11tilføjet af

Eurovision Song contest 2007 = It stinks

Resultatet af afstemningen igår aftes lugter.
Alle dem som kom videre er fra øst europæiske lande. Hvis det ikke lugter, så ved jeg ikke hvad.
Sevfølgelig er musik jo efter smag og behag, men jeg har fået den indtryk, at det ikke er det det drejer sig om. Det er nærmest politisk. Alle øst europæiske lande har stemt på hinanden, og dermed sikret sig en plads bland dem som kan ses igen på lørdag.
Det skal siges at jeg egentlig ikke er kede af det, at vi var bland taberne, men hvis man lytter til de bidrag der kom videre, synes jeg at danmark burde være kommet med i finalen.
Skulle ikke undre mig at de hoppende idioter fra israel eller kvinden med Austin Power look vinder i morgen.
Det var for mig, sidste gang jeg har set dette skrammel på tv. Kan sagtens bruge 3 timer og 40 minuter til noget sjovere.
tilføjet af

skal du se grand prix i morgen??

jeg skal i hvert fald ikke. Snyd,svindel aldrig i livet.
allerede sidste år fandt jeg finland sejr betænkelig med Lordi , men i aftes var det så tydelig- det er det rene mafioso.
så skal vi have grand prix endnu engang, mår det blive med et delt europa.....
tilføjet af

En sensation...

... bliver det, hvis Israel vinder. De gik nemlig ikke videre ;-)
Men ja, det stinker. Jeg havde egenlig glædet mig til MGP, men da jeg hørte niveauet af de deltagende sange og efterfølgende oplevede afstemningen, så kan det ligesom være ligemeget...
GG
tilføjet af

nej det skal

jeg ikke sådan noget svindel!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
tilføjet af

mgp

Hej,
kan godt følge dig
Men "kvinden med Austin Power look" sang faktisk skide godt! hvis hun vinder får jeg ikke ondt i røven over det.
Og Danmark er da ikke en skid bedre. Giver vi ikke også som regel flest point til vores naboer norge, sverige, island? eller er det bare mig?
tilføjet af

præcis

Jeg synes heller ikke vi fortjener at komme i finalen, dog synes jeg at Island burde have været der i sted for Bulgarien.
Det kan godt være der blev givet lidt solidarites points mellem de Øst-Europæiske lande, men man skal nok ikke overvudere det, så meget har de forskellige øst lande heller ikke tilfælles. Tror sq ikke det var solidariets points fra andre øst-lande der førte lande som Hviderusland eller Serbien i finalen, hvem har solidarietet med disse udover russerne og grækerne?😉Men nej synes heller ikke vi ikke meget bedre selv, vi har alligevel altid givet point til vores skandinaviske naboer, men sådan har det jo altid været i MGP..
Tror personligt også på at Serbien vinder, det var nok den bedste af sangene, men ja nogen lande fortjente ikke at være i finalen, som f.eks. Bulgarien..
tilføjet af

finland rules

sæt alle stemmer på den finske tøs hold da kæft den rykker for vildt både melodi og stemme er helt i top (lordi you rocks)
tilføjet af

Måske stemmer vi også på de Nordiske lande, MEN!

Forskellen er, at vi godt kan undlade at give dem point - vi kan give dem mindre end 8 - 10 - 12 point, og vi har gennem de sidste mange år, ligeledes givet 12 point flere gange til Malta, og 8 - 10 point til bl.a. Bosnien - Herzegovina & Serbien - Montenegro... Men alligevel, det var nok den mest underlige afstemning jeg har mødt, glæder mig lidt til at se, når point-afstemningen bliver frigivet - blot for at se hvor vi endte, og hvem vi evt. fik point af... (og til at se, hvordan Øst stemte!)
tilføjet af

MGP står for fald!!!

Der var engang, hvor MGP drejede sig om gode numre, og hvor man kun kunne bedømme via radioen - melodierne alene gjorde det. Både Cliff Richards, Bobby Socks, Buzz Ficks, Carola Häggquist, ABBA, mfl. har tidligere sikret standarden for ØRET.
I multimediezapperverdenen tæller ØJET åbenbart mere. Jeg græmmes.
Kun ÈN melodi ud af samtlige, jeg har hørt, er værd at høre, det er den Bosniske. Jeg håber virkelig det er ØRET, der vinder i morgen!! Desværre har Bosnien-Herzegovina flere fjender end venner og det østeuropæiske broderskab vil naturligvis vinde med en intetsigende melodi produceret af pædofile russiske mafiabosser.
PS: Jeg synes desuden heller ikke at DQs melodi var noget specielt, hvis man hørte efter melodien alene, vil jeg sige at samtlige 9 andre melodier i Dansk MGP finale var bedre. Men igen; effekter, effekter, effekter og sukker til ØJET!
tilføjet af

D Q

DQ=DEAD-Quire
tilføjet af

eller DisQualified (DQ)

Det var den første association, jeg tænkte da jeg hørte kunstnernavnet "DQ", men ok nu har jeg også interesseret mig for sport igennem hele mit liv, dvs 34 år :-)
tilføjet af

Ikke andet end latter til overs!

For det første så vil jeg sige at de østeuropæriske lande gør det de vesteuropæiske lande har gjort i mange år. Nemlig at stemme på nabolandende. Vi skal vel ikke komme ind på hvor mange gange Sverige, Norge, Findland, Island og Danmark har stemt på hinanden???? Det du og mange kan lugte er bittert nederlag og det gør ondt. De østeuropæiske lande havde klart bedre sange enden vesten. Ked af og sige det.
Det er for sygt og se alt den her utilfredshed kommer frem lige så snart der er et østeuropæisk land der vinder. I mange år har Østen klaget over måden vesten har vundet på uden en kommentar eller andet fra vesten. Ikke andet end hovedetrysten. Denne gang må man sku finde sig i at det hele er vendt på tallerkenen.
Kom videre
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.