13tilføjet af

budget på 600 mill. pr år

jeg er i jobaktivering på et offentligt job i kbh som har et budget på 600 mill. pr år, også er der end ikke råd til arbejdstøj og sikkerhedsssko til mig.
fagforeningen hjælper ikke (3f)
tror DU på at de har fået sig en veloplagt medarbejder....?
tilføjet af

håndører..

Jeg brugte 4,7 millarder på sko sidste måned..
tilføjet af

Få din egen advokat

Landsorganisationen af Arbejdsledige stiller advokatbistand
til din rådighed.
Kig på http://www.ladk.dk
tilføjet af

Jobaktivering.

600 mill. pr. år., det var mange penge.
De burde gøre meget mere for dem i tvangs aktivering , der burde være en eller anden organisering.
Fagforeningen hjælper vel ikke , hvis man ikke er medlem . De kunne nemt hjælpe på den ene eller anden måde , muligvis få nogle medlemmer senere , når de aktiverede får et overenskomst arbejde. Det kan jo nemt være fagforeningstvang ( jeg henviser til SAS sagen på www.dff.net ).Skabe godt arbejdsforhold for de tvangsaktiverede - de går jo meget op i deres ensrettede partipolitik.....bruger LO medlemmernes penge til Socialdemokraterne m.m..
Tvangsaktivering , det kan være noget med meget lave satser , der KAN give en del sociale problemer , men sådan har det været i mange år. Formue problemet , en bil må man ikke eje ( oplysninger fra 3F. i fjernsynet ).
Den kunne man bruge til , når man søger arbejde og får et arbejde .
Det er ikke de arbejdsløse der har fabrikeret den store arbejdsløshed , jeg tænker her på slagterierne der lukker , og svinene køres til Tyskland. En stor arbejdsplads lukker , det hele flyttes til et andet land.
De bruger en masse penge til den der fabrikerede arbejdsløshed , og det er ikke altid , at de arbejdsløse behandles på en rimelig anstændig måde.
Den måde de arbejder på , også med de lave satser ( satserne er på www.ladk.dk ), kan godt skabe sociale problemer.
Han er ikke kun arbejdsløs , men har store sociale problemer - der kan koste kommunerne en masse penge .
Funktionær ansat , medlem af en fagforening , medlem af www.ladk.dk
tilføjet af

Hvis du ikke får arb.tøj

Og selv skal lægge tøj til, så er tøjet fradragspligtigt, du skal bare gemme kviteringerene også skrive hele "badulgen" på skatteblanketten.
Hilsen poul Jørgensen
tilføjet af

Hvad dækker lønmodtagerfradraget?

Medmindre det er special clothing kan det ikke fratrækkes yderligere, men sikkerhedsskoene skal udleveres af virksomheden ellers må man ringe til arbejdstilsynet og få dem til at minde arbejdsgiver om sine forpligtigelser.
Alternativt kan man søge en §81 hos kommunen.
tilføjet af

Man kan trække det fra

i skat, man kan også trække vask af tøjet fra, hvis man udfører "beskidt" arbejde, selv en foto model kan trække sminke fra i skat!, man skal "bare" vide hvordan man gør, det er helt lovligt, og dumt ikke at gøre det.

Hilsen poul jørgensen
tilføjet af

Jeg kan da ikke være for klog

APS
Hvad dækker lønmodtagerfradraget?
Tror du, den faktiske udgift til hans arbejdstøj og sikkerhedssko overstiger dette beløb?
Svar nu på begge dele, så vi kan komme videre.
tilføjet af

trække fra

det er korrekt at han kan trække tøjet fra, men tror du ikke at hans normale lønmodtagerfradrag er større end udgiften til tøj og sko for arbejdsbrug?
Han kan nemlig kun trække en af delene.
tilføjet af

Hvis det var mig

Jeg går udfra jobbet kræver arbejdstøj / sikkerhedssko, og de mener du selv skal skaffe dem, så ville jeg lige på stedet gå på jobcenteret og bede om penge til det eller finde et andet sted til dig.
tilføjet af

de ledige har ingen rettigheder

det kommer man ikke langt med, de ledige har ingen rettigheder..
det er på disse tidspunkter som disse, at en god fagforening skal hjælpe.
tilføjet af

Det kan da ikke passe

At der ikke i det mindste kan stilles krav om det nødvendige sikkerhedsudstyr som alle andre på stedet benytter?
tilføjet af

update

man får normalt først arbejdstøj efter 3 mdr ansættelse, dog sikkerhedssko dem skal man have på fra første dag.
dem jeg "arb" hos vil have jeg selv skal købe det for mine dagpenge
men de 3 mdr holder jo ikke, da den ledige netop IKKE har en prøvetid..man er jo tvunget til det, som også er ok med mig, men hvorfor skal jobcenter ikke overholde loven som os andre..??
jeg har lige skiftet til en bedre fagforening, og håber på mindst en erstatning.
tilføjet af

tænker på

det er nok for sent at trække det fra når han/hun har fået mast sine fødder i en ulykke på den arbejdssplads
men det er da rart at se du tænker på hvad man kan trække fra i skat...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.