8tilføjet af

Blæser på HP Dv9800 larmer utrolig meget.

Hej. Jeg har haft min bærbar i ca. 9 måneder. Men her på det sidste er den eneste blæser der sidder i computeren begyndt at larme en hel del. Jeg har skriftet RAM kortene i den så den har 4 gb i stedet for 3 kan det ha' noget med det at gøre? jeg har også prøvet at installere speed fan i min computer men det virker ikke på HP maskiner, og nu er jeg så nået dertil hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre? Når jeg starter den siger blæseren sådan en dyb rumlen som om den har "slugt" noget forkert?
tilføjet af

Din blæser skal renses.

Din blæser på din pc skal renses,derfor siger den disse underlige lyde.
Hvis du har en bærbar pc,skal du ikke prøve på noget selv,da du kan gøre skade på den.
Få en kyndig til at rense den,evt hvor du har købt den.
Bliver din blæser for varm,lukker den ned.
tilføjet af

Jeg er computer expert så der er intet problem.

Jeg kan sagtens selv rense den. Jeg har allerede brudt garantien, så det rør mig ikke. Ja nogle gange når jeg spiller spil, så kan den godt lukke ned. Under mine RAM kort bliver den også utroligt varm.
tilføjet af

Ved du hvad jeg gjorde?

Jeg har også en HP -
Den var nemlig også begyndt at blæse i et helt vildt leje... - jeg tog vores støvsuger og holdt helt ind på de forskellige ud- og indblæsningshuller..
Der er sikkert kommet en masse støv ud som jeg ikke så, men lige inden for rillerne sad så nogle mere kompakte 'nullermænd' - disse kunne jeg fjerne med en pincet og en stoppenål.. (ikke noget med at stille noget alt for langt ind)
Jeg tændte dyret, og den er nu ligeså lydsvag som da den var ny...
Vh.
tilføjet af

Enig med Ano.1

Det koster ikke voldsomt meget, heller ikke hvis blæseren står af.
Men 9 måneder er jo også inden for garantien!
Ellers kunne du tale dig til et service eftersyn hos sælgeren.
Held og lykke:
Kristian
tilføjet af

Expert?

Og så spørger du om det kan få maskinen til at larme at du sætter mere RAM i....
LOL
tilføjet af

Laptop støv

Problemet er som regel at støvet sætter sig på indersiden af "radiatoren".
Derfor er det bedst at skille computeren ad, så det kan fjernes helt.
Se eksempler her :
http://www.laptoptips.ca/general/heat-and-dust/
og her :
http://www.instructables.com/id/Extend-your-laptop_s-life!-Clean-the-dust-out-of-i/?ALLSTEPS
tilføjet af

Det ville jeg ikke gøre

pga. at statisk elektricitet fra støvsugeren (den friktion som opstår mellem luftpartiklerne)kan nedsætte levetiden for din hardware. Processoren har ikke godt af for meget støvsugning. Til gengæld er trykluft et godt alternativ.
tilføjet af

Stortset fikset.

Ja. Tak for de mange inlæg😉
Jeg har nu skildt min pc ad og støvsuget den over alt, eller så meget som muligt.
Men jeg har også fundet ud af en anden ting. ledningen til computeren er muligvis direkte forbundet med blæseren, fordi ligeså snart jeg sætter stikket i går den simpelthen amok! gør jeres også det, eller er det et helt normalt problem?🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.