16tilføjet af

Denne gode nyhed om riget vil blive forkyndt på hele den beboede jord ... Matt. 24:14.

Guds rige var et emne der havde stor interesse for jøderne på Jesu tid. (Matt. 3:1, 2; 4:23-25; Joh. 1:49) Jesus underviste tålmodigt sine disciple og lærte dem mange ting. Og han understregede betydningen af at man gjorde sig store anstrengelser når man søgte efter det himmelske rige. (Matt. 6:33; 13:45, 46; Luk. 13:23, 24) Hvordan går det så med forkyndelsen i dag? Budskabet om det jordiske paradis under Guds riges styre forkyndes nu for millioner. I sin store profeti om „afslutningen på tingenes ordning“ forklarede Jesus at det kolossale arbejde med at forkynde den gode nyhed om riget ville blive udført trods store vanskeligheder og udfordringer, endog forfølgelse. Alt dette ville kræve udholdenhed, selvopofrelse og målbevidsthed. (Matt. 24:3, 9-13) Hvor stor er din interesse for Riget. Viser du en sådan tro og nidkærhed i din søgen efter Riget som jøderne på Jesu tid?
"I de dage kom Johannes Døber og forkyndte i Judæas Ørken idet han sagde: „I må ændre sind, for himlenes rige er kommet nær.“ ... Så gik Jerusalem og hele Judæa og hele landet omkring Jordan ud til ham, og folk blev døbt af ham i Jordanfloden, idet de åbent bekendte deres synder." - Mattæus 3: 1-2, 5-6.
tilføjet af

Stor

Min interesse for Guds Rige er stor. Det er jo Jesus der er kongen i Guds Rige (gør det egentligt ikke Jesus til Gud?). Det Jesus bragte/bringer til os mennesker er altså Guds Rige, så Jesus og Guds Rige er uadskillelige:-)
Intet rige uden konge, ingen konge uden rige:-)
tilføjet af

"Søg derfor Riget først,

og alle de andre ting vil blive givet jer i tilgift." (Jesus)
tilføjet af

Skrev du lige?

Skrev du lige, at Jesus er en anden ting end Guds Rige?
Synes du det er en god ide, når de blinde leder de blinde?
tilføjet af

Jesus kristus er konge i Guds rige,

sådan som du selv skrev. Det gør ham ikke til Gud, men til konge.
tilføjet af

Hvornår kommmer

ham der Johannes Dypper (og har han øl med). På tirsdag kan jeg ikke for jeg skal til fodlæge. Der må være en af de "Teologiske lærde" her på sol der kan svare på dette.
tilføjet af

Ikke det?

Når Jesus er konge i Guds Rige, så er Jesus naturligvis Gud. Hvem andre end Gud kan være konge i Guds Rige?
Vi kan jo også vende det om: Guds Rige kaldes i Bibelen tit Jesu Rige. Altså er Jesus = Gud
Eksempler:
"Jesus svarede: »Mit rige er ikke af denne verden. Var mit rige af denne verden, havde mine tjenere kæmpet for, at jeg ikke skulle udleveres til jøderne; men nu er mit rige ikke af denne verden.« Pilatus sagde til ham: »Så er du altså konge?« Jesus svarede: »Du siger, jeg er konge. Derfor er jeg født, og derfor er jeg kommet til verden, for at jeg skal vidne om sandheden." Joh 18:36-37
"For så vil døren til vor Herres og frelsers, Jesu Kristi, evige rige stå på vid gab for jer" 2 Pet 1:11
tilføjet af

Han kommer på tirsdag

Jesus vender tilbage på tirsdag, for da kan du ikke!
"Derfor skal I også være rede, for Menneskesønnen kommer i den time, I ikke venter det" Matt 24:44
tilføjet af

Jamen kan han

nå det? jeg mener inden jorden går under. jeg vil ikke risikere noget så jeg napper en eksta kasse øl når jeg handler idag.
tilføjet af

Det må du hellere...

Ja, nap du hellere de øl nu. På tirsdag er det sikkert for sent!
Sørgsmålet er ikke om Gud kan nå det! Spørgsmålet er om du kan nå det?
tilføjet af

ftg du skriver en hel del om...........................

..........alt det Jesus gjorde før han han Blev "Pælet" eller "Korsfæstet".
Men uanset hvor jeg læser, (undtaget er din bibel og andre Bibeler), så findes der intet Vidnefast om Jesus gøren og laden fra efter han blev født mellem år 4 og år 7 (hvist nok) og til tiden kort før hans Henrtettelse.
Med alt det du skriver, skalle der være vidnefaste kendsgerninger for flere år?

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

På tirsdag?

Så er øllet hentet. Du siger det er for sent for mig på tirdag, ok så aflyser jeg fodlægen og går til møde med vennerne i Anders And klubben i stedet. Det er godt vi har jer (teologiske genier) her på sol. Er det nemt at være så klog at man har svar på alt? fordi det står i en bog.
tilføjet af

JA!

Ja, det er nemt ikke at skulle tænke over tingene, men bare bevidstløst acceptere, hvad der står i Bibelen.
Men Bibelens budskab er, at ingen ved, hvornår Jesus kommer tilbage. Men vi skal altid våge og bede, fordi han kommer som "en tyv om natten". Derfor siger jeg lidt provokerende, at Han kommer på tirsdag, for da kan du ikke!
Det er netop dig der ønsker et "hovedet under armen svar". Kristne har det fint med ikke at vide, hvornår Jesus kommer tilbage. Nogle spekulerer over, om al denne tilbagevenden snak skal forstås allegorisk eller bogstaveligt. I det hele taget findes der meget debat om Bibelsyn blandt kristne.
Men i dit fordomsfulde hovede, er kristne nogle der bare accepterer noget fra en bog. Så må de da kende dagen. Nej, bortset fra sekter såsom JV spekulerer kristne ikke over det præcise tidspunkt for Jesu genkomst!
tilføjet af

Jamen jeg skriver også

det er godt med (teologiske genier) her på sol.
Det kan de så bruge det meste af deres liv på (dem om det). Jeg mener at hvis man behandler andre med almindelig anstændighed og respekterer andre mennesker så er den ged da barberet. Fordomsfuld? ikke mig jeg har oplevet præster der ikke anede hvilken ende af en skovl de skulle grave med (det hele gik op i kloge åge og bibelske ligninger) Det kan jeg ikke bruge til noget.
tilføjet af

Holder det nu også?

"Jeg mener at hvis man behandler andre med almindelig anstændighed og respekterer andre mennesker så er den ged da barberet"
Ja, det er den vel? Eller er den?
I Australien, hvor de barberer masser af får, forstår jeg, at det er lidt af en videnskab at barbere sådan et kræ. Du taler også lidt om, at vide hvilken ende der er hvad på en skovl - men faktisk er det at kunne grave jo også ret kompliceret.
Sandt nok, de fleste lærer at grave have, men jeg forstår, at arkæologerne har gjort det til lidt af en videnskab. I de store miner rundt om i verden, foregår gravningen da vist også på et ret avanceret niveau. Hvis geden skal barberes ordentligt, kræver det som regel en der ved, hvad han laver!
Så jo, andre skal behandles med kærlighed og respekt, og så er den ged barberet. Men nogle gange kan det måske være godt med lidt omtanke - hvad vil det egentligt sige at behandle andre med kærlighed og respekt. Så kan Bibelen (eller kirken) måske bidrage med hjælp og inspiration. Så geden kan blive barberet ordentligt:-)
tilføjet af

Det er da godt

for dig at ved hvordan man klipper får i Austalien. men jeg kan også forstå på dig at det hele helst skal være højtragende og intellektuelt. Du skriver et sted "Så kan Bibelen (eller kirken) måske bidrage med hjælp og inspiration". Min vinkel på den Danske folkekirke er den at jeg selv har været ansat! i dette cirkus og mage til gang indspisthed og diverse magkampe finder man sikkert kun der.Bibelen er stadig kun en bog mig og ikke noget jeg vil bruge det meste af min tid på.
tilføjet af

Pøj pøj

Jamen, sådan er vi jo så forskellige - og heldigvis for det.
Men..... hvorfor har du egentligt lyst til at blande dig i debatten, hvis du alligevel ikke tror på noget?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.