40tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Rød regering styrer direkte mod konflikt med Israel
http://i.pol.dk/politik/article1376536.ece
SPÆNDINGEN TAGER TIL FØR FN-AFSTEMNING OM PALÆSTINENSISK STAT
Søndag den 18. september 2011
Alt tyder på, at den kommende uge bliver en dramatisk uge for Mellemøsten. Det Palæstinensiske Selvstyre på Vestbredden har besluttet at anmode FN om at anerkende en palæstinensisk stat. Anmodningen vil antagelig blive fremsat af selvstyrepræsident Abu Mazen i FN’s Generalforsamling på fredag.

http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=2979

Ingen slipper ustraffet, hvis de rører Guds udvalgte folk.

I Zak. 2:11-13 står: ”Op, red jer til Zion, I, som bor hos Babels datter!
Thi så siger Hærskarers HERRE, hvis herlighed sendte mig til folkene, der hærger eder:
Den, som rører jer, rører min øjesten.
Thi se, jeg svinger min hånd imod dem, og de skal blive til bytte for dem, som nu er deres trælle; og I skal kende, at Hærskarers HERRE har sendt mig.”

Gud våger til enhver tid over sit folk og straffer dem, som løfter sin hånd imod dem.


Jøderne vender hjem.

Dommen over folkeslagene og Israels frelse
v1 I de dage og på den tid,
når jeg vender Judas og Jerusalems skæbne,
v2 samler jeg alle folkeslagene
og fører dem ned i Joshafats dal.
Dér vil jeg holde rettergang med dem

om mit folk og min ejendom, Israel,
som de spredte blandt folkene.

Herren har talt.

v9 Råb blandt folkene:
»Udråb en hellig krig,
væk heltene,
lad alle krigerne rykke ud!
v10 Smed jeres plovjern om til sværd
og jeres vingårdsknive til lanser!
Selv svæklingen skal sige: Jeg er en helt!
v11 Skynd jer, kom, alle folkeslag rundt om.
I skal samles dér,
så Herren kan knuse jeres helte!«
v12 Folkene skal vækkes og rykke frem
til Joshafats dal.
Dér sætter jeg mig for at dømme
alle omboende folk.

v13 Sving seglen,
for kornet er modent;
kom, træd persen,
for den er fyldt,
persekarrene flyder over.
Ondskaben er stor!
v14 Hør de larmende skarer
i Afgørelsens Dal!
Herrens dag er nær
i Afgørelsens Dal.
v15 Sol og måne formørkes,
og stjernerne skinner ikke længere.
v16 Herren brøler fra Zion,
fra Jerusalem løfter han røsten,
så himlen og jorden skælver.

Men Herren er tilflugt for sit folk,
et værn for israelitterne.


v17 Så skal I forstå, at jeg er Herren jeres Gud,
som bor på Zion, mit hellige bjerg;

Jerusalem skal være et helligt sted,
hvor fremmede ikke længere færdes
.

v18 På den dag
skal bjergene dryppe af most
og højene flyde med mælk,
alle Judas vandløb
skal strømme med vand.
En kilde udspringer fra Herrens hus
og vander Shittims dal.
v19 Egypten bliver en ødemark
og Edom en øde ørken,
fordi de øvede vold imod judæerne
og udgød uskyldigt blod i deres land.
v20 Men Juda skal bebos til evig tid,
Jerusalem i slægt efter slægt.

v21 Jeg vil hævne deres blod
og ikke lade det ustraffet.

Herren bor på Zion.

v14 Råb af fryd, Zions datter,
bryd ud i jubel, Israel,
glæd dig og fryd dig af hele dit hjerte,
Jerusalems datter!
v15 Herren har fjernet dine dommere
og drevet dine fjender bort.
Israels konge, Herren, er hos dig,
du skal ikke mere frygte ondt.
v16 På den dag skal det siges til Jerusalem:
»Frygt ikke, Zion,
lad ikke hænderne synke!
v17 Herren din Gud er hos dig,
helten, der bringer frelse.

Han fryder sig i glæde over dig
og viser dig sin kærlighed på ny.
Han jubler over dig med fryd
v18 som på festens dag.«

Dem, der har påført dig skam,
fjerner jeg fra dig.

v19 Ja, til den tid gør jeg sådan
med alle dine undertrykkere.
Men jeg frelser de halte
og samler de bortkomne;

jeg gør dem til lovsang og berømmelse
over hele jorden,
når jeg vender deres skæbne.


v20 Til den tid vil jeg føre jer hjem,
og til den tid vil jeg samle jer.
For jeg gør jer til berømmelse og lovsang
blandt alle jordens folk,

når jeg vender jeres skæbne
for øjnene af jer, siger Herren.
*******
Rom.11
Israels frelse
v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del af Israel, indtil
hedningerne fuldtalligt kommer ind;
v26så skal hele Israel frelses [l]– som der står skrevet:
Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.
v27 Dette er min pagt med dem,
når jeg tager deres synder bort.
v28 I forhold til evangeliet er de fjender, og det er de for jeres skyld;[l] men i forhold til udvælgelsen er de elskede,[l] og det er de for fædrenes skyld.
v29 For sine nådegaver og sit kald fortryder Gud ikke.
v30 For ligesom I engang var ulydige mod Gud, men nu har fundet barmhjertighed som følge af deres ulydighed, v31 sådan er de nu også blevet ulydige som følge af den barmhjertighed, som er vist jer, for at også de kan finde barmhjertighed.
v32 For Gud har indesluttet alle i ulydighed for at vise alle barmhjertighed.
v33 O dyb af Guds rigdom og visdom og kundskab!
Hvor uransagelige er hans domme, og hvor usporlige hans veje!
v34 For »hvem kender Herrens tanker, eller hvem kan være hans rådgiver?
v35 Hvem har givet ham noget først, så han må gøre gengæld?« v36 Thi fra ham og ved ham og til ham er alle ting. Ham være ære til evig tid!
Amen.

12 Thi så siger Hærskarers HERRE, hvis Herlighed sendte mig til Folkene, der hærger eder: Den, som rører eder, rører min Øjesten.
ISRAEL er Guds ØJESTEN
**********

Zakarias.B.2
v5 Jeg løftede øjnene, og jeg så en mand med en målesnor i hånden.
v6 Da jeg spurgte: »Hvor skal du hen?« svarede han: »Hen at måle Jerusalem for at se, hvor bred og lang den er.«
v7 Den engel, der talte med mig, trådte frem, og en anden engel gik ham i møde
v8 og sagde til ham: »Løb hen og sig til den unge mand dér:
Jerusalem skal ligge som åbent land,
så rig på mennesker og kvæg skal den være.
v9 Jeg selv, siger Herren,
vil være en mur af ild omkring den
og vise min herlighed i den.«

v10 Kom, kom! Flygt fra Nordens land,
siger Herren,
for jeg spredte jer
for himlens fire vinde,
siger Herren.
v11 Kom! Slip bort, Zion,
du som bor hos Babylons datter.
v12 For dette siger Hærskarers Herre
– til herlighed har han sendt mig –
til de folk, der plyndrede jer:
»Den, der rører jer, rører ved mit øjeæble.
v13 Jeg svinger min hånd imod dem,
så de bliver bytte for dem, der nu er deres trælle.«
Så vil I forstå,
at Hærskarers Herre har sendt mig.
v14 Du skal juble og glæde dig, Zions datter,
for nu kommer jeg
og tager bolig hos dig,
siger Herren.
v15 På den dag skal mange folkeslag slutte sig til Herren og være mit folk, og jeg tager bolig hos dig. Så vil du forstå, at Hærskarers Herre har sendt mig til dig.
v16 Herren vil tage Juda i besiddelse som sin ejendom i det hellige land, og han vil udvælge Jerusalem på ny.
v17 Vær stille for Herren, alle mennesker!
For han bryder op fra sin hellige bolig.
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Hej Lyjse.
Det måtte jo komme.
Rød Blok vil lukke øjnene op på Danskerne.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Hej Kosmos
Det er uhyggeligt [:|] hvor mange stemmer mon ikke enhedslisten har fået - på Johannes kønne ansigt [:X]
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2549302.ece
Offentliggjort 17.09.11 kl. 16:22
I partiprogrammet står, at Enhedslisten vil udrydde militær og politi.

Den velorganiserede arbejderklasse skal overtage alle større virksomheder samt banker og kreditvæsen. Desuden skal politi og militær kastes på porten og erstattes af strejker, demonstrationer, ideologisk og kulturel kamp samt civil ulydighed osv.
Sådan lyder retorikken i det offenligt tilgængelige partiprogram, som ligger på Enhedslistens hjemmeside.
Et program, der krydres med sætninger som: "Socialismens eneste naturlige modstander er det borgerskab, der udgør en mikroskopisk del af befolkningen. En socialistisk strategi må derfor have som sit naturlige sigte at samle befolkningens overvældende flertal i en samlet front mod kapitalismen".
Umiddelbart lyder parolerne som slagsange fra det gamle Sovjet. Men hvad siger folketingsmedlemmerne for partiet selv? Jp.dk har talt med den nyvalgte Henning Hyllested fra Esbjerg.
Citat slut
Hvad ender det med.... [???]
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

...det er hvad det hele ender med.
CITAT LYJSE:"Hvad ender det med.... [???]"
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Nu er det altså ikke rød blok der bestemmer, hvornår der skal være afstemning i Sikkerhedsrådet.
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Det er ikke Enhedslisten der bestemmer alt, hvad der skal ske.
Det er heller ikke Johannes kønne ansigt, der alene er skyld i Enhedslistens fremgang. Hverken jeg selv eller de andre jeg kender, der har stemt på Enhedslisten, har gjort pga. hende, selvom hun er afsindig dygtig og meget troværdig.
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Hej Lyjse
De fleste mennesker har vel nok en mening om Israel, og personligt har jeg det også.
Jeg har som alle her på solen hentet lidt info om Israel og Palistine på Wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Palestine
Er hvad der står rigtigt eller løgn.
Hvad mener du.
Nick
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

...det er hvad det hele ender med.
CITAT LYJSE:"Hvad ender det med.... [???]"

Nu var det enhedslistens politik jeg hentydede til.
Men Hamagedon ligger, hvor den altid har ligget.
Hvornår Jesus kommer og bortrykker de kristne ved vi ikke - men først vil han tage, hans folks synder bort, det er hans pagt med dem som jeg citerede fra Bibelen.
tilføjet af

Nej heldigvis, bestemmer enhedslisten ikke -

ret meget !
Det er ikke Enhedslisten der bestemmer alt, hvad der skal ske.
Det er heller ikke Johannes kønne ansigt, der alene er skyld i Enhedslistens fremgang. Hverken jeg selv eller de andre jeg kender, der har stemt på Enhedslisten, har gjort pga. hende, selvom hun er afsindig dygtig og meget troværdig.

I partiprogrammet står, at Enhedslisten vil udrydde militær og politi.

Den velorganiserede arbejderklasse skal overtage alle større virksomheder samt banker og kreditvæsen. Desuden skal politi og militær kastes på porten og erstattes af strejker, demonstrationer, ideologisk og kulturel kamp samt civil ulydighed osv.
Sådan lyder retorikken i det offenligt tilgængelige partiprogram, som ligger på Enhedslistens hjemmeside.
Citat slut
Nu du har stemt på enhedslisten, kan du sikkert fortælle mig, hvad du vil gøre hvis du bliver overfaldet på gaden - udsat for terror eller bare et "lille" hjemmerøveri ?
Nååå ja - du går jo ind for kriminalitet 😖
tilføjet af

Nej heldigvis, bestemmer enhedslisten ikke -

Nååå ja - du går jo ind for kriminalitet 😖

Det var dog en usmagelig kommentar !
tilføjet af

Nej heldigvis, bestemmer enhedslisten ikke -

Hej Lyjse

Jeg stemmer på Enhedslisten, fordi jeg anser det for det bedste af de opstillede partier, ikke fordi jeg er enig i alt i deres principprogram. Sådan har andre vælgere det også.
Et principprogram er hvad man vil arbejde henimod over en længere årrække. Det er ikke det samme som et handlingsprogram. Det er rigtigt at Enhedslisten principielt er imod militæret og politiet, fordi disse institutioner undertrykker de små i samfundet, men der er ikke tale om at disse institutioner skal afskaffes uden at der skal sættes noget andet i stedet. Så du kan tage det helt roligt.
Principprogrammet kan ses her:
http://www.enhedslisten.dk/enhedslistens-principprogram-0
tilføjet af

også underlig

Også en lidt underlig kommentar, for jeg går ikke ud fra at Lyjse kender mig, så hun skriver om noget som hun ikke kan vide noget om.
tilføjet af

Nej heldigvis, bestemmer enhedslisten ikke -

[quote="lyjse" post=2452623]Nååå ja - du går jo ind for kriminalitet 😖[/quote]
Det var dog en usmagelig kommentar !

I mine øjne er kriminalitet også usmageligt !
At stjæle fra andre er også kriminelt !
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Det er et godt link Nick har givet her i debatten ang. forhistorien lige fra Sumerernes tid og til nu.
Det er for det meste korrekt hvad der står.
Det jeg vil sige ang. den såkaldte "tvangsforflyttelse" af Araberne i Israel og den der med "muren" er, at de fleste meninger handler om had til jøderne (også din kommentar).
Transjordanien, ('landet hinsides Jordanfloden', af trans- og afledn. af Jordan), tidligere området øst for Jordanfloden.
Ved San Remo-konferencen 1920 blev Palæstina overdraget til Storbritannien som mandatområde.
I 1921 blev Transjordanien udskilt som et særligt mandat under ledelse af emir Abdallah ibn Husayn.
Han etablerede en ny administration i området, der i 1946 blev et uafhængigt monarki. Under Den Første Arabisk-israelske Krig 1948-49 erobrede Transjordanien Jordanflodens vestbred,
Vestbredden, som Abdallah annekterede det følgende år; samtidig ændrede han navnet på sit rige til Det Hashimitiske Kongedømme Jordan.
Under Seksdageskrigen 1967 erobrede Israel Vestbredden, og i 1988 opgav kong Hussein 1. officielt kravet på Vestbredden og banede dermed vej for, at PLO kunne overtage området. Se også Jordan og Palæstina.
Citat slut.
http://www.denstoredanske.dk/Rejser,_geografi_og_historie/Mellem%C3%B8sten/Mellem%C3%B8sten_efter_1947/Transjordanien
----------------------
San Remo-konferencen, konference, der blev afholdt i april 1920 i den italienske by San Remo, hvor de allierede sejrherrer fra 1. Verdenskrig bl.a. afgjorde de tidligere tyrkiske områders fremtid.
På vegne af Folkenes Forbund fik Frankrig mandat over Syrien, herunder Libanon, og Storbritannien over Irak og Palæstina.
Det blev samtidig bestemt, at mandatområderne senere skulle overgå til fuld selvstændighed.
Citat slut.
http://www.denstoredanske.dk/Rejser%2c_geografi_og_historie/Mellem%C3%B8sten/Mellem%C3%B8sten_til_1947/San_Remo-konferencen
----------------
Problemet var (efter 1. verdenskrig), at det Osmaniske rige under sultan Omar 1 og op igennem de næste 600 år havde erobret store dele af vor verden.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/OttomanEmpireIn1683.png/250px-OttomanEmpireIn1683.png[/img]
Det Osmanniske Rige var et stort, tyrkisk rige grundlagt af Osman 1. i 1299.
Under 1. verdenskrig blev det Osmanniske Rige besejret, og sultanen underskrev Freden i Sèvres i 1920.
Freden betød bl.a. uafhængighed for Armenien samt afståelsen af Kilikien til Frankrig samt bl.a. byen Smyrna (det nuværende Izmir) til Grækenland.
Dette nægtede nationalistiske kredse under ledelse af Mustafa Kemal (den senere Kemal Atatürk) at acceptere og oprettede en rivaliserende regering i Ankara midt i Anatolien og fjernt fra sultanens hovedstad Istanbul.
Tropper loyale over for den nationalistiske oprørsregering i Ankara angreb herefter i rækkefølge Armenien, de franske tropper i Kilikien samt til sidst den græske hær.
Efter hans troppers sejr i krigen mod Grækenland indgik Mustafa Kemal herefter Lausanne-freden, som gav Tyrkiet omtrent dets nuværende grænser (den nuværende grænse blev opnået ved Tyrkiets indlemmelse af byen Hatay, der indtil da havde været del af det franske Syrien umiddelbart inden 2. verdenskrig).
Kemal Atatürk oprettede den tyrkiske republik den 29. oktober 1923, blev valgt til præsident og lagde dermed det Osmanniske Rige i graven.
Citat slut. http://da.wikipedia.org/wiki/Osmanniske_Rige
-------------------
De kræfter der havde erobret Israel i tidens forløb og sidst Det Osmaniske Rige under Oman d. 1. var de samme kræfter der ”efter fredsslutningen efter 1. verdenskrig” myrdede den Armenske befolkning for at fastholde landet.
Det kunne man så ikke ang. Israel og derfor mener Araberne, at nu er det deres tur.
Her kan du så se, hvorledes Araberne go de kræfter der ønsker at udslette Israel kort tegner den Arabiske verden:
[img] http://www.en.codeysoft.com/Image/arab-map.jpg[/img]
--------------------
Situationen på den såkaldte Vestbred er følgende:
The West Bank and East Jerusalem were occupied by Jordan (formerly Transjordan) for a period of nearly two decades (1948–1967) starting from the 1948 Arab-Israeli War.
In 1950, the British extended “formal” recognition to the union between the Hashemite Kingdom and of that part of Palestine under Jordanian occupation and control - with the exception of Jerusalem.
The British government stated that they regarded the provisions of the Anglo-Jordan Treaty of Alliance of 1948 as applicable to all the territory included in the union. Despite Arab League opposition, the inhabitants of the West Bank became citizens of Jordan.
Citat slut. http://en.wikipedia.org/wiki/Occupation_of_the_West_Bank_and_East_Jerusalem_by_Jordan
Så, det korte er, at man åbenbart mente (og mener), at Israel som har været det eneste legitime land i området, ikke skal være et selvstændigt land, men høre ind under Araberne.
Det er i virkeligheden mere og mere tydeligt, at det er muslimerne og Araberne der erobre og besætter et område der ikke tilhøre dem, men det gider muslimerne, EU og kommunisterne og socialisterne og deres medløbere overhovedet ikke høre på.
I har jeres egne meninger der ingen fundament har i historien, hverken den gamle eller nye.
Lige siden Israels oprettelse som nationalstat for mere end 3000 år siden skændes verden og Araberne i særdeleshed om retten til landet.
Jeg vil sige det sådan. Ingen flytter Israel nogen steder hen.
Kosmos
tilføjet af

Nej heldigvis, bestemmer enhedslisten ikke -

Hej Lyjse

Jeg stemmer på Enhedslisten, fordi jeg anser det for det bedste af de opstillede partier, ikke fordi jeg er enig i alt i deres principprogram. Sådan har andre vælgere det også.
Et principprogram er hvad man vil arbejde henimod over en længere årrække. Det er ikke det samme som et handlingsprogram. Det er rigtigt at Enhedslisten principielt er imod militæret og politiet, fordi disse institutioner undertrykker de små i samfundet, men der er ikke tale om at disse institutioner skal afskaffes uden at der skal sættes noget andet i stedet. Så du kan tage det helt roligt.
Principprogrammet kan ses her:
http://www.enhedslisten.dk/enhedslistens-principprogram-0

Hvem er de undertrykte så - er det de kvinder - der skal gå rundt og ligne sorte spøgelser ?
Er det de kvinder som er blevet urene - fordi de er blevet voldtaget og derfor skal stenes til døde❓
Jeg har læst en del af programmet - det er jo kommunisme.... men de er jo faktisk de største kapetalister, de vil gerne eje, men måden de vil komme til magt og penge på - er usmagelig.
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Tak Kosmos
For dine oplysninger [f]
Há´en god dag.
tilføjet af

Et besynderligt indlæg

Ikke til at finde hverken hoved eller hale på.
tilføjet af

Næ hør nu

Det der blev protesteret mod, var at du mente at JEG gik ind for kriminalitet.
Hvor har du den viden fra?
tilføjet af

Næ hør nu

Det der blev protesteret mod, var at du mente at JEG gik ind for kriminalitet.
Hvor har du den viden fra?

Støtter du ikke det parti du har stemt på ?
tilføjet af

Tænk dig om

Jeg støtter at det parti jeg har stemt på, bruger deres mandater til at gennemføre den politik de er gået til valg på inden for lovgivningens rammer.
Det er sådan demokratiet fungerer.
tilføjet af

FN-afstemning om palæstinensisk stat

Det er en udmærket redegørelse du kommer med, tak for det. MEN ....
Mere specifik, det jeg referer til er, det som pælastinenserne har været genstand for siden specielt 1967 og tiden frem, ikke mindst de seneste 15-20 år.
tilføjet af

Næstekærlighed

Det lærer Bibelen. Vi skal også elske palæstinenserne.
tilføjet af

Et besynderligt indlægm /klart

Det er klart du stemmer på Enhedslisten. Du finder Lyjses indlæg "besynderligt, ikke til at finde hoved eller hale på", så jeg kan godt forstå du har stemt Enhedslisten.
Det er mennesker de ikke er særligt skarpsindige der stemme på de socialistiske parti og tror der kommer noget godt ud af det.
Når unge mennesker gennem deres gymnasier og andre læreranstalter har fyldt hoved med kommunistisk og socialistisk propaganda tilsat store mængder alkohol og hash, siver forstanden langsomt ud og de bliver et offer for løgne propaganda.
Når så den reelle virkelighed bliver skitseret (som lyjse forsøgte for dig) virker det "besynderligt".
Kom ud af osteklokken.
Kosmos
tilføjet af

en rettelse

Hej lyjse,
"De" vil ikke blot tvangsforflytte 200.000 jøder, men alle jøder i hele Israel.
Vi så det i TV i går aftes, at Hamas prime minister Ismail Haniya ikke ville give Israel "så meget som en meter af landet".
Kosmos
tilføjet af

Lyjse, savner dit svar !!!

Jeg syntes Kosmos skrev et godt indlæg, så jeg syntes ikke, jeg kunne gøre det bedre.
Men efter hvad jeg har læst, så er de palæstinensere godt tilfredse med at bo i Isreal... derinod er det ikke sjovt, at der flyver raketter ind over hoveder på dem - fra den anden side...Gasa
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/213245/gaza_sender_raketter_ind_over_egypten.htm
Jeg tror bare Israel gerne vil være i fred - for terroristen i Gasa, men selvfølgelig skal de forsvare sig.
tilføjet af

Lyjse, savner dit svar !!!

Så gik der vist lige ftg-svar-teknik i den ged 😉
tilføjet af

svar !!!

Nogen skrev:
"Hvad mener du så om, at mange palæstinensere allerede er blevet tvangsforflyttet for at give plads til jødiske bosættelser"?
"Hvad mener du så om, at mange palæstinensere som bliver spærret inde bag "berlin"-mure for at holde dem ude fra jødiske områder"?
Citat slut.
-------------------
Kommentar:
Nu ved jeg så ikke lige hvem der skrev disse ord (måske XXX), men det er også ligegyldigt, hvem der skrev det for ....
Sandheden er, at ikke een eneste "palæstinensere allerede er blevet tvangsforflyttet for at give plads til jødiske bosættelser"?
Ikke en eneste. Hvorfor ikke?
Fordi det område i Israel vi taler om ikke tilhøre de såkaldte palæstinensere (eller rettere, Arabere.
Det tilhører ikke disse Arabere.
Det landområde blev annekteret af den Jordanske (nye) kejser efter "fordelingen af Transjordanien efter 1. verdenskrig, da "Det Osmaniske Rige" eller det Muslimske Kalifat blev opløst og de pågældende områder og respektive landområder blev delt.
Den såkaldte "Vestbred" fik ingen, men Jordan troede, mente, at de kunne sådan stille og roligt annektere det.
Det forhindrede Israel og Jordan gav afkald på deres besættelse (anektion) af det pågældende område.
Så den der med at Israel har besat palæstinensernes land er en fed politisk løgn.
Kosmos
tilføjet af

Jeg har været optaget-

Så gik der vist lige ftg-svar-teknik i den ged 😉

af andet det meste af dagen, derfor kun et kort svar.

Men bare fordi du ikke er enig med mig, behøver du ikke sammenligne mig med ftg 😕
Min trådstart fortalte hvad Bibelen siger, og det forholder jeg mig til, da jeg tror alle venstreorienterede ( og alle andre ) en dag vil opleve, at de kan være nok så meget for eller imod - det sker som Gud har bestemt.
http://www.180grader.dk/Politik/hvorfor-venstreorienterede-stoetter-islamisk-terrorisme-og-modsaetter-sig-selvforsvar-mod-den-1
Hvorfor venstreorienterede støtter islamisk terrorisme, og modsætter sig selvforsvar mod den.
http://www.180grader.dk/Udland/palaestinenserne-foretraekker-israel
Palæstinenserne foretrækker Israel

Araberne foretrækker Israel



Alt imens Hamas’ og PA stadig kæmper om at enes, for at ”befri Palæstina”, så foretrækker Araberne faktisk at bo i Israel. Hvem er det der skal befries?
Citater slut
http://palaestina-info.dk/side/9/m/5/s/

http://palaestina-info.dk/side/9/m/5/s/
Israels eksistens er - for Hamas - en konstant påmindelse om det muslimske samfund svaghed.

Hamas' mål
Hamas gør sig i bevægelsens charter til talsmand for det synspunkt, at "Palæstina er et islamisk Waqf (ejendom) for de muslimske generationer indtil dommedag".
Af dette følger, at intet individ eller nogen organisation har ret til at bestemme, hvem der ejer landet Palæstina. Det er ganske enkelt et område, der er givet til muslimerne af Gud og derfor helligt.
Målet for Hamas er derfor at oprette en islamisk stat i hele det tidligere britiske mandatområde Palæstina, en stat, der strækker sig fra floden til havet - det vil sige fra Middelhavet til Jordanfloden, altså det område der udgjorde det britiske mandat Palæstina i perioden 1920-48.
Citat slut
Det drejer sig ikke om jord men om religion.
Islam vil jo overtage hele verden, det lægger de ikke skjul på.
Men Gud bestemmer - Israel er Guds folk.
Jeg håber mit svar er tilfredsstillende - selvom du foretrækker islam.
tilføjet af

Et besynderligt indlægm /klart

Kosmos, du er tosset !!!
tilføjet af

Et besynderligt indlæg /klart

Nå, då du mener jeg er "tosset"?
Jeg er godt klar over du ikke forstår hvad jeg skriver - for, men i den sammenhæng er det så galt, at Danmark allerede fra dag 1 er på neturen.
Med hensyn til de unge menneskers situation er det på højt plan. WHO er dybt bekymret over den "verdensrekord" med hensyn til druk og i Danmark står læger i kø for at *"fordømme" livsstilen.
Når sprutten går ind, "dræbes" hjernecellerne.
Bare rolig, du får lige hvad du beder om. Alt har sin årsag.
Kosmos
tilføjet af

Underlige konklusioner ....

[quote="lyjse" post=2455775
Hvorfor venstreorienterede støtter islamisk terrorisme, og modsætter sig selvforsvar mod den.
... ...
Jeg håber mit svar er tilfredsstillende - selvom du foretrækker islam.[/quote]
Jeg undrer mig over, at du i din argumentation - fordi jeg plæderer for oprettelsen af en pælastinensisk stat, bliver trukket i hakkekorn med "venstreorienterede" der støtter islamisk terrorisme - og efterfølgende mener jeg foretrækker islam.
Punkt 1: Jeg er IKKE venstreorienteret!!!
Punkt 2: Jeg er MODSTANDER af AL terrorisme!!!
Punkt 3: NEJ, jeg fortrække IKKE islam!!!
Så, venligst, prøv at læse mine indlæg ud fra disse præmisser!!!
tilføjet af

konklusioner ....

du aner ikke hvad du snakker om. Skaf dig lidt informationer.
tilføjet af

konklusioner ....

du aner ikke hvad du snakker om. Skaf dig lidt informationer.

... lød det højtidligt fra et tomt, mørkt og koldt kosmos, ... ... ... ...
tilføjet af

konklusioner ....?

Nu vil jeg ikke påstå, at du er fuldstændig hjernedød, slet ikke, men det kan godt undre mig at du ”savner svar” på hvad?
Du skriver:
”Ja, og ....? Retfærdiggør det så, at staten Israel behandler palæstinenserne som det er tilfældet?”
Citat fra en Anonym slut.
------------------------
Altså, helt ærligt.
Hvad i alverden taler du om? ”…. Behandler palæstinenserne (hvem palæstinensere?)altså araberne) … som det er tilfældet”?
Hvad fanden (havde jeg nær skrevet) snakker du om? Hvordan behandler Israelerne araberne? Du skulle hellere spørge: Hvordan behandler araberne Israel?
Det kan du så lære her.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2451501-fn-afstemning-om-palaestinensisk-stat/2455565
Kosmos
PS. du mener: " ... lød det højtidligt fra et tomt, mørkt og koldt kosmos, ... ... "?? Ja, hvad i alverden mener du andet end bavl?
tilføjet af

Jeg kom lige i tanke om -

"Tomme tønder buldrer mest" 😉 jeg vil lade ham buldre i fred...
Hej Kosmos
Tak for dine gode oplysende indlæg i denne tråd - og i din nye tråd om Palæstina / Bibelen.
Há en god dag [sun]
tilføjet af

Nej heldigvis, bestemmer enhedslisten ikke -

Citat:
"Nu du har stemt på enhedslisten, kan du sikkert fortælle mig, hvad du vil gøre hvis du bliver overfaldet på gaden - udsat for terror eller bare et "lille" hjemmerøveri ?"
Lyjse har en pointe her. Selv det frie Christiania er inficeret af rockere, som har styret en stor del af Christiania. Hvis man fjernede ordensmagten, ville de stærke bare gå hen og styre det hele. Det kan vi ikke ha'!
Det er derfor man skal stemme på midten! 🙂
solsystem
tilføjet af

Lyjse ville have en pointe, hvis

Enhedslisten var gået på valg på at afskaffe Politiet, men det er ikke tilfældet.
Det omtalte citat om afskaffelse af Politiet stammer fra partiets principprogram, og det vil naturligvis aldrig komme på tale at afskaffe Politiet uden at sætte noget andet i stedet.
Hvis man tager noget ud af et partis principprogram og omtaler det som om det var et handlignsprogram, får det let karakter af skræmmekampagne.
tilføjet af

Lyjse ville have en pointe, hvis

Hej Nerea 🙂
Okay. Men jeg kan så undre mig lidt over hvorfor EL har en evt. afskaffelse af politiet med i et principprogram. Hvad vil de putte i stedet?
Det er da rigtigt, at politiet tit opfører sig møg forkert overfor borgerne. Her er DSB-personalet ved at overhale politiet: de har fået kurser i at tale ordentligt til misbrugere og hjemløse - og *pling vupti* - mirakler! :-) - Også mirakler for DSB-personalet selv, som fik en meget bedre hverdag, fordi der opstod langt færre konflikter/konfrontationer, når en misbruger blev bedt om at flytte sig. Men andre ord: meget bedre humør fra alle kanter. Selvfølgelig har alle mennesker et grundliggende behov for respekt. Men man er først i anno 2011 begyndt at finde ud af, at en misbruger eller hjemløs også er et menneske (selvom man har forsket i psykologi i snart 100 år)!!!!
Jeg tror ikke det er selve politi-institutionen den er gal med. For politiet beskytter også befolkningen. Det er holdningen, der skal arbejdes med - måden man takler ting på - og måden man snakker til mennesker på. For to fulderikker, der har stirret sig sure på hinanden og står med hver sin flaske i hånden, som de er parate til at knalde den anden i hovedet med - de skal selvfølgelig stoppes, hvis ingen andre vil blande sig. - Ligesåvel som en kidnapper skal stoppes. - En voldtægtsforbryder. - En massemorder. - En pædofil. - En der begår økonomisk kriminalitet. Osv. Politiet har ekspertisen til opklaringsarbejdet og de er trænet i at stoppe vold. - Det ekspertise ville andre måske ikke have.
tilføjet af

Politiet kan misbruges af statsmagten

sæbe
ritalin uno

Hej
Ja, jeg kan godt forstå at du undrer dig, men det hænger sammen med at EL oprindeligt er en sammensmeltning af flere venstrefløjspartier, hvoraf nogle var meget ideologisk. Når principprogrammet en dag skal revideres er det nok muligt at man vil formulere sig anderledes.

EL ønsker Politi og Militær fjernet, fordi disse to institutioner kan blive og bliver misbrugt af magthaverne. Militæret tror jeg bliver svært helt at undvære, for der kan vel altid opstå en situation, hvor der må gribes ind med magt fra toppen, selvom det er kedeligt, men Politiet ville kunne erstattes af lokale vagtværn der var ligeså veluddannede som vore dages politifolk.
tilføjet af

Politiet kan misbruges af statsmagten

"Politiet ville kunne erstattes af lokale vagtværn der var ligeså veluddannede som vore dages politifolk".
Citat slut.
---------------
Kommentar:
"Lokalt Vagtværn"?
Ja, jeg har også altid ment, at "hvad kan misbruges" må afskaffes. På den anden side mener jeg, at en slags "borgerkrig" må alt andet være bedre end de "ordnede" forhold vi har i dag.
Kosmos
tilføjet af

En fordel at læse hvad jeg skriver

Jeg skrev "lokalt" vagtværn. Ud fra dit "svar" virker det som om du læser det som "privat" vagtværn.
Forskellen på et offentligt lokalt vagtværn og Politiet er at førstnævnte ikke kan misbruges til at indføre eller håndhæve et diktatur.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.