34tilføjet af

Hjælp ang flybillet og navne-fejl..

Hej,
Jeg og min kæreste skal rejse med easyjet på næste fredag, til paris..
Men da jeg igår sad og ville printe vores boarding pass ud, opdagede jeg, at min kæreste har stavet sit navn forkert!!!!!! -da han bestilte billetterne.. han har skrevet et G i stedet for et H...
Er der nogen der ved, om det bliver et problem for os? jeg sad i 2½ time igår på nettet, og kan simpelthen ikke finde nogen mail eller nr på easyjet, for at kontakte dem, evt også for at de lige kan rette den mini fejl..
Jeg fandt dog et link hvor man kan gøre det, men jeg nægter simpelthen, at betale ca 700 kr for at ændre et skide bogstav, og det er kun for den ene billet. Hjem billetten er det samme.. Så omkring 1500 kr for at lavet et g om til et h, det kan ik være rigtigt! For der kommer gebyr og pris ændringer oven i..
Det er jo ikke en anden person der skal rejse, og det er jeg næsten sikker på, er det som linket er lavet for..
Er der nogen som ved noget i dette?? SKAL vi have rettet fejlen? SKAl det virkelig koste penge??? Hvordan kommer vi i kontakt med dem, når der ik er nogen kontakt info? Kun et nummer til England, som jeg ventede 45 min igår uden at komme igennem.. Det OGSÅ dyrt!!
Mvh :)
tilføjet af

Nej det er ikke et problem

Det har jeg tit set ske. Det er noget andet hvis dit helt ændrer karakter.
Jeg synes du skal ringe ind til easyjet og lige informere dem om det. Eller ring til det sted hvor du har købt billetten. De kan sætte en note ind om, at der er et bogstav forkert. Den note popper så op i indcheckerens system.
No prob.
tilføjet af

Novia handler Easyjet

Så det er Novia du skal have fat på til at starte med.
tilføjet af

man kan ik ringe

Man kan desværre ikke ringe ind til easyjet :-( Og jeg gider ikke ringe til england og vente i 100 år, for at komme igennem, uden den sikkerhed om de vil hjælpe mig, eller tage penge for det. Har set på nettet, folk der skriver hvordan de venter i timer for at komme igennem. Så ku man ligeså godt købe en ny billet..
Men hvis vi nu lader som ingen ting, og hvis de opdager det, så hov, kan kan sige det en tastefejl, men vil ik risikere det, hvis de sså nægter adgang.. Og mere hvis det bliver et problem på vejen hjem..?
tilføjet af

kontaktinfo

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Faciliteter/Facilitetskort/Service+centre/Novia+Service+Center.htm

Så tror jeg godt du kan slappe af nu og bare glæde dig til ferien🙂
tilføjet af

rejser meget

jeg er vant til at rejse med fly, flyver ca tre til fire gange om måneden.
det hedder at navnet på billeteten og navnet i passet eller hvad der nu bruges som billedlegitimation ved check-inn SKAL stemme overens. Men udskiftningen af et g til et h vil de fleste nok kunne se er en slåfejl, men for at være helt sikker på der ikke bliver problemer ville jeg jo nok i jeres situation kontakte selskabet og gøre opmaærksom på problemet og spørge mig for.
tilføjet af

Du skal ringe til Novia

de kan hjælpe dig
tilføjet af

de svarer ik..

haha de kan ikke tage tlf pga noget bagage.. sikke noget pis.. jeg skal jo ik tale bagage med dem...! Arrghh!!
:-(
tilføjet af

tænkte jeg også..

Ja, det var jo også min tanke, at de SKAL stemme overens.. Men come on, en lille tastefejl, burde de ku se er hvad der er sket.. Men det er også bare en stor risiko at løbe der, men så træls at man ik kan kom i kontakt med dem. og som en anden skriver skal jeg ringe til novia. men de kan heller ik tage tlf fordi de leder efter noget bagage og vil ringe tilbage når de har fundet det haha..
tilføjet af

Bor du i Kbh?

For så tag ud og tal med dem eller ring senere.
Jeg prøver lige at se hvad jeg kan finde ud af.
Altså jeg har selv mange gange haft passagerer hvor der var slåfejl i navnet og det var ikke noget problem. Og jeg arbejder for SAS og vi kan ellers være nazi nok med den slags😉
tilføjet af

ej hvor sødt af dig

hahaha nazi😉
Ej du må meget gerne se om du kan skaffe mig et svar😉
Ja jeg bor på frederiksberg, men det er ik bare lige til, at tage der ud.. Ligger faktisk også syg🙁
jeg skal nok sørge for at tjekke siden her, for at se om du kommer med noget😃
Mange tak for din hjælp, det er meget sødt af dig :-)
tilføjet af

man skal jo ikke

gøre ondt være men du skriver det jo selv, det er billigt men det er der jo også en grund til ;O))easyjet har ikke det der ligner service, men man kan jo heller ikke forlange alt til den pris :O) sidder der en sur nisse når i skal tjekke ind er der ikke så meget at gøre end at betale det, det koster at lave navnet om, men hos novia plejer de er være ganske sød, det er nok mere når i skal den anden vej, de er lidt tunge i paris, men held og lykke :O) men tænk på det næste gang du bestille dine billetter der er sku nok en grund til det koster det,det gør 😉
tilføjet af

ved da godt

Jeg ved da godt hvorfor det billigt.. Ingen service, men at lukke service helt ned, er da bare for ringe..😉
Vi rejser faktisk meget med easyjet, og har aldrig haft problemer. Og dette er jo heller ik et problem som sådan, men det ville da være rart hvis man havde nogen at kontakte. Nu ved jeg så at det er novia, hvilket er godt, for easyjet er håbløse...
Vi var nu også mest bekymret for hjemrejsen.. Danskerne er sikkert meget forstående, men tror sku ik at dem i paris ville være..
tilføjet af

No prob

Det er ikke sikkert jeg kan gøre så meget herfra (ligger også småsyg), men jeg ved at SAS har en chatfunktion hvor man kan skrive ind med sine spørgsmål. De er online hele tiden og svarer med det samme. Jeg tænker at Novia måske har det samme.
Hvis de ikke har det er der ikke så meget jeg kan gøre. Men kommer i tanke om, at bagagefolkene har strejket i Novia, så det er derfor de har travlt med det lige nu. De skal nok ringe tilbage. Og ellers så send din kæreste derude 🙂
Jeg vender lige tilbage når jeg har fundet ud af, om de har en chatfunktion.
Men jeg er altså ret sikker på at det ikke er et problem.
Hvis du kommer i lufthavnen udklædt som terrorist eller andet i den dur, så er det et problem. Men ellers ikke🙂
tilføjet af

Her er en bagageopdatering

http://www.novia.dk/

De er som regel super effektive bagagefolkene, så jeg vil tro du kan få fat i Noviafolkene igen om nogle dage, eller at de selv ringer. Lige nu har de åbenbart sat ekstra mandskab på omkring bagagen, så de kan få den af vejen.
tilføjet af

Nå det havde de ikke

http://www.novia.dk/frame_4.html

men der er lidt mere kontaktinfo her.
Novia plejer at være meget søde til at ringe tilbage og til at servicere folk, så du skal nok høre fra dem og ellers ringer du bare igen. ELLER sender din kæreste i lufthavnen.🙂
Held og lykke og rigtig god ferie. Lad mig høre hvis i finder en løsning. Og god bedring
tilføjet af

dårligt nyt...

Hahaha nej sådan kommer jeg nok ikke klædt.
Har lige ringet til et andet nr til novia, hun siger at hverken hun eller andre i novia kan hjælpe, fordi de ik har noget med easyjet's billetter at gøre..
De sælger dem, men hvis det handler om rettelser osv, (især nu hvor jeg har købt dem over dettet) så skal jeg desværre ringe til easyjet. men jeg gider fandme ik ringe til england igen idag og vente og vente og så vente lidt mere, når de ik tager tlf'en. Desuden så koster det vildt mange penge.
Hun sagde at de har et billetkontor i cph, men at det kun var til nu og her, og at de ville sende mig videre hvis jeg dukkede op.
det fandme træls, for hun siger at billet og pas, SKAL stemme overens. :-(
måske burde vi tager ud alligevel og når vi har skældt nok ud, så gider de måske hjælpe alligevel. jeg kan godt være en heks når jeg skælder ud hahah
tilføjet af

så er vi måske ikke så nazi

i SAS alligevel. 😃
Jeg synes i skal tage derud. Man får altid mere ud af det når man møder op personligt. Jeg tror de er ret stressede lige nu efter strejke og det her vejr, så tag derud og snak med dem. Jeg er sikker på at i nok skal finde en løsning. Men du skal nok ikke starte med at skælde ud. Jeg ved hvor stædig jeg selv kan blive, når jeg har hjulpet sure passagerer en hel dag og så slutter dagen lige med en skideballe som slet ikke er møntet på mig. Start med at være sød. Selvom jeg ved at det har du også tænkt dig. Nu ville jeg bare lige advarer dig om, at deres lunte måske er lidt kort lige i den her tid.
Som sagt, jeg har tjekket en del ind hvor der stod et j i stedet for et l, et k i stedet for et a osv. Så længe det ikke er mere end det, så er det ikke et problem. Men måske har de andre ændret attitude.
I skal nok finde ud af det.🙂
Hvis i finder ud af det, så skriv. Hvis jeg finder ud af noget skal jeg nok skrive herind også.
tilføjet af

sidste kontaktinfo

easyjet@mailnj.custhelp.com
http://easyjet.custhelp.com/app/ask
Ja, det var nok lige det sidste jeg kunne finde nu.
Hvad mente Novia damen med at Easyjet har et kontor derude men kun her og nu? Lukker de ned i dag eller? Jeg kan ikke engang huske de har haft et kontor derude, men det er nok oppe på 1. eller 2. sal i terminal 2 så. Der kommer jeg ikke så tit.

Der er ventetid ovre i England også pga vejret og ekstra pres på.
tilføjet af

det oss rigtigt

Ja, det har du ret i.. Man skal altid starte med at være sød.
Når jeg er på arbejde, og en kunde vil bytte noget f.eks. og med det samme starter negativt ud, så bliver jeg rigtig pist, for hvorfor har hun lagt en plan for at skælde ud, inden hun er mødt op i butikken... Så ja, jeg skal nok lige selv huske det😉
Det nok mere selve easyjet jeg er sur på, fordi de ik kan kontaktes. Ik den stakkels medarbejder der sidder i lufthavnen og egentlig bare skal tjene sine penge..
Vi tager nok derud senere idag.. Når manden har fri fra jobbet...
jeg skal nok skrive hvis vi finde ud af det.. Håber jeg virkelig vi gør.. mange tak for din tid hvertfald.. God dag indtil vi tales ved igen ;)
tilføjet af

nej nej hun mener at

De har et billet kontor i terminal 2... nej de lukker ik. hun mener at det er hvis man skal rejse nu idag osv, eller købe en billet. Men hun siger at de nok ik vil hjælpe mig med mit problem, men sende mig videre til at ringe til england..
jeg prøver først at tage i cph, og hvis det ik virker, så vil jeg skrive til dem på den mail.. håber de svarer så ;)
tilføjet af

Ja det er magtesløsheden

man kan blive skidesur over. Kender det godt fra de gange jeg har skulle sende et fly afsted og står med en sag, som en anden afdeling skal tage sig af. Men jeg kan ikke få fat på dem og flyet er ved at blive forsinket (og DET er dyrt) og jeg har piloter der render stressede frem og tilbage. Så kan jeg også godt være tæt på det røde felt.
Vi skrives ved, jeg krydser fingre for jer. Novia kontoret holder i øvrigt til nede i terminal 2 overfor pultene 110-114 sådan ca. I den ende der ligger ned mod terminal 3.
tilføjet af

det jo det

Det jo det.. Ej synes faktisk det rigtig sjovt at se det program på tv3 tror jeg det er, med sas, når de fiser sådan rundt. lol..
super, jeg vil besøge dem begge😃Easyjet og Novia ;)
vi skrives ved.. [f]
tilføjet af

Lets fly, lets fly away;-)

Halløj...jeg tager nogle gange på tur m en rigtig god rejsemakker,
det er oftest ham der finder billetterne og reservere og
i hans univers hedder jeg lidt af hvert😃 - han er en dejlig tumling!
Men altså, det har aldrig været et problem så længe
man rejser på det europæiske kontinent - hvis du derimod skal overseas
kan der opstå problemer hvis og såfremt pasdamen
har en dårlig dag...summasumarum; det burde ikke
give jer problemer....
Rigtig dejlig tur🙂
A
tilføjet af

lol, griner lidt..

HEHEHE...
Hedder du lidt af hvert? hehe..
det har nu altid været sådan at pas og billet bare skal stemme overens. men jeg tænker virkelig oss, at det burde ik være det som er vores problem, nu når det kun er en tastefejl.. Og at det burde de vel ku rette, hvis det nu bare SKAL rettes, gratis, fordi vi skal jo ik have en anden person med, men rettet et bogstav.. ;)
Vi tager i lufthavnen senere idag, og håber på at de er søde..
Mange tak for dit svar. ;)
tilføjet af

skal vi

ikke lige blive enig om det er jer der har lavet en fejl og ikke dem, mere ende du taber hoved derud for så lukker de bare i, de gider sku ikke høre på hvad de kan gøre gratis og hvad de ikke kan, når det er jer der har lavet en fejl,så tal pænt lige meget hvad der skulle ske ikke deres skyld i har får fede finger 😉
tilføjet af

Tak selv....

- hvor er i gode til at være ordentlige - det beundrer jeg meget, tager ikke selv altid alting
så alvorligt...qua law of attraction - ha nu super tur🙂.
A
tilføjet af

nej den havde

jeg heller ikke lige gjort det store ud af men, hvis der en regl der sige det skal passe sammen så skal det vel 🙂
tilføjet af

jeg har da ik sagt

jeg siger da heller ik det er deres fejl.
jeg er bare sur over at man ik kan ringe til dem. DET er mit problem med dem..
Jeg ved da godt det er vores fejl.. min kæreste fik fandme os skæld ud igår over ik at have tjekket tingene inden han trykkede godkend.....
men det gør ik, at det kan være rigtigt at de ik har et sted man kan ringe ind eller skrive
tilføjet af

;-))...

Ja for nogle er regler til for at overholdes til punkt og prikke...visse andre finder større glæde i
at fortolke dem og undersøge deres fleksibilitet...den menneskelige faktor er oftest en
dejlig gave...[f]
Giv dem noget turbulens!!! Det sundt for tankevirksomheden😉!
A
tilføjet af

kære lufthavnsmedarbejder...

Heej lufthansmedarbejder :)
Vi tog en tur i lufthavnen, til Novia's disk..
Hun sagde bare med det samme: thats no problem, let me fix it for you😃
hehe.. Men da hun så slog vores bestilling op, så var der ik noget fejl.. rigtig underligt!!
Så hun printede en kopi af vores bestilling ud, hvor man kunne se navnet er stavet rigtigt i forhold til passet..😃
Hun sagde også, at så længe det ik var mere end 3 bogstaver der var forkert, så gjorde det ik noget. Super dejligt... Så fik jeg den ro :D
mange tak for din super hjælp og vejledning omkring novia. hun var meget sød og flink damen der hjalp mig..
hav en god aften og god bedring til dig også :D
Mvh :)
tilføjet af

SÅDAN - jeg vidste det

Jeg oplever stort set altid at de er rigtigt hjælpsomme. Jeg har tit haft sendt passagerer over til dem, fordi de skulle videre med at af Novias flyselskaber og der har aldrig været nogle problemer. Dejligt at i fik det ordnet og så så hurtigt. Det glæder mig meget at min hjælp hjalp🙂
Jamen, så skal du jo bare blive rask og slappe af og glæde dig til i skal afsted :-)

Jeg tager selv afsted på lørdag, så jeg har i høj grad også travlt med at blive rask.
Rigtig god bedring og hav en fantastisk tur🙂
tilføjet af

Ha ha ja, de er gode

Jeg synes också det er sjovt at se mine kollegaer styrte afsted. Og jeg ved præcis hvilken stressfaktor de arbejder med. Det giver udsendelsen et andet niveau. Selv undgår jeg altid alle videokamera, så vidt muligt. Jeg vil ikke fanges på slap line eller på en tidlig morgenvagt hvor jeg har været oppe siden kl.3 om natten. Det er intet kønt syn🙂
Har du flere lufthavnsspørgsmål, skriver du bare herind. Så længe jeg ligger syg er jeg meget herinde.
tilføjet af

GOOD TO KNOW

Den information var meget værdifuld for mig, faktisk.
Jeg rejser ikke særlig tit, så det med handlingsselskaber var gået helt hen over hovedet på mig. Men det var faktisk lige the missing link du serverede for mig der.
Tak🙂
tilføjet af

Tag det roligt og god tur

Min eks. hed engang Lars på billetten da vi skulle på ferie. Det eneste rigtige bogtav var L😃 Det var før computeren, så det var rejsebureauet der havde lavet fejl. Vi opdagede det først da vi tog afsted og gjorde ikke noget ved det, og ingen lagde mærke til det. Tror det samme ville ske i dag, uanset den skærpede sikkerhed😉
Jeg kaldte ham Lars i hele ferien😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.