9tilføjet af

Den kørende svinesti

Efterhånden er det en oplevelse at køre med S-toget. De har udviklet sig til kørende svinestier.
Det er ikke de firbenede grisebasser, der kører rundt, men de to-benede, der ikke siger øf-øf, men gaber og bøvser.
Når man endelig finder et sæde, skal man passe på hvad man sætter sig i.
Der kan være gamle burgere, med eller uden læbestift, i mangel af andet har man brugt sædet til at tørre fingrene af i.
Sætter man sig i en sådan klæbrig masse, så sidder man fast. Det er pinligt hvis man skal til at smide bukserne for at komme fri.
Men ellers så går det jo godt med stigende priser med DSB.
Mon noget af det skal bruges til bedre rengøring, håbet er jo lysegrønt, og så går det jo nok.
Vi nærmer os foråret, der skal vi alligevel gå mere eller mindre afklædt.
Ud og se med svinestien må være DSBs nye motto.
tilføjet af

Den skal du rejse længere

ud på landet med, hvis ellers toget kører så lang.
Uanset hvad, så er det ihvertfald ikke dsb medarbejdere, der sviner togene sådan til.
Det er da heller ikke dsb´s skyld, at aviser, mad skidt og lort ligger rundt omkring. Der bliver oveni købet, sagt i højtaleren, at man skal tage sine efterladenskaber med, når man forlader toget. Selv avisen, skal du tage med, det er heller ikke dsb medarbejdere, der får sig en smøg i toget, nej nu tror jeg lige du skal klappe kaje.
Der bliver brugt rigtig meget energi på rengøring, inden togene kommer ud at køre, men allerede ved de første morgentoges start, starter de første natbranderter deres hjemfærd, med at lægge sig ned og sove, og nogle skider i bukserne og brækker sig, men nogle sover sågar bare videre......, det er fandme uhyggeligt, de vågner først, når der er tilkaldt hjælp til dem, og fatter ikke en skid, den kan de ikke engang lugte, men det kan vi andre i kupeen.. Det er ikke en rosenhave, der dufter af, men det er ikke sjovt en mandag morgen, at komme ind i sådan et tog. Samtidig har vedkommende også brækket sig, er det også dsb´s skyld?
Mandagskvalmen steg lige op igen
tilføjet af

Hvem har skylden..?

Det er muligt, at DSB skal vedligeholde og rengøre deres materiel, men det er vel ikke deres skyld, at det er nogle svin der bruger togene. Det må da være os som brugere der skal lave en holdningsændring´og dermed prøve at rydde op efter os selv. Selv om det ikke er ens eget, kan man vel godt passe på det. Folk bliver mere og mere ligegyldige med andres ting, "Det er ikke vores problem" men det er det jo i den sidste ende, da det er en offentlig instans, og derved vores allesammens pengekasse der skal betale for reparationer og vedligeholdelse, derunder rengøring.
Vh.
Fynboen
tilføjet af

JA...

Brokke sig, det kan man.
tilføjet af

herren bevare mig?

tag dog at cykle?
tilføjet af

Av min røv siger

jeg bare.
75 km hver vej, det er godt nok ikke sådan lige til at overskue, men jeg kan da selvfølgelig bare stå tidligt op.
Helt klart, fortsat god mandag
tilføjet af

Jeg vil foreslå DSB at

de indfører vogne udelukkende med ståpladsser. Disse vogne skal så have en meget dårlig eller måske ingen affjedring, så har folk så travlt med at holde sig fast, at de ikke sviner under køreturen.
Der kunne evt. anvendes åbnevogne, så ville alle aviser og andet affald blæse af under køreturen, og vognen er derfor altid rimeligt ren og fin.
Det vil også spare en masse i rengøring. Sådan en vogn skal bare have en tur med en højtryksrenser, det kan klares automatisk på endestationen, meget ligesom en bilvask.
Det er måske ikke den bedste løsning - men en løsning er det da.
tilføjet af

Tak

Tak for dit indlæg, idag gider jeg slet ikke mopse over de høje benzinpriser.
De er det værd !
tilføjet af

Sæt lige tænkeren i gang

Med det forslag flytter du jo problemet fra togene til hele landet da dsb så vil få enorme sagsanlæg for deres svineri af os naboer til deres i forvejen elendige togskinner.
For 15 år siden købte vi hus lige ved togskinnerne og med kun 600 meter til stationen. Dengang var vi enormt glade for det, i dag fortryder vi og har købt noget andet at bo i længere væk fra dsbæ.
Svineriet og larmen er steget mere end huspriserne de sidste 10 års tid.
Kommer der så åbne vogne med "fri udblæsning" af alt det lort skidt og andet møg som fylder togene i dag, så vil regningen for rengøring + oprydning og eventuelle skader forårsaget af deres flyvende affald blive tilsendt dsb.
I starten brugte vi toget meget, det var jo lige ved og let, men efterhånden som det blev mere beskidt, uhumsk og ikke mindst langt mere upræcist, så har vi købt os en bil hver. Nu ricikerer vi ikke at ende i en klam kupe med bræk op over sæder og alt andet, vi er færdige med at skulle stå skoleret for chefen fordi vi, igen, er forsinket 20 til 160 minutter grundet toget.
Bilerne klarer vores daglige transport og endnu her på 5 år er ingen af os kommet mere end 8 minutter for sent på arbejde (det skete da jeg punkterede i sommers).
Prisen er ikke ændret så meget i forhold til billetprisen, fra 2 til 7 kr mere om dagen + vi kan nu hente og bringe ungerne fra deres fritidsaktiviteter uden at tænke på togtiderne hele tiden. Friheden er klart de ekstra penge værd.
tilføjet af

Offentlig transport hmhmh !!!!

Offentlig transport lider under, at skulle køre rundt med samfundets aller allernederste del. De gange vi andre almindelige mennesker så har brug for offentlig transport, så ka vi rigtig se at det hele er noget lort.
Det kommer vi aldrig til livs, de møguopdragne svin der møger rundt og ødelægger alting er helt og aldeles udenfor rækkevidde. Det ville være endnu større spild at bruge kræfter på at lære svinene at opføre sig normalt.
Jeg går og cykler eller kører bil, enkelte gange tager jeg så bussen, i busserne er problemerne ikke så store i dagtimerne.
Om aftenen kører jeg aldrig med offentlig transport, dertil har jeg mit for kært, det er indimellem livsfarligt.
DSB har tabt kampen, DSB er born to lose, behovet for DSB skrumper og skrumper.
Metroen er meget mere velorganiseret og effektiv, DSB har kun ansat høvdinge og ingen gider at arbejde i DSB.
Man kan faktisk sagtens undvære DSB
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.