12tilføjet af

alle religioner er under 666

satanism!!!
derfor har vi problemer!!!
kun derfor !!!

tænk!!!
tilføjet af

Satanisme?!?

Så vidt jeg har forstået har satanisme intet med religion i al almindelighed at gøre. Satanisme tror på mennesket -menneskenes lyster, dyret i os alle -lidt ligesom evulotionen påviser det. Mange religioner derimod har at gøre med én skaber, én altværende, én Gud...
Tror du har fået noget galt i halsen, da du skrev det indlæg...
tilføjet af

Det er nemlig

helt korrekt det du skriver :)
tilføjet af

og hvad mere

vigtigt er, men som jeg glemte at skrive, så bruger satanister 'Satan' som s y m b o l på deres afstandstagen fra enhver Gud. Ergo kan f.eks. en religion som islam eller kristendom absolut ikke have noget at gøre med mennesker, der ikke tror på en Gud...
tilføjet af

Satanisme er ikke kun én tro

Der findes masser forskellige former for satanisme, lige fra dem der tror på djævelen som blev smidt ud af himmelen til dem hvor man skærer småbørn op og spiser deres indvolde.
Man kan ikke katagorisere satanisme mere end man kan katagorisere kristendom.
Den mest almindelig form for satansime har ikke noget med satan at gøre, andet end navnet, og handler, ganske rigtigt, om at leve som man vil, samtidig som man kan vise sine følelser og tale sine tanker uden at blive fordømt.
Mange tror at hvis man er satanist så skal man dræbe folk og danse nøgen rund ved fuldmåne og dyrke sex med geder osv.
Der findes en grund til at satanister ikke er åbne med hvad de tror på og den grund er netop den fordømmelse de møder fordi folk pr. automatik tror at de er onde.
Der findes rigtigt mange "ikke-troende" som lever efter sataniske normer selv om de ikke er hverken onde eller troende. Det siger lidt, synes jeg.
tilføjet af

Hvor er du enerverende stillestående

paranoid og temmelig kedelig med alle de indlæg af samme skuffe du præsterer -
Gider du holde inde med proklamationerne, så vi andre kan få vejret og nyde livet -
Livet er skønt, man skal blot åbne sig for det -
Smil engang det hjælper
guller
tilføjet af

Heller ikke satanist

Men så vidt muligt under hensyn til mine medmennesker gør jeg da det du skriver her :
"og handler, ganske rigtigt, om at leve som man vil, samtidig som man kan vise sine følelser og tale sine tanker uden at blive fordømt."
Hvad er så forskellen ?
guller
tilføjet af

Hvad satan er 666?

Jeg er slet ikke med. Men alt der forhindre religionskrigene vil jeg overveje at beskæftige mig med.
tilføjet af

Ved du så godt

at det er din "gud" der er skyld i "satan"?
Gud nægter at have noget med satan at gøre, men påstår at satan kan eksisterer fordi mennesket er svagt.
Det er jo lidt sjovt, når det er gud der har skabt mennesket i sit eget billede. Dvs. at gud også skabte mennesket med alle dets fejl, fordi gud selv har fejl, gud var derfor klar over at adam og eva ville spise af æblet, og gud ved derfor også at mennesket er svagt, da de er et billede af gud selv...
Gud kan ikke leve uden satan, og satan kan ikke leve uden gud.
tilføjet af

Dulkis jeg troede faktisk at du................................

................var disciple af "Dyret" 666 / Satan, ja som man altid har sagt, "kært" barn har mange navne!

En hilsen fra:
jalmar
tilføjet af

Harsk

du har på en eller anden måde altid en harsk kommentar til alt og alle.
tilføjet af

Fis hen i dit hjørne

og drik din rødvin og filosofer over gamle kærester der ikke gad dine evindelige klagerier og tågesnak -
guller
tilføjet af

Glem det bette Jalmar

jeg ligger ikke under for smiger.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.