6tilføjet af

En Dejlig Kæreste og mere end 600 km!

Jeg er en pige på 17 år, som har en kæreste på 23 år...vi har været sammen i næsten 2 år...og det har været 2 vidunderlige og dejlige år...
Dog er der et "lille" problem, som gør at vi ikke ses særlig tit, nemlig at jeg bor i det nordligste Nordjylland og han i Helsingør i Nordsjælland!
Vi kører i tog i 6 ½ timer bare for at ses i en weekend og rejser så derefter hjem igen på 6 ½ timer!
Kan et langdistanceforhold godt holde med den aldersforskel der jo unægtelig er der!?!
tilføjet af

Ja!

Jeg har selv været i den situation, at min super dejlige kæreste boede i Odense, da vi mødte hinanden, mens jeg selv boede i København... Det betød 2 timers transporttid mellem os, men det blev endnu "værre", da han fik tilbudt job i Vestjylland, som han takkede ja til... Så havde vi pludselig 6-7 timer mellem os, og det var HÅRDT! Jeg behøver vist ikke fortælle dig, hvordan det føles at sidde så langt fra hinanden, når det eneste man har lyst til, er at være sammen. Så jeg brugte rigtig mange timer i toget frem og tilbage, for slet ikke at tale om penge på transporten... Uhh, jeg tør slet ikke tænke på, hvor dyrt det bekendtskab har været for mig. MEN, det har været det hele værd!!! Vi er stadig kærester, og idag bor vi endda sammen... Så jeg vil mene, at hvis I virkelig elsker hinanden, så betyder afstanden ikke noget - idag findes der heldigvis både mobiltelefoner m. kamera, Messenger m. stemmesamtaler og webcamfunktion på computeren og så er der jo den gode gamle telefon, så på den måde overlever man tiden indtil det bliver weekend igen... Og min erfaring er faktisk, at afstanden gjorde, at vi bare glædede os endnu mere til at se hinanden i weekenden og i ferier, fordi det netop ikke var hver dag, man havde mulighed for at ses. Så jeg tror på kærligheden!
Knus, Milla.
P.s. Mht. aldersforskellen, så tror jeg bestemt heller ikke, at det behøver at være et problem... Jeg er 21, og kæresten er 27, og det har aldrig betydet noget for os! Bare tro på det!! Tro på JER!
tilføjet af

Aldersforskel ?

5 år er da ikke nogen væsentlig aldersforskel...
Kan ike forstå at det kan bekymre dig...
Kærlighed har ingen alder, ligesom afstanden heller ikke er en hæmsko..bare klø på, og held og lykke med på rejsen..det kan man jo godt klade det ikke :-)
tilføjet af

Undskyld ....6 år

Men det betyder stadigvæk ikke noget.
tilføjet af

Samme situation!

Jeg har ligesom du været i et langdistanceforhold i hver sin ende af landet. 5½ times transport. Han var 24 jeg 19. Det varede i 9 måneder, hvor vi pendlede frem og tilbage hver eller hver anden weekend, og ellers holdt kontakten vis telefon og webcam.
Til sidst var økonomien tyndslidt og vi var begge fuldkommen ødelagte af aldrig nogen sinde at have et pusterum.
Vi valgte at flytte sammen, og det er nu 1½ år siden vi pendlede frem og tilbage. Og vi elsker hinaden mere og mere for hver dag der går. Ingen af os har nogensinde fortrudt at vi holdt sammen, og ingen der fortalte os at vi ikke kunne klare det fik os overbevist...
Så ja, hvis i begge elsker hinanden højt nok og vil ofre det der skal ofres, så kan det godt klade sig gøre.
tilføjet af

Det kommer af sig selv...

Jeg har selv en dejlig kæeste på 23 (er 19), og da vi begyndte at komme sammen boede han i Århus, og jeg på midtsjælland. Det var utroligt hårdt, da vi jo var meget forelskede. Allerede efter et halvt år flyttede vi sammen på Sjælland, da vi bare ikke kunne undvære hinanden (havde heller ikke råd til rejsen). Jeg har aldrig fortrudt det! Jeg er stadig lige så forelsket som før, og der har heller aldrig været tvivl om at det var det rigtige vi gjorde. Derfor er mit svar til dig: Hvad siger dit hjerte dig? Mit hjerte kunne ikke undvære manden i mit liv, kan dit? Det er utoligt hårdt at være så langt fra hinanden, men mange får det til at virke, men måske skulle du tænke på et alternativ... Hvis du ved inderst inde at du elsker ham, så flyt (eller få ham til det)!
Håber du kunne bruge it svar til noget...
tilføjet af

Takker

Jeg takker for dit meget seriøse svar... det er rart a høre fra nogen, der står i samme situation!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.