15tilføjet af

Førtidspensions satser for 2013.?

Kære Alle sol brugere.
Findes der en liste på nettet, hvor jeg kan se hvad jeg for i førtidspension i 2013.
tror nok, at jeg går Ca. 300 kroner ned i pension hver måned, efter skat.
normalt stiger jeg 300 kroner, altså måske en forskel på 600 kroner, hver måned..
Men er ikke helt sikker?
Titanic15
tilføjet af

Jeg kan kun finde disse for 2013

Reelt enlige Kr. 17.348
Andre Kr. 14.746
Der bliver reelt tale om indtægtstab.
De kr. 273,- udgør en stigning på knap 1,6 pct. Inflationen er i øjeblikket på 2,1 pct ( seneste opgørelse ).
Får du tilskud til medicin rammes du muligvis af dette.
Håber det hjælper dig. 🙂
tilføjet af

Førtidspensions satser for 2013.?

Du mister penge!
Du får fortsat dagpengesatsen og ikke en krone mere. Til gængæld ligger inflationen normalt på 3%. Det betyder i praksis for dig, at alt det du køber, bliver 3% dyrere.
Da du ikke får så meget som én krone mere, betyder det i praksis(pga inflationen på ca 3%), at du MISTER penge.
Hvor har du den tåbelige ide fra, at førtidspensionister stiger med 300kr/måned? Førtidspensionen har siden 2003 være dagpengesatsen og ikke en krone mere.
Nej, ideen er, at give førtidspensionisterne et ordentlig los i kuglerne. Altså at de skal blive fattigere.´
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Førtidspensions satser for 2013.?

For enlige er den 208.176 kr. pr. år og for gifte/samlevende er den 176.952 kr. pr. år. Det svarer nogenlunde til den fulde dagpengesats. Inflationen ligger som regel på 2-3 % årligt.
tilføjet af

Førtidspension. Er den ikke fjernet i 2013 ?

Jeg troede førtidspension var fjernet.
Det kommer lidt bag på mig at satsen er til debat.
tilføjet af

Førtidspension. Er den ikke fjernet i 2013 ?

Jeg troede førtidspension var fjernet.
Det kommer lidt bag på mig at satsen er til debat.

Den bliver ikke fjernet, men kravene for tildeling bliver kraftigt skærpet fra 1 januar, finder man ud af ar folk er i stand til at arbejde blot 2 timer om ugen kommer de på flexydelse
tilføjet af

Førtidspension. Er den ikke fjernet i 2013 ?

Hvis du er ansat i et fleksjob og bliver ledig, kan du få ledighedsydelse. Ledighedsydelsen svarer til mellem 91 pct. og 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb.
Det vil sige 3.485 kr. pr. uge (2012), når det svarer til 91 procent af højeste dagpengesats og 3.141 kr. pr. uge (2012), når det svarer til 82 procent.
tilføjet af

Førtidspension. Er den ikke fjernet i 2013 ?

Hvis du er ansat i et fleksjob og bliver ledig, kan du få ledighedsydelse. Ledighedsydelsen svarer til mellem 91 pct. og 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb.
Det vil sige 3.485 kr. pr. uge (2012), når det svarer til 91 procent af højeste dagpengesats og 3.141 kr. pr. uge (2012), når det svarer til 82 procent.

Det bliver sagsbehandlerne der tager stilling til ledighedsydelse.
Vurderes det at folk selv er skyld i at de mister flexjobbet ryger de ned på kontanthjælp.
tilføjet af

Det er jo stort set en fjernelse

Kun multihandicappede er selvskrevne,resten kan godt udføre 2 timer.
Stakkels Fuerzzz, om 10 år når han har alderen, så er kravene skærpet så meget at det stadig ikke lykkes.
Nu venter jeg spændt på deres kontanthjælpsreform.
Hurra for den nye humane regering!
tilføjet af

Her er alle pensions satser for 2013.

Jeg har lagt, satserne ind her for 2013.
http://gratisupload.dk/vis/688619/
Titanic15
tilføjet af

Førtidspensions satser for 2013.?

For enlige er den 208.176 kr. pr. år og for gifte/samlevende er den 176.952 kr. pr. år. Det svarer nogenlunde til den fulde dagpengesats. Inflationen ligger som regel på 2-3 % årligt.

Det er helt korrekt 🙂 Førtidspension udregnes netop efter dagpengesatsen, og ikke en krone mere, som mange går og tror.
Du har også ret i, at inflationen normalt ligger på 2-3 % årligt, men her vil jeg gerne tilføje, at den i de kommende år sikkert vil stige over det normale, da man skal have de penge tilbage, som det pt koster, at holde flexnisse-renten så langt nede.
Ligeledes skal der i EU betales for de lande, der har fået økonomisk førstehjælp. De penge kommer som bekendt ikke ud af den blå luft, men derimod fordi man frigører "nye" penge.
Når man lidt overdrevet sagt, "presser nye penge", så falder værdien af de eksisterende, hvilket i bund og grund er inflation.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Førtidspension. Er den ikke fjernet i 2013 ?

[quote="thomas-f-hansen" post=2653511]Jeg troede førtidspension var fjernet.
Det kommer lidt bag på mig at satsen er til debat.[/quote]
Den bliver ikke fjernet, men kravene for tildeling bliver kraftigt skærpet fra 1 januar, finder man ud af ar folk er i stand til at arbejde blot 2 timer om ugen kommer de på flexydelse

Helt rigtigt. Regeringen har sammen med VK gennemført en reform, der betyder at det i praksis bliver meget meget vanskeligt/umuligt at få førtidspension.
Ligeledes er størstedelen af førtidspensioner givet med revurdering hvert 2-3 år. De bliver også slagtet med den nye reform. Reglerne træder, som du korrekt skriver, i kraft pr 1 Januar 2013.
Den eneste lille rettelse jeg har er, at det kun kræver, at personen kan arbejde 1 time om ugen.
Til almen orientering, kan de såkaldte udviklingsforløb vare helt op til 20 år, før man afgør om personen kan få førtidspension. Folk under 40 år, vil stort set aldrig få en førtidspension.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Førtidspensions satser for 2013.?

Det bliver faktisk også umuligt at få tilkendt førtidspension, før man fylder 40 år, fordi man selv med en meget lille arbejdsevne vurderes til at kunne være en del af arbejdsmarkedet.
tilføjet af

Førtidspension. Er den ikke fjernet i 2013 ?

Hvis du vurderes til at kunne bestride et fleksjob, og du i de forskellige arbejdsprøvninger var på kontanthjælp, kan du ikke få ledighedsydelse. Det kan du derimod godt, hvis du var på revalidering, mens du blev arbejdsprøvet.
tilføjet af

Der vurderes ud fra flexjob, og der er

ingen nedre grænse i den nye, så hvor du har din time er uvis.
Før fik du ikke flexjob, hvis der var 12 timer i dig, så det er det nye, sammen med ressourceforløbet til dem under 40 år.
AT Venstre og Konservative, er med på reformen burde ikke overraske, det burde det derimod at de såkaldte svages partier S og SF stemmer for. [:X]
Silly Villy roste reformen "- Der er mange resultater at fremhæve. F.eks. er forsørgelsesgrundlaget hævet til dagpengeniveau. Vi har fået indført en retssikkerhed, der ikke eksisterede før. Når reformen træder i kraft, kan man f.eks. selv søge pension og man kan selv deltage i sin sags afgørelse. Reformen gør op med
førtidspensionsejpineriet i det nuværende system, idet det tydeliggøres, at der ikke skal ske afprøvning i alle tilfælde, men at man i oplagte sager går
direkte til pension, siger Villy Søvndal.
Som sædvanlig løber manden med halv vind, eller også er der bare ikke plads til mere i cellen.
Det har man kunne i årevis, det er ikke nyt. 😃
tilføjet af

Der vurderes ud fra flexjob, og der er

Hej mulier
Den éne time, har jeg fra Mette Frederiksens forklaring, på pressemødet om tirsdagen, lige efter reformen blev vedtaget.
Det kaldes ikke ressourceforløb men udviklingsforløb, men det er bare ordgejl, fordi SRSF ønskede at sætte deres eget præg på hvad der egentlig var en VKO reform. VKO havde allerede "udviklet" denne reform før valget, men pga valget, valgte de at udsætte den. SRSF har så kopieret den. Derfor var der naturligvis bred enighed om reformen.
Det er forkert, at disse udviklingsforløb, kun benyttes hos folk under 40 år. Alle over 40 år, skal igennem mindst et udviklingsforløb, modsat dem under 40 år, som typisk skal gennem 3-4 forløb af 4-5 års varighed, på 60% af dagpengesatsen.
Villy er fuld af fis, når han omtaler, at forsørgelsesgrundlaget er "hævet" til dagpengesatsen. Sådan har det været siden 2003, og det er ikke noget at prale af, tværtimod.
Villy lyver også, når han påstår at det nye bla er, at man "selv" kan søge pension. Sådan har det været i rigtig mange år jf pensionslovens paragraf 17.
Man har alle dage forkortet forløbet, såfremt personen lider af fysisk kanser eller psykisk skizofreni. Så selv om Villy mener det er nyt, så passer det ikke.
Villy skammer sig naturligvis over reformen af førtidspension, og derfor forsøger han at få det til at lyde positivt.
MVH
Megaprofilos
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.