7tilføjet af

Giv agt på det profetiske ord som på en lampe der skinner på et mørkt sted. - 2 Peter 1:19.

Som forudsagt i Bibelen dækker „tykt mulm folkestammerne“. (Es. 60:2) Er der nogen af jer, debattører, der kan regne ud hvad det er for et mørke Esajas taler om her? Til trods for dette åndelige mørke ser millioner af mennesker fremtiden i møde med tillid. Hvorfor? Fordi de giver agt på Guds profetiske ord „som på en lampe der skinner på et mørkt sted“. De lader sig lede af Guds „ord“, hans budskab i Bibelen.
Om „endens tid“ skrev profeten Daniel: „Mange vil undersøge [Guds ord] på kryds og tværs, og kundskaben vil blive stor. Mange vil rense sig og gøre sig hvide og blive lutret. Men de ugudelige vil handle ugudeligt, og slet ingen af de ugudelige skal forstå; men de som har indsigt skal forstå.“ (Dan. 12:4, 10)
Ja, åndelig indsigt er forbeholdt dem der oprigtigt og flittigt undersøger Guds ord, lever efter hans normer og søger at gøre hans vilje. — Matt. 13:11-15; 1 Joh. 5:20.
Med venlig hilsen, ftg.
___________
Matt. 13:11-15:
Som svar sagde han: „Jer er det givet at forstå himlenes riges hellige hemmeligheder, men dem er det ikke givet. For den der har, ham skal der gives mere og han vil få overflod; men den der ikke har, fra ham skal endog det tages han har. Det er derfor jeg taler til dem i billeder, for når de ser, ser de forgæves, og når de hører, hører de forgæves, og de får heller ikke fat i meningen; og på dem opfyldes Esajas’ profeti, som siger: ’I skal høre og høre, men slet ikke få fat i meningen; og I skal se og se, men slet ikke indse. For dette folks hjerte er blevet uimodtageligt, og med ørerne har de hørt modvilligt, og deres øjne har de lukket, for at de ikke skal se med øjnene og høre med ørerne og fatte med hjertet og vende om, og jeg helbrede dem.’
tilføjet af

Hej ftg !

Det er jo spændende skriftsteder du har fat i der.
Man må jo sige at den organisation som du er medlem af, høre til blandt dem som er overordenligt flittige med hensyn til at "granske skriften på kryds og tværs". Den ros skal I have.
Men jeg må spørge dig: Synes du at al jeres undersøgen har båret frugt❓Har I virkelig fundet ud af noget som har haft afgørende betydning for kristendommen❓Har I været i stand til at afsløre sandheder som har været skjult for de fleste ?
Kort sagt, - hvordan synes du selv at det er gået ?
mvh JensP.
tilføjet af

men..

..forskellige grupper kommer jo frem til forskellige svar, og vi har jo ikke fået nogen "facit-liste" med.
mvh JensP.
tilføjet af

Hvis de er oprigtige,

så vil de forstå den. Bibelen siger det samme, uanset hvem der læser den.
tilføjet af

Fedt.

Så hvis alle får det samme ud af at læse biblen, er der jo ingen grund til at udstøde folk, der forlader JV. det er da rart at høre ftp
tilføjet af

Oprigtige mennesker bliver da ikke udstødt.

Om alle forstår Bibelen på samme måde ved jeg ikke, men jeg ved at der står det samme i Bibelen, uanset hvem der læser den.
tilføjet af

vi..

..er kommet for langt væk fra dit udgangspunkt i denne tråd, ftg.
Det er da rigtig at der står det samme i bibelen uanset hvem der læser i den, men det er jo ikke det dit indlæg handler om. Fortolkning af bibelen bliver vi nok aldrig enige om, og indtil videre har jeres forståelse af f.eks Daniels bog vist sig at være forkerte. Det var ud fra den betragtning at jeg spurgte: Hvordan synes du selv at I har klaret opgaven ?
mvh JensP.
tilføjet af

Hvorfor ved I så ikke hvornår

..........."Harmageddon" Virkeliggøres?


Med venlig hilsen
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.