11tilføjet af

at leve for 800 kr om måneden...

Hey min kæreste skal snart til at flytte i lejlighed for første gang... han får kun lærlingeløn og han har regnet ud at med alle sine udgifter, leje af lejlighed om måneden tlf. regning, mad, cigaretter og sådan noget at han 800 kr tilbage til sig selv. kan han leve for?
tænkte på om der ikke også er nogle skjulte udgifter oveni eller noget... håber da at det hele kan komme til at løbe rundt for ham...
tilføjet af

hvad med...

Hvad med forsikring og kontingent? Har han regnet det med?
Med 800 kr. tilovers tror jeg det kommer til at knibe, det er ikke meget plads til uforudsete udgifter.
tilføjet af

Tja..

Alt kommer an på de forudsætninger man stiller op, men 800,- er sQ ikke meget.. Ellers kan han jo altid droppe smøgerne ;)
tilføjet af

nææ

nææ tror faktisk ikke at han har regnet forsiikring og kontingent med, ikke engang tøj og så vil han han jo også gerne i byen engang i mellem... men han må vidst hellere til at droppe de cigaretter en gang for alle nu.
tilføjet af

Lever for

ca 900 kr. om måneden.. min søn på 15 og jeg..
Det er surt..der er ikkr råd til en bustur til stranden, tivoli eller noget..Kommunen siger at man skal have mindst 2500 pr. mdr. til 2 pers.
Men da kommunen ikke godkender alle udgifter, eller sætter dem lavt..f.eks. kun abb. på tlf osv. så kan der ikke søges om mere.
Jeg har flere jobansøgninger ude hele tiden..håber og håber..vil så gerne tjene mine egne penge...for det kan ikke blive ved med at fortsætte sådan her.
tilføjet af

boligstøtte

ja livet det er fandme hårdt, og jeg kan squ ikke engang klare er en lille gymnasietøs der stadig bor hjemme... hehe.
men min kæreste kan vidst få noget boligstøtte, men hvor meget er det man kan få der? han tjener ca. 5000 kr om måneden.
han er også medlem af familieplejen, giver de også et tilskud eller hvordan forholder det sig???
tilføjet af

Extra job

Du skriver at han er i lærer, hvis han er håndværker eller noget, kan han så ikke lave lidt arbejde ved siden af.
Jeg er selv ryger, og ved godt det er svært at stoppe, men han kunne sige til sig selv at han højst må ryge en smøg i timen, eller selv rulle smøgerne.
Han kan også sætte en begrænsing på sin mobil, så han højst kan bruge for feks 200 kroner pr månede.
Håber jeg kunne hjælpe, surt hvis han skal leve på det stramme budget i mange år endnu.
tilføjet af

Holde fester

Hov, jeg kom til at tænke på noget. Engang var jeg også på skideren, så holdte jeg en masse fester, og levede af den pant der blev efterladt af mine venner.
Jeg lavde også mad engang imellem, og så delte mine venner udgifterne, og ikke alt maden blev spist, så havde jeg gratis mad i 3 dage, hehehe.
Når, han har fødselsdag, og det er jul o.s.v - så skal han gøre folk opmærksom på at han kun ønsker sig penge...
tilføjet af

tja...

1. bliv kvit med smøgerne...
2. som lærling kan man flytte på kollegie (60 gange billigere)
3. der kommer højst sandsynlig varme, el og vand til hvis det ikke er a'conto
jeg er studerende og bor på kollegie, har ca 2000 til mig selv, selvfølgelig skal der købes mad og såen men der er rigeligt tilovers
tilføjet af

Også lærling

Jeg er sidste års lærling, med Egen bolig og egen bil. Har 75 kr i timen.
Dvs 7400 kr efter skat til rådighed om måneden.
Herfra skal så trækkes de faste udgifter: husleje på 1900 kr, bil-, bolig, brand, samt ulykkesforsikring osv fra plus lån, tlf regning, fagforening og lidt andre små ting.
Dvs jeg har, NÅR de faste udgifter er betalt 1700 kr til mig selv.... HVER 14 DAGS. Altså 3400 kr om måneden, som jeg jo så skal købe mad for, benzin (ca 1200 kr), tøj, byture osv osv. Det kan nemt løbe rundt. Meget nemt endda. JEg mangler ikke noget.
De første år jeg var i lærer, ja der var økonomien MEGET stram, men det kan SAGTENS lade sig gøre på en lærlinge løn. Det er udelukkende et spørgsmål om priotering og at havde styr på sin økonomi. Personligt har jeg skåret ned på byture, da der hurtigt kan ryge nogle penge der. Han kan også gennemgå tilbuds aviser osv. Måske endda bage lidt brød selv, hvilket jeg gør, og det kan faktisk også spare en del penge. Der er mange muligheder. Han skal bare finde sin prioterings måde.
Han kan evt snakke med sin bankrådgiver og få stillet et budget op (hvis han ikke har det). Her i kan han måske lægge en 20, en 50 eller måske endda en 100 kr om måneden til uforudsete udgifter, så det ikke ødelægger hans økonomi helt hvis der komer en pludsleig udgift på 1000 kr.
Håber du/han kan bruge det til noget.
tilføjet af

hvorfor ....

er det liiiige han ville flytte i lejlighed når pengene er SÅ små ??
tilføjet af

avisjob hvor meget gir det?

så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget ekstra man kan tjene i måneden, hvis man er over 18 og går med aviser eller reklamer fx?..er der nogen der kan fortælle mig det, hvis man som voksen vil bruge det som en ekstraindtægt?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.