163tilføjet af

Er 342 mill. til kongehuset givet godt ud?

Jeg undre mig om vi kunne mærke de 342 millioner i vores samfund hvis kongehuset blev nedlagt. Men på den anden side siger mange at pengene går op, når man tænker på hvad der går ind fra udlandet når de kongelige tager til udlandet for at smile pent.
Men er det virkelig en god investering, og får vi flere penge i kassen af af at have et monarki?.
Vi ved nu hvad kongehuset koster, men ved nogen hvor mange penge kongehuset får ind?.
tilføjet af

Oh det være stor fin en

den ikke blive nedlag.
Stur stur månegud Allah og stur stur regngud rahmatullah ikke syns kung hus nedlæg.
Umba umba umba umba
tilføjet af

Kun Mary er værdisat

Hun skulle være 12 mia værd.
tilføjet af

heller kongehuset

end politiker. Droningen er en aktiv, klog og fin Dame.
Ikke doven, tomhoved, selvfed og uærlig som landes politiker.
tilføjet af

Man ved det jo ikke.

Man kan kun gætte på hvad det gir i turist indkomst.
Mange runder de Kongelige når de besøger DK, personligt tror jeg at de stadig ville runde Amalienborg selv og der ikke var kongelige, jeg har aldrig hørt nogen sige, lad os besøge DK så vi kan besøge Dronningen eller prinserne, men mange af dem har rundet de Kongelige når de var her, jeg tror at tabet ville være minimalt.
Jeg er en af dem som virkelig godt kan lide dronningen, men resten virker for mig som en flok nassere, det er hvad man ser og hører som en alm person i DK.
De er sikkert flinke nok, men det er så mange folk her i DK, det syntes jeg er et godt grndlag for at støtte dem, så en normal Bistand, ind til de fik et arbejde ville være helt fair, jeg tror at de ville elske at føle de selv gjorde noget for deres løn.
De lever jo ikke som man i gamle dage troede de Kongelige levede, alt det er jo et eventyr, de lever et liv ala hvad de fleste ville gøre hvis de vandt den store gevinst i Lotto, foreskellen er bare at de har ikke vundet, de har bare fået pengene, og får dem stadig hvert år.
tilføjet af

Nå, men det tror jeg ikke

Jeg besøger kongegrave, slotte o.s.v, når jeg er i udlandet. Jeg ville meget nødig af med vores kongehus. Jeg vil protestere vildt. Hvor ville landet blive fattigt uden vores kongehus.
Det er bladenes skyld det til tider kan virke poppet. Jeg gider ikke høre om kronprinsesse Marys mave hele tiden.
tilføjet af

Hvem sagde kejserens nye klæder

Alle hylder dette teaterstykke imens alle kan se at det er det glade vanvid at en familie i år 2010 render rundt og spiller guder på jord fordi de er født til det.
Hvor er drengen der råber. Jamen de har jo ikke noget tøj på.
Hvad mon vores forfædre ville sige til at vi hylder efterkommerne af den familie som undertrykte og udplyndrede dem?????. De levede i dyb fattigdom imens adelen med de kongelige i spidsen levede i overdreven luksus. Hvad er det lige vi skylder den familie????
Personlig er jeg ikke tilhænger af dette teaterstykke da det ikke har nogen som helst praksis funktion i et demokratisk samfund. Det at man bliver ophøjet til gudemennesker fordi man er ud af en familie som undertrykte hele den danske befolkning finder jeg dybt bizart
tilføjet af

I guder

en normal bistand. Så tror jeg personalet ville miste deres arbejde. Men naturligvis, de kan også få normal bistand. Slottene ville forfalde, må skidt pyt. De har ikke råd til statsbesøg ,nå skidt pyt.
Sig mig har du hovedet under armen. 🙁
tilføjet af

Det er simpelthen

i overkanten, så meget behøver de virkelig ikke helt ærligt.....
tilføjet af

Altsåå

hvis De skulle købe alle de fjollede hatte til Deres koner, så måtte De også på støtten😃
tilføjet af

Socialministeriet.

Det er vel ikke et spørgsmål om PLUS/MINUS i kroner og øre. For da vil det være den bedste forretning at nedlægge socialministeriet og alle underafdelinger i hele riget.
Danmark er et kongerige og det er vigtig at fastholde.
tilføjet af

Det må han have

Siden han ikke tror de har et job.
tilføjet af

Det var der ikke nogen der sagde

Det er måske heller ikke så relevant en bemærkning i den her sammenhæng.
Vi skylder den familie ophævelsen af stavnsbåndet, demokratiseringen af kongehuset etc. Kniber det meget med historieundervisningen i den folkeskole du går i?
tilføjet af

Endda verdens ældste monarki

Hvorfor har vi så travlt med at snoppe ned ad og nedgøre os selv. Hold dog ryggen rank og hovedet højt, når der endelig er noget, vi har, som ingen andre har kunnet præstere at bevare.
tilføjet af

Udgifterne

til afviste asylsøgere er større, og de yder intet til gengæld!!
tilføjet af

Underholdningsværdien er priceless

Se et klip fra det kongelige teater her: http://www.flickr.com/photos/26221197@N07/5262759397/
tilføjet af

Alternativet.

De mennesker, som går ind for at afskaffe kongehuset, vil indsætte en præsident i stedet. Det ville jo heller ikke være gratis. Måske en masse pomp og pragt kunne bortskaffes, men 342 millioner kroner ville Danmark jo ikke spare på det.
En præsident, ala en sådan de har i Tyskland, ville aldrig blive nær så populær, og da slet ikke, hvis vedkommende skulle udskiftes hvert femte år (med et forgyldt håndtryk).
Penge er og bliver verdens dårligste målestok. Selvom man nu kan sætte et sådant tal på de royale udgifter, er det umådeligt svært at omsætte det til, hvad vi ellers kunne have fået for de penge. Ret beset er det jo kun 62 kroner pr. indbygger i landet, så det er ikke mere end 3 isvafler til os hver især.
tilføjet af

Ikke enestående.

Norge, Sverige, England, Holland, Belgien og Spanien har også et kongehus.
tilføjet af

Vi skulle være stolt af vore Kongehuset!

Danskere skal være stolt af Kongehuset! En af verdens ældste monarki..Det er en af de grunde, hvor landet tjener kassen på turisme ;-).
tilføjet af

Det er rigtigt

Og man skal også tænke på at samtlige Kongelige slotte/bygninger og historiske steder
Skal STADIG vedligeholdes, selv Russerne måtte indse det efter zarens fald der er F.eks. Vintepaladset der står i samme stand som dengang og er en stor turistattraktion😉
tilføjet af

Ja så længe der er hjemløse og fattige i Danmark

Skal der ikke bruges milioner på kongehuset bare fordi prinser og prinsesser skal lev i luksus,hvad tro i ikke prinsersserne bruger på tøj og rejser..mens børn ikke kan få til en ordentlig jul..milionerne vil hjælpe både fattige og hjemløse...Den dag vi ikke har fattige og hjemløse så for min skyld må de godt lege det teater det kongelige er...😮
tilføjet af

polititikerne vil ikke af

med Kongehuset,for så kan de ikke komme til gallamiddag og vise der kjoler frem..det ser totalt latter lig ud når de skal se fornemme ud...gg
tilføjet af

højtiddlig

politikerne vil ikke af med Kongehuset så kan de ikke komme til Galla middag som koster kassen..og det ser totalt latter lig ud når de skal vise deres kjoler,der er bare ikke stil..teater forstilling og latterligt...
tilføjet af

NEJ NEJ NEJ....

Sålænge der er så mange besparelser på alle niveauer i vort samfund må også monarkiet står for deres andel af disse. Uhæmmet forbrug og, trods finanskrise, en stadig stigende forventning om flere penge til kongehuset er en hån imod borgerne... 😕😕
tilføjet af

Hvorfor pokker skal kineseren

have alle de privilegier og en stor årlig sum blot fordi hun har været gidt med en "prins"...
Vi gør meget for at der ikke skal være forskel på folk i Danmark; hvorfor skal hun og alle de andre så have så meget..???
tilføjet af

demokratiseringen

hvis man kan kalde det det var da vist nødvendig, hvis de ville beholde deres hoveder ?
tilføjet af

jamen så synes jeg

da godt lige i allesammen kunne give, svarende til bare en isvaffel, til mig.
Herregud en enkelt isvaffel kan i vel ofre og jeg vil blive så glad så glad !
tilføjet af

Hvad skal

vi med et indvandrerkongehus ?
Der er ikke en dansk bloddråbe i årene på dette kongehus.
Indvandrernes førstemand er danmarks dyreste bistandsklient ham prinsegemalen.
tilføjet af

jada

og det endda selv om tzaren IKKE sidder indeni - hvad kan man lære af det ?
tilføjet af

Jeg er også misundelig !

Men hun er da kønnere end Bastian Schweinsteiger, og han har lige skrevet kontrakt med Bayern München frem til 2016 til en UGEløn på ca. 1,5 millioner dkk.
Jeg skulle vist være blevet kvinde eller fodboldspiller, for jeg synes aldrig, jeg har været i nærheden af den slags lønninger - og jeg skal endda arbejde mere end halvanden time om ugen !
tilføjet af

Der blev sagt

verdens ældste monarki. Og det er noget helt enestående.
tilføjet af

Dansklærer

hunløve og du, må have have haft den samme dansklærer. 😃
tilføjet af

Man kan lære

historiens vingesus interesserer mange mennesker. Derfor beholder vi vores kongehus.
tilføjet af

Sønderjyder.

Nu mener jeg da kongefamilien stammer fra Slesvig som Sønderjylland er den nordlige del af. Som halv sønderjyde, min far var vestjyde, er jeg ganske sikker på sønderjyderne føler sig ganske danske også selvom der skulle være lidt andet europæisk blod i familien.
tilføjet af

NEJ NEJ IKKE VÆRD

DET ER ALT FOR MANGE PENGE.
GET RID OF MONARCHY
tilføjet af

Fodboldspillere træner hver dag.

Men om det løber op i 37 timer om ugen, det ved jeg ikke.
Ja, livet er uretfærdigt fordelt. Men ville du hellere leve i DDR?
tilføjet af

Fodboldspillere og lærere

37 timer - gå da væk !
De halvanden time om ugen og den smule skoletid - og så de mange lange ferier - kan man kalde det arbejde ?
Mon ikke det er ligesom med vore politikere, som giver et enkelt interview en gang imellem og så ellers sidder i folketingssalen og sover eller twitter eller opdaterer deres FaceBook - de to sorte præster er vel så gammeldags at de læser avis ?
Næ du, de skulle knageme prøve at følge mig en enkelt dag, så ville de vide hvad det vil sige at arbejde !
tilføjet af

Tror ikke

det bliver billigere med en præsident eller bedre. Kongehuset opfører sig pænt og er velkommen alle steder. En præsident ville hurtig komme til at kappe over. Se nu bare i Frankrig ville da nødig have ham til at repræsenterer Danmark.
Nej lav os bevare det som det er, og pengene går jo ikke i deres egne lommer. Der er masse af udgifter til alt muligt.
tilføjet af

der er da

meget mere historie i at skille sig af med dem !
tilføjet af

min mening

jeg synes ikke det er i orden at have et kongehus..fordi
1) det er et levn fra feudaltiden, der bygger på ulighed
2) medlemmerne af kongehuset bidrager ikke økonomisk til samfundet gennem skatter
3) de kan ikke straffes

Hvorfor er modargumentet at det er bedre at have en præsident?
Hvem siger vi behøver en? Vi har et folketing/regering og fx statsministeren kunne udmærket være statsleder.
Jeg synes, at der burde være vald, lad os stemem om det.
Slottene etc som vi kan se i andre tidligere monarkier blive ganske udmærket bevaret.
tilføjet af

skummelt afkom

Nu skærer man i børnecheken så marys afkom kan få milioner. Der nedlægges børneinstitutioner og masser af arbejdpladser. Danskerne er intet værd undtagen kongehuset's indvandrere. Det er dybt beklægeligt at sympatisere med den flok parasiter. Hvorfor skal de vægtes mere end alle os andre blot fordi de gifter sig med en eller anden prehistorisk fosil? Har vores forfædre måske ikke eksisteret på jorden og kun deres familier har ejerret i kraft at have undertrykket andre i fortidens mørke?
Er dette alt der justificerer hvorfor de måtte stoppes foran og bagved og kigge ned til dem der skaffer dem luksus vilkår?
Det er rigtigt nok, en beromt forfatter sagde: " der findes kun 2 uendelige ting: universet og den menneskelige dumhed." Dog den første var han ikka så sikker på.
tilføjet af

ældste hvad?

hvor har du det fra at de er verdens ældste monarki? Det er den japanske og iranske og italienske som stadig har repræsentanter der dog(de fleste af dem, husk Mary eller auberginegemælen har ikke engang rang til at være deres 3grad tjenere) lever et almendlig liv som mig og dig!
tilføjet af

Vi skylder ikke den familie noget overhovedet

De så skriften på væggen, da man huggede hovedet af deres artfæller i udlandet. Så foretog de genialiteten i at blive skrevet ind i grundloven så deres vanvid kom på EVIG offentlig forsørgelse.
I Frankrig huggede man hovedet af dem og det har man vist aldrig fortrudt. Idag har de nul kroner i udgifter til dette vanvid.
tilføjet af

Hmmmm.....................

Utroligt at en tidligere kontoransat kan være 12 mia værd,blot fordi hun giftede sig med en " kongelig ".
tilføjet af

enig

de er ikke værd , pensionister eller skole har brug for de penge mere end dem .
Nok er nok at bruger 342 million så princen kan drikke dem i pubs og andre hobbys men vi betale skat , beskat de penge for hullen
tilføjet af

Frederik den sidste

Det var Einstein der sagde at der kun to uendelige størrelser og universet er han endda ikke helt sikker på.
Men jeg er ret sikker på at prins sortsnak nok bliver den sidste i rækken af parasitter.
Hvis de er så vigtige for erhvervslivet så lad dog Mærsk og de andre multinationale betale for dem, da de jo slipper i skat i forvejen!
tilføjet af

Du siger da ikke

at du gerne vil have Løkke Rasmussen som statsleder.Han er sgu da en vatnisse der intet kan nej så hellere kongehuset.
tilføjet af

Vicestatsledere ?

Realiteterne er at mennesker behøver ledere, og at nogle er gode ledere og andre er mindre gode ledere, hvis man som politiker og med sine pårørende kunne komme højt på strå som Jeppe på Bjærget og et par år efter gå af med pension og gyldent håndtryk ud i et arbejdsmarked hvor man som forhenværende statsleder kan vælge og vrage, og hvor man er til fals for et eller andet beløb eller et eller andet belønning; hvordan kan det gå❓Med et kongehus og en royal familie som er forpligtet og det, livsvarigt er de både tvunget til at holde fanen højt og fravælge uret og det generer i det lange løb en vis forbilledlig morale og almen dansk moralsk habitus; hvorimod et rend af skiftende præsidenter medfører en langt mere usikker samfundsudvikling på grund af de enkelte præcidenters individuelle og politisk ladede prioriteringer og vennetjenester❓
Og så er der vicelederne og deres pårørende som også skal have mange penge i pension og livsvarig beskyttelse som ex vicepræcidenter hvert fjerde eller femte år når de udskiftes.
så grundlæggende er kongehuset at foretrække fremfor skiftende ærkedanske bøssede præcidenter eller en eventuel Pianus Adolfsen og hans eventuelle bande af højreekstremistiske bøller og fobikere, som måske ikke bare vil forvikle internationalt samarbejde og forbyde pressen at rapportere om skandaler og menneskerettigheder . .
når man så også ser på hvilke udgifter der er til kuverter til off ansatte, til luxuskurser med musik og 20 minutters foredrag så er udgifterne til det nok til at financiere endnu flere kongehuse om året.
tilføjet af

Er man midsundelig

?????????? Tror du virkelig en statsleder / præsident lever som os andrer. Tror du ikke de bruger mange mange flere penge end en dansker med en normal lønning.
Midsundlig er en grim ting.............
tilføjet af

Sortsnakkeren skal være den sidste

Hvis Mærsk som iøvrigt betaler minimal skat til den danske skat er så forelsket i dem så lad dem betale, men mon de er så uundværlige at Mærsk har lyst til at betale for dem. NÆPPE.
Ingen tvivl om at dette vanvid bliver afskaffet - spørgsmålet er bare hvornår. Jeg så det heller afskaffet idag end i morgen
tilføjet af

ingen "komma"

efter "du" (smil)
tilføjet af

De ville være givet bedre ud til kommunen

så de kan komme på flere studieture.
tilføjet af

Nej, kongehuset er...

ikke pengene værd. Og så er jeg bedøvende ligeglad med alle dem, der mener, at kongehuset er godt for landet og DK tjener så mange penge på kongehuset hvert år.
Jeg synes det er så grotesk, at der er flere familier der lever på fattiggrænsen, bliver fyret pga, spareplanen, må gå fra hus og hjem, skal selv betale for at få hjælp til at få børn, der bliver skåret i dagpengene, der bliver sparet i kommunerne som rammer børnehaver og vuggestuer.....skolerne er nødt til at spare uddannet personale væk og ansætte ufaglærte lærere til at undervise vores børn, fordi DK skal spare.....men men men kongehuset kan få det hele! Dem skal vi sgu fortsat have penge til, uanset frinanskrise, spareplan eller hvad ved jeg. Kongehuset skal have og de skal have meget.....de burde fandeme selv betale deres udgifter, så var der noget værdigt over dem. Hvor mange af dem forbarmer sig over deres medborgere, som virkelig lider pga. spareplanen? Opgiver kongehuset sine 300 mill. om året til fordel for at sende en check ud til de hårdest ramte familier i DK? Nej, de beholder dem selv til deres kjoler, biler og fester.
Og jeg synes det er noget forbandet svinderi, at vi skal have sådan en respekt for det kongehus, når jeg ikke ser meget respekt den anden vej.
Er der nogen, der ser dronningen stå tidligere op om morgenen for at hjælpe hr. nielsen længere nede på gaden med at skrabe sne væk fra fortovet?
Hvor ser folk værdigheden henne hos de royale? Er det deres fine kjoler, der gør dem mere værdige end os andre? For jeg kan sagtens påklæde mig en fin kjole magen til prinssese Marys og giver danskere så mig checken på 300 mill. i stedet?
Jeg er ikke hverken jaloux eller midsundelig på kongehusets glæder, men jeg synes det er noget forbandet svinderi, at vi skal betale gildet for dem bare fordi turisterne skal have et godt billede med hjem fra DK. Kongehuset burde forsørge sig selv af turisternes penge, som de ligger i entre for at komme ind på slotspladsen og se vagtskifte....Andre turistattraktioner skal financieres af turisternes penge, hvorfor skal kongehuset så ikke?
tilføjet af

kast dem på porten

og giv politikere lavere løn. de udretter jo ikke en skid. ærlig talt! 🙁
tilføjet af

Enig

teaterstykket burde være selvfinansierende, hvor dem der tilbeder dette fortidslevn også betaler gildet. De kunne tage kr. 1000 for og kysse deres fødder. Der vil helt sikkert være mange med undersåtgenet i kroppen der er villige til og betale den pris.
Lad os andre blive fri for og se dem rende rundt og spille teater i år 2010.
tilføjet af

År ja, ville I have Lars Lykke til at gøre deres

År ja, ville I have Lars Lykke til at gøre deres, Nej vel! så heller et kongehus som man kan vise frem og bruge når der komme store gæster til landet.
Og så tror jeg også at kongehuset holder godt sammen på Danmark, som Danmark er og har været altid.
Og ja vi træner også penge på at have et kongehus, der er skam mange der vejler at tage på ferie i Danmark fordi der er meget at se på som hænger sammen med kongehusets historie.
Så ja det koster men de arbejder skam også for det 😉
tilføjet af

Negativ holdning.

Plejer du at komme langt med det?
Prøv at se lyst på tingene. Det er meget sjovere.
tilføjet af

Nonsens.

Finanskrisen ville ikke kunne hindres ved at bortskaffe kongehuset. Det er en absurd tankegang.
Hvad ville et Danmark uden et kongehus være?
tilføjet af

Kulturløs.

Prøv at højne dit kulturelle intellekt. Det vil give dig et langt større vid. Livet er andet end kollektive landbrug.
tilføjet af

Vi ville være et ægte demokrati

uden dette cirkus.
tilføjet af

Hvor mange turister besøgte DDR?

Kultur koster, men kultur beriger.
Og hvor mange brøkdele af en promille udgør kongehusets udgifter på 342 millioner af Danmarks samlede bruttonationalprodukt? Næppe mange.
Dette er faktisk en tåbelig diskussion, hvor argumenterne imod klenodiet på ingen måde hænger sammen.
tilføjet af

Mon turisterne

besøger Danmark fordi vi har nogle til at rende rundt i teaterkostumer fra det forrige årtusinde - næppe. Hvorfor har vi så ikke nogle til at rende rundt i teaterkostumer fra stenalderen eller jernalderen hvis det er så kulturberigende at have forhistoriske skuespillere.
Nej 342 mio. er småpenge - det er vel hvad du bruger på en shoppingtur i supermarkedet. Du begynder vel også og dividere med 5 mio. mennesker som de fleste der går ind for dette bizare cirkus. Nej de 342 mio. ville gøre laaaangt større gavn til hjemløse og dårlige stillede i dette samfund og ikke til en flok skuespillere der spiller kejserens nye klæder i år 2010.
tilføjet af

Et cirkus er noget andet.

Prøv at betragte kongehuset som det, det er!
tilføjet af

Det gør jeg også

det er et cirkus.
tilføjet af

Ja det gør de faktisk.

De hjemløses problem har vist intet med kongehuset at gøre. Du har ret i, at vi burde gøre en større indsats for disse; hvis ellers de hjemløse selv er med på det. Der skal være plads til os alle, borgere såvel som adelige.
tilføjet af

Jo de hjemløse har noget med

kongehuset og gøre fordi de får ikke millioner i tilskud til at leve et liv i overdreven luksus for skatteborgernes penge. De adelige hører til på et museum og der burde vi også installere de kongelige hvis vi vil være et ægte demokrati hvor alle er lige og ingen er født til et erhverv.
tilføjet af

Jeg finder det

også noget abstrakt,nærmest som et absurd teaterstykke.Det vil tage tusind år før man afskaffer denne overforkælede luksusfamilie.
tilføjet af

Teaterstykket er 1000 år

så jeg håber du har ret i at det snart står for en afskaffelse af teaterstykket fra enevældet.
tilføjet af

ja græset

er grønnere hos naboen
tilføjet af

Jeg gad godt se dronningen som sosu-hjælper!!

Jeg synes kongehuset er absurd!
Nogle siger at hvis vi afskaffer kongehuset så får vi en præsident istedet. For det første så har vi en statsminister, så hvad skal vi med en præsident? Og politikerne stemmer vi borgere jo om. De kongelige kan man ikke stemme om. De er der bare og sådan vil det være i flere generationer indtil nogen vælter dem af pinden (ja, så vil de jo teknisk set stadig være der, blot uden titel).
Nogen andre siger at kongehuset holder Danmark sammen så Danmark er som det altid har været. Men Danmark har jo ændret sig meget over de sidste 30 år! Ærlig talt, så føler jeg ikke at kongehuset holder sammen på noget som helst. Deres liv er en real life soap opera som alle danskerne - villigt eller modvilligt - kan følge med i.
Desuden så tvivler jeg på at turisterne tager til Danmark for at ligefrem MØDE dronningen. Det jo umuligt. Enhver der vil forsøge på rent faktisk at møde dronningen vil ende i fængsel, hvilket jeg faktisk finder uretfærdigt. Vi betaler til kongehuset men det er de færreste som rent faktisk får lov til at møde en af de royale. Og dem der så gør skal neje og bukke og tiltale de kongelige med diverse titler.
Selvfølgelig vil finanskrisen ikke være hindret hvis vi nedlægger kongehuset, men der ville måske være flere penge til de ældre og folkeskolerne.
Noget andet jeg også kommer til at tænke på er, at der er mange der siger at de kongelige udfører en masse hårdt arbejde. Men jeg vil da tusind gange hellere sidde til bal og få en 13-retters menu end jeg vil gå til eksamen og søge arbejde (og få afslag på afslag). Hvor hårdt er de kongeliges arbejde egentlig. At gå rundt og smile og se godt ud og give de buketter man modtager videre til sin tjenestepige kan da ikke være så skrækkeligt. Jeg sikker på at de kvinder der tørrer røv på gamle mennesker hellere vil rejse rundt og repræsentere Danmark end lave det de nu engang laver til daglig.
tilføjet af

af med

af med dem , de koster samfundet mere end de fortjener , waist of money .
tilføjet af

Nej da,

jeg mente nu heller ikke at jeg var dansklærer. Jeg sagde, de havde samme dansklærer. 😉
tilføjet af

Jae, altså

Vi burde måske have at vide, hvor meget kongehuset tjener hjem til danmark. Jeg vil gerne bevare kongehuset også selv om jeg gerne ville bytte i stedet for at vaske røv.
Noget andet er, du har ganske ret i, vi møder dem aldrig. Der burde være audiens for dem, der gerne vil hilse på. Og jeg vil ikke neje. Det er for pjattet.
Nå, men det sker aldrig. 😉
tilføjet af

nu er

medlemmerne af kongehuset jo så dygtige, Dronningen er jo en meget dygtig kunstmaler, Prins pilfinger er en meget dygtig vinbonde og Frederik en meget dygtig soldat, der er altså gode muligheder for at de burde kunne klare sig selv med deres færdigheder.
tilføjet af

342- milioner- Kr ?.

342/5.551.000=61,61-Kr, det vil sige sig at alle Dansker hver betaler under 62-Kr til kongehuset om året, og det enorme beløb vil du gerne havde udbetalt ekstra, hvert år, nåhr ja!, men hvis du fik det udbetalt så ville staten jo lige trække skat af beløbet, så det ville nok ende med at du fik 20-Kr ekstra om året.
Men så skal du jo lige betale til din tyske "præsident"😮, som selvfølgeligt også skal havde et sted at bo, og en masse sikkerhedsvagter, også til hans kone og børn, panseret biler, fly, lystjagt, landsted og efter 4år skal han havde pension resten af hans liv, samtidligt med at du skal betale en anden for at lege præsident i 4år, som så også skal havde pension, Osv, så økonomisk er kongehuset vist betydeligt billigere.
Se hvis du virkeligt vil sparre, så få afskaffet JULEN, de små snotforkælet unger koster jo milliarder Kr hvert eneste år for samfundet Pga den enorme import af de sindsyge ting som de vil havde fra udlandet, som alle er lavet sådanne at de kun holder til næste jul, for så kan de små snotforkælet unger få nye ting fra udlandet.
Tænk dig lige, folk kommer fra hele verden for at se rigtige prinser og prinsesser, konger og Dronninger, og de lægger et betydeligt stører beløb i forretninger Osv, husker ikke lige beløbet, men der blev i usa lavet en undersøgelse for nogle år siden, og den viste et enormt overskud ved netop det Danske kongehus, præsidenter kostede penge, de gav ikke "overskud", de er rent tilsætning for deres lande.
Tag F.eks "statsministeren"?, tror du der er nogen der gider tage fra den anden side af jorden her til Danmark for at se på ham?, nix putte, en præsident er det samme, men Konger, Dronninger, Prinser og Prinsesser, det er noget folk vil se.
Og hvis du er så glad for den tyske "præsident"😮, så ved jeg ikke om det ikke er gået op for dig, men "eu" giver altså dig den mulighed at du sagtens kan flytte til tyskland og bo, så kan du jo få dig en "præsident"😮.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

når jeg snyder med skat og kontanthjælp

...så flipper folk totalt ud. Bare jeg tjener 5000 sort udenom kontanthjælpen så får jeg skyld for alt underskud i hele samfundet :-)
Kongehuset koster lant mere end det oplyste. I alle er så snotdumme og meget få kan regne. Man skal medregnet mistet skatte/afgifter ved at de er skattefri af alt. Beløbet vil ende på det tredobbelte.
Nedlæg statsstøtten til kongehuset og gør dem skattepligtige!
tilføjet af

Enig

Fantastisk skrevet og er fuldstændig enig...
tilføjet af

Mønster!

Ikke fordi jeg har noget imod ældre mennesker og deres meninger, men helt ærligt. Man kan tydeligt se et mønster i hvem der er for kongehuset og hvem der er imod.
Dem der er imod er den yngre generation og dem der er for er dem på 45-60 år som højest sandsynligt skal se Kate Middleton og Prins Williams bryllup til april. Hurra for jer!
Okay, det ikke fordi jeg vil være ond eller være imod noget, men man kan altså bare tydelig se hvem der har hvilke meninger...
tilføjet af

Til Alaska.

Du skriver, at vi nu ved hvad kongehuset koster.
Nej, det gør vi ikke.
Vi ved hvad de får i direkte "løn", alle frynsegoderne har vi ikke prisen på.
Jeg taler ikke, om alle deres skattefrie gaver, men om alt det, det offentlige betaler for ved siden af.
De betaler ikke moms.
Hvad udgifter har militæret med alt deres transporter?
Alle deres frirejser? Alt beskyttelses omkostningerne?
Skal vi betale til alle prinser og prinsesser der kommer?
I andre" kongeriger" er deres formuer og regnskaber offentlige,
hvorfor er det danske ikke?
tilføjet af

Helt bestemt

vores kongehus er den bedste reklame for Danmark både hvad angår handel og turisme, på mine rejser i udlandet mærkes det tydeligt når udlændinge hører hvor jeg kommer fra,- de svarer med et smil, det lille land med prinser/prinsesse det virker så rart, bliver der sagt.
tilføjet af

Urimelig sammenligning.

Lars Løkke, Pia Kjærsgaard, Villy Søvndal, Helle Thorning, etc. tager jo heller ikke ud og hjælper de gamle, såvel som alle vore skuespillere, sportsfolk, bagere, smede, urmagere, osv. heller ikke gør det.
Faktisk tror jeg langt de fleste danskere nødig ville bytte deres tilværelse ud med de kongeliges. Du kan formentlig gå gennem gågaden uden at blive begloet eller forstyret på anden vis. Om kransekagefiguren er valgt eller har fået jobbet i arv, det kan være mig (og dig) ligemeget.
Skulle vi ligesom tyskerne vælge en ny præsident hvert femte år, så skulle vedkommende måske bruge et år på at komme ind i at udfylde jobbet på bedste måde. Foruden at vedkommende efter de fem år skulle leve af en livslang pension. Det er for øvrigt ikke så længe siden, at tyskerne måtte skifte deres præsident ud i utide, fordi den valgte kom galt adsted med en udtalelse. Se det slipper vi for!
tilføjet af

Tænk dig om.....

selvfølgelig skal kongehuset bevares, de gør meget for at danmark bliver kendt i hele verden. Det er billigt pr.
Du kan ikke sammenligne deres apanage med at du laver sort arbejde. Du skal traffes for det, sammen alle andre som ikke overholder lovgivningen i dette land.
hvis alle lod vær med at lave sort arbejde, så kunne der komme flere i arbejde og staten ville få flere penge til vores fælles kasse. Ved at lade vær med at snyde og bedrage ville det være en fordel for alle, at flere kom i arbejde og dig. Du er en af de mange, som nasser og suger ud af vores fælles kasse.
Du skulle have straffearbejde og kun have lidt mad hver dag, så kom du nok på andre tanker. Bedrager.
tilføjet af

Jovist.

Men sådan kan man jo ikke stille tingene op. Du kunne jo sikkert også sagtens betale for de bøger, du låner på bibilioteket.
Der må være noget, som modstanderne af kongehuset ikke kan overskue, siden de ikke kan se, hvilken stor værdi de tilfører vort samfund. Ikke blot økonomisk men også kulturelt. Heldigvis er der ikke i virkeligheden så mange modstandere, som man ellers skulle få indtryk af ved at læse denne tråd. Gudskelov for det.
tilføjet af

Just saying...

Men du har stadig en statsminister??? Kongehuset bestemmer absolut INTET. Dronningen har sin nytårstale hvert år og det er SÅ tæt en gennemsnitsborger nogensinde kommer på hende. De skal "se pæne ud", og repræsentere Danmark (hvilket politikerne jo også gør)
Desuden var Pia Kjærsgård hjemmehjælper før hun blev politiker. Villy Søvndal har været ved Kolding skolevæsen. Just saying...
tilføjet af

1800-blomkål...

Søde ven, spørg en gymnasieklasse hvor mange der støtter kongehuset. Ingen vil række hånden op og hvis der er, er det kun et par stykker. Fat det, tiden er ved at løbe fra kongehuset og deres spetakel. Dronningens "kunst" er kun noget værd pga. hvem hun er. Hvis du tager ud på kunstudstillinger vil du finde en masse ala det hun laver - nogle endda bedre - og de kunstnere bliver aldrig til noget.
Og jeg tvivler stærkt på at Prins Henrik ville kunne leve af at være vinbonde i Danmark. Han ville nok alligevel flygte tilbage til hans elskede Frankrig.
tilføjet af

Årrrhhhhh

Hvor er jeg træt af den konstante debat om monakiet.
Den måde tingene stilles op, kan ikke bruges, det kan ikke måles i kroner og øre hvor meget vi får ind i eksport og andet pga vores dronnings besøg i udlandet. Droning Magrethe gør et godt job i udlandet og ikke mindst her hjemme. Men send bare nogle politikere ud i stedet for, til at repræsentere vores land, det skal nok give succes.
Kongehuset koster os nogle penge, konge huset gør hvad de kan for at repræsentere os danskere i udlandet. der er efterhånden ikke mange lande der kan bryste sig af et kongehus.
Men drop nu den debat om kongehuset og kroner og øre, det kan aldrig blive udmålt.
tilføjet af

Så kom den

hvor man dividerer med 5 mio. Problemet er at alle beløb bliver til småbeløb hvis man dividere med 5 mio. Lad os ikke snakke økonomi men demokrati og her er hører vanvidets teater ikke til.
tilføjet af

Pest eller kolera?

Jeg kan da godt få lidt ondt bagi over, at kongehuset koster den nette sum.
Men hvis valget står mellem at vælge kongehuset eller en form for præsident, så tror jeg egentlig at pengene til kongehuset er givet godt ud. Jeg er på INGEN måde royalist, men realist. En præsident - eller hvad det nu skulle hedde - kan jeg ikke forestille mig.
Og ja - for dem der går op i det - så tror jeg, kongehuset har stor indflydelse på DKs ansigt udadtil.
tilføjet af

Vi fjerner Kejserens nye klæder

og behøver ikke erstatte det vanvid med noget overhovedet. I et ægte demokrati vælges folk efter deres kvalifikationer og ikke efter de er født til noget.
Vi har en statsminister i Danmark og vi behøver ikke en præsident til at kontrollere ham.
tilføjet af

De skal ud og tjene deres egne penge

Det er helt uhørt at kongehuset skal have disse penge at smæske sig i.
Det er noget slemt sludder at sige de er godt givet ud.
Disse mange millioner kunne bruges bedre i vores sundhedsvæsen eller på skoler. Så ville pengene komme folket til gavn istedet for kun kongefolket.
Mange danskerne er nogle skavthoveder, der tror de mister alt, hvis de ikke har kongehuset. Og sålænge der er nogen der ikke fatter dette, sålænge må landet døje med nogle få der kalder sig royale lever i ødselhed på andres vegne - Glædelig Jul - og husk at takke kongehuset den dag du dør af en sygedom, fordi der skal spares og der er ventelister for alle andre end kongehuset.
tilføjet af

Enig

De mister intet når vi får afskaffet dette levn fra fortiden. Det er en skændsel at vi i et demokrati hylder en så udemokratisk institution som kongehuset.
tilføjet af

STOP SÅ

En pressident ville koste mindst ligeså meget.
tilføjet af

Kongehuset kontrollerer ikke statsministeren.

Det er jo ikke det, der er deres funktion. Der er noget, som du totalt har misforstået.
tilføjet af

Hvad er størst?

Et kanonslag eller rundetårn?
Kongehuset er ingen hindring for forbedring af vores sociale status. Der skal du rette din kritik til den nuværende regering, som har tanker mest rettet mod profitten i det private arbejdsmarked.
tilføjet af

Ja! vanvidet stopper!, netop.

Det eneste vi som Dansker har som ingen andre har er "demokratiet"/Kongehuset, Kongehuset kan hvis/når politikkerene går helt amork, gå ind og stoppe regeringen, det er ikke noget man kan i andre lande, Kongehuset kan afsætte en hvilken som helst siddendene regering, og straks indsætte et forretningsministerium.
Om det er godt eller ej?, jeg ved det ikke!, jeg vil gå i krig og slås for Kongehuset, men saftsusemene så vil jeg sgu aldrig gå i krig eller slås for en skide præsident, en præsident er jo bare et fjols der er blevet valgt Pga han kan lyve lidt mere/bedre end de andre, NIX putte, gammel eller ej, men jeg har forsvaret Kongehuset siden jeg blev 18år, og jeg forsætter til jeg dør, Kongehuset er det eneste vi har som ikke er sat i gæld i udlandet, og det eneste der gør os til Dansker, regeringen???, så er den "rød" også er den "blå", også har den en anden farve, vil du lige rende mig et vis sted!, men Kongehuset, det er hvor det skal være, og der bliver det, og GUD VÆRE MED DET.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Lær og stave til præsident

og nej vi behøver ikke en præsident når vi har fjernet kejserens nye klæder. Danskerne hylder noget som ingen betydning har overhovedet og vi behøver derfor ikke erstatte det med noget.
Vi har en statsminister og behøver ikke en præsident - hvad skulle vi bruge en præsident til????
tilføjet af

Unge tænker kun på fjant.

Men mon ikke de bliver klogere med årene?
tilføjet af

Vi behøver heller ikke nogen kejser.

Hvorfor skriver hele tiden om en sådan? Det var i Tyskland og Kina, de havde en kejser.
tilføjet af

5.08- Kr om måneden.

Og det er du misundelig på?, ja mange har jeg set gå i små sko, men!, du tager præmien for de mindste sko.
Du ved vel at det kun koster Ca 61,61-Kr om året Pr Dansker, altså Ca 5.08- Kr om måneden Pr Dansket, jeg kan sagtens se fidusen i det, man kan næsten købe en hel ØL for 5.08- Kr, altså hvis du har en tom flaske med, eller 2, en smøj koster i dag Ca 2- Kr.
Skide 1 M3 vand koster Ca 75-Kr, 1 skide smøg koster næsten 2- Kr, 1 liter benzin koster Ca 12- Kr, også brokker du dig over Ca 61.61- Kr om året, der var en her i debatten der påstod at 1-Kg gris kostede 80-Kr, så hvis det er pengene?, ja så er du vist gået helt galt i byen.
Selvfølgeligt kan jeg godt se det, du mister Ca 30 smøger, eller 5 liter benzin/dieselolie/fyringsolie, eller 0,75-Kg grisefars om året Pga Kongehuset, og det er selvfølgeligt utilgiveligt.
Poul Jørgensen
tilføjet af

JA ....

i høj grad.
tilføjet af

Nonsens diskussion

at dividere med 5 mio. og så med 12. Jeg vil gerne have 2 kr. pr. dansker ialt kr. 10 mio. fordi det jo småpenge i din verden, men jeg er vel bare en undersåt.
Nej det er og bliver vanvittigt at vi tilbeder fortidens undertrykkere.
tilføjet af

Kongehuset, en god foretning?

Når nu der er så mange der tror at kongehuset er en overskudsforretning for Danmark er her en ide:
Vi har vel + 200.000 arbejdsløse i DK Sååå vi
Laver 20.000 Kongehuse med 10 medlemmer der rejser verden rundt
Vi kan nedlægge jobcenterne
der behøves næsten ikke mere politi da de 200.000 ikke skal følge loven
overskuddet i Danmark vil blive "stort", Thor P s ide om at købe verden bliver nu inden for rækkevirke.
Det eneste de arbejdsløse skal uddannes til er at vinke,spise lidt god mad,holde nogle børn, rejse lidt rundt, og med 20-30 arbejdsdage om året skulle de fleste vel kunne klare det, så det er også slut med førtidspension og lignede ,så det er bare et win win forslag
lidt ironi kan forekomme, og kom gerne med forslag til forbedringer
tilføjet af

Selvfølgelig

Jo, jeg er da overbevist om at de om 10 år synes det er overfedt at betale til kongehusets millioner af unger, koner og ekskoner og så ikke få en skid ud af det alligevel.
tilføjet af

Jep

Enig. Jeg vil sådan set også gerne lige have 5 kr. fra alle danske statsborgere der betaler skat. Det jo småpenge så dem kan man sagtens undvære.
tilføjet af

Etikette

Kongehuset har absolut ingen magt what so ever.
Det sådan set bare en familie der har en højere status end os andre danskere. Er det fair? Vi har efterhånden op til flere gange set de kongelige begå pænt store brølere. Nu ved jeg godt Sverige ikke skal ind i den her diskussion, men prøv lige at se Kong Gustavs brøler med alle hans elskerinder. Og det da vist for svenskernes penge han har fået fat på de eksskorte piger. Selvfølgelig kan politikerne gøre det samme, men der er på intet tidspunkt blevet forlangt af dem at de skal opføre sig som de kongelige med etikette og hele møget.
tilføjet af

Øh...ja?

Jeg håber virkelig det en joke??! Kender du ikke kejserens nye klæder? Der bliver ikke snakket om at indsætte en kejser. Historien om kejserens nye klæder bliver bare brugt som eksempel.
tilføjet af

Spar dog pengene

Kongehuset er totalt overflødigt. 342 millioner kunne bruges til langt bedre formål.
Nedlæg lortet!
tilføjet af

Mener altså

at dem der ikke kan blive gravide ved egen hjælp selv skal betale....... Det er da ingen sygdom alle vi andre skal betale til. Mener også at sportsstjerner ikke skal stå i første række til en scanning af en ankel der er blevet vrikket om på... Mener der er mange i dagens Danmark der får i pose og sæk de ikke har fortjent men mener stadig kongehuset er et plus for Danmark uanset fine kjoler(der bliver genbrugt af dem selv). Du skriver :" Kongehuset burde forsørge sig selv af turisternes penge, som de ligger i entre for at komme ind på slotspladsen og se vagtskifte...." Hvis turisterne lægger penge for det er det vel fordi de er interesseret eller hvad?????????.
Du er træt af at betale til kongehuset jeg er pishammerende træt af at betale for kultur. Alle de forfandende kunstner der laver lort på glas og andet ligegyldigt pis tag deres støtte fra dem og se hvor meget vi sparer der....... Hvorfor fanden skal de have støtte???????? Kongehus eller lort i glas??????????????
tilføjet af

UHMMMMMM

og Frankrig er så SÅ meget bedre fordi ????????????????????
tilføjet af

Fortidens

undertrykker???? Uhmmmmm. Er det DET du tænker på......... Så kan jeg sgu godt forstå hvorfor der er krig alle steder.............I fortiden blev vi undertrykt af dem og dem, så det skal vi kæmpe imod nu flere 100 år efter. Der bliver da aldrig fred nogle steder for " i fortiden blev vi undertrykt" så nu skal de fandeme have tilbage.........Hvad er det for en tanke gang ????????????????I
tilføjet af

Nå da...

Er De flink at styre Dem med alle spørgsmålstegnene? Jeg har set de sidste indlæg fra Dem og Deres brug af spørgsmålstegn er skrækkelig. Det er grammatisk ukorrekt! Der findes bedre måder at udtrykke sin mening på. Måder som faktisk ikke minder om en gal teenagers udtrykkelsemåde.
Noget helt andet er, at det faktisk er de færreste der støtter kunsteren Piero Manzoni (ham der puttede lort på dåse). Ingen gang politikerne støtter ham - og alle andre - der laver den type kunst. Men nogle "kunsteksperter" gør og det er desværre dem der bestemmer who's hot and who's not.
Og nu siger De forresten også at de kongelige "genbruger" deres tøj. Ja, det bliver så sandligt også bemærket når de møder op i det samme sæt tøj to gange. Dronning Margrethe er nok den i kongehuset der genbruger sit tøj mest, men det bliver også altid bemærket.
tilføjet af

De ..............

behøver sørme ikke at sige De til mig. Og mine brug af spørgsmålstegn og din mening om dem har vel ikke noget med dette at gøre???????Og når vi er ved grammatik hedder det ikke"Ingen gang politikerne støtter ham " Det hedder IKKE engang politikkerne støtter ham :-) OKAY.
tilføjet af

Ja Gud bevares

og være med dem når Droningen deltager i hemmelige satanistiske ritualer
tilføjet af

Hvem undertrykte hvem i fortiden?

Undlad venligst at tale i gåder.
tilføjet af

misundeligt lyder hult

Ok lad os skære eksempelvis x % af din pension og forære det til aubergine manden eller storkekonen og deres uendelige families luksusaktiviteter.
Hvis du så bliver frustreret over det, mens du venter med bleen fyld på i flere dage på en opsparet personale, vil jeg så spørge dig: Er du jaloux? Det lyder lidt hult synes du ikke? 😃
Og de er i virkeligheden ikke mere værd end du, selvom du har valgt at tro det modsatte.
tilføjet af

Vås

Et land kan ikke leve af at barbere hinanden.
Men én barber i hver by er gavligt.
tilføjet af

Hvad mener du?

Hold dig til klar tale.
tilføjet af

Skattereglerne er, som de er.

Det ville nok ikke være befolkningen, som ville komme til at betale 62 kroner mindre i skat om året. Men statskassen ville have 342,2 millioner kroner til andre formål.
Men jeg tvivler på, at de kunne bruges mere formålstjentligt. Det er heldigvis 90%++ af politikerne på Christiansborg enige i. Eventyret skal naturligvis bevares. Det er en af Danmarks helt store kvalitetsmærker. Der er rigtig mange tyskere, der misunder os vort kongehus.
Der er fattige, syge og hjemløse i dagens Danmark, som vi bør tage bedre vare på. Men de ville ikke få det en tøddel bedre af, at vi nedlagde kongehuset. Det kan slet ikke sættes op imod hinanden.
tilføjet af

dit eget vås

Jeg kan ikke begribe du tillader dig til at opfordre andre til slaveri og undertrykkelse. Hvis du forestiller din person som en uværdig efterfølger af dine undertrykte forfædre, er dette helt og aldeles dit eget problem. Jeg føler det familie har ingen ejendomsret over mig. Jer er født et fri og værdig menneske og jeg vil forblive sådan.
tilføjet af

jeg mener

det er hult at sige man er misundelig.Dette her handler om undertrykkelse, mindreværd, og falsk demokrati. Og det vil jeg ikke have.
tilføjet af

Mystisk udledning.

Jeg forstår slet ikke din tankegang. Du lægger mig nogle intentioner i sinde, som jeg over hovedet ikke går ind for. Hvad er det for noget med slaveri og undertrykkelse? Og hvorfor mener du, at jeg skulle gå ind for det?
Og hvad er det for en familie, der lægger bånd på din frihed? Du mener vel ikke kongehuset? En ting man i hvert fald ikke kan beskylde dem for, så er det at holde folket indespærret. Hvor i alverden har du den forrykte tanke fra?
tilføjet af

NEJ, slet ikke

hvorfor skal vi finansiere skævtsmillende, grådige og uforskamende vinkende kludduker? En fornærmelse for demokrati og den enkelte beboer i helheden, der skal tvangreduceres til ubetydelig værdiløs undersåtter.
tilføjet af

ikke et øre

er de værd. For mit vedkommende, selv hvis jeg bliver betalt vil jeg ikke se på dem.
Kongehuset er yt, de er værdiløse og pinlige.
Man sparer ikke kun en financiel byrde ved at smide dem på porten,tilbage til deres udelandske roder, men også samfundet for et gentagen, usmagelig, uinteressant skuespil.
tilføjet af

Uuh

Du kan sige begge dele -_-
tilføjet af

**'IKKE NOGET ?***

HEJ!
KONGEHUSET ER DE HELLIGE KØER HER! DE KOSTER OS HVERT ÅR 35 MILLIADER!!! 35 MILLIARDER! DE FÅR ALT! BILER EN FANDESNS SNOBBERI! EKSAMENS BEVISER HELT GRATIS ! OG VI SKAL FORSØRGE DEM ALLE! LIGE FRA INGOLF! HAM SER VI ALDRIG KLIPPE DEN SNOR OVER ALLIGEVEL! OG HAN SKAL HAVE 1,5 MIO I ÅRS PENGE!!!! KRONPRINS FREDERIK FÅR 15 MIO!!!! SÅ VÅGN DA OP!!
DET SKAL GÅ TIL AFSTEMNING OM VI VIL HAVE DETTE URGAMLE SYSTEM MERE!!!!DET ER DE IKKE VÆRD!
tilføjet af

Holder kongehuset dig indespærret?

Det må de ikke!
Nå men du har dog adgang til en computer.
tilføjet af

Ingen afstemning tak.

Selvom den ville give en afgørelse på mindst 80% for en bevarelse.
tilføjet af

Kongehuset undertrykker ingen.

Tværtimod højner de Danmarks anseelse ud af til. Prøv dog at sætte dig ind i tingenes rette sammenhæng.
Falsk demokrati? Hvad er det for noget?
tilføjet af

Måske et øje så!

Sørgelig indstilling du har valgt at indtage. Vær dog positiv menneske! Hvad er livet uden eventyr?
tilføjet af

Jeg har aldrig

hverken sagt eller skrevet at jeg synes de er bedre eller mere værd end mig eller andre. Men det vi mister i kroner og øre på kongehuset er jo så minimalt at det er til grin at skrive vægge op og vægge ned om det. Og der er også udgifter til en præsident som skal vælges hver 4 år. Så alt i alt synes jeg kongehuset skal bevares. Og de er da helt nede på jorden efterhånden. Børnene går i alm. børnehavekl. og skole. Og vi skal da ikke neje og bukke hvis vi løber ind i dem nogen steder.
tilføjet af

Hvis du

gad at læse hvem jeg svarede med mit indlæg så du hvorfor jeg skrev undertrykte
tilføjet af

Du kan da

ikke i alvor mene at kongehuset undertrykker dig. Og hvordan bliver man mindreværd fordi man har et kongehus??
tilføjet af

Hold nu med

det vrøvl. De hjemløse, dårlige stillede, hospitaler og andre får da intet ud af at kongehuset bliver nedlagt. Har vi det SÅ dårligt i Danmark at vi SKAL nedgøre alt.
Og hvis det kun er pengene det handler om kan jeg da komme med mange eks.på hvor der er penge at spare som i sidste ende langt overstiger hvad kongehuset får......
tilføjet af

alle bliver

aldrig lige hvis du ikke mener at man ikke må have noget andre ikke har.......
tilføjet af

Nu bliver jeg

rigtig sur. Du generaliserer på det groveste her. Jeg sætter mig aldrig foran tvét når der er bryllup, barnedåb eller andet kongeligt og jeg er da fuldstændig ligeglad om det engelske kongehus har et bryllup i april. Viste ikke engang det var i april.. Ved ikke hvornår kronprinsessen skal føde men det kan du sikkert fortælle mig :-)
Man kan godt være for kongehuset uden at vide alt om dem og uden at se alt hvad medierne vælger at vise...
tilføjet af

Miss Snow

det er jo helt forkert det du skriver. Politikkerne skal også opføre sig ordentlig og holde sig til etiketterne. For hvis de ikke gør bliver de hængt ud i pressen promte. Og hvis man ikke lige kan finde noget går man i deres personlige skrald.
tilføjet af

Og alle de

børn af politikker tror du bare er blevet valgt fordi de har sagt noget rigtig og ikke fordi farmand er/har været i regeringen.
tilføjet af

Nu har du

skrevet demokrati mange gange. Hvad forstår du egentlig med demokrati?? Skal alle være ens, bo ens, have samme indkomst ??
tilføjet af

Statsminister

? Ja det hedder han men er han det?
tilføjet af

Korrekt.

George Bush var næppe nogensinde blevet præsident i USA, hvis ikke hans far også havde været det.
tilføjet af

ikke mit eventyr

DERFOR så væk med dem
tilføjet af

Bare fordi

de er ophøjet over lovet og skilter sig med særlige rettigheder og privelegier som alle andre ikke måtte have.
Hvad står de så model for hvis ikke overforbrug, undertrukkelse og uretfærdighed?
tilføjet af

nemlig

i et cirkus arbejder man selv for tingene og man er dygtig, mens here er nøvendig en helt hær af resurcer bag ramperne, som kan bruges fornuftig andre steds henne, for at kludukkernesvink skal se rigtigt ud.
Kongehuset er mindst sagt latterlig og dumt stykke.😖
tilføjet af

ja i høj grad

i et hav af hjernevaskede pandestøvede zombier.
tilføjet af

Danmark ville bare være sig selv

sikke en befrielse! Aleluia
tilføjet af

jo!

Du er bare SÅ typisk dansker, du kan ikke tåle at nogle får noget du ikke får.
HVor lavt kan man synke?
Folk er forskellige og kun ved at behandle dem forskelligt kan du behandle dem ens.
tilføjet af

bla, bla?

[:|]
tilføjet af

Synd for dig.

At du har valgt en så negativ holdning. Jeg håber, at du får det bedre med tiden.
En gammel talemåde siger: "At hvis ikke man er kommunist inden 30, så er der noget galt med hjertet. Men hvis man stadig er kommunist efter de 30, så er der noget galt med hjernen."
tilføjet af

overhovedet ikke

Uforskammet forsvarer Lars Løkke hver eneste øre til fordel for kongehuset mens han skærer uden at blinke store beløb i børnepasning og ældreområde, som om det var kongehuset der betaler ham løn og ikke os der sikrer med sved og tårer Danmarksfremtid og forsøgsgrundlag.
tilføjet af

342 millioner

Det er for mange penge,resten af landet skal spare og det skal kongehuset også.
Men statsmenisteren syntes det er fint og alle pengene værd ja godmorgen kom ind i kampen Lars løkke fadbamse,men han og hans slæng er heller ikke pengene værd.
Det er snart på tide at Danskerne vågner op og ikke lader stå til.
Landet er ved at gå bankerot med alle de uduelige menistere vi har som ikke kan tænke,og kun sige undskyld.
Næ vogn op DANMARK.
tilføjet af

And yet...

You keep defending them like they were your family...
tilføjet af

Helt ærligt

Politikerne bruger konstant beskidte kneb og det kan da godt være det bliver omtalt men vi ved jo allesammen at sådan er det bare. Vi stemmer jo stadig på dem. Politikernes bedste egenskab er at de ufattelige gode til at lyve og digte historier. De kongelige skal bare se godt ud. Jeg vil fandme også gerne betales for at se godt ud og få designertøj.
Desuden mener du jo alt det jeg siger er forkert selv hvis jeg sagde 2 + 2 = 4.
tilføjet af

Jaa...

Var præsident Barack Obamas far også tidligere politiker ovre i USA?
tilføjet af

bruger betaling

når det nu koster så meget for det cirkus hvad om at lave en folke afstemning om kongehuset så dem der vil beholde det selv får lov at betale og vi andre kan blive fri eller bruge pengene andre steder f.eks på sundheds området
tilføjet af

jeg har det udemærket.

til gengæld du må have det rigtigt skidt når du behøver at projicere i andres liv i stedet for at live dit eget.
Et eventyr kan man købe billigt i boghandleren eller låne på biblioteket. Det behøver ikke koste samfundet et formue. kongehuset er ikke eventyr men ressourcespil og samfundsbedrag
tilføjet af

Lissom at mælle sej ud af Folkkirke.

Jaæ, de var en god ite.
tilføjet af

Kongehuset

Nej. afskaf det hele, jo før jo bedre.
tilføjet af

Det er desværre kun småpenge...

... i forhold til hvad der ellers ødsles væk af "systemet".
- Over 700 millioner til projekt "Rejsekort"
- Over 800 millioner på forundersøgelser til Femernforbindelsen
- Forsvarets Tårnfalken 285 millioner
- Forsvarets DACCIS it-system 400 millioner
tilføjet af

Selvfølgelig betaler det sig

Selvfølgelig betaler det sig, det er noget af det sidste der er Dansk. alt andet er snart sparet væk, så lad være med den dumme debat. det betaler sig både økonomisk og det er så hyggeligt 🙂
tilføjet af

hellere penge til kongehuset

End til muslimer der aldrig bliver integreret
tilføjet af

naiv holdning

man kan ikke se lyst på alting - men der er selvfølgelig altid lyst at finde.
fedt du giver sådan et råd til et mega positivt menneske 😃 nok er min holdning negativ mht kongehuset og politikere der bare driver den af. det er jo embedsmændene der laver alt arbejdet.. og hvad udretter de, politikerne? tror godt de kan undvære lidt af deres fede løncheck.
Hvad jeg ville komme frem til var; MEN til trods for vildt meget modgang, er min livssyn lyst og jeg ved tingene nok skal gå og lykken vil vise sig. 🙂
tilføjet af

Vi kan også smide pengene i sort hul

eller vi kunne istedet bruge pengene til dem i samfundet som har brug for dem. De hjemløse og faldefærdige skoler. Medlemmerne af teaterstykket fra enevældet kan udmærket klare sig selv.
Playboyen Frederik kunne blive proffesionel playboy eller alternativ arbejde i militæret i en funktion uden for meget kommunikation, da hans sprog er nærmest uforståeligt.
Joachim driver landbrug og kan sikkert leve af det selv om han skal til at betale skat og moms af det han tjener ligesom alle andre i dette land.
Henrik og Margrethe kan få pension ligesom alle andre i dette land.
Alle andre slægtninge/ægtefæller der modtager skatteborgernes penge i dette teaterstykke kan også klare sig selv. Vi behøver ikke landets dyreste bistandsklienter og de bør derfor straks sendes i aktivering.
tilføjet af

de eneste turister

der besøger Danmark på grund af kongehuset er kongehusets pårørende🙁(Australien, Frankrig, hongkong ....). Og jeg tror nok vi danskere betaler også deres rejse og luksusophold😖
tilføjet af

hvor dansk er kongehuset

😉egentlig?
og hvor meget hygger du dig med dem?😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.