17tilføjet af

HJÆLP !!!! køreprøve fredag kl 9.00

SHIT !!!!
I morgen skal jeg til køreprøve kl 9.00 - og jeg er så nervøs at jeg har kastet op, og rystet hele ugen.
Jeg er så bange for at dumpe - min kørerlærer siger dog jeg skal tage det roligt, og at jeg godt kan bestå, og jeg kører normalt også fint.
Men jeg er SÅ bange for at jeg nærmest får blackout - og vil lave en masse dumme fejl, som jeg normal ikke laver.
Jeg har købr baldrian tabletter på apoteket, som jeg skal tage 2 stk af en time inden jeg skal kører - jeg har prøvet dem, 4 stk enda, synes ikke de virker ordentlig :(
Jeg skal kører her kl 13.00, og igen kl 8.00 i morgen tidlig inden prøven.
Jeg gik i stå igår, i et sving, glemte simpelthen at sætte bilen i 1 gear. Fejl som jeg ellers ikke har lavet i flere mdr.
Nogen der har nogle godt tips og råd som man skal være særlig opmærksomme på ????
Ayla ( den ekstreme nervøse )
tilføjet af

Jeg håber du ved...

...at baldrian kan have bivirkninger som svimmelhed og træthed. Det er derfor man normalt tager dem før man går i seng. Der anbefales IKKE at tage dem før man kører....
tilføjet af

Måske..

Er lidt sent, men tror hypnose kunne hjælpe dig.. det kan fjerne alle typer angst og fobier.. og ville være super til eksamens skræk og i dit tilfælde køreprøveskræk. Held og lykke med prøven. Tror nu godt du kan klare det :o)
tilføjet af

Hej Kajsa

Jeg har fået dem anbefalet på apoteket og af min læge - jeg har taget dem hele ugen, og jeg bliver hverken svimmel eller træt af dem, og har kørt 2 gange " på dem "
Så det bekymrer mig ikke spor :)

Ayla
tilføjet af

Tak

Tak skal du have - ja jeg håber sådan jeg klarer den :)

Ayla
tilføjet af

Man kan godt...

... tage baldrian, selvom de også bruges ved søvnbesvær. Ved nervøsitet 1-2 stk, og ved søvnbesvær 3-4 stk.
Men altså du skal egenligt bare huske en dåbsattest osv, og så det vigtigtste: drej hovedet nærmest konstant og tjek bakspejlet jævnligt. Orientering går de MEGET højt op i - selvom de fleste normalt ikke tjekker andet end sidespejlet når de skal dreje ;)
tilføjet af

Rolig nu.......... :D

De er ret søde når man skal til køreprøve :)
Og du dumper ikke ved at gå ud i et kryds, eller lign situationer🙂Det ENESTE de lægger vægt på, er om du virker FARLIG i trafikken, og om du holder farten, og orienterer dig rigtigt.. Så DET skal du være opmærksom på.. :)
Hvis jeg var dig, så ville jeg sige: Prøv og hør her, jeg skal nok gøre mit bedste, men jeg er OVERDREVET nervøs! så er jeg sikker på den køresagkyndige også er opmærksom på det..
Igen: De ved godt du ikke er god til at køre bil, for det lærer du først EFTER du har fået dit kørekort, men de er opmærksom på om du virker sikker i trafikken, og om du holder farten nede OG orienterer dig ordentligt..
Det skal nok gå 🙂Træk vejret, og vis så hvad du kan... Du kan jo godt ikke ?? :)
tilføjet af

Ok.....

Det er din køreprøve..... 😉
Jeg synes bare at du skal tage det lidt mere med ro, og enlig kørelæreren har du jo heller ikke noget at bekymre dig for. Uro og angst er selvforstærkende, og hvis du ikke passer på, så ender du som en klump gele som ingenting kan. 😉
Prøv eventuellet at pejle din opmærksomhed ind på noget andet indtil i morgen, for at snakke om det hele tiden hjælper heller ikke. 🙂 Men hvad ved jeg....måske kan du få snakket dig "tør" på denne måde, og set det humoristiske i det også. 😃
tilføjet af

Helt enig...

Til min køreprøve var jeg ved at køre ud over hajtænder i et blødt sving. Nåede dog at klodse bremsen så både mig og motorsagskyndige sad oppe i forruden.
Årsagen var, at jeg havde øjene på en ældre dame lidt forude der så ud som om hun ville begynde en vandring over vejen og en cyklist der ikke overholdt nogen af færdselslovens regler.
Men den motorsagskyndige var slet ikke bekymret, fordi jeg nåede at reagere på alle tre ting (også selvom det var med chance for at få en blodtud 🙂)
Så... tag det bare stille og roligt. Der er ikke nogen der siger du skal nå at køre maraton på dén tid. Tag det i dit tempo og husk at snak med motorsagskyndige (hjalp for mig).
Held og lykke 🙂
tilføjet af

For det første

Skal du ringe nu og høre din kørelærer om du kan få en køretime kl 8, for så er du ikke kold, til prøven.
Ydermere, vær altid på vagt for højrevigepligt, hvis den motorsagkyndige, vil havde at du skal ned af en villavej, er det sansynligt at du har højrevigepligt, til dem fra sideveje.
Og meget vigtig, kommer du til at lave en fejl, kom ikke med undskyldninger, det gider de ikke at høre på, i stedet for skal du bare sige, sikken en idiot jeg er, når jeg laver dette her, så er den motosagkyndige klar over at du ved at du har lavet fejl og det er din skyld, så er det sjælnet at den tæller med, med mindre at du køre overfor rødt.
Kommer du til et lyskryds og skal svinge til venstre og der holder 2-3 biler ude i krydset, så bliv bag linjen, for hvis du køre frem, er det meget sjælnet at du kommer med over, når der bliver rødt.
tilføjet af

JA!!

Jeg har et godt råd- det er noget som jeg selv bruger når jeg får et angstanfald og som faktisk virker.
Du skal fokucere på din vejrtrækning. Når man bliver nervøs/angst, så har man det med at hive for meget luft ned i lungerne- hyperventilere, så hvis du får styr på din vejrtrækning dvs. sørger for at trække vejret stille og roligt og helt ned i lungerne, så vil nervøsiteten/kvalmen aftage en del.
Jeg håber det bedste for dig i morgen- skal nok x´e fingre.
tilføjet af

OHHHH Ayla

Du tager det dda bare fra oven.På med Thorkild Tyrring ansigtet og pist,så har du kørekort.Lad ingen kyse dig,det er jo bare en lille mand,med en blyant[f][f].
Held og lykke lille skat [l][l]
Kh.Drude
tilføjet af

godt råd

prøv hvis der er sædevarme i bilen at sætte det til når du sætter dig ind i den i morgen tidlig 😉
ved godt det lyder helt gonat, men er et trick min gamle kørelærer lærte mig da jeg selv skulle til køreprøve for temli mange år siden 😃
varmen får automatisk kroppen til at slappe af og tager dermed det værste ad nervøsiteten.
Held og lykke
tilføjet af

Tak for jeres svar :)

Jeg er SÅ glad så glad, jeg bestod uden fejl :)
Så nu skal jeg suse rundt i dytten hele weekenden 😃
God weekend venner[l]
Kh Ayla
tilføjet af

et kæmpe

stort TILLYKKE 😉
tilføjet af

sådan består du prøven

det vigtiste råd jeg kan give dig er at
når du sætter dig ind i bilen så lad som om ham den motorsagsafkyndig ikke er der men lad som om at han er en GPS som bare siger drej til højre tro mig det virker 🙂😉
tilføjet af

Hjælp til køreprøven

Hej.
Selvom du har bestået er der sikkert andre der skal til køreprøve som kommer her forbi. Jeg googlede "bestå køreprøven" og fandt nogle interessante sider. Jeg kan især anbefale www.autoskolen.dk som hjalp mig da jeg tog kørekort. Held og lykke
tilføjet af

Hjælp til køreprøven

Hej.
Selvom du har bestået er der sikkert andre der skal til køreprøve som kommer her forbi. Jeg googlede "bestå køreprøven" og fandt nogle interessante sider. Jeg kan især anbefale www.autoskolen.dk som hjalp mig da jeg tog kørekort. Held og lykke

Så tilfældigvis denne og jeg har selv fået hjælp på nedenstående:
http://www.turteori.dk/altlogin/index.php
Har postet den én gang i en anden tråd, men folk der har brug for hjælp til kørekort, kan man vel ikke poste links nok til...?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.