41tilføjet af

"Er disse personer rigtigt kloge"

Der tales for de gaver Jesus gav sine apostle, og enkelte disciple der modtog visse evner, stadig lever videre selv i vor tid. Selvom vi lærer evnerne ophørte, og disse evner kun blev givet for apostle kunne vise hvad troen på Gud og Jesus ville medføre.
Evnerne ophørte da de havde tjent deres formål. Jesus ophørte sit virke på jorden og i stedet kom den hjælper han talte om "ånden" eller det der trænger ind og får mennesker til at ændre sind. En af disse særlige evner var det at kunne fremsætte en profeti.
Har der siden apostlene været fremsat nogen ny profeti, de sidste fra Gud talt gennem Johannes ?
Nej ikke en eneste!
Mon så ikke man kan regne med evnen er ophørt.
Der var flere "gaver" fra Gud, en af de særlige evner var evnen til at helbrede og tale i tunger.
Der var visdom som for eks kong Salomon fik, og naturligvis ophørte med ham. Der var "gave" som lærer i troen, evne til at kunne fremholde Guds ord. OSV.
Disse gaver siges ikke at skulle ophøre.
Lad os tage evnen til at helbrede.
Når nogen i vore dage sammenkalder til sceancer hvor der fremmanes en massesuggestion og man foretager såkaldte helbredelse af alvorlige sygdomme som kræft m.v. er det selvfølgelig et iscenesat svindelnummer. Tænk dig om.
Når man forsøger at påstå disse helbredelses prædikanter. En ex-volvoforhandler og en svindler fra Nigeria gør det gratis, er det yderligere humbug.
Der er ingen saglig lægefaglig dokumentation for alvorlige sygdomme er blevet helbredt.
Nogen sygdomme helbredes, men ikke ved mirakuløs mumbo jumbo. En gemen forkølelse kan ikke helbredes af en sådan medicinmand med nok så mange udtalelser og kalden på Jesus heller ikke med medicin. Sygdommen forsvinder helt af sig selv.
Hvorfor er alt dette unødvendigt og overtroiske ritualer.
Helt forbløffende siger en tilhænger af helbredelser, som har deponeret sin forstand et sted.
At »Den slags kan kun drives ud ved bøn.«
Naturligvis - det er kun ved Guds kraft den slags kan ske, og det er slet ikke nødvendigt med hele den teaterforestilling af et trylleshow.
Hvad siges der i biblen.
Apostelgerninger 8:18
Da Simon nu så at ånden blev givet ved apostlenes håndspålæggelse, tilbød han dem penge 19 idet han sagde: „Giv også mig denne myndighed, så at enhver som jeg lægger hænderne på kan modtage hellig ånd.“ 20 Men Peter sagde til ham: „Måtte dit sølv forgå sammen med dig, fordi du mente at du kunne erhverve dig Guds frie gave for penge. 21 Du har hverken lod eller del i denne sag, for dit hjerte er ikke retskaffent i Guds øjne. 22 Du må derfor ændre sind med hensyn til denne din slethed, og bede Jehova om, hvis det er muligt, at dit hjertes påfund må blive dig tilgivet; 23 for jeg ser at du er en giftig galde og en uretfærdighedens lænke.“
Vil Gud accepterer man på en eller anden måde udnytter hans kraft for profit.
Tænk dig om.
Tungetale i vore dage er det rene svindel og bedrag.
Selvom nogen udøvere selv tror på det, fordi de ikke er rigtigt kloge.
Eller bruger det som middel til at vise sig frem.
Hvad har denne vanvittige tungetale medført. Det står klart. Intet som helst.Personlige bønner bedes i "det inderste rum" som Jesus beskriver det. Altså helt privat.
At skabe sig som en tosset og bede på "tungetalsk" er ikke andet end dette.
Mattæus 6:5
Og når I beder må I heller ikke være som hyklerne; de kan jo lide at stå og bede i synagogerne og på hjørnerne af de brede gader så de kan blive set af mennesker. Jeg skal sige jer en sandhed: De har fået hele deres belønning. 6 Men du, når du beder, da gå ind i dit inderste rum, luk din dør, og bed så til din Fader som er i det skjulte; da vil din Fader, som ser til i det skjulte, betale dig.

Jeg håber enhver kan se hele problematikken om "nådegaver" er kørt op i et skingert leje, helt ude af proportioner. Det er den form for indflydelse man skal se godt efter, for den sniges ind i folks sind. Husk dog den er "made i hell" 😃
Og iscensætteren er satan.
Afvis den slags hysteri for det det er, og hold dig til Guds sande ord i biblen. Det er et godt råd.
Her er hvad Jv skriver blandt andet.
„Tungetale“. Tungetalens mirakuløse gave fulgte med udgydelsen af Guds ånd på pinsedagen i år 33. Den satte de omkring 120 disciple der var forsamlet i en sal ovenpå (måske i nærheden af templet), i stand til at tale om „Guds storslåede gerninger“ på de sprog der taltes af de jøder og proselytter der var kommet til Jerusalem langvejsfra for at fejre højtiden. Denne opfyldelse af Joels profeti var et vidnesbyrd om at Gud nu benyttede den nye kristne menighed og ikke længere den jødiske menighed. For at få den hellige ånds frie gave måtte jøderne og proselytterne ændre sind og lade sig døbe i Jesu navn. — Apg 1:13-15; 2:1-47.
Tungetalens gave var meget nyttig for det første århundredes kristne, idet den satte dem i stand til at forkynde for dem der talte andre sprog. Den var et tegn for de ikketroende. Da Paulus skrev til den kristne menighed i Korinth, befalede han imidlertid at ikke alle skulle tale i tunger når menigheden kom sammen, eftersom ukyndige og ikketroende der kom ind og ikke forstod det, ville tro at de var vanvittige.
Han anbefalede også at tungetalen blev „begrænset til to eller højst tre, og efter tur“. Hvis der ingen oversætter var, skulle den der kunne tale i tunger, imidlertid tie i menigheden og tale til sig selv og til Gud. (1Kor 14:22-33)
Hvis tungetalen ikke blev oversat, ville den ikke være opbyggende for andre; ingen ville lytte, for ordene ville være meningsløse for dem der ikke forstod dem. — 1Kor 14:2, 4.
Hvis den der talte i tunger, ikke kunne oversætte det, forstod han ikke hvad han selv sagde, og andre der ikke kendte sproget, ville heller ikke forstå det.
Paulus tilskyndede derfor dem der havde tungetalens gave, til at bede om at de også måtte kunne oversætte det og derved opbygge alle tilhørerne. Dette viser hvorfor Paulus under inspiration bedømte tungetalen til at være en mindre gave og påpegede at han i en menighed hellere ville sige fem ord med sin forstand end ti tusind ord i tungetale. — 1Kor 14:11, 13-19.
„Tolkning af tungetale“. Tolkningens gave var en mirakuløs evne til at oversætte tungetale uden forhåndskendskab til det sprog der blev talt. (1Kor 12:10) Denne gave øgede tungetalens værdi, idet hele menigheden ville blive opbygget når den hørte oversættelsen. — 1Kor 14:5.
Andre manifestationer af ånden. Paulus omtaler nogle af åndens manifestationer i forbindelse med placeringen af de enkelte lemmer på Kristi legeme idet han siger: „Gud har sat de forskellige i menigheden, for det første apostle, for det andet profeter, for det tredje lærere; derefter kraftige gerninger; derefter gaver til at helbrede; tjenester hvorved der ydes hjælp, evner til at lede, forskellige slags tungetale.“ (1Kor 12:27, 28) „Tjenester hvorved der ydes hjælp“ kan have indbefattet organiserede foranstaltninger til at yde materiel hjælp til brødre der var i nød, for eksempel den uddeling af fødevarer til trængende enker som syv mænd der var „fulde af ånd og visdom“, blev udpeget til at tage sig af i menigheden i Jerusalem. (Apg 6:1-6)
„Evner til at lede“ var nødvendige for at man kunne efterkomme Jesu befaling om at gøre disciple. (Mt 28:19, 20) Det krævede kyndighed og gode lederegenskaber at forkynde og oprette nye menigheder samt at organisere disse menigheders virksomhed. I den forbindelse er det værd at bemærke at Paulus, med henvisning til sin andel i Guds byggearbejde, omtaler sig selv som „en kyndig håndværksmester“. — 1Kor 3:10.
Beherskelse af åndens gaver. De der havde åndens gaver, var øjensynlig kun i stand til at bruge dem når Jehovas ånd virkede på dem i forbindelse med gaven. Da Paulus boede i Cæsarea hos Filip, der „havde fire døtre, jomfruer, som profeterede“, blev hans forestående arrestation således ikke forudsagt af en af disse døtre, men af Agabus, en profet der var kommet fra Judæa. (Apg 21:8-11) Ved et menighedsmøde kunne en profet få en åbenbaring mens en anden talte.
De der havde åndens gaver, kunne dog beherske disse mens Guds ånd var over dem; de kunne således vente med at tale til der var lejlighed til det. Profeteren, tungetale og oversættelse kunne derfor foregå på ordnet vis i menigheden, til alles opbyggelse. — 1Kor 14:26-33.

Bibelen antyder imidlertid hvor længe tungetalens gave ville findes blandt kristne. Ifølge beretningerne blev denne gave og de andre af åndens gaver altid kun videregivet når Jesu Kristi apostle lagde hænderne på nogle eller i det mindste når de var til stede. (Apg. 2:4, 14, 17; 10:44-46; 19:6; se også Apostelgerninger 8:14-18.) Derfor må disse mirakuløse gaver der var et resultat af Guds ånds virke, være ophørt efterhånden som apostlene og de der havde modtaget gaverne døde. Denne antagelse stemmer med det der siges i Hebræerbrevet 2:2-4 om formålet med disse gaver.

Prøv at se dette.
http://skeptica.dk/artikler/?p=1188
tilføjet af

"Er disse personer rigtigt kloge"

tilføjet af

Du løber fra sandheden -

den tør du nemlig ikke se i øjnene !
Var min tråd ikke god nok.. nå nej.. der ligger jo for mange sandheder i..

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2736146-stefanus-og-paulus--nadegaver

http://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo&list=PL8E72D50620CD2402
Jeg kom til at tænke på :
Helbredelsen af drengen med den urene ånd
v14 Da de kom ned til disciplene, så de en stor skare omkring dem og nogle skriftkloge, som diskuterede med dem.
v15 Hele skaren blev grebet af ærefrygt, straks de fik øje på Jesus, og løb hen for at hilse på ham.
v16 Han spurgte dem: »Hvad er det, I diskuterer med dem?« v17 Og en fra skaren svarede ham: »Mester, jeg har bragt min søn til dig; han er besat af en ånd, som gør ham stum.
v18 Hvor som helst den overvælder ham, kaster den ham til jorden, og han fråder og skærer tænder og bliver helt stiv. Jeg sagde til dine disciple, at de skulle drive den ud, men det kunne de ikke.«
v19 Da udbrød Jesus: »Du vantro slægt, hvor længe skal jeg være hos jer, hvor længe skal jeg holde jer ud? Kom herhen med ham!«

v20 Så bragte de ham hen til Jesus. Men da ånden så ham, rev og sled den straks i drengen, så han faldt om på jorden og lå og frådede og vred sig.
v21 Jesus spurgte hans far: »Hvor længe har han haft det sådan?« Han svarede: »Fra han var barn.
v22 Og den har mange gange kastet ham både i ild og vand for at gøre det af med ham. Men hvis du kan gøre noget, så forbarm dig over os og hjælp os.«
v23 Jesus sagde til ham: »Hvis du kan! Alt er muligt for den, der tror.«
v24 Straks råbte drengens far: »Jeg tror, hjælp min vantro!«
v25 Da Jesus så, at en skare stimlede sammen, truede han ad den urene ånd og sagde til den: »Du stumme og døve ånd, jeg befaler dig: Far ud af ham, og far aldrig mere ind i ham!«
v26 Da skreg den og rev og sled i ham og fór ud; og han blev som død, så alle sagde: »Han er død.«
v27 Men Jesus tog hans hånd og fik ham til at rejse sig op.
v28 Da Jesus var kommet inden døre og var alene med sine disciple, spurgte de ham: »Hvorfor kunne vi ikke drive den ud?«
v29 Han svarede dem: »Den slags kan kun drives ud ved bøn.« Markus.9
______________
De kloge er dem der adlyder Jesus.[/quote]

v4 Så sagde Paulus: »Johannes døbte med omvendelsesdåb og sagde til folket, at de skulle tro på ham, der fulgte efter, det vil sige på Jesus.«
v5 Da de hørte det, blev de døbt i Herren Jesu navn, v6 og da Paulus lagde hænderne på dem, kom Helligånden over dem, og de talte i tunger og profeterede. Apost.G.19

Som "ringe i vandet" - og nådegaverne vil ikke forgå, før Jesus kommer igen, og vi skal stå ansigt til ansigt, med den fuldkomne = Jesus Kristus. 1.Kor.B.13

v17 Det skal ske i de sidste dage, siger Gud:
Jeg vil udgyde af min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres unge skal se syner,
jeres gamle skal have drømme. Apost.G.2
___________
"sk" skrev:
[quote]Har der siden apostlene været fremsat nogen ny profeti,

Ja da - vagttårnet er da kommet med utallige profetier i jehovas navn - vil du ha´nogle eks. ?
Desværre gik de ikke i opfyldelse, så det var fra de FALSKE profeter !
tilføjet af

Charles Ndifon

du lagde et link til http://skeptica.dk/artikler/?p=1188
Jeg kan lægge dette :

http://www.youtube.com/playlist?list=PL88BF93AC05018BA7
På denne video møder vi Roger Pedersen. Har været i en trafikulykke og fik derved dobbeltsyn. Han bliver i dette afsnit enig med journalisten fra TV2 om at tage med til helbredelsesmøde med den kristne prædikant Charles Ndifon.
_______
På denne video er Roger Pedersen ankommet til det kristne helbredelsesmøde i Ringkøbing. Her høre og ser han mange syge mennesker der bliver bedt for og flere ser faktisk ud til at blive helbredt!
__________

På denne video ser vi hvordan at Roger Pedersen rent faktisk bliver helbredt for sit dobbeltsyn. Han forstår slet ikke hvad der er sket, men er bare lykkelig over at han nu kan se normalt. Selve helbredelsen sker ved 02.00 og Rogers reaktion vises ved 04:38
__________
På den 4 og sidste video, ser vi hvordan at Roger, 30 dage efter miraklet - stadig er fuldstændigt helbredt for sit dobbeltsyn. Roger tager ind på Rigshospitalet for at få dem til at give en vurdering. De kan kun konstatere at han sandelig er blevet helbredt, og kan ikke forklare hvorfor…
Citat slut
Men lad os bare se, hvad skeptica.dk ellers skriver :

http://skeptica.dk/artikler/?p=3714

"I mange år var pyramidologernes hovedinteresse de guddommelige profetier, som kunne læses ud af pyramidens mål.
I 1891 erklærede amerikaneren Charles Taze Russell, grundlæggeren af Jehovas Vidner, at de døde ville rejse sig af graven i 1914 og blive udslettet, hvis ikke de tog imod en sidste chance for at blive frelst.
Levende medlemmer af Jehovas Vidner ville passere uantastet gennem Dommedag over i det evige liv, de ville simpelt hen aldrig dø.
Året 1914 kom og gik, og tusinder af skuffede medlemmer forlod sekten.
To engelske brødre, John og Morton Edgar, byggede dog gladeligt videre på Russells teori og hævdede, at Dommedag var begyndt i 1914 og ville vare 1000 år ud i fremtiden.
De blev senere korrigeret af David Davidson, som ved at blande Smyths og Petries pyramidemål nåede frem til, at Kristi genkomst ville finde sted den 20. august 1953.
Men efterhånden som profetierne slog fejl og blev omarbejdet for atter at slå fejl, dalede interessen for de religiøse pyramidetolkninger."

CITAT SLUT
tilføjet af

Du løber fra sandheden -

den tør du nemlig ikke se i øjnene !
Var min tråd ikke god nok.. nå nej.. der ligger jo for mange sandheder i..
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2736146-stefanus-og-paulus--nadegaver
[quote="lyjse" post=2737803]http://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo&list=PL8E72D50620CD2402
Jeg kom til at tænke på :
Helbredelsen af drengen med den urene ånd
v14 Da de kom ned til disciplene, så de en stor skare omkring dem og nogle skriftkloge, som diskuterede med dem.
v15 Hele skaren blev grebet af ærefrygt, straks de fik øje på Jesus, og løb hen for at hilse på ham.
v16 Han spurgte dem: »Hvad er det, I diskuterer med dem?« v17 Og en fra skaren svarede ham: »Mester, jeg har bragt min søn til dig; han er besat af en ånd, som gør ham stum.
v18 Hvor som helst den overvælder ham, kaster den ham til jorden, og han fråder og skærer tænder og bliver helt stiv. Jeg sagde til dine disciple, at de skulle drive den ud, men det kunne de ikke.«
v19 Da udbrød Jesus: »Du vantro slægt, hvor længe skal jeg være hos jer, hvor længe skal jeg holde jer ud? Kom herhen med ham!«
v20 Så bragte de ham hen til Jesus. Men da ånden så ham, rev og sled den straks i drengen, så han faldt om på jorden og lå og frådede og vred sig.
v21 Jesus spurgte hans far: »Hvor længe har han haft det sådan?« Han svarede: »Fra han var barn.
v22 Og den har mange gange kastet ham både i ild og vand for at gøre det af med ham. Men hvis du kan gøre noget, så forbarm dig over os og hjælp os.«
v23 Jesus sagde til ham: »Hvis du kan! Alt er muligt for den, der tror.«
v24 Straks råbte drengens far: »Jeg tror, hjælp min vantro!«
v25 Da Jesus så, at en skare stimlede sammen, truede han ad den urene ånd og sagde til den: »Du stumme og døve ånd, jeg befaler dig: Far ud af ham, og far aldrig mere ind i ham!«
v26 Da skreg den og rev og sled i ham og fór ud; og han blev som død, så alle sagde: »Han er død.«
v27 Men Jesus tog hans hånd og fik ham til at rejse sig op.
v28 Da Jesus var kommet inden døre og var alene med sine disciple, spurgte de ham: »Hvorfor kunne vi ikke drive den ud?«
v29 Han svarede dem: »Den slags kan kun drives ud ved bøn.« Markus.9
______________
De kloge er dem der adlyder Jesus.[/quote]

v4 Så sagde Paulus: »Johannes døbte med omvendelsesdåb og sagde til folket, at de skulle tro på ham, der fulgte efter, det vil sige på Jesus.«
v5 Da de hørte det, blev de døbt i Herren Jesu navn, v6 og da Paulus lagde hænderne på dem, kom Helligånden over dem, og de talte i tunger og profeterede. Apost.G.19
Som "ringe i vandet" - og nådegaverne vil ikke forgå, før Jesus kommer igen, og vi skal stå ansigt til ansigt, med den fuldkomne = Jesus Kristus. 1.Kor.B.13

v17 Det skal ske i de sidste dage, siger Gud:
Jeg vil udgyde af min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres unge skal se syner,
jeres gamle skal have drømme. Apost.G.2
___________
"sk" skrev:
[quote]Har der siden apostlene været fremsat nogen ny profeti,[/quote]
Ja da - vagttårnet er da kommet med utallige profetier i jehovas navn - vil du ha´nogle eks. ?
Desværre gik de ikke i opfyldelse, så det var fra de FALSKE profeter !

SK:
jeg er udmærket klar over der blev udført mirakler for ca. 2000 år siden.
Men hvilke nye ægte profetier har der været fremsat siden ?
Kan du vise mig bare en eneste. Det burde du kunne hvis du har ret.
Hvis du ikke kan, skyldes det nok problemer med sandhed.
Lyjse skrev:
Du løber fra sandheden - 52 minutter siden #2737830 lyjse
SK:
Vil det sige du nu er parat til at tale om "sandheder"
Fint. Vi kan lægge ud med at du svarer på spørgsmålene om du har kaldt mig for forskellige personer, som denne F.Y.L. skrev var ham, og dermed ikke mig.
Det burde du skamme dig over og komme med en undskyldning for ikke at fortælle sandheden.
Det var jo løgn Lyjse, ikke sandt.
Jeg spurgte dig om du mente denne F.Y.L var fuld af løgn eller du mente han talte sandt.
det kan ikke være særligt svært at svare på.
Lyjse videre.........
"sk" skrev:
Har der siden apostlene været fremsat nogen ny profeti,
Lyjse:
Ja da - vagttårnet er da kommet med utallige profetier i Jehovas navn - vil du ha´nogle eks. ?

Ja tak det vil jeg gerne!
Der har nemlig ikke været fremsat en eneste profeti fra Jehovas vidners side.
Du aner overhovedet ikke hvad en profeti er og vil sige. Dine bibelske evner rækker kun til at skrive Jesus red på et æsel, derfor er han gud, og det giver mening at tale i tunger, og mere af samme skuffe. Kuk i kysen.
Vi har diskuteret profeter, profetier før. og du har aldrig vist du forstår hvad det virkeligt betyder. Men lad høre, hvilke profetier du mener Jehovas vidner har fremsat på vegne af Gud Jehova.
Så skal jeg med glæde oplyse dig hvorfor du tager fejl.
Begynd bare med et par stykker.
Hvis du ikke evner at se forskel på en profeti, og en udlægning af samme, står det vist sløjt til med evnerne. Du har jo ellers diverse guddommelige evner mener du. Snakke tungetale. Det havde været bedre om du kunne forklare biblens profetier, som den om oliebjerget, det endnu ikke er lykkedes dig at komme med andet end sludder og vrøvl om.
Det er selvfølgelig fordi du ikke ejer for to øre af Guds ånd, men en del af ham den andens ånd.
Når man viser falske manipulerede billeder, og siger de er ægte, er det LØGNEÅND. Det kan dårligt være andet. Du har endnu ikke indrømmet du gjorde det.
Men du har forsøgt at komme ud af kniben, med alle mulige undskyldninger.
Du er afsløret. Det er en god ting.
Nå tager vi fat på "sandheder" eller er du allerede smuttet igen igen.
tilføjet af

"Er disse personer rigtigt kloge"

Du har det svært med åndens gaver, hvad? De er naturligvis ikke ophørt, eftersom de endnu ikke har opfyldt deres formål. Men de er ikke så fremherskende som de var, da de lige kom frem.
Allerede på Bibelens tid var der fidusmagere, der efterlignede åndens gaver. Deri er der intet nyt.
tilføjet af

"Er disse personer rigtigt kloge"

Det er en stor fornøjelse at læse din oplysende indlæg.
Bliv endelig ved med det, selv om fanden og hans oldemor, samt alle de medhylende dæmoner er efter dig.
tilføjet af

"Er disse personer rigtigt kloge"

tilføjet af

"Er disse personer rigtigt kloge"

http://www.youtube.com/watch?v=jvtW0m-OPQc

Må være optaget på en galeanstalt.
De der mennesker er jo virkelig syge i rodbeden.
tilføjet af

"Er disse personer rigtigt kloge"

Jo da.
hvis jeg blot kunne finde ud af hvad det er.
tilføjet af

Skal vi holde os til emnet "sk" ?

Vagttårnet 1. januar 1983: "I dag er der mere end nogensinde brug for "en profet for folkene", idet de selvrådige nationalistiske folkeslag nu ubønhørligt samles til en afgørende kamp ved Harmageddon...Krigen på Guds den almægtigesd store dag kan ikke afsuttes før den "kollektive profet" har afsluttet sit arbejde."
Den Hellige Ånd - kraften bag den kommende nye orden side 78:
"Hvem er de mennesker der har modtaget den ånd som Jehova lovede at udgyde over al slags kød? Under indflydelse af den ånd ville de profetere.
Deres profeteren er meget betimelig for den finder sted "før Jehovas store og frygtelige dag kommer".
Den Hellige Ånd - kraften bag den kommenfde nye orden, side 148:

"Joel 3:1,2, Apostelgerninger 2:14-21 Hensigten med at Gud ville udgyde noget af sin ånd over "al slags kød" var ifølge profetien at modtagerne skulle profetere.
Kendsgerningerne viser at resten af Kristi salvede diciple har udført en sådan profetisk gerning over for alle nationerne til et vidnesbyrd om Guds rige.
Vagttårnets hjemmeside 18 jan 2006 - Guds hensigt Snart at blive realiseret - Hvor tæt er vi?
http://www.watchtower.org/library/pr/index.htm?article=article_04.htm
Hvor lang en periode ville disse sidste dage vise sig at være? Jesus sagde om den æra, der ville opleve den "begyndelsen af kvaler nød" fra 1914 og fremefter: " Denne generation skal afgjort ikke forsvinde før alt dette sker . " (Mattæus 24:8, 34-36)
Således skal alle funktionerne i de sidste dage finder sted inden for livstid af en generation, den generation af 1914.
Så nogle mennesker, der var i live i 1914 stadig vil være i live, når dette system kommer til sin afslutning. Denne generation af mennesker er nu meget fremskreden i år, hvilket indikerer, at der ikke er meget tid tilbage, før Gud bringer den nuværende tingenes ordning til ophør.
_____________
tilføjet af

F.Y.L. taler sandt :


Five Years Later skrev:
2) Jeg har ingen sympati for det, at andre Jehovas Vidner deltager herinde, og med tanke på en dialog, jeg for en del år siden havde med en repræsentant for Jehovas Vidners landsledelse (og Informationstjeneste) i Holbæk kan jeg også fortælle, at ingen fra Jehovas Vidner betragter brugerne 'ftg' og 'sand kristen' som repræsentanter for vort trossamfund, endsige som nogle der taler på vores vegne. Endeløse, frugtesløse skyttegravskrig-lignende debatter af den art man ser på sol.dk, er simpelthen imod alt det, vi som kristne står for. Og præcist det samme kan siges om min egen tidligere medvirken i forskellige debatfora.


Min markering
tilføjet af

Skal vi holde os til emnet "sk" ?

Tak for dit indlæg. Du har lige vist du ikke har det ringeste begreb om forskellen på profet, profetere og hvad en profeti er.
Du lever i lykkelig uvidenhed. Det forklarer måske alle dine. svipsere
tilføjet af

F.Y.L. taler sandt :

[quote]
Five Years Later skrev:
2) Jeg har ingen sympati for det, at andre Jehovas Vidner deltager herinde, og med tanke på en dialog, jeg for en del år siden havde med en repræsentant for Jehovas Vidners landsledelse (og Informationstjeneste) i Holbæk kan jeg også fortælle, at ingen fra Jehovas Vidner betragter brugerne 'ftg' og 'sand kristen' som repræsentanter for vort trossamfund, endsige som nogle der taler på vores vegne. Endeløse, frugtesløse skyttegravskrig-lignende debatter af den art man ser på sol.dk, er simpelthen imod alt det, vi som kristne står for. Og præcist det samme kan siges om min egen tidligere medvirken i forskellige debatfora.

[/quote]
Min markering

Fantastisk.
Du har nu givet det svar at han taler sandt.
Godt jeg vil nu vise hvad jeg modtog på medlems-chatten.
ALLE indlæg der omtaler mig er slettet, også dem, som brugeren 'lyjse' (en frafalden søster) har stået for.
Det her er noget af det sjoveste i lang tid. Han skriver du er en frafalden søster, og du skriver han taler sandt.

Jeg ligger flad af grin. 😃
http://www.easyfreesmileys.com/smileys/lol-045.gif

Nå men tag det ikke så tungt. Han er ikke den han udgiver sig for at være.
Jeg havde en længere dialog med ham, og har afslørede sig selv som en bedrager.
(ved at skrive noget jeg notorisk vidste han ikke kunne stå inde for)
Jeg kan desværre ikke afsløre hvordan. Men jeg er ikke født i går.
tilføjet af

Charles Ndifon

du lagde et link til http://skeptica.dk/artikler/?p=1188
Jeg kan lægge dette :

http://www.youtube.com/playlist?list=PL88BF93AC05018BA7
På denne video møder vi Roger Pedersen. Har været i en trafikulykke og fik derved dobbeltsyn. Han bliver i dette afsnit enig med journalisten fra TV2 om at tage med til helbredelsesmøde med den kristne prædikant Charles Ndifon.
_______
På denne video er Roger Pedersen ankommet til det kristne helbredelsesmøde i Ringkøbing. Her høre og ser han mange syge mennesker der bliver bedt for og flere ser faktisk ud til at blive helbredt!
__________

På denne video ser vi hvordan at Roger Pedersen rent faktisk bliver helbredt for sit dobbeltsyn. Han forstår slet ikke hvad der er sket, men er bare lykkelig over at han nu kan se normalt. Selve helbredelsen sker ved 02.00 og Rogers reaktion vises ved 04:38
__________
På den 4 og sidste video, ser vi hvordan at Roger, 30 dage efter miraklet - stadig er fuldstændigt helbredt for sit dobbeltsyn. Roger tager ind på Rigshospitalet for at få dem til at give en vurdering. De kan kun konstatere at han sandelig er blevet helbredt, og kan ikke forklare hvorfor…
Citat slut
Men lad os bare se, hvad skeptica.dk ellers skriver :

http://skeptica.dk/artikler/?p=3714

"I mange år var pyramidologernes hovedinteresse de guddommelige profetier, som kunne læses ud af pyramidens mål.
I 1891 erklærede amerikaneren Charles Taze Russell, grundlæggeren af Jehovas Vidner, at de døde ville rejse sig af graven i 1914 og blive udslettet, hvis ikke de tog imod en sidste chance for at blive frelst.
Levende medlemmer af Jehovas Vidner ville passere uantastet gennem Dommedag over i det evige liv, de ville simpelt hen aldrig dø.
Året 1914 kom og gik, og tusinder af skuffede medlemmer forlod sekten.
To engelske brødre, John og Morton Edgar, byggede dog gladeligt videre på Russells teori og hævdede, at Dommedag var begyndt i 1914 og ville vare 1000 år ud i fremtiden.
De blev senere korrigeret af David Davidson, som ved at blande Smyths og Petries pyramidemål nåede frem til, at Kristi genkomst ville finde sted den 20. august 1953.
Men efterhånden som profetierne slog fejl og blev omarbejdet for atter at slå fejl, dalede interessen for de religiøse pyramidetolkninger."

CITAT SLUT


Så er det du klapper i 😉
Helbredelse godkendt på Rigshospitalet
http://www.youtube.com/watch?v=vLD92tVVkHg&list=PL88BF93AC05018BA7&index=4
tilføjet af

Charles Ndifon

Juhu Lyjse.
Hvad siger du til du er en frafalden søster, og kalder den der skriver det for sand.
Jamen det er da morsomt ikke. 😃
Hvis du nu skriver du aldrig har været en søster hos Jehovas vidner, så talte han ikke sandt, selvom du skrev det.
Og talte han sandt. er du en frafalden søster.
Kan du se komikken.
Det er da morsomt, selvom det hele er til en side, da manden er fuld af løgn.
tilføjet af

Charles Ndifon

Forkølelse går også over af sig selv.
Psykiske lidelser (nogen af dem) kan helbredes ved samtale, og lign.
Hvis din fupmager kan helbrede alt mellem himmel og jord, hvad skal vi så med hospitaler.
Det er ren kolbøttefabrik.
Utroligt nogen mennesker er så naive de kan falde for fupmagere.
tilføjet af

Bemærk : alle andre end sk er løgnere og bedragere

man kan godt mene at noget en siger er sandt, men ikke nødvendigvis det hele
eksempel :
Sand kristen tror kun på dele af Bibelen som ellers er gudsinspireret
han tror så at en anden del af denne gudsinspireret bog er løgn eller ikke rigtig
tilføjet af

Der er mange tråde/indlæg Barne stikker af fra

han er en tom tønde/troll
tilføjet af

Hit og run debat

Hvad er det du vil
tilføjet af

Bemærk : alle andre end sk er løgnere og bedragere

man kan godt mene at noget en siger er sandt, men ikke nødvendigvis det hele
eksempel :
Sand kristen tror kun på dele af Bibelen som ellers er gudsinspireret
han tror så at en anden del af denne gudsinspireret bog er løgn eller ikke rigtig

Hvorfor har så mange her så travlt med at fortælle hvad andre tror på?
Det er jo for det meste altid løgn og kun noget man slynger ud for at genere vedkommende.
Hvad med at holde sig til det man ved, fortæl da hellere hvad du selv tror på.
Det er jo ufatteligt dumt, i kommer til at lyde som en børnehave for retarderede børn.
tilføjet af

Der er mange tråde/indlæg Barne stikker af fra

han er en tom tønde/troll

Skulle vel give dig et svar her, men hvordan besvarer man rend ondskab, dumhed samt uforskammethed, uden at komme til at fornærme nogen?
tilføjet af

Snakker du med dig selv Bjarne ..

det ser sådan ud..
Bjarne skrev:
Det er jo for det meste altid løgn og kun noget man slynger ud for at genere vedkommende.
Hvad med at holde sig til det man ved, fortæl da hellere hvad du selv tror på.
Det er jo ufatteligt dumt, i kommer til at lyde som en børnehave for retarderede børn.

Men du er da om ikke andet ærlig.. vil du ændre adfærd til det bedre ?
tilføjet af

Snakker du med dig selv Bjarne ..

det ser sådan ud..
Bjarne skrev:
[quote]Det er jo for det meste altid løgn og kun noget man slynger ud for at genere vedkommende.
Hvad med at holde sig til det man ved, fortæl da hellere hvad du selv tror på.
Det er jo ufatteligt dumt, i kommer til at lyde som en børnehave for retarderede børn.[/quote]
Men du er da om ikke andet ærlig.. vil du ændre adfærd til det bedre ?

Nå mener du så jeg skal stoppe med at være ærlig? jeg ved ikke rigtig, syntes da der er nok af den slaks her på debatten.
Men i, i den gruppe, kommer altså til at klare jer uden mig.
Jeg vælger at fortsætte med at være ærlig.
Du ved, med ærlighed kommer man længst. (nåe nej! det ved du jo ikke.)
tilføjet af

Bemærk : alle andre end sk er løgnere og bedragere

Hvor er du dog selvmodsigende, Bjarne. Du gør jo lige nøjagtigt det du anklager andre for. Nå, også på den måde minder du om SK...
tilføjet af

Bemærk : alle andre end sk og Barne er løgnere og

det var et eksempel for lige som at tydeliggøre at man som ftg siger bør se indad også JVere hvis det kommer bagpå dig
nu har du så mange gange beskyldt mig for at lyve og jeg har spurgt dig hvergang hvad du synes er løgn, men så gemmer du dig, så hold op med påstande du ikke kan dokumentere
må man i din verden ikke diskutere hvad de andre tror på, øhhhhhhhhhhhhhhh
hvordan tror du så debatten vil se ud
tilføjet af

Snakker du med dig selv Bjarne ..

Ja du var ærlig her, du indrømmer :
Det er jo for det meste altid løgn og kun noget man slynger ud for at genere vedkommende.

Og du bestiller ikke andet !
Du er en TROLL
http://static.comicvine.com/uploads/original/10/106251/2879775-internet_troll.jpg
tilføjet af

kan du præcisere det

eller er det igen igen igen igen
bare ordskvalder
eller stikker du igen igen igen igen af og gemmer dig
der ligner du også sk
tilføjet af

Bemærk : alle andre end sk og Barne er løgnere og

Tjah du har lige beskyldt alle på nær to for at være løgnere.
Se sådanne dumsmarte bemærkninger er da ikke en kommentar værd.
Og sådan er det jo med det meste af det lort der lukkes ud her.
Hvordan finder du ud af hvilken ende du skal stikke i lokummet når du skal, for det er jo det samme der kommer ud af begge ender.
tilføjet af

kan du præcisere det

Nej du er for dum til at kunne føre en normal debat med.
tilføjet af

kan du præcisere det

Er du da i stand til at føre en normal debat?
tilføjet af

Bemærk : alle andre end Barne er løgnere og

så nu er der kun én
tjaaaee - læse mellem linier kan du så ikke.
At den konklusion jeg kommer med er bygget på en andens indlæg, er måske for stor mundfuld for dig
men hvis du ikke forstår det må du spørge
så vil jeg da gerne hjælpe dig
tilføjet af

ordskvalder

så du smider noget ordskvalder ud men kan ikke forklare hvad du mener
det viser jo så mere om dig end om andre
at du ikke evner at forklare dig
dersuden er der ikke meget af det jeg har læst fra din hånd der er i nærheden af debat
så du skal nok gøre som ftg siger
kig indad
din tvilling må være stolt af dig med alle dine indholdsrige indlæg
og din debat på så "højt" plan , hmmmmmmmm
tilføjet af

kan du præcisere det

Er du da i stand til at føre en normal debat?

Ikke med dumme mennesker.
De kan jo bare debatere med hinnanden, men det er de vist også for dumme til, ser det ud til.
De fleste tåber vil vist helst rakke ned på dem der er klogere end dem selv, i stedet for selv at lære noget.
Det er jo både dumhed og dovenskab.
og jeg gidder ikke forgive noget jeg ikke mener, og vil i ikke høre min mening, skal i blot lade være med at spørge efter den.
Så pas på med hvad i spørger om, i risikerer at få et ærligt svar.
tilføjet af

ordskvalder

Tak for rådet.
og nu gidder jeg ikke ævle mere om dit ego.
tilføjet af

spørger spørger

men hele tiden fra Barne - en mængde ikke-svar
du er ynkelig
tilføjet af

så du kan ikke forklare dig

ynkeligt
så skal du holde op med alle dine beskyldninger
det er også et råd
tilføjet af

spørger spørger

Hvis det kan gøre dig glad, så ja til det.
Nu kan dit ego så få ro.
tilføjet af

kan du præcisere det

[quote="sebl" post=2738226]Er du da i stand til at føre en normal debat?[/quote]
Ikke med dumme mennesker.

Men du mener altså du er i stand til at føre en normal debat? Bare ikke med os, for vi er "dumme"?
tilføjet af

så du kan ikke forklare dig

Ja vist, ja vist.
Men ta nu din medicin inden det helt rabler for dig, Du gidder vel ikke den lukkede afdeling igen.
tilføjet af

kan du præcisere det

[quote="Bjarne2411" post=2738235][quote="sebl" post=2738226]Er du da i stand til at føre en normal debat?[/quote]
Ikke med dumme mennesker.
[/quote]
Men du mener altså du er i stand til at føre en normal debat? Bare ikke med os, for vi er "dumme"?

Det har jeg jo svaret på mange gange, så hvorfor læser du ikke blot dem.
Jeg gidder ikke blive ved i den her tråd, kan du da heller ikke st at det er ren ævl, kun for ævlets skyld.
Så jeg beder jer, kan i ikke ævle med hinnanden, og blande mig uden om.
tilføjet af

kan du præcisere det

Vi vil da ikke holde dig udenfor vores ævl. Jeg kan se du indtil videre 15 gange har syntes du ville "ævle med" i denne tråd, men det forstår jeg nu du slet ikke bryder dig om. Og nu beder du så os om hjælp til at holde dig udenfor dette ævl.
Det vil jeg da gerne, Bjarne, men jeg tror altså kun det er dig der kan holde dig ude. Hvis jeg skal holde dig ude af debatterne, skal du i hvert fald bede SOL om at installere en knap, så du ikke kan deltage i vores debatter.
Men jeg tror ikke de vil. De har vist fået en fiks ide om, at du bare kan holde dig fra debatterne, hvis du ikke har lyst til at deltage i dem. Det princip når sikkert ikke din dybe indsigt til sokkeholderne, men prøv om du ikke kan få det til at fungere, alligevel?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.