27tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/07/15/0715092943.htm
Polakker snupper job i Aarhus, men hverken S eller R forstår, at ledige danskere siger nej til mindsteløn.
Forstår du klynkeriet fra fagforeninger og håndværkerne m.fl. nu når de, oppositionen og dem der er til oppositionspartierne syntes det er for dårligt regeringen ikke kan skaffe arbejde?
tilføjet af

Hvorfor er regeringen ikke ærlige.

Hvorfor indrømmer den Socialakrobatisk styrede (eller er den Radikalt ledet!) at EU har krævet lønniveauet ned på det halve i Danmark?........... er de bange for vi vil ud af den nazi sammenslutning dette fascist regime udgør?........... vær dog ærlige.
Eller gør de med samfundstrukruren som med efterlønnen..... halverer lønniveauet og fjerner velfærdsamfundet, så alle os der har knoklet hårdt hele livet, og blevet flået i skat så der intet var til os selv, kan få lov til at tilbringe vores sidste tid i fattigdom, overladt til os selv, så vi kan dø i armod og ensomhed!............ jeg kan brække mig over dette selvoptagede nazistiske samfund.
tilføjet af

Hvorfor er regeringen ikke ærlige.

Fint for mig. Bræk du bare væk i lårtykke stråler. Jeg ville også brække mig over dine udtalelser, hvis jeg en dag kom til at tage dig alvorligt, men risikoen er uendelig lille!


Hvorfor indrømmer den Socialakrobatisk styrede (eller er den Radikalt ledet!) at EU har krævet lønniveauet ned på det halve i Danmark?........... er de bange for vi vil ud af den nazi sammenslutning dette fascist regime udgør?........... vær dog ærlige.
Eller gør de med samfundstrukruren som med efterlønnen..... halverer lønniveauet og fjerner velfærdsamfundet, så alle os der har knoklet hårdt hele livet, og blevet flået i skat så der intet var til os selv, kan få lov til at tilbringe vores sidste tid i fattigdom, overladt til os selv, så vi kan dø i armod og ensomhed!............ jeg kan brække mig over dette selvoptagede nazistiske samfund.
tilføjet af

Hvorfor er regeringen ikke ærlige.

da du er en nasserøv der modtager understøttelse fra samfundet nu, i form af pension, og er en af de svin der udgør 68' generationen der har udsultet dette samfund, da i har raget alt til jer, og overladt regningen til os der kom efter jer, er alt du udtaler dig om LORT! du rager jo stadig pensionen til dig! NASSERØV!
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/07/15/0715092943.htm
Polakker snupper job i Aarhus, men hverken S eller R forstår, at ledige danskere siger nej til mindsteløn.
Forstår du klynkeriet fra fagforeninger og håndværkerne m.fl. nu når de, oppositionen og dem der er til oppositionspartierne syntes det er for dårligt regeringen ikke kan skaffe arbejde?

Så får vi lidt mere i timen her på farmen ... 😉
Men der er stadig ingen der vil skovle møg! .... [???]
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Møg ER da også noget forfærdeligt noget at skovle. Lugten hænger desuden jo i alt og er ikke til at vaske af. 😖
+ at landbruget altid har været dårligt betalt. 😕
Du må selv skovle, lille svin. [(:]
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Der er formodentlig rillebetongulve i alle stalde nu så sølet blot løber ud i tanken.
I gamle dage under optimale forhold skulle der faktisk muges ud mindst en gang om dagen og strøes ny halm hos køerne, de såkaldte røgtere der gjorde det arbejde havde ved en stor besætning intet andet at lave fuldtids.
Faktisk var arbejdet lettere i svinestaldene, når grisebasserne havde god plads fandt de selv instinktivt ud af at møje i det ene hjørne og hygge sig i det andet hjørne i tørt halm.

[quote="arbejdsformidlingen" post=2727184]http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/07/15/0715092943.htm
Polakker snupper job i Aarhus, men hverken S eller R forstår, at ledige danskere siger nej til mindsteløn.
Forstår du klynkeriet fra fagforeninger og håndværkerne m.fl. nu når de, oppositionen og dem der er til oppositionspartierne syntes det er for dårligt regeringen ikke kan skaffe arbejde?[/quote]
Så får vi lidt mere i timen her på farmen ... 😉
Men der er stadig ingen der vil skovle møg! .... [???]
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Der ville jo også lyde et ramaskrig hvis advokater sagfører og banker i Poletland kunne ordne sagerne der nede fra, hvis de etv kunne få oversat sagerne og fik nogle lakajer som håndlanger til det praktiske, så kunne det jo godt være at vores advokater og ligende blev 70 % billigere, or hyr, og det kunne jo passene udvide sig til alle brancher, og vupti Østpoletterne ordner alt, ingen kvaler nabolandet betaler, hvor længe tror man der vil gå før DK går bankerot, vi skal simplethen have styr på dette plattenslageri.
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Forstår det ikke, let røven og kom ud at arbejde.
Folk vil have for meget i timen for ingen ting.
Jeg arbejder selv til 116 kr. i timen.
Jeg er enlig mor til 2 (17 og 19), arbejder 30 t. om ugen, nej jeg får ikke børnepenge eller boligsikring.
Jeg klare mig for min løn. Og der er hvad jeg skal bruge, rejser på charterferie ca. 2 gange om året....
Ja, jeg er en helt, nej gu´er jeg ej...
men jeg sætter tæring efter næring...
Sur bøvs [:X]
Hold op med at ha´ ondt i røven over at Polakker og andre tager de job danskerne ikke selv gider....
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Hvis jeg engang mister arbejdet på slagtehuset ringer jeg hvis du ligger i synderjylland. Jeg kan sagtens skovle masser af lort.
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Fik det sku dårligt, væk med deres støtte sådan en flok tåber, man får ikke extra længere. Året er ikke mere 2003 fat det dog dumme håndværkere.
tilføjet af

Løgner!

Du er jo lige så fyldt med løgn som en gammel hest er fyldt med lort! Hvis du er enlig morog bor i lejlighed får du sgu da boligsikring, og børnepenge får du mindst til det barn du skriver er 17!............ enda forhøjet børnetilskud automatisk, selvfølgelig forudsat vedkommende bor hjemme! så gå du et andet sted hen med dine løgnehistorier....... måske vil de tro dig i Liberal Arogance's valgkontor!
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Må man spørge hvad sådan en klovn som dig lever af?............... og hvis du har en længerevarende uddannelse..... hvem fanden tror du har betalt den' bror lort.
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Jobbene har slet ikke været opslået som ledige i Danmark, så ingen danskere har haft mulighed for at søge på dem. Det er underentrepenørerne der bestemmer og de har ansat polakker.
Såe, ikke så hurtige til at dømme "de dovne"
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Og ansættelsen sker via helt lukkede netværk hvor danske ledige ikke har eller kan få adgang.
Havde de ledige sagt nej til jobbet kunne de blive udsat for en "rådighedssag".......oversat, at miste dagpenge eller kontanthjælp.
Men kommunerne fortsætter jo med at sende børnechecks til Polen mens de kæmper med at få danskerne i job.

Jobbene har slet ikke været opslået som ledige i Danmark, så ingen danskere har haft mulighed for at søge på dem. Det er underentrepenørerne der bestemmer og de har ansat polakker.
Såe, ikke så hurtige til at dømme "de dovne"
tilføjet af

Regeringen gider ikke Danskere i arbejde

Nu er de rette sammenhænge ikke som det beskrives.
Her er tale om at de Radigale v. Nadeem Farooq og SursjalistDumokraterne v. Leif Lahn Jensen, er ude og tryne de arbejdsløse, helt uden grund.
Det er jo helt enkelt løgn når man beskriver at der skulle være job, for de job er jo aldrig blevet slået op.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/07/15/123356.htm
Kommunerne og resten af Staten hyrer igen Polske entreprenører, enten gennem stråmænd, eller direkte, for at presse Danskerne ud af arbejdsmarkedet.
Dermed kan man altid påstå at Danskerne er nogen dovne svin og bruge det som undskyldning for at beskære og fjerne velfærdsydelser.
Her skal det nævnes, at selv Regeringens egne sorteste spådomme omkring hvor mange der røg helt ud af arbejdsmarkedet, er overgået.
tilføjet af

Regeringen gider ikke Danskere i arbejde

De skal jo have det gjort så billigt som muligt, ellers er der ikke råd til overførselsindkomster eller beskæftigelsesindsats.
Galgenhumor måske, men det er sammenfaldende paradokser.
I går skulle jeg for en ven indhente nogle priser for en hækkeklipning og fandt en gartner via Krak, han var helt alene om jobbet og havde maskiner og en arbejdsvogn, hans pris var 290 kr/t + moms, og hans arbejde kunne komme ind under Boligjobordningen hvilket han var hurtig til at oplyse mig om selv om jeg vidste det i forvejen.
Det er billigt, men han bliver heller ikke tyk og fed, og har da slet ikke råd til at ansætte en medarbejder til 3F pris da forsikring og lønregnskab også koster.

Nu er de rette sammenhænge ikke som det beskrives.
Her er tale om at de Radigale v. Nadeem Farooq og SursjalistDumokraterne v. Leif Lahn Jensen, er ude og tryne de arbejdsløse, helt uden grund.
Det er jo helt enkelt løgn når man beskriver at der skulle være job, for de job er jo aldrig blevet slået op.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/07/15/123356.htm
Kommunerne og resten af Staten hyrer igen Polske entreprenører, enten gennem stråmænd, eller direkte, for at presse Danskerne ud af arbejdsmarkedet.
Dermed kan man altid påstå at Danskerne er nogen dovne svin og bruge det som undskyldning for at beskære og fjerne velfærdsydelser.
Her skal det nævnes, at selv Regeringens egne sorteste spådomme omkring hvor mange der røg helt ud af arbejdsmarkedet, er overgået.
tilføjet af

Regeringen gider ikke Danskere i arbejde

De skal jo have det gjort så billigt som muligt, ellers er der ikke råd til overførselsindkomster eller beskæftigelsesindsats.
Galgenhumor måske, men det er sammenfaldende paradokser.[/quote]
Det bliver jo ikke billigere, når man både skal betale overførselsindkomsterne, beskæftigelsindsats og for at få Polske virksomheder til at udføre arbejdet.
Jeg ser det som en voldsom dyr politik, valgt med det formål at holde Danskere ude af arbejdsmarkedet.
Det kan gå en kort overgang, til regulering af et højt lønniveau, men som det bliver brugt nu, så går det hårdt ud over det private erhvervsliv, hvor de små og mellemstore virksomheder ikke står distancen.
Man gjorde det også tidligere og fortsætter med, i forbindelse med store anlægsentrepriser, hvorfor der nu ikke er nogen nævneværdige Danske entreprenører som kan påtage sig store anlægsopgaver.
Tilsvarende, så har man lagt togfabrikationen ned i Danmark, hvilket har medført at man ikke har noget alternativ til f.eks. de IC som angiveligt skulle være købt og betalt i Italien. Man kan ikke engang sætte en alternativ løsning op, for signalsystemet er så forældet, at det ikke fungerer i relevante sammenhænge og det har man ikke længere Danske kompetencer som kan få til at fungere.

[quote="fruppe" post=2727516]
I går skulle jeg for en ven indhente nogle priser for en hækkeklipning og fandt en gartner via Krak, han var helt alene om jobbet og havde maskiner og en arbejdsvogn, hans pris var 290 kr/t + moms, og hans arbejde kunne komme ind under Boligjobordningen hvilket han var hurtig til at oplyse mig om selv om jeg vidste det i forvejen.
Det er billigt, men han bliver heller ikke tyk og fed, og har da slet ikke råd til at ansætte en medarbejder til 3F pris da forsikring og lønregnskab også koster.
[/quote]
Hvis man regner lidt på det, så er der en tommelfingerregel som siger at ca. halvdelen til medarbejderen og halvdelen til maskinen/arbejdsgiveren.
Med 125 kr/timen, så er der rigelig med rum for ansættelse af en medarbejder, når der faktureres 290 kr/timen.
Problemet er, at man ikke kan sælge nok timer, for der er helt enkelt valgt at man hellere tager udenlandske entreprenører ind, til de lidt større opgaver. Der efterlades kun arbejde til små enkeltmandsvirksomheder, der kun lige kan få tingene til at løbe rundt. Disse små virksomheder, preses fortsat på prisen, da de hele tiden trues af Polske priser.
I metalbranchen er det almindeligt man presses så hårdt på prisen, at det ikke engang kan lade sig gøre at købe metallet ind, til de priser der forlanges man leverer den færdige vare til.
Hvorfor den resterende metalbranche kun overlever på specialopgaver, fortrinsvis i den specialicerede sværindustri. Hvilket udelukker muligheden for at der kan konkurreres på lige vilkår i den resterende metalindustri.

Overordnet, så er det kortsigtede interesser, der ødelægger de langsigtede.
Det er allerede et problem at Danske virksomheder ikke er dygtige nok og mangler ekspertise som kan gå seriøst ind i projekter der er konkurencebetonede.
Ingen virksomhed tegnes ved maskiner, alle virksomheder tegnes ved mennesker, der kan udnytte de maskiner / værktøjer der er til rådighed. Fordi disse mennesker ikke længere findes på arbejdsmarkedet, så er det umuligt at skabe konkurrencedygtige virksomheder, uanset hvor meget kapital man har og hvor gode maskiner.
Her er tale om et mindre projekt, hvor der kun skal lægges fliser. Men selv i så små sko, vælger man at associere sig med udenlandske virksomheder, hvilket tydeligt beskriver hvor intenst man holder Danske medarbejdere (virksomheder) ude.

[quote="thomas-f-hansen" post=2727512]Nu er de rette sammenhænge ikke som det beskrives.
Her er tale om at de Radigale v. Nadeem Farooq og SursjalistDumokraterne v. Leif Lahn Jensen, er ude og tryne de arbejdsløse, helt uden grund.
Det er jo helt enkelt løgn når man beskriver at der skulle være job, for de job er jo aldrig blevet slået op.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/07/15/123356.htm
Kommunerne og resten af Staten hyrer igen Polske entreprenører, enten gennem stråmænd, eller direkte, for at presse Danskerne ud af arbejdsmarkedet.
Dermed kan man altid påstå at Danskerne er nogen dovne svin og bruge det som undskyldning for at beskære og fjerne velfærdsydelser.
Her skal det nævnes, at selv Regeringens egne sorteste spådomme omkring hvor mange der røg helt ud af arbejdsmarkedet, er overgået.[/quote]
tilføjet af

Danskere nægter at arbejde til 125 kr. i timen

Som det er kommet frem, så er der ikke tale om jobs der har været opslået og derfor søgbare for de ledige.
Det er ligeledes noget sludder at påstå at ingen danske ledige vil tage dette arbejde.
Hvis jobcentret sender dem i arbejde på de pågældende steder, kan en ledig ikke umiddelbart sige nej, uden at miste støtten.
tilføjet af

Regeringen gider ikke Danskere i arbejde

Det var derfor jeg skrev galgenhumor.
Store danske entreprenørvirksomheder ❓
Det er jo flere år siden at de fusionerede så der er ganske få tilbage, de fyrer håndværkerne og bruger underentreprenører, og bruger millioner af kr på at udarbejde tilbud så de passer nøjagtig ind i de komplicerede regler for licitationer......for derefter at se at forventet arbejde bare forsvinder.
For flere år siden var der en udsendelse fra de bonede gulve hos gamle verdenskendte Monberg & Thorsen, de sagde rent ud at de kun levede af know-how, hvilket så senere betød at de måtte fusionere med Pihl.

[quote="fruppe" post=2727516]De skal jo have det gjort så billigt som muligt, ellers er der ikke råd til overførselsindkomster eller beskæftigelsesindsats.
Galgenhumor måske, men det er sammenfaldende paradokser.[/quote]
Det bliver jo ikke billigere, når man både skal betale overførselsindkomsterne, beskæftigelsindsats og for at få Polske virksomheder til at udføre arbejdet.
Jeg ser det som en voldsom dyr politik, valgt med det formål at holde Danskere ude af arbejdsmarkedet.
Det kan gå en kort overgang, til regulering af et højt lønniveau, men som det bliver brugt nu, så går det hårdt ud over det private erhvervsliv, hvor de små og mellemstore virksomheder ikke står distancen.
Man gjorde det også tidligere og fortsætter med, i forbindelse med store anlægsentrepriser, hvorfor der nu ikke er nogen nævneværdige Danske entreprenører som kan påtage sig store anlægsopgaver.
Tilsvarende, så har man lagt togfabrikationen ned i Danmark, hvilket har medført at man ikke har noget alternativ til f.eks. de IC som angiveligt skulle være købt og betalt i Italien. Man kan ikke engang sætte en alternativ løsning op, for signalsystemet er så forældet, at det ikke fungerer i relevante sammenhænge og det har man ikke længere Danske kompetencer som kan få til at fungere.

[quote="fruppe" post=2727516]
I går skulle jeg for en ven indhente nogle priser for en hækkeklipning og fandt en gartner via Krak, han var helt alene om jobbet og havde maskiner og en arbejdsvogn, hans pris var 290 kr/t + moms, og hans arbejde kunne komme ind under Boligjobordningen hvilket han var hurtig til at oplyse mig om selv om jeg vidste det i forvejen.
Det er billigt, men han bliver heller ikke tyk og fed, og har da slet ikke råd til at ansætte en medarbejder til 3F pris da forsikring og lønregnskab også koster.
[/quote]
Hvis man regner lidt på det, så er der en tommelfingerregel som siger at ca. halvdelen til medarbejderen og halvdelen til maskinen/arbejdsgiveren.
Med 125 kr/timen, så er der rigelig med rum for ansættelse af en medarbejder, når der faktureres 290 kr/timen.
Problemet er, at man ikke kan sælge nok timer, for der er helt enkelt valgt at man hellere tager udenlandske entreprenører ind, til de lidt større opgaver. Der efterlades kun arbejde til små enkeltmandsvirksomheder, der kun lige kan få tingene til at løbe rundt. Disse små virksomheder, preses fortsat på prisen, da de hele tiden trues af Polske priser.
I metalbranchen er det almindeligt man presses så hårdt på prisen, at det ikke engang kan lade sig gøre at købe metallet ind, til de priser der forlanges man leverer den færdige vare til.
Hvorfor den resterende metalbranche kun overlever på specialopgaver, fortrinsvis i den specialicerede sværindustri. Hvilket udelukker muligheden for at der kan konkurreres på lige vilkår i den resterende metalindustri.

Overordnet, så er det kortsigtede interesser, der ødelægger de langsigtede.
Det er allerede et problem at Danske virksomheder ikke er dygtige nok og mangler ekspertise som kan gå seriøst ind i projekter der er konkurencebetonede.
Ingen virksomhed tegnes ved maskiner, alle virksomheder tegnes ved mennesker, der kan udnytte de maskiner / værktøjer der er til rådighed. Fordi disse mennesker ikke længere findes på arbejdsmarkedet, så er det umuligt at skabe konkurrencedygtige virksomheder, uanset hvor meget kapital man har og hvor gode maskiner.
Her er tale om et mindre projekt, hvor der kun skal lægges fliser. Men selv i så små sko, vælger man at associere sig med udenlandske virksomheder, hvilket tydeligt beskriver hvor intenst man holder Danske medarbejdere (virksomheder) ude.

[quote="thomas-f-hansen" post=2727512]Nu er de rette sammenhænge ikke som det beskrives.
Her er tale om at de Radigale v. Nadeem Farooq og SursjalistDumokraterne v. Leif Lahn Jensen, er ude og tryne de arbejdsløse, helt uden grund.
Det er jo helt enkelt løgn når man beskriver at der skulle være job, for de job er jo aldrig blevet slået op.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/07/15/123356.htm
Kommunerne og resten af Staten hyrer igen Polske entreprenører, enten gennem stråmænd, eller direkte, for at presse Danskerne ud af arbejdsmarkedet.
Dermed kan man altid påstå at Danskerne er nogen dovne svin og bruge det som undskyldning for at beskære og fjerne velfærdsydelser.
Her skal det nævnes, at selv Regeringens egne sorteste spådomme omkring hvor mange der røg helt ud af arbejdsmarkedet, er overgået.[/quote][/quote]
tilføjet af

Du sidder jo her dagen lang hver eneste dag

så du skal ikke bilde nogen ind at du går på arbejde...millionalias!
tilføjet af

Regeringen gider ikke Danskere i arbejde

Eller hvad med MAN / B&W.
Verdens ubetingede største inden for store motorkonstruktioner både til marine og til energisektoren.
De eksisterer i praksis ikke mere og det er mange år siden der er hejst en Dansk produceret motor af en ramme.
Skal man købe Dansk know how, i den sammenhæng, så skal man til Korea.
Skrevet imens vi fortsat venter, og har ventet i over 10 år, på Ansaldo Breda leverer nogen fungerende tog.
Vi kunne jo have udviklet og bygget de tog selv, for mange år siden, billigere.
Men sådan er det hver gang Socialdemokraterne skal have deres lange fingre i noget som helst. Intet hænger sammen og det koster ufattelige milliarder, som alligevel skal afholdes af Danske skattekroner.
tilføjet af

Passer ikke!

MAN Alpha diesel i Frederikshavn producerer stadig skibsmotorer, der findes stadig kunder der ved hvad kvalitet er, og er parat til at betale for det.
http://www.metal-supply.dk/article/view/53701/kinesere_holder_liv_i_motorproduktion_i_frederikshavn
tilføjet af

Passer ikke!

MAN Alpha diesel i Frederikshavn producerer stadig skibsmotorer, der findes stadig kunder der ved hvad kvalitet er, og er parat til at betale for det.
http://www.metal-supply.dk/article/view/53701/kinesere_holder_liv_i_motorproduktion_i_frederikshavn


Enkelte motorer solg i år [!]
Desværre endnu et dårligt eksempel fra Dig.
Måske du skulle læse hele artiklen ❓
Men sørgerligt er det, at der skal kinesere til at holde liv i danske virksomheder.
tilføjet af

Regeringen gider ikke Danskere i arbejde

B&W havde sin storhedstid indtil midten af 50`erne med op til 7.000 ansatte, der selvklart satte et meget kraftigt tryk når der skulle forhandles arbejdsmarked.....strejkede de gjorde næsten alle det også......sammen med typograferne 😃 😃
Men allerede dengang begyndte de at mærke konkurrencen udefra, under alle omstændigheder havde værftet alligevel ikke eksisteret i dag.........Lindø værft kunne slå de andre i teknik og tempo........men igen er det lønningerne der er for høje.
Jeg husker udmærket kampen for B&W, med Jan Bonde Nielsen som hovedaktionær, han gjorde en stor indsats men fuskede også og fik en bagmandsssag på halsen, han er i dag 75 år.
B&W energiafdeling eksisterer stadig og de har masser at lave, en tidligere kollega og nu ven af mig arbejder for firmaet og rejser rundt i i verden.
Scania-Bombardier i Randers kom faktisk med et IC4-koncept hor de præsenterede en model, men de måtte se sig droppet grundet nogle kringlede EU-licitatitonsregler.
EU igen-igen.... 😖 😖 😖

Eller hvad med MAN / B&W.
Verdens ubetingede største inden for store motorkonstruktioner både til marine og til energisektoren.
De eksisterer i praksis ikke mere og det er mange år siden der er hejst en Dansk produceret motor af en ramme.
Skal man købe Dansk know how, i den sammenhæng, så skal man til Korea.
Skrevet imens vi fortsat venter, og har ventet i over 10 år, på Ansaldo Breda leverer nogen fungerende tog.
Vi kunne jo have udviklet og bygget de tog selv, for mange år siden, billigere.
Men sådan er det hver gang Socialdemokraterne skal have deres lange fingre i noget som helst. Intet hænger sammen og det koster ufattelige milliarder, som alligevel skal afholdes af Danske skattekroner.
tilføjet af

Jo det passer

De motorer de bygger på Alpha, det er jo ikke rigtige motorer. Det er sådan nogen man putter i småfærger og fiskebåde.
😉
Hvis du vil se hvor de bygger rigtige motorer, så skal du f.eks. til Korea :
http://www.doosan.com/doosanengine/en/aboutus/locations.page?
Du kan sikkert købe en på Teglholmen, hvis du lige står og mangler, men der er vist ikke meget andet end papirarbejdet, som har set en Dansk hånd

MAN Alpha diesel i Frederikshavn producerer stadig skibsmotorer, der findes stadig kunder der ved hvad kvalitet er, og er parat til at betale for det.
http://www.metal-supply.dk/article/view/53701/kinesere_holder_liv_i_motorproduktion_i_frederikshavn
tilføjet af

Jo det passer

MAN er en tysk koncern, de købte øvrigt den motordivision som føromtalte Jan Bonde først frasolgte B&W for at skaffe penge.
Det skulle ikke undre mig at mange af patenterne stadig bruges verden over.
Min fars fætter arbejdede iøvrigt på Teglholmen i de gode dage..........også han var en god socialdemokrat, ellers havde han ikke arbejdet der længe [(:]

De motorer de bygger på Alpha, det er jo ikke rigtige motorer. Det er sådan nogen man putter i småfærger og fiskebåde.
😉
Hvis du vil se hvor de bygger rigtige motorer, så skal du f.eks. til Korea :
http://www.doosan.com/doosanengine/en/aboutus/locations.page?
Du kan sikkert købe en på Teglholmen, hvis du lige står og mangler, men der er vist ikke meget andet end papirarbejdet, som har set en Dansk hånd

[quote="ajax84" post=2727664]MAN Alpha diesel i Frederikshavn producerer stadig skibsmotorer, der findes stadig kunder der ved hvad kvalitet er, og er parat til at betale for det.
http://www.metal-supply.dk/article/view/53701/kinesere_holder_liv_i_motorproduktion_i_frederikshavn[/quote]
tilføjet af

Regeringen gider ikke Danskere i arbejde

Det med tog fra Randers fik blev alt for kommercielt for Socialdemokraterne. Så det endte med nogen italienske, som så aldrig kommer i fuld drift.
Det var en fra min familie, som fik startet fabrikationen op i Korea af MAN / B&W motorer.
Forskellen er, at i Danmark kunne man knapt få lov til at bygge en motor, uden at der var "smurt" i hele partiet og fagforening, hvilket gjorde det næsten umuligt at producere.
I Korea, startede man fra scratch, men på 7 måneder havde man en produktion igang, der allerede havde produceret og leveret flere motorer end der nogensinde var bygget i Danmark af den motormodel.
Og så var krav omkring miljø, sikkerhed osv. skrappere end i Danmark.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.