5tilføjet af

Acer Travelmate TM2313LC??

Jeg overvejer og købe en bærbar pc, og har kigget på en Acer Travelmate TM2313LC, og så tænkte jeg at det kunne være at nogle derude, vidste om det er en god en. Gerne fra egen erfaring. Jeg skal kun bruge den til musik og skolebrug.
Det her er der i den...
* Operating System: Microsoft Windows XP Home Edition
* Processor & Chipset: Intel Celeron M Mobile processor with 512 KB L2 cache
* 400MHz processor system bus
* Intel® 852GM chipset
* Memory 256 MB DDR266 memory, upgradeable to 1 GB using dual soDIMM modules
* HDD Ultra ATA/100 40GB
* Integrated 16x DVD/CD-RW combo drive
* Display 15" XGA TFT LCD with 1024 x 768 pixel resolution, 16.7 million colours
* Graphics Intel 852GM integrated 3D AGP graphics, featuring Intel Extreme Graphics 2 technology and up to 64 MB of VRAM
* Dual independent display support
* MPEG-2 DVD hardware assisted capability
* Audio system with two speakers, MS-Sound compatible and built-in microphone
* Communication 56K ITU V.92 data/fax modem (with international PTT approval); Wake-on-Ring ready
* Integrated 10/100 Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN Ready
* I/O Interfaces:
- 3 x USB 2.0 ports
- 1 x RJ-45 jack for Ethernet
- 1 x RJ-11 jack for modem
- 1 x external VGA port
- 1 x PC Card slot (one Type II)
- 1 x DC-in jack for AC adapter
- 1 x line-in jack
- 1 x line-out jack (external speakers/headphones)
* Security Kensington lock slot
* BIOS user and supervisor passwords
* Power supply and battery
- ACPI 1.0b power management standard: supports standby and hibernation power-saving modes
- 65W AC adapter
- 4-Cell Li-ion battery pack
- 2 hours battery life; (actual battery life may vary, depending on usage and configuration)
- 3.5-hour charge-in-use
* 88-/89-key keyboard; Acer FineTouch keyboard with a 5-degree curve; inverted "T" cursor layout; 2.5 mm (minimum) key travel
* Touchpad with 4-way integrated scroll button
* 12 function keys; four cursor keys; two Windows® keys; hotkey controls; embedded numeric keypad; international language support
* Four easy-launch buttons: Internet browser, email with LED, Empowering Key, and one user-programmable button
* Two front-panel buttons: wireless LED-button and Bluetooth® LED-button
* Software
- Acer eManager
- Acer Launch Manager
- Acer System Recovery CD
- Norton AntiVirus
- Adobe® Acrobat Reader
- CyberLink PowerDVD
- NTI CD-Maker (for models featuring DVD/CD-RW combo drive or DVD-Dual drive)
- Acer disc-to-disc recovery (This feature uses 2 GB of hard disc space)
* Mål og vægt
- B:364 x D: 279 x H: 33.9/38.9 mm
- 2.91 kg for 15" XGA LCD model
* Options
- Memory expansion modules
- Additional battery
- Additional AC adapter
* Garanti 1 år
Så jeg håber der er nogle computerkloge mennesker derude, som gerne vil svare...
På forhånd tak
tilføjet af

Prøv hol.dk

Prøv at gå ind på www.hol.dk - der er et forum hvor du med sikkerhed får svar.
tilføjet af

har lige..

selv bestilt præcis samme computer idag - blev overbevist om den var enormt fed og ku hva den sku:)
tilføjet af

Hvad skal du give for den?

Jeg kan ikke sige andet end hvis den koster mere end 4500-5000 ville jeg ikke købe den...
Begrundelse:
Dårlig processoer der bygger på gammel teknologi, dårlig batterilevetid (kun 2 timer), dårlig opløsning på skærmen (på en 15" LCD til bærbar ville jeg vælge en 1400x1200, desuden er den relativt tung 2,9 kg.. Dette har meget at sige hvis man skal bære på den til/fra skole (taler af erfaring).
Hvis jeg var dig ville jeg investere i en IBM disse er dog ofte lidt dyre end andre i forhold til hvad man får - men uden at reklamere for nogen her syntes jeg du skulle kigge på www.laptops.dk. Kig evt på den model der hedder T40. I den for du rigtig meget for penge.. Nyeste processorteknologi med indbygget trådløs netværk, batterilevetid på 4-5 timer og en vægt på kun 2,2 kg
tilføjet af

køb HP

HP er gud
tilføjet af

Nej nej

Din CPU er ikke forældet..
læg lige mærke til det er en Celeron M.
samme teknologi som Centrino processoren er bygget op på.. vel og mærke den kraftigste Mobile CPU der er..
Personligt ville jeg holde mig LANGT væk fra både IBM og HP. de er tunge, dyre og kan ikke en skid.
har selv haft en IBM (en jeg fik af skolen) den var nok ringe..! HP larmer, er grimme og dyre i forhld til ydelsen (kender 3 der har en de er alle lige ringe)
skal du virkelig have noget godt noget skal du enten tage en Acer eller endnu bedre: en Asus..
Asus er laptoppens konge..! og de er faktisk ikke dyrere end IBM.
hvis du rigtig skal have hjælp skal du gå ind på www.overclocking.dk
www.hol.dk - der vil du bare blive rakket ned..!

--------------------------------------------------
Men skal den ikke bruges til andet en Musik og opgaver er den fin nok. Men til Spil er den ikke god nok.
det skal du lige tage i overvejelse om spil er noget du vil..
mvh. The-Nax
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.