4tilføjet af

Faderen er større end jeg. - Joh.14:28.

Vi bør tro på Jesus, for han vidste naturligvis bedre end nogen anden hvilket forhold han havde til sin Fader.
Apostelen Paulus vidste også at Gud stod over Jesus. Han skrev: 'Sønnen vil selv også underlægge sig Gud.'
(1 Korinther 15:28) Dette fremgår også af Paulus' ord i Første Korintherbrev 11:3: "Messias' hoved er Gud." Jesus anerkendte at han havde en Gud der stod over ham, da han sagde til Maria: "Jeg stiger op til min Fader og jeres Fader og til min Gud og jeres Gud." (Johannes 20:17) Jesus omtalte Guds overordnede stilling da moderen til to af disciplene bad om at hendes sønner måtte sidde på henholdsvis højre og venstre side af Jesus når han begyndte at herske i Riget. Jesus svarede: "Sædet ved min højre hånd og ved min venstre står det ikke til mig at give væk." (Mattæus 20:23) Hvis Jesus havde været den almægtige Gud, ville det have stået til ham at give dem væk. Nen nu stod det ikke til ham - det stod til hans Fader.
Online Bible -> http://watchtower.org/bible/
tilføjet af

Ja, farmand

er som regel den største.
Jeg håber, det går godt med dig. Vi er jo ikke just af samme religion, men jeg er nu kommet til at holde af dig her på debatten.
Hilsen
Hundetræneren
tilføjet af

hmm...

"Jeg stiger op til min Fader og jeres Fader og til min Gud og jeres Gud". Det var dog en skrækkelig besværlig måde at sige det på, vi andre kunne sige det samme ved at bruge fire ord. Måske har gud personlighedsspaltning? Men det vil altså sige at den største i verden (ifølge dig vel at mærke) er det første menneske der fandtes. Du ser åbenbart virkelig op til tiptiptiptiptiptipoldefar?
tilføjet af

Misforståelse?

Det er godt nok ærgerligt, at de første kristne ikke havde Vagttårns Selskabets blændende indsigt. For de tilbad nemlig Jesus og bad til Ham, på trods af, at man kun må bede til Gud og tilbede Gud!
--------------------------------------------------------- Stefanus beder til Jesus ---------------------------------------------------------
"Så stenede de Stefanus, mens han bad: »Herre Jesus, tag imod min ånd!« Han faldt på knæ og råbte med høj røst: »Herre, tilregn dem ikke denne synd!« Og da han havde sagt dette, sov han hen" ApG 7:59-60 http://www.udfordringen.dk/bibel/kapitel.php?ID=44&nr=7
---------------------------------------------------------------- Jesus tilbedes----------------------------------------------------------------
Og se, Jesus kom dem i møde og hilste dem med et »God morgen!« Og de gik hen og omfavnede hans fødder og tilbad ham. Da sagde Jesus til dem: »Frygt ikke! Men gå hen og sig til mine brødre, at de skal gå til Galilæa. Dér skal de se mig.« Matt 28:9-10 http://www.udfordringen.dk/bibel/kapitel.php?ID=40&nr=28
Enten misforstod de første kristne noget, eller også gør I. Mit gæt er, at det er jer, og at problemet er, at I læser om Gud Faderen og Jesus, i stedet for at lære dem at kende, sådan som de første kristne gjorde!
tilføjet af

Jesus lærte sine disciple at bede således:

Vor Fader,
du som er i Himlene,
Lad dit Rige komme,
Lad din vilje ske på jorden,
som den sker i Himmelen
Giv os vort brød for denne dag
Tilgiv os vor skyld
ligesom vi har tilgivet vore skyldnere.
(Mattæus 6:9-12)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.