7tilføjet af

"Gratis" udmøntes i 951mill.$.............................

........Jeg tror sgu også jeg laver en forretning med Gratis ting og sager efter Model Jehovas Vidner:

Gratis litteratur giver godt!
"(17/09-2001) - Bladet Vagttårnet, som udgives af selskabet af samme navn (The Watchtower Bible & Tract Society of New York) udgives nu i 23 millioner eksemplarer hver 14. dag.
Med en arbejdsstyrke på 3.415 ansatte, som for det meste arbejder for kost, logi, æren og lommepenge, placerer dette Watch Tower som et af de mest effektive firmaer i verden.
I løbet af det sidste år er udgivelsen steget 7,5%, hvilket gør, at Watch Tower har haft en indtægt på 951 millioner dollars (næsten 8 milliarder danske kroner) alene på bladet "Vagttårnet", oplyser det amerikanske blad Newsday.
Det er vigtigt at huske, at ud over "Vagttårnet" udgiver the Watch Tower også bladet Vågn Op!, som ligeledes udgives hver 14. dag. Bladene, som gives væk på gader, stræder og ved forkyndelse betales af medlemmerne. Derudover udgives der et stort antal bøger, som medlemmerne forventes at købe, at læse og at studere. (Cyril Malka)"

_________________________Hvem der bare havde fundet på den fidus!_________________________

Og Tænk dette er bare på at forære ting væk, hvad ville de så ikke have tjent hvis de havde taget penge for det.
Det er godt nok noget af et Guldæg Vagttårnsselskabet holder sig!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Du glemmer de seks en halv million distributører der også arbejder gratis,

men det er sjovt at du tror at medlemmerne forventes at købe deres egne bøger. Nej, Jehovas vidner får bøger og blade gratis fra selskabet, både dem til deres eget forbrug og dem de deler ud i forkyndelsen.
Jeg gad nok se dig gøre dem dette kunststykke efter.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Har WT sin egen seddelpresse

Ja, det er godt nok mystisk, ftg. Jeg kan næsten kun øjne to muligheder:
1) Enten trykker WT selv sine penge
2) Eller også får de dem fra blandt andet dig
tilføjet af

Hvor er det offentlige regnskab?

Hvis JV, er så godgørende som de så gerne vil se ud til at de er. hvor er så deres offentlige regnskab henne?
For der er vel en grund til at gå og gemme det. så alle andre ikke kan gå deres budget efter i sømmene.
Det kunne være rart at se hvad det er der driver værket i JV.
Det eneste jeg har kunne komme frem til er at.
Henrietta M Riley Trust, som er eget af WT.
Der havde en indkomst på 1,7 millioner $
HVilket ikke er så meget i forhold til 8 milliarder. I Watchtower Bible & Tract Society of New York. men man kan se hvad de har aktier i.
Flextroniks,
Harleydavidson,
INCRoper INDS INC. og andre invensterings fonde.invensterings fonde.
Exxon Mobil Corporation
Cintas CORP
Colgate palmolive CO.
DEAN FOODS CO:
FORTUNE BRANDS INC
PROCTER & GAMBEL CO.
SEALED AIR CORP NEW
SYSCO
WAL MART STORES
WALGREEN CO.
CISCO SYS INC
FISERV
INTEL CORP
MICROSOFT CORP
ORaCLE CORPORATION
Hvis man går tilbage til rengskabet for 2003
kan man se at de har aktier i Philip morris, Cigaret companiet, der skabte så meget debat. bland JV. Fordi de ikke må ryge.
man skal dog melde sig til, for at få lov til at kikke de forskellige bugeter igennem, og noget af det skal man betale penge for at se, det har jeg dog ikke ville gøre :)
Da jeg kun ville hente oplysninger frem, alle kan komme til at se, uden at betale penge for det.
man kan søge på "Watch Tower Society" på http://www.guidestar.org/
og kikke under Henrietta M Riley Trust. da de andre er spærret.
eller bare trykke på det nederste link.
http://www.guidestar.org/pqShowResults.do?keywords=Watch%20Tower%20Society
tilføjet af

ftg dog - Tænk det ændrer da ikke

..........noget, overskuddet bliver da ikke større af den grund.
ftg du glemmer bare en ting, Du gjrode et stort stykke arbejde for at fortælle, at det næsten var en underskudsforretning Jehovas Vidner, og det er jeg slet ikke i tvivl om, at du har ret i, og er ærlig på det punkt. -¤- Men dette er jo også bare 2001 tallene for et af Finans-Giganten "The Watchtower Society"'s småselskaber ved navn "Watchtower Bible & Tract Society of New York"
Men som sagt, jeg har ikke opfundet tallene, kun formidlet dem, og hvis du går og tror, at hele Koncernen er et Filantropisk fortagende, så synes jeg ærlig talt du skulle tage og undersøge sagerne lidt bedre.

Med venlig hilsen
jalmar
Og du glemmer, at det ikke er mig der har skrevet det, jeg har jo kun formidlet det her til SOLs brugere.

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

again - hvor kan du dog være.......................

.........bekendt at insinuere slige tanker?
Her går ftg og får det hele forærende, mod et lille bitte, bitte gebyr ind i mellem, det har han jo aflagt "regnskab" for!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

hej sveland - Jeg ved også,...............

............at de ejer en rimelig stor portion aktier i et Våbenfirma, navnet "smuttede" desværre for mig, men jeg leder stadig efter det.
Problemet ligger i de "Frivillige Bidrag", som man i de fleste lande ikke er pligtige til at opgive størrelsen af, så JV svinger sandsynligvis kun lige rundt, selvom det er Koncernens Guldæg.

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Firmaerne hedder:

Hej Jalmar
De våbenfirmaer JV har aktier i er:
"Rand Cam Engine Corp." (JV ejer 50% af aktierne)
"Regi U.S Inc" (JV ejer ca 45% af aktierne)
Du kan læse mere om firmaerne og deres betydelig bidrag til våbenindustrien her: http://www.watchtowernews.org/randcam.htm
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.