6tilføjet af

De hadede mig uden grund. - Joh. 15:25.

Tjenere for Gud synes naturligvis ikke om at blive bagtalt og beskyldt for at være forbrydere, men det overrasker dem ikke når folk taler dårligt om dem. Jesus gav nemlig sine disciple denne advarsel: „Når verden hader jer, så ved I at den har hadet mig før jer.“ (Joh. 15:18-20; Sl. 35:19; 69:4) Tidligere havde han sagt til sine disciple: „Hvis folk har kaldt husets herre Beelzebub, hvor meget mere vil de da ikke kalde dem der er i hans hus sådan?“ (Matt. 10:25) Kristne forstår at det at udholde denne form for hån og forsmædelse er en del af den „marterpæl“ de sagde ja til at bære da de blev disciple af Kristus. (Matt. 16:24) Forfølgelsen af Guds sande tilbedere er langtfra af ny dato, men går helt tilbage til ’den retfærdige Abel’. (Matt. 23:34, 35) Den har ikke været begrænset til nogle få isolerede tilfælde. Nej, Jesus sagde at hans disciple ville blive „genstand for alles had“ på grund af hans navn. — Matt. 10:22.
tilføjet af

ftg - Husk nu hvad jeg skrev................

....Det følgende er læst, som om det var en hvilken som helst bog, og jeg skulle referere det til trediemand.
__Start!__
"For mig virker det som om, at ham der Jesus, er nødt til at trøste sine venner, fordi de lider af selvmedlidenhed, fordi de andre ikke kan lide dem, hvilket han så gør.
Men i stedet for at indgyde dem noget mod, siger han bare, at sådan er det hvis man også vil være venner med ham der Kristus, i stedet siger han bare, at sådan havde han det også, han giver dem jo bare ret, i al deres piben.
Det havde da været meget smartere af ham, at sige til dem, at de skulle ta’ og tage sig sammen, al den selvmedlidenhed fører jo ingen steder hen.
__SLUT!__
Hvis jeg sætter mig ned og prøver at forstå dit Bibelsted, så må du meget undskylde, men for mig er der ingen fornuftig mening i det.
Jeg kan godt forstå hvad der står, og forstå meningen med det, men for mig er det "kun" ord, hvor der er en lille smule sandhed i min såkaldte "oversættelse".
med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Ftg - jeg ved godt, at dette......

....ikke hører med her, men den anden er for "overrendt".
Du skriver: "år 61, skribenten var Lukas."
Er det at regne fra Jesu? eller Jesus? anslåede fødsel, eller regnet fra hvad?
Er det det år du mener/der står i Din Bibel, at den egentlige "Kristendom" begynder, altså der hvor menneske samles i kristne, menigheder.
Er ovenstående det "ældste skrift" vi har om Jesus?
med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Apostelgerninger var fuldført

omkring år 61 at regne efter vor nuværende kalender.
Den kristne menighed blev oprettet på pinsedagen år 33, men navnet "kristne" kom først til senere, sådan som du har læst det i Apostelgerninger 11:21. De første kristne blev betegnet som Jesu disciple.
Det er ligesom med Jehovas vidner i dag. De havde heller ikke noget navn, men blev kaldt Bibelstudenterne.
tilføjet af

Det har du helt misforstået. Du er faldet i det forkerte hul.

Jesu disciple lider ikke af selvmedlidenhed. Tværtimod. Jesus sagde jo:
"Lykkelige er I når folk skælder jer ud og forfølger jer og løgnagtigt siger alt muligt ondt om jer for min skyld. Fryd jer og spring af glæde, for jeres belønning er stor i himlene; på den måde forfulgte man jo profeterne før jer."
- Mattæus 5:11-12.
Synes du at det lyder af selvmedlidenhed? FRYD JER OG SPRING AF GLÆDE!
Sagen er den at de kristne ved hvorfor der bliver løjet om dem.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ja ftg - Disciplene gør, Jesus..........

....Det er jo derfor de klager til Jesus, det er derfor Han er nødt tiil at påpege:
"Lykkelige er I når folk skælder jer ud og forfølger jer og løgnagtigt siger alt muligt ondt om jer for min skyld. Fryd jer og spring af glæde, for jeres belønning er stor i himlene; på den måde forfulgte man jo profeterne før jer."
- Mattæus 5:11-12.
--Han er nødt til at bede dem/opmuntre Dem til at springe af glæde, fordi de kender HAM -
Men netop det de kender ham er jo grunden til de bliver forfulgte, og beklager sig/ lider af selvmedlidenhed.
jalmar
tilføjet af

ftg - jeg forlader nu mit..............

...forsøg på at "tale med dig".
Jeg syntes ellers, at nogle af dine tidligere svar i andre Debatter, sagde noget mere om dig, end "bare endnu en (påståelig) Jehovas Vidne".
Jeg troede virkelig på, at du havde svarene/ville svare på netop de spørgsmål, der gør, at I mange gange bliver lagt for had, så Jeg i det mindste kunne komnme nogle af mine fordomme til livs.
Fordomme som jeg ikke bryder mig om at have, men som alligevel bliver bygget op, langsomt men sikkert, qua diverse Mediers omtale af forskellige sager.
Jeg ved godt, at det ikke kun er Jehovas Vidner, men også den Romersk Katolske Kirke, samt andre der har lignende problemer.
Men tavshed skader kun, fordi som du jo egentlig godt ved, at: "En lille fjer, bliver meget hurtigt til fem høns".
Især af udenforstående, når det især drejer sig om "forholdsvis lukkede" samfund.
Jeg håber min fornemmelse var rigtig, men at det bare ikke lykkedes mig.
Med venlig hilsen
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.