18tilføjet af

energyXT2.5 musikprogram til Behringer Xenyx X2222USB

Hejsa alle,
Nogen der har forstand på dette??
Vi modtog udstyret i går, men kan ikke rigtigt få lyd igennem til mixeren fra computeren via usb-stikket.
Hvis nogen har erfaringer med programmet energyXT2.5, er I MEGET velkomne til at skrive her..!!
På forhånd mange tak!
Torben
tilføjet af

Prøv her

tilføjet af

Lidt mere om lyd, en asio-driver

Den ser godt ud den mixer, jeg har hentet programmet for at se hvad det er for en størrelse, I har brug for en ASIO-Driver feks ASIO4ALL kan hentes her: http://www.asio4all.com/
installer driveren

i FILE - SETUP vælges så AUDIO og her kan du så vælge ASIO4ALL, hvis den ikke virker så findes der andre drivere, men denne driver er meget populær.
Programmet spillede fint på mit lydkort, der er et yamaha audiogram6.
God fornøjelse
tilføjet af

Aage er prøvet...

Hej med dig,
Vi har oprettet et indlæg hos Aage.dk, men uden det store held.
Men takker for hjælpen..!
Torben
tilføjet af

Tak for tippet!

Hej med dig,
Det er bare lidt underligt, for vi har haft lyd igennem. Forstået på den måde, at vi har kunnet høre en af de demoer, der er i programmet. Men af en eller anden grund forsvandt det igen...
Men vi vil da helt sikkert forsøge os med driveren. Skulle det også kunne gøre sådan, at vi kan optage fra mixeren?
Mange tak for hjælpen!
Torben
tilføjet af

Ja helt klart

Driveren arbejder begge veje, når jeg har lidt mere tid vil prøve at lave en optagelse.
Det er en lidt kompliceret mixer i har købt, så det kan godt være at der ar nogle knapper der skal kigges på, og i det her tilfælde ville jeg nærlæse manualer grundigt (pokkers ;-), det skal nok lykkes.
tilføjet af

Lyd ind og ud

Jeg bruger Cubase, så jeg skulle lige øve mig, men jeg fik lyd både ind og ud.
tilføjet af

Driver

Hej igen,
Jeg har netop lige snakket med min makker, der har en del mere forstand på dette, end jeg har.
Han siger, at alle de drivere, der skal bruges for at få lyd er istalleret sammen med programmet, da vi installerede det via cd´en.
Så det er nok ikke det, der er problemet?! Vi har jo også haft lyd igennem...
På mixeren kan vi kun få lyd ud, når "solo" knapperne er trykket ned, hvilket jo ikke er den rigtige måde at gøre det på, så vidt jeg ved?! Hvad kan det skyldes?
Vi er lidt i vildrede, som I nok kan høre. Min makker vil prøve at ringe til Aage.dk, hvor mixeren er købt for at høre, hvad vi kan gøre. Men det ville da være super, hvis nogen af jer vidste noget :)
Torben
tilføjet af

Lyd igen

Jeg er nødt til at spørge, har i valgt en ASIO driver? hvis ja så prøv en anden. Kan I se at der er liv lyssøjlen i mixeren i softwaren? man kan også komme til at mute signalet fra mixeren. Det er kun for at have lidt mere at arbejde med jeg spørger :-)
tilføjet af

Driver igen ;)

Hej igen,
Vi har ikke valgt nogle drivere udover dem/den, der var på cd´en. Kan det ikke godt passe, at de/den blev installeret sammen med programmet??
Ja, der var/er liv i lyssøjlen i mixeren, så der skulle være gang i den.
Har du held med at få lyd ud til mixeren hos dig? Og kan du optage?
Det er super, at du holder liv i denne lille debat. Det er jeg meget taknemmelig for :)
Torben
tilføjet af

Valg af ASIO-driver

Jeg har optaget et stykke guitar, og jeg har også hørt det igen, så på den måde fungerer det fint for mig. Hvilken ASIO-driver har i valgt i SETUP?
Jeg ved af erfaring at man lige skal fange systemet, men når den er der, så kører det, jeg brugte et par uger på at få mit første system til at køre, og når man har fået noget nyt er man lidt utålmodig og det skal bare køre nu ;-),
tilføjet af

Ved det ikke lige nu...

Hej igen,
Jeg sidder ved de gamles computer lige nu, så jeg kan desværre ikke se det, men jeg skal nok skrive så snart, jeg kommer hjem (ved 20-21 tiden).
Det lyder som om, at du har en del forstand på det, så jeg vil lige tjekke, om der er valgt en korrekt driver, når jeg kommer hjem til min egen computer...
Vi skrives ved!
Torben
tilføjet af

OK nok for nu

Fint nok, og det jo være at andre byder ind, jeg tænker på nogen der bruger programmet.
tilføjet af

Så er jeg hjemme...

Hej igen,
Så er jeg kommet hjem igen.
Jeg er nu inde i SETUP -> AUDIO og jeg kan se, at der er valgt BERINGER USB AUDIO i alle felterne. Det er jo sådan, at man bruger mixerens lydkort som lydkort, så det er vel rigtigt nok??!!
Lad mig høre, hvad du/I siger til det...
Torben
tilføjet af

Prøv dette

Det lyder rigtigt, og det er mixerens lydkort der bruges, der må være noget der er overset et eller andet sted, jeg kan bare ikke gennemskue det lige nu.
Men vælg asio4all som asio driver, sådan bare for at prøve.
Prøv at se på den her:
http://www.energy-xt.com/index.php?id=0107
tilføjet af

Mixeren står i øveren...

Hej igen,
Mixeren står i øvelokalet, men vi prøver så snart det er muligt...
Torben
tilføjet af

Nysgerrig

Hvordan går det med projektet? virker det?
tilføjet af

Jeps, nu virker det...

Hejsa,
Tak for interessen! :)
Jo, det er kommet til at virke, som det skal, så det er jo dejligt.
Det var min ven, der fik det til at du. Jeg har, som før nævnt, ikke vildt meget forstand på det, men det var noget med en eller anden instilling i Windows, der gjorde det. Den fattede ikke rigtigt, at den skulle bruge lydkortet i mixeren, men det gør den nu ;)
Endnu engang tak!
Torben
tilføjet af

Rart at høre

Det er rart at vide at det fungerer, jeg har jo ventet spændt, og så det er jo godt at du har din egen private nørd. Rigtig god fornøjelse🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.