30tilføjet af

Forklaringen på Johannes 1:18.

Der er ingen grund til at gøre Bibelen vanskelig at forstå.
I Johannes 1:18 står:
"Ingen har nogen sinde set Gud; den Enbårne, som selv er Gud, og som er i Faderens favn, han er blevet hans tolk." (Da.aut.92)
Her er forklaringen:
"Ingen har nogensinde set Gud."
Dette kan alle forstå. Her tales om den almægtige Gud, og ham er der ikke nogen der nogen sinde har set.
Det næste kan måske være lidt mere vanskeligt, afhængigt af hvilken bibeloversættelse man benytter.
Enbåren betyder enestefødt. "Det er den enestefødte gud, som er i Faderens favn, der har forklaret ham."
Hvem mon det kan være? Ja, det kan ikke være den almægtige Gud selv, for ham er der jo ingen der nogen sinde har set. Den almægtige Gud er heller ikke blevet "født", for han har altid været til, han er evig. Og hvad betyder det at han er "enestefødt"?
Du ved sikkert, ligesom jeg, at der er tale om Jesus Kristus. Jesus kaldes både "den førstefødte" og "den enestefødte" i Bibelen.
"Førstefødt" fordi han er den første Gud har skabt, og "enestefødt" fordi han er den eneste der er blevet skabt direkte af Gud. Alt andet er blevet skabt ved hjælp af Jesus Kristus.
Dette forklares Kolossenserbrevet: "Han (Jesus) er den usynlige Guds billede, al skabnings førstefødte, for ved hjælp af ham er alt [andet] blevet skabt i himlene og på jorden, det synlige og det usynlige, hvad enten det er troner eller herredømmer eller regeringer eller myndigheder. Alt [andet] er skabt ved ham og til ham." (Kolossenserne 1:15-16)
At Jesus Kristus ligger op imod Faderens bryst, eller at han er "i Faderens favn" betyder at han har et tæt forhold til sin himmelske Far. Han kender ham.
Og at Jesus Kristus "er blevet hans tolk" betyder, at det er Jesus Kristus der har forklaret os hvem den almægtige Gud er.
Det er forklaringen på Johannes 1:18.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Forklaringen

Du har stadig ikke svaret på hvad Mattæus skriver om i følgende : " Mattæus Skrevet af Lukas - Kl 00:48, 8.jun.2010
Hvad betyder så det der står i Mattæus 42 : 36 og 37 : " Men om den dag og time ved ingen noget , hverken himlenes engle eller Sønnen, kun Faderen alene. For ligesom Noas dage var, sådan vil Menneskesønnens nærværelse være. "
VH L
Hvorfor gør du det så vanskeligt ?
tilføjet af

Ja, det betyder at Sønnen og Faderen ikke er den samme

for sønnen kendte ikke dagen og timen, men det gjorde Faderen.
Jesus Kristus er derfor ikke den almægtige Gud.
Iøvrigt har jeg forklaret skriftstedet, men jeg vil da gerne forklare det en gang til.
Dengang Jesus levede var der ingen der kendte dagen og timen, men det er næsten 2000 år siden nu.
I dag tror jeg nok at Jesus kender tidspunktet, men det gjorde han ikke dengang.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Skægt at du vil omskrive bibelen.

så jeg går ud fra at du er kommet frem til at man ikke kan stole på bibelen?
da den ikke giver din sekt ret?
og ikke vil holde fast på det du engang imellem siger, at man trygt kan stole på bibelen?
så hvad var det vi kom frem til du følger sekten eller bibelen.
det kan vi se nu at det er sekten du følger og derfor ikke bibelen.
men det er jo dit valg, jeg har også fra valgt biblen, da jeg ikke bryder mig om den.
jeg vil lige tilføje at det er ret at se dig lave lidt længere indlæg ftg 😃
tilføjet af

Du er en god representant for...

...de andre får ftg. Jeg kom ind akurat nu,men dine udlægninger af Bibelen er i regelen meget gode.
tilføjet af

Har I set mig - siger Jesus-

så har I set Faderen.

Jesus blev ikke skabt, han blev født - Gud skabte ikke en engel, og tog den under armen, og puttede den ind i Marias mave - genfødsel betyder buddhisme - det er ikke den kristne tro.

5.Mosebog 5
v23 Da I hørte røsten inde fra mørket, mens bjerget stod i lys lue, kom alle jeres stammehøvdinge og ældste hen til mig v24
og sagde:[s] »Nu har Herren vor Gud ladet os se sin herlighed og sin storhed,[s] og vi har hørt hans røst inde fra ilden.
I dag har vi oplevet, at Gud taler med mennesker, og at de alligevel bevarer livet

*******************
1.Mosebog

v1 I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.
v2 Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet, og [s]GUDS ÅND[s] svævede over vandene.

Jesus blev FØDT som alle andre børn - og alle børn har en far - det havde /har Jesus også, for det var Helligånden der befrugtede jomfru Maria - [s] GUDS ÅND [s]

Matt.1
Jesu fødsel
v18 Med Jesu Kristi fødsel gik det sådan til: Hans mor Maria var forlovet med Josef, men før de havde været sammen, viste det sig, at hun var blevet med barn ved
[s] Helligånden.[s]
Det var fordi Gud tog en tjeners skikkelse og kom i kød til jorden Fil.B.2
v6 han, som havde Guds skikkelse,
regnede det ikke for et rov
at være lige med Gud,
v7 men gav afkald på det,
tog en tjeners skikkelse på
og blev mennesker lig;
og da han var trådt frem som et menneske,
v8 ydmygede han sig
og blev lydig indtil døden,
ja, døden på et kors.

Johs.1
Og Ordet var [s] Gud [s]
v14 Og Ordet blev kød og tog bolig iblandt os, og vi så hans herlighed, en herlighed, som den Enbårne har den fra Faderen, fuld af nåde og sandhed.
Gud kom til jorden, inkarneret i Menneskesønnen - han kom for at frelse verden og for at vi - igennem Jesus Kristus, kunne lære Gud at kende personligt.
Jesus døde på korset - han bar al verdens synd for at frelse os.

Men han har endnu ikke fuldført alle opgaver - Jesus kommer igen

1.Kor.B.15
v20 Men nu er Kristus opstået fra de døde som førstegrøden af dem, der er sovet hen. v21 Fordi døden kom ved et menneske, er også de dødes opstandelse kommet ved et menneske.
v22 For ligesom alle dør med Adam, skal også alle gøres levende med Kristus.
v23 Men hver til sin tid: Kristus som førstegrøden, dernæst, når han kommer, de, som hører Kristus til.

Zak.14
Da kommer [s] Herren min Gud [s]
og alle de hellige med ham.

v9 Da skal Herren være konge
over hele jorden;
på den dag
skal Herren være én
og hans navn være ét.

FADEREN-SØNNEN-HELLIGÅNDEN = ét navn = én GUD
Et par eks. der fortæller så tydeligt, at Jesus er Gud :

Johs.Åb.4
Hellig, hellig, hellig er Herren,[s] Gud den Almægtige,[s]
han som VAR og som ER og som KOMMER.

1.Thes.B.4

v16 For [s] Herren selv[s] vil, når befalingen lyder,
når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder,
stige ned fra himlen,
Johs.Åb.1

v7 Se, han kommer med skyerne,
og hvert øje skal se ham,
også de, som har gennemboret ham;
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
v8 Jeg er Alfa og Omega, siger [s] Gud Herren,[s] han som ER og som VAR og som KOMMER,
den [s] Almægtige. [s]

1.Thes.4
Om de afdøde troende og Herrens komme.
v13 Brødre, vi vil ikke, at I skal være uvidende om dem, der sover hen, for at I ikke skal sørge som de andre, der ikke har noget håb.
v14 For så sandt som vi tror, at Jesus døde og opstod, vil Gud også ved Jesus føre de hensovede sammen med ham.
v15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede.
v16 For [s]Herren selv [s] vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen,
og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren.
v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.

Johs.Åb.20
De tusind år:
v1 Og jeg så en engel stige ned fra himlen med nøglen til afgrunden og en stor lænke i hånden.
v2 Englen greb dragen, den gamle slange, som er Djævelen og Satan, og bandt ham for tusind år
v3 og styrtede ham i afgrunden og satte lås og segl for ham, for at han ikke mere skal forføre folkeslagene, FØR de tusind år er omme.
Derefter skal han slippes løs en kort tid.

1.Kor.B.15
v24 **** Derefter kommer enden, når han har tilintetgjort al magt og myndighed og kraft og overgiver Riget til Gud Fader.****
v25 For Kristus skal være konge, indtil Gud får lagt alle fjender under hans fødder; v26 som den sidste fjende tilintetgøres døden,
v27 for »alt har han lagt under hans fødder« – og når det hedder, at alt er underlagt, er det klart, at undtaget er Gud, der har lagt alt under ham.
v28 Og når så alt er underlagt ham, skal også Sønnen selv underlægge sig under ham, som har lagt alt under ham, for at Gud kan være alt i alle.
*****************
Johs.17,5: »Fader, herliggør mig nu hos dig med den herlighed, jeg havde hos dig, før verden var til…«
Det kunne Jesus sige, fordi [s] Gud var I Menneskesønnen.[s]
**** Først HER er vi tilbage hvor det hele begyndte : " Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet, og [s] GUDS ÅND [s] svævede over vandene. "

Salme.139

v7 Hvor skulle jeg søge hen fra din ånd?
Hvor skulle jeg flygte hen fra dit ansigt?
v8 Stiger jeg op til himlen, er du dér,
lægger jeg mig i dødsriget, er du dér.
v9 Låner jeg morgenrødens vinger
og slår mig ned, hvor havet ender,
v10 så leder din hånd mig også dér,
din højre hånd holder mig fast.
v11 Siger jeg: »Mørket skal dække mig,
lyset blive til nat omkring mig«,
v12 så er mørket ikke mørke for dig,
natten er lys som dagen,
mørket er som lyset.
[s] GUDS ÅND [s] er overalt - og kunne derfor også være i Menneskesønnen
[s] Jesus Kristus[s]
og Guds Ånd er stadigvæk i Jesus Kristus - indtil v28 Og når så alt er underlagt ham, skal også Sønnen selv underlægge sig under ham, som har lagt alt under ham, for at Gud kan være alt i alle.
🙂
tilføjet af

Det er ikke så svært at forstå, Lyjse

Bibelen forklarer jo selv hvad der menes:
"Han er den usynlige Guds billede,
al skabnings førstefødte."
(Kolossenserne 1:15, Da.aut.92)
Jesus afspejler sin himmelske Far, han er ligesom Gud.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Lignelsen om hveden og rajgræsset

Fortæller hvodan, nogen vil snige falske læresætninger ind i biblen. Vi ved det vil ske, og vi skal handle derefter.
Som nu her.
Hvordan man forsøger at så tvivl, om biblen og Guds forordninger. For at trække folk væk fra troen.
Der skrives:
"Har I set mig, så har I set Faderen"
Der lægges ud med et meget afgrænset skriftsted, hvor der hører mere til.
Så udlægges dette, uden hensyntagen til sammenhængen i biblen.
Citat:
Jesus blev ikke skabt, han blev født - Gud skabte ikke en engel, og tog den under armen, og puttede den ind i Marias mave - genfødsel betyder buddhisme - det er ikke den kristne tro.

Postulater:
1) Jesus blev ikke skabt, han blev født.
2) Gud skabte ikke en engel.
3) Puttede den ind i marias mave.
4) en genfødsel betyder buddhisme - det er ikke den kristne tro.
Vi starter med det sidste. Man får lige en formaning, hvis man mener noget andet en det debattøren skriver, er man ikke kristen, samvittigheden bliver manipuleret, og man gøres til grin.
(Her er rajgræset, en giftig græsart der ligner hvede indtil det er modent)

Der bare det at sige, Jesus fødsel ikke har med genfødsel eller buddhisme at gøre, det er grebet ud af luften. Jesus blev født som et ganske almindeligt menneske, sådan er det.
Men Gud havde en ganske særlig hensigt med dette barn.
Jeg vil vise hvordan det hænger sammen, at Jesus var Guds søn, og ikke blot Marias barn.
Jesus siger det selv:
Johannes 8:23
"han fortsatte med at sige til dem: „I er fra regionerne nedentil; jeg er fra regionerne oventil"
Jesus har altså haft en førmenneskelig tilværelse i himlen, det er udenfor diskussion.
Det var ikke som menneske, men som noget andet. (Mikael)
Ordsprogenes bog 8:22 fortæller at han blev skabt, og vi ved med sikkerhed at det er sønnen der ifølge profetien skal overvinde satan, derfor må ærkeenglen Mikael der overvinder satan være identisk med sønnen, og er derfor Jesus, blot med det himmelske navn Mikael.
Men hvordan gik det så til, Var det Gud der delte sig, som man vil narre folk til at tro. Det er umuligt, for Gud er altid den samme. Guds natur forandres ikke.
Biblen fortæller det faktisk ligeud.
Mattæus 3:16
"Efter at Jesus var blevet døbt, steg han straks op af vandet; og se, himlene åbnedes, og han så Guds ånd dale ned som en due og komme over ham. 17 Se! Der var også en stemme fra himlene som sagde: „Denne er min søn, den elskede, som jeg har godkendt.“
Her overføres ånden til Jesus, der gør han bliver guddommelig, og nu kender sin tidligere stilling.
Det er IKKE Gud der overfører en del af sig selv. Det er ikke det der står.
Vi mennesker, ved naturligvis ikke hvad åndens natur er.
Jesus bliver godkendt af Gud. Gud begynder nok ikke at godkende sig selv over for menneskene.
Det er der gode argumenter for.
Jesus undergår en forandring i åndelig henseende. Han er stadig dødelig (Obs: Gud kan ikke dø) han er et menneske der kan føle sult, føle træthed osv.
Han åndelige evner gør han han afspejle Gud, og forkynde det budskab han kom til verden for.
Så siges der noget meget vigtigt i nøgleskriftstederne.
Efter Jesus opgave på jorden som menneske nærmer sig sin afslutning.
Johannes 17:5
"Så herliggør du mig nu, Fader, hos dig selv med den herlighed som jeg havde hos dig før verden blev til"
Jesus havde en stilling hos Gud, før hans ånd kom til jorden, i mennesket Jesus.
Igen ser vi adskillelsen mellem Gud og jesus, og jesus og mennesker.
Var Jesus en del af en treenighed, der blev et menneske. Nej det er der slet ikke belæg for.
Og der rammes en pæl gennem dette i det næste nøgleskriftsted.
Hebræerne 1:9
Du elskede retfærdighed og hadede lovløshed. Derfor har Gud, din Gud, salvet dig med glædens olie frem for dine partnere.
Jesus kan ikke være Gud. Det er komplet umuligt, da Jesus bliver ophøjet frem for sine partnere.
Disse partnere kan ikke være Gud, da jesus så skulle ophøjes over Gud. Det er blasfemi.
De eneste partnere der kan være tale om, er de andre engle, hvor Jesus eller Mikael nu fremstår som ærkeengel. Den eneste biblen taler om.
Derfor kan vi konkludere at Jesus der blev født på jorden. blev opfyldt af Guds første engels ånd, og denne ånd vendte tilbage til himlen. Jesus jordiske legeme eksisterede ikke mere.
Sådan hænger forklaringen sammen i biblen.
Dermed passer alt andet der kan læses i biblen.
Der er ingen selvmodsigende teser, hvor der skal gøres vold mod biblens ord, for at få den ubibelske tanke om treenigheden til at passe.
Hvis du vil høre mere, så tal med jehovas vidner.
tilføjet af

Det er vagttårnet der har vildledt -

og trukket jehovas vidner væk, fra den eneste der kan frelse jer [l]Jesus Kristus[l]
Det er meget trist - da I jo i virkeligheden gerne VIL frelses..[:|]

Der går en "rød tråd" igennem den kristne Bibel, det er derfor den er så trosbekræftende.
Og som du kan se i mit indlæg, så er det meget let at forstå, hvem Jesus er.

Begynd nu ikke IGEN med Ordspr.8 😮🙁

Hvor mange gange, skal du have det forklaret ??
CITAT:

Skrevet af Kosmos - Kl 06:30, 14.jun.2010
Ordet blev virkelig levende og materialiserede sig for øjnene af sin samtid. Ordsprogenes bog kap. 8
Det handler om en kvinde, hvis du ellers læser fra begyndelsen:
v1 Hør, visdommen råber,
forstandigheden løfter sin røst.
v2 På højderne ved vejen,
ved korsvejene står HUN,
v3 ved portene, ved indgangen til byen,
i døråbningerne råber HUN:
v4 Det er jer, mænd, jeg råber til,
min røst lyder til jer, mennesker.
v5 I uerfarne, skaf jer kløgt,
I tåber, skaf jer forstand!
Citat slut.
Kommentar:
Hvordan forstod de første Kristne dette ord? Hvem er ”Hun”? Galaterne kap. 4:
”Men Jerusalem heroventil er frit, og hun er vor Moder”.
Citat slut.
Nu er Kristus jo Far`en, du ved: Evighedsfader og vi, Brødre! er Forjættelsens Børn i Lighed med Isak.
Derfor:
Romerne kap. 8; I har jo ikke fået en ånd, som giver trællekår, så I atter skulle leve i frygt, men I har fået den ånd, som giver barnekår, og i den råber vi: Abba, fader!
------------------------------------------------------------------------------
CITAT SLUT
************
CITAT:

Og så begynder du forfra ... Skrevet af Lyjse- - Kl 18:15, 11.jun.2010

Hvad dato har vi i dag.. den 11 juni
Den 6 juni havde vi emnet igen - igen - igen :
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=2054736#2054736
Skrevet af Lyjse- - Kl 22:30, 6.jun.2010
Ja spørg du bare -
dig selv Ajv2 - er Mikael en kvinde❓
Du nævner Ord.sp.8
Det handler om en kvinde, hvis du ellers læser fra begyndelsen:
v1 Hør, visdommen råber,
forstandigheden løfter sin røst.
v2 På højderne ved vejen,
ved korsvejene står HUN,
v3 ved portene, ved indgangen til byen,
i døråbningerne råber HUN:
v4 Det er jer, mænd, jeg råber til,
min røst lyder til jer, mennesker.
v5 I uerfarne, skaf jer kløgt,
I tåber, skaf jer forstand!
**********
CITAT SLUT
I dag har vi den 14 juni - og du har allerede glemt, at Ordspr.8 IKKE handler om JESUS !

*****************
Jeg kunne godt tænke mig, at du KOMMENTEREDE de skriftsteder jeg lagde - eller er de blade revet ud af vagttårnsbiblen ?
Du får bare nogle få igen:

Zak.14
Da kommer [s] Herren min Gud [s]
og alle de hellige med ham.

v9 Da skal Herren være konge
over hele jorden;
på den dag
skal Herren være én
og hans navn være ét.

FADEREN-SØNNEN-HELLIGÅNDEN = ét navn = én GUD [s]

Johs.Åb.4
Hellig, hellig, hellig er [s] Herren, Gud den Almægtige,[s]
han som [f] VAR og som ER og som KOMMER.[f]

1.Thes.B.4

v16 For [s] Herren selv [s] vil, når befalingen lyder,
når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder,
stige ned fra himlen,
Johs.Åb.1

v7 Se, han kommer med skyerne,
og hvert øje skal se ham,
også de, som har gennemboret ham;
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
v8 Jeg er Alfa og Omega, siger [s] Gud Herren,[s]
[f] han som ER og som VAR og som KOMMER,[f]
den [s] Almægtige.[s]

Det er Jesus Kristus der blev gennemboret - det er HAM der kommer i skyerne - det er
GUD HERREN der SELV vil stige ned fra himlen - det er det der står i Bibelen - og det er
fordi [s] GUD er i Menneskesønnen.[s]
tilføjet af

helligånden er virksom nu

Hwej Lyjse,
Det var fint, dit indlæg. Prøv at se klokkeslettet du indsendte det? og så se klokkeslettet på mit sidste indlæg?
17:33.
Helligånden har altså talt til os begge i disse minutter.
Kosmos
tilføjet af

Ja Kosmos-

og det har vi oplevet før 🙂
Du tænker på dette indlæg:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2063150
Vores Gud er Almægtig [s][l][s]
tilføjet af

det var det jeg tænkte på, ja.

Læg mærke til Lyjse,
Helligånden har gunstige vilkår her på debatten. Når vi møder hån og spot, velsigner vi. Ingen af os kan overbevise nogen, kun Helligånden.
Derfor tror jeg, at når vi møder disse religionsfantaster, så er det Guds vilje, at vi skal velsigne dem; med Guds ord, det klare og milde. Lige som Jesus.
Der er én ting Satan ikke formår. Det er at bekæmpe kærligheden.
Kosmos.
tilføjet af

Hvordan kan du tro

Du kan forklare ordsprogene 8:22, når du ikke kender biblen, ikke engang din egen eller grudskriftet.
Du er en løgner*, og som sådan har du ikke Guds ånd til at forstå.
Det siger biblen selv.
Lukas:
men den der ikke har, fra ham skal endog det tages som han forestiller sig han har.“

Det kan let afprøves.
Forklar hvordan jesus efter af have fået sin oprindelige stilling i himlen, kunne salves frem for sine partnere, og hvem er de partnere i himlen.
Og hvordan kan det hænge sammen, han senere underlægger sig Gud.
Logisk forklaring !
*Har Greber oversat vor bibel Lyjse ?
tilføjet af

Jamen

Dagen og timen for HVAD ?
Og igen, igen, igen :
Har du læst rigtigt Skrevet af Lukas - Kl 21:50, 8.jun.2010
Som jeg læser det står der INTET om at man på et senere tidspunkt gerne må kende det KUN Faderen kender til.
Vil du påstå at Bibelen lyver der står : " KUN Faderen kender det "
Var Bibelen kun sand i det første århundrede❓
Hvor står der at i 2010 er der andre end Faderen der kender dagen og timen.
VH L
tilføjet af

Ja, Jesus er Gud

Det er mægtigt festligt, at du sådan gradbøjer Gud. Det er vist en JV specialitet: Jesus er Gud, men ikke rigtig Gud, Jesus er almægtig, men ikke rigtigt almægtig.
Min konklusion: JV har sandheden - bare ikke den rigtige sandhed!!!
tilføjet af

Tak ftg-

jeg er glad fordi du forstod mit indlæg 🙂
og vers v19 [s] For i ham besluttede hele guddomsfylden at tage bolig [s]
v20 og ved ham at forsone alt med sig, på jorden som i himlene, ved at stifte fred ved hans blod på korset.
Det var fordi Gud tog en tjeners skikkelse og kom i kød til jorden Fil.B.2
tilføjet af

Kender du Jesus Kristus ?

Svaret er nej - det du kender er en falsk lære fra et vagttårn - har man ikke taget imod sin Frelser og Gud Jesus Kristus, har men heller ikke Helligånden.
Det er muligt du mener jeg er en løgner, fordi jeg citerer fra den kristne Bibel - den fortæller nemlig sandheden - også om de falske profeter, som jehovas vidner - Guds Ord kan ramme og det rammer DIG Ajv2 - og du kan ikke lide det.

De spørgsmål du stiller er overflødige, HVIS du ellers havde læst :

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2062808
tilføjet af

Det er et tåbeligt spørgsmål, Lyjse

Selvfølgelig kender Anonym Jv (2) Jesus Kristus. Det gør alle Jehovas Vidner, men du render og skælder ud på folk der anerkender Jesus Kristus som deres herre, og kalder dem falske profeter og alt muligt andet. Det er som en sygdom hos dig.
Jesus Kristus er jordens nye konge. Det er ham der står bag den forkyndelse Jehovas Vidner udfører i øjeblikket.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor gøre det så vanskeligt ?

Jamen Skrevet af Lukas - Kl 21:16, 14.jun.2010
Dagen og timen for HVAD❓
Og igen, igen, igen :
Har du læst rigtigt Skrevet af Lukas - Kl 21:50, 8.jun.2010
Som jeg læser det står der INTET om at man på et senere tidspunkt gerne må kende det KUN Faderen kender til.
Vil du påstå at Bibelen lyver der står : " KUN Faderen kender det "
Var Bibelen kun sand i det første århundrede❓
Hvor står der at i 2010 er der andre end Faderen der kender dagen og timen.
VH L
tilføjet af

Det er tåbeligt-

at kalde Jesus Kristus for Mikael 🙁 det er sygeligt - faktisk !
De falske profeter:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2057173#2057173
tilføjet af

I mener så meget

I må sådan set mene hvad I vil. Men det er noget vrøvl I mener. Enten er man almægtig, eller også er man ikke - Bibelen siger Jesus er almægtig. Enten er man Gud eller også er man ikke - Bibelen siger Jesus er Gud.
Hvad du mener om sagen er ligegyldigt!
tilføjet af

Man kan gøre meget for ikke at forstå hinanden,

Det er blot at være hovmodig.
Hvis man ønsker at forstå andre, så bliver man nødt til at høre på det de siger.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvem er Jesus Kristus, Lyjse ?

Nogle siger ét, og andre siger noget andet. Når folk har forskellige meninger kan man ikke regne med det de siger. Et bibelstudium er derfor helt nødvendigt.
Det har vi taget konsekvensen af som Jehovas Vidner. Vi studerer Bibelen for at se hvad den fortæller os, og vi tilskynder andre til at gøre det samme.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ja, det er fint

Jeg er helt med på, at I kan forklare alt. I ved hvorfor det ikke er mord at flygte fra hospitalet med et barn for at undgå en livsnødvendig blodtransfusion, I kan forklare hvorfor det ikke betyder sådan rigtig almægtig når Jesus siger han er almægtig, I ved hvorfor Jesus ikke sådan er rigtig Gud når Bibelen siger Jesus er Gud, I ved hvorfor det er ubibelsk at fejre fødselsdag, men ok at fejre bryllupsdag - I har kort sagt svar på alt.
Der er kun et problem med jeres svar - de er noget vrøvl. Prøv med egne ord at forklare, hvorfor det er forkert at fejre sit barns fødselsdag, men det er ikke forkert at fejre sit jubilæum på arbejdet?
Jul og fødselsdag må I ikke fejrer - men det er jo også børnefester
Bryllupsdag, jubilæum og indvielser må I gerne fejre - men det er jo også sådan nogle de voksne kan lide.
Hvorfor er det børnene der skal lide afsagn hos jer? Hvorfor må I voksne fejre jeres fester, men børnene må ikke?
Nej, I er bare for viderekomne - I har svar på alt, men jeres svar duer ikke. I har sandheden - bare ikke den rigtige sandhed.
tilføjet af

Det bedste man kan gøre-

hvis man vil lærer Jesus at kende personligt, det er at gå direkte til KILDEN - og kilden er Jesus Kristus [l]
Man behøver kun at bede : Kære jesus, hvis du er til, så vis mig hvem du er - hjælp mig at forstå Bibelen ved Helligånden.
Og Jesus hører hver en bøn, så jeg ved godt hvem min Frelser og Gud er :
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2062808
Det er nemlig ikke en envejskommunikation - vi får svar, når vi lever tæt sammen med Jesus i vores hverdag - det er en stor velsignelse ftg.
tilføjet af

Er det hovmod

ikke at svare ?
Hvorfor undgår du hele tiden mit spørgsmål, hvorfor gør du det så vanskeligt ????
Hvorfor gøre det så vanskeligt❓Skrevet af Lukas - Kl 08:47, 15.jun.2010
Jamen Skrevet af Lukas - Kl 21:16, 14.jun.2010
Dagen og timen for HVAD❓
Og igen, igen, igen :
Har du læst rigtigt Skrevet af Lukas - Kl 21:50, 8.jun.2010
Som jeg læser det står der INTET om at man på et senere tidspunkt gerne må kende det KUN Faderen kender til.
Vil du påstå at Bibelen lyver der står : " KUN Faderen kender det "
Var Bibelen kun sand i det første århundrede❓
Hvor står der at i 2010 er der andre end Faderen der kender dagen og timen.
VH L
tilføjet af

Kilden er Jesus Kristus,

og hans ord kan du læse i Bibelen.
Det er derfor Jehovas Vidner opfordrer folk til at læse i Bibelen, ligesom vi selv gør det.
De oplysninger Bibelen giver os kan føre til evigt liv. (Johannes 17:3)
Med venlig hilsen, ftg
tilføjet af

Ja ja, men vi vil så

fortsætte med at forkynde den gode nyhed om riget, for det er det Jesus har bedt os om.
Markus 13:10.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Underligt

Og det indebærer, at I ikke svarer på spørgsmål?
Forøvrigt er I vist ikke helt enige om, hvad forkyndelsen går ud på. Nogle tager afstand fra din facon (det har AJV2 jo gjort ved flere lejligheder). Og gudsvej synes det vigtigste er at udlove bål og brand til alle - nåja, og så at vinde debatter, som han vist mener han har vundet, når han har udlovet bål og brand.
Men jeg erindrer du flere gange har rost dig af, at I er utroligt enige om alt. Her på debatten har vi nu 3 vidner - og I virker ærlig talt ikke enige om ret meget...
tilføjet af

Det er rigtigt-

at os der hører Jesus Kritus til, har han lovet evigt liv - men det er jo ikke Bibelen jehovas vidner læser i, det er derfor I kalder vores Frelser for Mikael 🙁
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2064400
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2064661
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2064559
😕
Bare ærgerligt ftg - men det kan du gøre noget ved, det er ikke for sent at tage imod Jesus Kristus.
tilføjet af

Kan I høre suset ?

Det er ftg der spæner alt hvad han kan, fordi han ikke kan svare.

VH L
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.