27tilføjet af

Det er synd for Enoch.

I et tidligere indlæg har jeg skrevet: "Det er synd for dig, Enoch.", http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=377687 hvortil jeg blev spurgt: "Hvorfor er det synd for Enoch?" http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=378021
Det er det fordi:
"Det er synd for de mennesker, der hader andre. Skrevet af ftg , 4.okt.2005, kl.18:40

Hadet er en sygdom i sindet, der gør forfærdelig ondt. Den der hader andre, finder fejl hos andre, og kan ikke forlige sig med, at andre måske er lige så gode som en selv. Det værste ved hadet er, at den der hader ødelægger sig selv. Han har ingen fred i sindet, er konstant forbitret, og hadet suger marven af knoglerne. Hvad er grunden til at hadet opstår? Grunden er, at man glemmer at tilgive. Det er derfor nødvendigt at man tilgiver andre, hvis man vil bevare sindet rent."
Når man har et sådant had i sindet, så vil hadet udmønte sig i handling, man vil forsøge at skade den som hadet er rettet imod. Den næst dag indsendte Enoch følgende:

"Jehovas Vidner - løgneånder? Skrevet af Enoch , 5.okt.2005, kl.09:41

Er Jehovas Vidner i virkeligheden " besat" af løgneånder?
Jeg vil henvise til dette eksempel ud af tusinder og høre gerne hvad andre mener om det!.
"Tereses historie - Jehovas Vidner dækker over incest".
http://web.telia.com/~u31316340/terese.htm "
Jeg har læst artiklen, og min første tanke var, at det måtte være noget Enoch havde fundet i et ugeblad, for denne Terese, som historien handler om, har været ufatteligt dum og utroligt naiv, med alt det hun har fundet sig i fra Jehovas vidners side. Hvis Terese virkelig er så dum som artiklen fremstiller hende, så er hun blevet udspurgt godt og grundigt af en journalist, for ellers ville hun ikke have været i stand til at brygge sådan en historie sammen. Men artiklen var jo lang, og den fik altså ikke for lidt efterhånden som jeg kom derned af, alt kom med. "Hold da op", tænkte jeg, "hvis dette virkelig var sandt, så kan jeg da godt forstå, at folk har så meget imod Jehovas vidner. Det ville jeg også selv have, og så ville jeg selvsagt ikke selv være et af Jehovas vidner." Først da jeg var næsten færdig med artiklen forstod jeg: Nej, den er ikke skrevet af en journalist. Den er skrevet af forsamlingen af udstødte Jehovas vidner, også kaldet "Støtteforeningen af tidligere Jehovas Vidner."
All right, det giver jo så en fornuftig forklaring på artiklen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

ja du har ret

helt enig
tilføjet af

Tak ftg. Afsløring?

Tak ftg.
Dit "debat" indlæg (det er altid personlig om Enoch og ikke " sagen") fortæller mere om dig og Jehovas Vidner end om Enoch.
Du citere mit spasørgsmål: " Er Jehovas Vidner i virkeligheden " besat" af løgneånder"?
Og efter at have læst dit forkvaklede indlæg må jeg konstatere: " Ja, Jehovas Vidner ( ftg) muligvis generelt, er virkelig besat af "Løgneånder".
ftg! du er en løgner.
Enoch
tilføjet af

jeg synes det er synd for dig

ftg, siden du skal beskylde Enoch for at hade andre. Han har ihærdigt forsøgt at påvise at det I laver i Jehovas Vidner, med at ikke at udøvre retfærdighed overfor incestofre, at være jer selv nok, og at tro at alle andre end jer selv kommer i Paradis er for meget. Det er ikke jer som personer han hader, men jeres organisation. Som der står i Bibelen, så kæmper vi ikke imod mennesker men: (Effeserbrevet 6,12: "Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet.")
Det at Enoch finder fejl i din organisation gør ikke at han hader dig, men han vil gerne at du ser i øjnene, at de fører folk bag lyset. At de ikke rummer sandfærdig kærlighed, når de ikke står bag deres medlemmer, der begår fejl, men istedet ignorerer problemet.
I den historie om Terese forstår jeg ikke forfor du ikke tror på hende, og tilmed kalder hende naiv. At hun skulle komme fra gruppen af udstødte Jehovas Vidner medlemmer, gør ikke hendes vidnesbyrd mindre sandt. Men det at du blot du tror, at den kommer fra jeres tidligere medlemmer, gør at du lukker af. Det er da værd at tænke over, hvorfor du straks gør det..
Jeg undrer mig især over at du skulle skrive så meget om had, når du gang på gang kommer med den ene artikel og indlæg imod den Katolske Kirke, og spørger Enoch om en masse ting, som kritiserer Kirken. Om hvorvidt man som katolik er frelst eller ej osv. Hvis der ikke ligger skumle bagtanker bag, ja så ved jeg da ikke... Du skriver godt nok at du skulle have tilgivet den der præst fra din barndom, men du har øjensynligt ikke glemt hvordan man kritiserer kirken...
Håber at du giver dig tid til at tænke nærmere over hvordan du svarer andre, og hvordan du selv ligger under for dette had, førend du beskylder Enoch for noget.
Guds fred og alt godt!
katarin@
tilføjet af

Pas på!

Jeg er bange for, at du aldrig kommer til at indse det, så længe du er "inden for murene", men jeg vil venligst gøre opmærksom på, at når du (og JV generelt) mere end antyder, at udstødte/udmeldte vidner er upålidelige, når de udtaler sig, sår du/I også tvivl om din/jeres egen pålidelighed.
Kan du ikke se, at det er alt, alt for let for dig/jer at lukke af for eventuelle sande udtalelser, når I har den holdning til eks-vidner.
Sandheden bør ganske rigtigt være noget, som altid siges i kristne kredse, men mærk dig mine ord: Sandheden kan også siges af folk, der ikke er kristne/døbte/JV, og jævnfør mit andet indlæg
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=378543
er I lidt for gode til at bilde jer ind, at I med stor sikkerhed kan skelne sandt fra falsk.
Nu har jeg ikke haft tid til at læse den historie, du udtaler dig på baggrund af, men det er heller ikke nødvendigt, for jeg reagerer ikke på en specifik historie, men på din tilsyneladende ringeagt af eks-vidner og (igen fra det andet indlæg til brp) udøbte børns udtalelser.
Det kan meget vel være, at der er smurt tykt på i den historie, du her specifikt kommenterer, men din reaktion er ikke, at hvis bare en brøkdel er sandt, så er det forfærdeligt. Du siger i stedet noget i retning af "Nåeh, er det bare et eks-vidne, der har udtalt sig, jamen det forklarer jo alt"
Derfor: Pas nu på. Tag nu ting til efterretning, før du sådan giver den gas som her.
mvh.
brainman
tilføjet af

lille staveforvirring, sorry!

Lille staveforvirring, sorry,

"spasørgsmål" skal selvfølgelig staves; spørgsmål.
Enoch
tilføjet af

Jeg er glad for at jeg har din sympati.

Jeg har gennem mine indlæg om had vist hvordan man kan komme fri af hadet ved at tilgive dem man hader. Når man tilgiver andre af hjertet, så for svinder hadet. At være fri for had er den bedste følelse man kan have i sit sind, for det skaber, for det skaber åndelig og mental sundhed, og desuden er det også med til at holde legemet sundt. Samtidig vil man få kærlighed til andre, når hadet forsvinder, og kærlighed kommer til udtryk i gode gerninger. Disse gode gerninger skaber et godt forhold til Gud, idet man viser sin kærlighed til Gud ved at holde hans bud. Hvad mere kan et menneske ønske sig? Nej, kære katarin@, der er ingen skumle bagtanker bag mine udtalelser. Jeg ønsker at alle skal opnå et godt forhold til Gud, også Enoch, for når mennesker har et godt forhold til Gud, så kan de også fungere sammen, og så har vi fred på jord.
Kærlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ikke min sympati ftg.

ftg
Du har ikke min sympati. Tvært imod du har min foragt.
Du skriver et debatindlæg om min person, solo, hvortil jeg desværre må tilstå, at det nok ikke var Debattens formål.
Nuvel, ftg. da du jo er et Jehovas Vidner skal jeg forklare hvorfor jeg ikke deler dine " idealer" endsige føler noget sympati for dig og din organisation.
Det viser sig, at Jehovas Vidners organisation og indoktrinering grænser til hjernevask ( læs hjernevask) og psykisk overgreb.
Det forklare måske disse hændelser:
http://www.watchtowernews.org/familymurders.htm på Dansk: Vagttårnet nyheder om familiemord m.m.
Ikke venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

Nå, men så må det jo vente,

men Guds vilje er altså, at menneskene skal elske hinanden, og at der skal være fred på jorden mellem mennesker der har Guds velbehag, og hvis du beder mønsterbønnen, Fadervor, så beder du faktisk om at Guds vilje skal ske på jorden, ligesom den sker i himmelen. Desuden sagde Jesus jo, at "hvis du tilgiver menneskene deres overtrædelser, så vil din himmelske fader også tilgive dig." Synes du ikke det er værd at satse på?
tilføjet af

tak for dit indlæg

og især med udtalelsen om at du ingen skumle bagtanker har med dine udtalelser. Så jeg skal altså ikke tænke nærmere over de spørgsmål du stillede Enoch om den katolske kirke❓
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=375818.
Er enig i din konklussion med at nærer vi kærlighed til hinanden opnår vi fred! Har det samme håb og mål! <>< Men den sande fred opnås ved Guds hjælp!
Guds fred og alt godt!
katarin@
tilføjet af

Vi er ikke frelst, katarin@.

Så længe vi er underlagt synd og død, er vi ikke frelst, men vi har det håb til Gud at vi vil opnå evigt liv igennem hans søn Jesus Kristus. Jesus Kristus vil sørge for at synd og død bliver fjernet. Først når synd og død for bestandig er forbi, er vi endelig frelst. Man kan begå en synd, og hvad så? Hvis ikke vi angrer vor synd, hvad så? Så må vi dø, for vore synder. Altså er vi ikke frelst. Jesus har lovet, at han vil udfri os fra synd og død, men så må vi blive hans disciple, og følge lige i hans fodspor.
Flemming.
tilføjet af

Igen et bevis på hule ord

Du har ret i det, du skriver, og ftgs svar viser, hvor tomme vidnernes ord er, når de snakker kærlighed men foragter deres tidligere trosfæller. Føj. Det er sgu helt ufatteligt, at man kan få sådan et svar på noget så forfærdeligt, der er sket. Men vidner er altid klar til at brygge noget sammen, der skal pynte på dem selv. Det er altid andre skyld! De er helt ansvarsløse i deres menneskesyn. Jeg håber, folk vil få øjnene op for det her tyranni i en organisation, der altid fremstiller sig selv som glansbilleder. Føj igen.
Juliette
tilføjet af

Fremragende...

Hej ftg
Tak fordi du sådan giver os et fremragende indblik i din tankegang- først kan du godt forstå, hvorfor folk hader Jehovas Vidner når de læser en historie som Tereses.
Men så opdager du, at beretningen er skrevet ef et tidligere X-Vidne og så falder det hele igen på plads: Pludselig er historien løgnagtig og ligegyldig!
Med venner som dig behøver Jehovas Vidner ingen fjender:-)
tilføjet af

Du har ret..

Hej ftg
Du har ret: du er ikke frelst! Men det kan du blive. Hvis du en dag synes du er frelse værd skal du altid være velkommen blandt os kristne:-)
tilføjet af

tak ftg

Ja svaret er Jesus Kristus! Må du have en god aften! <><
Guds fred og alt godt!
katarin@
tilføjet af

Hvorfor er du enig?

Prøv at give et bud. Du lugter langt væk af at være et vidne selv. Hvis, vil jeg vædde på, vi ikke får noget svar.
Juliette.
tilføjet af

Jesus " for ever"!

Kære katarin,
Ja, du er i sandhed en velsignelse. Jeg ved godt jeg ikke må sige, at jeg " elsker" dig og det gør jeg jo heller ikke på en " ulovlig" måde, men i Herren Jesus er du min søster.
Her på debatten har jeg ligelededs mødt både " brødre" i Herren Jesus, ligesom jeg har mødt " venner" og " potentielle " Kristne.
Jesus lever og fremtiden tilhører ham og os.
Min tro og mit håb og alt, giver jeg i " tjenesten" for min Jesus; for menneskeheden.
Jeg vil derfor give dig et ord:
+
" Hvad skal jeg give min frelser?
Hvad skal jeg gøre for ham?
Røgelse; myrra, juveler
ej kan forslå til Guds lam.
Jesus, mig selv jeg dig bringer,
lægger mig ned for din fod,
at du mig evigt skal eje,
jeg er jo købt med dit blod.
Hvad skal jeg give min frelser?
Læber, som priser hans navn,
fødder, som går ad hans stier,
dyrtkøbte sjæle til gavn.
Hvad skal jeg give min frelser?
Evigt jeg tjene ham vil,
elske ham, følge ham, leve
for, hvad han kalder mig til.
citat slut. Lizzie de Armond.
Her life;
Words: Lizzie DeArmond, circa 1922.
These words grew out of the author's grief upon losing her daughter:
The girl is not dead, but is sleeping." Mark 5:39

” When God called my girl to live with Him, I felt I could not spare her, and it left an ache in my heart that was difficult to bear. The ever present, persistent question, "Why should my girl be taken?" became the overwhelming burden of my waking moments. Why should it be my child?
After several months of wrestling with this question, my health was affected and my faith clouded. Then one night, while I was pacing up and down on my lawn, there came me the words as if spoken from the sky: "We Christians do not sorrow without hope. We do have to say goodbye to our loved ones here, but we have that glorious hope of good morning over there."
The message brought surcease from my sorrow, comfort for my heart, and stimulus to my faith. I hastened to my room where the poem took form. God gave me a song that has been a blessing in my life, as it will be to others who sorrow for loved ones."Why do make you this ado, and weep?
din Enoch
tilføjet af

Nu fik jeg læst det

Okay, ftg, så fik jeg læst det skrevne.
Nu forstår jeg godt alt det, du skrev, og jeg tager alle de grimme ting, jeg skrev, i mig igen. Hun er da godt nok for dum....
...eller måske er det bare DIG, der er det, hm?
Jeg tillader mig et sjældent udbrud af vrede. Jeg hader ikke, jeg VREDES!
Med et elegant pennestrøg kasserer du hele denne tekst som værende pure opspind, nonsens og "hvor dum kan man være". Du kommenterer også noget i retning af, at "hvis den slags virkelig foregik i JV, så ville du heller ikke være medlem", men du siger jo så indirekte, at det gør det IKKE, idet du jo ER medlem.
Som brp har gjort, er du nu også trampet lukt ud mellem minerne. Jeg siger nu, som jeg også skrev til brp: Værs'go at navigere!
Den foragt, du lader skinne igennem, er alt andet end kristen, og jeg vil vove at påstå, at der er noget meget ubehageligt, der stikker sit grimme fjæs frem i det, du skriver. Den kalkede grav er revnet et sted, og det rådne indhold er kortvarigt kommet til syne.
Du fatter det ikke vel? Det er i den grad tragikomisk! Du og dine brødre/søskende i troen gør jo alt, hvad der står i jeres magt for at gøre fællesskabet uundværligt for hvert medlem af JV. Og så undrer du dig bagefter højlydt over, hvorfor hun dog var så dum, at hun fandt sig i så meget?
Der er ene og alene den forklaring, at det har organisationen JV programmeret hende til. I levner ikke folk en jordisk chance for at sige fra, for gør de det, ryger også hele vennekredsen, som I ganske belejligt har sørget for at anbefale, hovedsagelig/udelukkende skal bestå af vidner.
Åh ja. Måske er det faktisk i langt højere grad familien og vennerne og de indirekte trusler om døden i Harmagedon, end det er Bibelen og Jehova, der trækker i et Vidne og får det til at blive på sin plads. Man har jo valget mellem at glemme venner og familie og efter jeres udsagn at dø i Harmagedon ELLER at blive, hvor man er, og så udholde lidt pinsler, som - igen meget belejligt - døbes "prøvelser fra Jehova".
I realiteten tror jeg, at I har skabt så stor frygt blandt jeres medlemmer for "verden udenfor", at mange faktisk hellere ville lide alverdens pinsler (såsom for eksempel lidt hygge-incest i ny og næ, eller en rask lille voldtægt til kaffen), frem for at skulle stå ene og forladt af alle i den verden, som I så grundigt har dæmoniseret for dem.
Så, vrede nok for denne gang.
I et roligere åndedrag vil jeg sige til dig som et godt råd: VAR DIN MUND. Jeg begynder at forstå, hvorfor du foretrækker at citere alenlange passager fra Vagttårnet i stedet for at åbne munden på egen hånd. Undertonen i dine udtalelser går dine andre udtalelser om venskab og kærlighed stik imod.
Jeg er oprigtig bekymret for, hvor mange JV'er, der må lide på lignende måder. De har min dybeste medlidenhed, og jeg ser, at de er svære at komme til hjælp.
Med venlig hilsen
brainman
tilføjet af

Historien er opspind, det er helt korrekt,

men derfor kan det da godt være, at noget af det er sandt.
tilføjet af

Nej; ytringsfriheden i fare!

ftg er en løgner. Han og Jehovas Vidners Organisation satser så mange penge $ så små mennesker der kender til disse ting sættes under et voldsomt pres.
Her kan du se hvordan det foregår.
The Watchtower Observer vs. The Watchtower Bible and Tract Society
Kent Steinhaug, a former Jehovah's Witness in Norway, frequently posts documents embarrassing to the Watchtower Bible and Tract Society on his Watchtower Observer Web site ( Note: Article removed - URL retained for reference). His posting of such files as an alleged copy of the Watchtower's Branch Office policy manual, as well as a letter in which the Society allegedly tells the Czechoslovakian government that they do not forbid members from obtaining blood transfusions or performing civil service, has been ignored by the Brooklyn headquarters and thus their authenticity cannot be verified (Steinhaug refused to comment on the documents). His posting in 1996 of the copyrighted Pay Attention to Yourselves and to All the Flock, however, quickly prompted an angry response from the Society that resembles the Church of Scientology's earlier reaction to the posting of secret documents on the Internet.
Steinhaug has carefully documented his history of inciting threats of legal action from Jehovah's Witnesses. In 1995 a number of Jehovah's Witnesses operating a private e-mail group infiltrated by Steinhaug unsuccessfully petitioned to have his Internet access revoked ("How Do JWs react to an E-mail?" Note: Article removed - URL retained for reference). When he violated copyright laws by posting the entire elders' manual, the Society itself quickly threatened legal action against his Internet Service Provider, Telenor Online AS ("English Translation of Leter (sic) to Telenor Online." Note: Article removed - URL retained for reference); the manual was shortly thereafter removed from the site ("The Watchtower Observer - 'Pay Attention …" Note: Article removed - URL retained for reference). Nonetheless, on March 4, 1997, Steinhaug and another Norwegian critic of the Watchtower were summoned by police after the Society filed a complaint for violation of copyright laws ("Ex-JWs Summoned to Police Station," Note: The article has been removed - URL retained for reference). Just as in the Internet war between Scientology and its critics, however, the manual can now be found on numerous sites around the world (Steinhaug provides several links on his Web site).
Steinhaug insists that he did not violate copyright because a privately distributed work cannot be copyrighted ("Kent Steinhaug and Copyright," Note: Article removed - URL retained for reference). The Watchtower Society will likely argue, should the dispute result in further legal action, that any original and fixed work of authorship may be copyrighted, even if it remains unpublished (Title 17, US Code, Section 102).
Steinhaug makes a more interesting argument for his actions on the basis of civil disobedience. He states (with regrettably hostile rhetoric) that the Society has no reason to be alarmed by his posting unless they are attempting to hide their regulations and disciplinary procedures from public scrutiny. He unfortunately weakens his position by asserting that the Watchtower is censoring free speech by copyrighting its publication ("A Letter to the Governing Body of Jehovah's Witnesses," Note: Article removed - URL retained for reference). A more cogent argument would be that the Society capriciously reduces examination of its practices through the highly restricted distribution of this publication.
It is telling of the secrecy, and frequently the hostility, with which the Watchtower Society handles its followers that drastic action was required to expose the Society's official justification and methodology for discipline. Kent Steinhaug's posting of Pay Attention… allows for an unprecedented look into the secret workings of the Watchtower Bible and Tract Society and the ramifications of its actions in the lives of Jehovah's Witnesses.
Enoch
tilføjet af

Kom igen, bassemand!

Er det virkelig alt, hvad du kan svare?
Nå, men jeg vil da vældig gerne vide, hvad der præcis får dig til at udtale dig så skråsikkert om historiens sandhedsværdi. Jeg vil lytte interesseret!
Svar på én linje er tilsyneladende dit varemærke. Jeg vil være lykkelig, hvis du vil gøre en undtagelse.
mvh.
brainman
tilføjet af

svar

kære Enoch.
Kærligste broder i Kristus! Jeg elsker da også dig! Hvis du blot vidste hvor meget! Og vi må da vel godt elske vore brødre og søstre i troen! Derpå skal vi jo netop kendes ved at vi er kristne, at vi har indbyrdes kærlighed!!
(læs Johannes evangeliet 13,35)
Tusind tak for det ord du havde til mig! Smukt!
Hav en velsignet dag og weekend! I dag er særlig dag, nemlig Vor Frue af Rosenkransens dag! http://www.holyspiritinteractive.net/features/somethingaboutmary/rosary.jpg
Guds fred og alt godt!
katarin@
tilføjet af

Hej brainman

Hej brainman,
Tak for din sympati for "ofrene". Jeg mener jo også, at Jehovas Vidner må komme ud af busken og " modbevise" dette hvis de kan.
Jeg mener også, at de må blive " medspillere" i den verden vi alle befinder os i og både virke, som hjælpere ( hvis de kan), men også modtage al den hjælp fra professionelle i de forskellige instandser der er. For alle`s skyld.
Jeg vedlægger yderligere "oplevelser", som kræver et svar.
+
Nu vil jeg citere og henvise til ”ofrene” og bede Jehovas Vidner modbevise disse ”påstande”!
>>>>>>>>>
Ung kvinde anklager Jehovas Vidner for sexmisbrug.
Jehova-børn tør ikke fortælle far og mor om overgreb
+
Af Rikke Halberg - 8:55 - 29. apr. 2004
23-årige Miriam Poulsen har i sine 22 år som Jehovas Vidne oplevet hele fem tilfælde af seksuelle overgreb mod mindreårige veninder.
En ti-årig pige i Trige ved Århus blev misbrugt i en længere periode af sin egen bedstefar, som er en af menighedens såkaldte 'ældste'.
En 7-årig pige i Sydjylland blev misbrugt i syv år af sin bedstefar. Sagen blev opdaget, men bedstefaderen blev aldrig straffet, selvom alle i menigheden kendte til udåden.
En ældste i Køge misbrugte sin egen ti-årige datter og hendes veninde i en periode på tre år.
Det er overgreb, som ingen konsekvenser har haft for de skyldige. Overgreb, som pigerne ikke vil fortælle til de voksne. Kun Miriam og de fortrolige veninder fik historierne at høre.
- Vi turde ikke sige det højt i menigheden af frygt for at blive udstødt eller komme i unåde, fortæller Miriam, der i dag er trådt ud af Jehovas Vidner og bor i Århus.
KYSSE-LEG
Miriam har også selv spillet hovedrollen i en af de ældstes seksuelle tilnærmelser.
Hun var 12 år og skulle have sin voksendåb. Øvede sig i Jehovas Vidners regler sammen med en af menighedens ældste. Det foregik i kælderen under menighedens rigssal i Thorshavn på Færøerne.
Miriam skulle svare på spørgsmål, som den ældste gav hende.
- På et tidspunkt bad han mig om at komme og sætte mig på skødet. Så sagde han, at jeg skulle kysse ham, hver gang jeg fik et spørgsmål. Og når jeg svarede rigtigt, måtte han kysse mig. Sådan sad vi i halvanden time. Han holdt mig om livet og kyssede løs. Sagde at fordi han var en af 'de ældste', så kyssede Gud mig gennem ham, fortæller hun.
- I dag føler jeg klart, at det var optakten til noget endnu mere ubehageligt. Måske voldtægt.
Det femte reelle overgreb, Miriam kender til, var fuldbyrdet og blev begået mod en færøsk pige af den samme ældste, som legede kysse-leg med Miriam.
SKAMMEDE SIG
Miriam turde ikke fortælle sine forældre eller andre i menigheden om episoden.
- Jeg var blevet opdraget til, at de ældste altid har ret. Hvis nogen anklager en ældste, vil de andre i menigheden sige, at det er anklageren selv, der har skylden. Jeg skammede mig over kyssene flere år efter. Jeg troede, der var noget galt med mig, for den ældste har jo altid ret, fordi han er udvalgt af Gud, siger hun.
- Jehovas Vidner sætter reglerne over mennesket. De er dybt dobbeltmoralske. Jeg opfordrer alle Jehovas Vidner til at kæmpe mod hemmelighedskræmmeriet.
Kilde:
Watchtower Henchmen attack Abuse Survivor!
Ti stille om ses-misbrug.
Satans vidner.
11-årig sex-miosbrugt af Jehova-bedstefar.
Det er uacceptabelt
Jehovas vidne voldtog steddatter.
Jehovas vidne voldtog steddatter
++
Et medlem af Jehovas vidner i Norge er bl.a. blevet tiltalt for voldtægt mod sin steddatter på et offentligt toilet.
Jakob Rohde-Brøndum - 8:15 - 23. mar. 2004
Et 36-årigt medlem af Jehovas vidner i Norge er blevet tiltalt for flere seksuelle overgreb mod sine døtre og steddøtre.
Manden fortalte om sine ugerninger til sin menighed i Vestlandet i Norge. Det var menigheden, som anmeldte manden til politiet.
Ifølge anklagen har den 36-årige seksuelt misbrugt sine to steddøtre og sine to egne døtre.
Overgrebene mod mandens egne døtre har stået på siden pigerne var tre år gamle og ligger 15 år tilbage. De sidste forhold skete for et par år siden. Politiet mener, at manden godt kan stå bag flere forhold, men de er idag forældede.
Som 11-årig blev mandens steddatter ifølge anklagen voldtaget på et toilet i en svømmehal. Hun er ifølge anklagen blevet udsat for flere grove seksuelle overgreb fra seks års-alderen.
Der findes ingen vidner til overgrebene, men de skal være kommet frem, da manden betroede sig til sin menighed.
Informationsansvarlig i Jehovas vidner, Tom Frisvold, vil ikke kommentere den konkrete sag, men bekræfter at den eksisterer.
Citat slut.
+++
Nu vil jeg lige gøre opmærksom på følgende: ” Ingen af disse oplysninger er skrevet af mig. Forstået? Ingen er skrevet af mig, men jeg henviser udelukkende til hvad andre har skrevet”.
Nu beder jeg så ftg og brp og andre Jehovas Vidner her på Debatten om et seriøst modargument for sandheden i disse oplysninger, hvoraf flere har ført til domfældelse.
Hvis du tror du sådan bare kan gå ind på Internettet og finde disse artikler, må du tro om. De er blevet fjernet, som jeg har nævnt, på foranledning af Jehovas Vidners organisation A/S. ”Verdensimperiet Af Den Eneste Sande Politiske Religion”.
Tænk over det. Ytringsfriheden fra ofrene ” trynes” hvorimod det multimilliard $ firma Vagttårnet A/S kan uhindret både trykke og voldtage deres medlemmer, samt en hel verden.
Er det virkelig sandt? Jeg spørger bare. Overbevis mig, at det er løgn.
Enoch
tilføjet af

Jojo, har lige læst det

Du lagde det jo også ind et andet sted længere oppe i debatten. Har lige siddet og læst det.
Jeg finder, at ftg og brp og eventuelle andre JV'ers meddelsomhed er omvendt proportional med, hvor interessante de svar, man kræver af dem, er. Pludselig kan de kun finde ud at skrive svar på én linje, og disse svar er konsekvent rettet mod den del af ens indlæg, som er af mindst interesse eller i værste fald komplet irrelevant.
Jeg husker stadig ftg for at kommentere til ét af dine lange - og for JV ret belastende - indlæg, at han ville vædde på, du ikke havde en hat, fordi du et sted var kommet for skade at anvende talemåden, at du ville æde din hat på, at det, du sagde, var sandt. Jeg var målløs. Mage til malplaceret dumsmarthed skal man lede længe efter, og jeg er - mener jeg selv - kun faldet for fristelsen en enkelt gang over for shhansens påstand om scientologys forbedring af fodboldspilleres ydeevne.
Det er påfaldende og forekommer alt for hyppigt til at kunne tilskrives tilfældigheder.
I samtale lader JV sig kun vanskeligt fange, fordi det sagte er væk, så snart det er ude af munden, men på skrift viser der sig et tydeligt mønster.
Jeg diskuterede i går JV med min kære hustru. Vi er forfærdede over, at en organisation, der prædiker Bibelen ustandselig og fører så strikst et liv i Guds navn, alligevel formår at gøre så meget galt, at psykopater og grove forbrydere kan skjule sig bag deres linjer og vide sig sikre på, at det værste, der kan ske dem, er en reprimande. jeg kommer pludselig i tanker om et spørgsmål, jeg vil stille ftg.
Det svarer han ikke meningsfyldt på, tror jeg, men nu får vi se.
Jeg vil stoppe for nu her, så
mvh.
brainman
tilføjet af

......................

I er for dumme - hvis der endelig findes en gud - så tror jeg der venter alle det samme efter døden.
Og hvis det endelig skulle være at han sidder og skelner mellem den ene og den anden - ja så vælger jeg at tro at han skiller alle hyklerne ud.Ingen kan bilde mig ind, at han skulle sortere folk efter hvor stor deres næsegruse beundring er.
Dette er nemlig en menneskelig egenskab og ikke en gud værdig......................
Og dine henvisninger til diverse skrevne bøger er heller ikke en pind værd - de er nemlig osse skrevet og tolket af mennesker.
tilføjet af

Hvor ved du det fra?

Det kan enhver jo bare slynge ud. Begrund nu engang, hvorfor du mener, hvorfor det er opspind. Grundigt! Du kan bare ikke, derfor tyer du til en stupid, indholdsløs, og holdningsløs sætning. Tom kommentar.
Juliette.
tilføjet af

Friti valg på hylderne.

Ja,
ftg det er rigtigt. Der er frit valg på alle hylderne.
Enoch
tilføjet af

Læs johanes 3,16 det siger alt om bibelen.

Det er det hele Bibelen handler om, nemlig det at tro på at Jesus er Guds søn.
og "desværre" nogle gange leve lidt kedeligt, hvis man ikke gør mange af de ting som derstår om i Bibelen.
Den nye oversættelse er nemmere for mig at forstå, hvis du skulle have en iphone 4, kan de bibelen Downloades for kun 24 kr.
Du bestemmer selv hvad du må ønske at tro eller ikke tro på, det er det enkelte menneskets ret og pligt at tro, og leve livet så godt som muligt.
Jeg ønske dig det godt fremover
JH
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.