5tilføjet af

Er Jesus Kristus Guddommelig iflg.

´

... Grundskiftet?
ifølge den KRISTNE BIBEL?
Ifølge jehovas vidners NWT?


Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Re: Er Jesus Kristus guddommelig

Til Jalmar
Jehovas Vidner at Jesus er af guddommelig oprindelse, det vil sige skabt af Gud, men ikke er Gud selv.
tilføjet af

hvor står der at han er skabt?

for det kan jeg ikke se nogle steder.
kræver det ikke et bevis, for at sige, at han er skabt og er en engel, for at kunne sige han er det.
og ikke en gud.
for det er jo det der står i bibelen, men ikke at han er engel, eller skabt.
er det noget du kan vise?
for der er to argumenter i denne debat.
den ene har bare ikke nogle beviser med sig, andet end tomme ord.
tilføjet af

Det var jo ikke det spørgsmålet gik ¨på A_Jv,2

´

... hvad med John 1:14
Der står da AT ORDET BLEV MENNESKE
... hvad med John 1:1
Der står da i jeres udgave at ORDET var EN GUD
I siger: Ordet var en GUD og blev detroniseret til Englen Mikael der blev detroniseret til menneske (altså lige når han ikke skulle være Mikael, og være bange for Satan - som han ikke var bange for som Menneske), ... der ----- eller Hvad ?
Prøv at forklar AnonymJv(2) - GØR det helt klart hvordan du mener det hænger sammen?
For ovenstående jeg skrev hænger nemlig ikke sammen - VEL?

Og hvornår ophører Ordets GUDDOMMELIGHED og hvordan kan ENGLEN være tilbedelses-værdig - Når Jesus der ikke var bange for SATAN (modsat af hvad han er som Engel) Ikke er tilbedelses-værdig - Tilbedelsesværdig fremgår ret tydeligt af jeres Bibel A_Jv(2)?

Jeg håber du kan forklare det, for jeg kan ikke finde svarene i jeres litteratur!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Du mener vel født

af Gud:
Et lille uddrag af: Kol. 15: 16,17
Den førstefødte af al ting, ved ham og til ham er alting skabt. Vers 19: For i ham besluttede hele guddomsfylden at tage bolig.
Så Ordet også Jesus, står på skaberens side, ikke skabningen, men skaberen. Guddommelig, da hele guddomsfylden tog bolig i ham.
Nu ved jeg at JV bruger Ord. 8:22,23
Som begyndelsen på sine handlinger skabte Herren mig,
som det første af sine værker dengang.
Fra evighed er jeg dannet, fra begyndelsen, før jorden blev til.
Men nu er der jo så meget snak om grundteksten for øjeblikket, her er, hvad en oversættelse fra 1871 siger:
Herren eiede mig som sin Veis Begyndelse,
forud for sine Gjerninger, fra Fordums Tid.
Fra Evighed er jeg indsat, fra det Første af, for Jorden var.
Hvis Ordet har skabt al ting, kan han jo ikke samtidig have skabt sig selv. Det giver ingen mening.
Mvh
Manjana
tilføjet af

Hvis Ordet har skabt al ting, kan han jo ikke ...

´

... samtidig have skabt sig selv. Det giver ingen mening.

Nemlig - Joh.1:1
I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.
Der bliver set væk fra første linie, Focuseret på anden linie, Og konkluderet på tredie linie.

Hvilket giver problemet - Alle siger åbenbart, når anden linie lydder sådan,
passer første linie ikke - For GUD MÅ være kommet først - og så må ordet være skabt
Men det kan jeg ikke få til at passe sammen.
Jeg er ikke en ørn til grammatik, men der står om
"PROS" (4314) (så vidt jeg kan forstå), at det også kan betyde "SIDE AF" -
Man er da nødt til at focusere på første line, for det GRÆSKE "PROS" (4314) kan betyde så uendelig mange ting og her er det så den menneskelige hjerne vil have noget vi kan forstå og forholde os til - MEN hvad nu hvis der faktisk stod:
I begyndelsen var Ordet, og Ordet var en side af Gud, og Ordet var Gud.
Eller
I begyndelsen var Ordet, og Ordet var en form af Gud, og Ordet var Gud.
Og da 1:14 i Johannes siger at JESUS er Ordet i kød -
Bliver det så til at "en side/en form" af GUD var JESUS"

Prøv selv at kikke nærmere på det græske ord "PROS" (4314) ....

Mange hilsner
[s]🙂[s]
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.