJÆLP til Peugeot 206

Hjælp/vejledning ønskes
Var på langtur igår i min Peugeot 206 1,6.efter ca 1 times kørsel på motorvejen med 110
km i timen, begyndte bilen at sige en skurrende lyd, ikke direkte ubehalig, men som om
metal blev kørt mod hinanden. Det føltes som at det kom fra spederen, det hjalp ialtfald
da jeg slap spederen og gassede op igen. Dette gentog sig nogle gange den resterende
halve time jeg kørte. Igen på hjemturen efter ca tre kvarters kørsel begyndte det igen
. Samtidig hørtes en spæd klokke ligende lyd.
Så i aftes var min søn lige på Mac. D og imens han ventede kom larmen af metal rigtigt
højt.
Kan jeg køre i den i aften❓eller tage en taxi øv Hvad tror du der er galt ?
Hilsen Maja
tilføjet af

Kan være.

Mange ting.... måske en remskive der er løs, men svært at diagnosticere uden mulighed for at ta problemet nærmere i øjesyn, for som du beskriver det er lyden der også når bilen helder stille, og går går i tomgang....... det kunne tyde på motorproblem.
Jeg vil anbefale du lader den stå, og får nogen til at kigge på den, ellers kan det ende med en meget dyr regning.
tilføjet af

køb dig en

køb dig en scooter, så er du over alle de bilproblemer, 4 takter kører 40-50 km/L
tilføjet af

Scooter ?.

Håber snart der kommer noget i handelen så man kan sprøjte for det lort !.
tilføjet af

Nu er du

Nu er du klar over at der skal olie og vand på på en bil ik'..
tilføjet af

Værksted

Jeg ville nok smide den på værksted så hurtigt som muligt... Og ikke køre mere i den end højest nødvendigt.... Ryger den? Eller har den gjort? Lyder som om det er inde i selv motoren at der er noget galt. Kunne godt være være en ventil der har smidt noget metal ind i motoren....
tilføjet af

......

Ser bort fra ironien *s* Bilen har lige været til service. Køre den på værksted mandag.. Go' weekend
tilføjet af

ryger ikke

kun lyde.. Køre på værksted mandag Takker
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.