19tilføjet af

The city of london og den store brand i 1666

er der nogen som kender noget til the city of london hvordan det var før og nu?
og er der nogen som kender til den store brand i 1666?
håber nogen kan hjælpe mig skal helst have oplysningerne idag da de skal bruges i morgen
tilføjet af

Mon ikke..

du kunne finde et svar ved at google det eller tage et smut på biblioteket?
tilføjet af

Eksamen?

Mon ikke det bliver for sent at gå på apoteket i morgen? Jeg fornemmer lidt på ordlyden i indlægget at der kan være tale om et eksamens emne. Så kan man spørge sig selv hvorfor man først interesserer sig for det nu? Naturligvis forudsat at jeg har ret i min formodning.
Mvh Lagermann
PS: google kan virkeligt hjælpe én ud af den værste panik. Ofte.
tilføjet af

Er der ikke..

biblioteker der har åbent om søndagen? Det er måske kun få udvalgte? *S*
tilføjet af

hejsa

tilføjet af

Desværre

De overlevende fra branden menes at være døde....du er for sent ude.
Nær Tower Bridge findes et monument (en kæmpe søjle med udkigstårn) På undergrundsnettet hedder stationen, "monument"
Søjlen blev rejst som et symbol på indbyggernes kamp for at genrejse byen. Et imponerende bygningsværk, når man tænker på den tids værktøjer.
Syd for Themsen finder du "The George" Englands ældste pub. Den overlevede "The great London fire" - Pubben er mere end 500 år gammel. De sælger nogen fandens godt Ale. :-) - Også her er der historie om den store brand, der sandsynligivs startede i et bageri og bredte sig med lynets hast.
Underholdningsmuseet "The London Dungeon" har et helt særligt kapitel om den store brand.
Ellers er det bare at fyre løs på google. Der er masser af information om den tragiske brand.
Held og lykke med eksamen.
tilføjet af

ja det er eksamen

og skal op i morgen men har en del men kunne jeg få lidt mere på ville det jo være godt c",)
tilføjet af

Apoteket ???

Hmmm de kan vist kun hjælpe hvia man har fået hovedpine over, ikke at kunne sin lektie når man skal til eksamen ;o)
Og de har ikke åbent om Søndagen tror jeg
Kærlig hilsen
Carmen
tilføjet af

Ups.....

Jo for den, det er da helt igennem muligt. Fik jeg lige vist at jeg bor meget langt ude på landet? :o)
Den tænkte jeg ikke lige på, da bibliotekerne har lukket lø og sø her.
Mvh Lagermann
tilføjet af

For saaaaaaaden da....

Der dummede Sønderjyden sig igen hva hva hva? :o) Nej, end ikke her i grænseområdet kan vi låne bøger på apoteket.
Klart at du lige skulle ramme mig i petitesserne ..hahahahaha.
Fortsat hyggelig weekend til dig. Og tak for rettelsen.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Kunne bare ikke nære mig ;o)

Det var ikke ondt ment, - men det ved du nok :o)
Hyggelig weekend❓tjae jeg har en større oprydnings og rengøringsopgave som jeg forsøger at kæmpe mig igennem, mellem kaffe/computer/soldebat pauserne.
Kærlig hilsen
Carmen
tilføjet af

Naturligvis vidste jeg det :o)

Hejsa Carmen
Det vidste jeg naturligvis, og lo da kraftigt med. Jeg har selv en svaghed for, godmodigt, at "rette" på sådanne tyrkfejl.
Nu fristes jeg jo til at give min søn skylden, da han konsekvent forveksler de to udtryk. Men han er her altså ikke, så det ville være lidt unfair. Næh, den bøf står helt og aldeles for min regning.
God arbejdslyst til dig ;o) På min plan står der FodboldVM-nonstop!!
Mvh Lagermann
tilføjet af

Åh ja de kære børn :o)

Ved selvfølgelig ikke hvor gammel din søn er, - men kom i tanker om da vores datter var 4 -5 år og havde plaget om et eller andet som jeg sagde nej til med begrundelsen at jeg ikke havde penge til det lige den dag, hvortil hun svarede at jeg da blot kunne købe nogen.
Da jeg spurgte hvor hun mente jeg kunne købe penge, svarede hun - "på apoteket" :o)
Spøjs logik synes jeg, men sødt nok.
Kærlig hilsen
Carmen
tilføjet af

Ja, det var sødt sagt.....

"Hvad børn dog ikke siger" holder jeg meget af at læse. Og det er langtfra alle guldkorn der er kommet med det. Din datters burde bestemt også med.
Min søn er godtnok på vej mod de 14år, men han kommer med de bedste fortalelser man kan forestille sig. Til tider har jeg ham mistænkt for at gøre det med fuldt overlæg. Han er en ræv hvad sådan noget angår.
Jeg sagde en dag, i forbindelse med fastelavn noget i stil med at "så må du gå med numsen bar". Han tænkte grundigt over den bemærkning hvortil han svarede at det da var synd for den "dromedar"
Øh, ja til tider overvejer jeg om han virkeligt er min søn. Men jo, det må jeg så pavestolt erkende da jeg selv elsker at lege med ord.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Hvor kragerne vender

og gråspurvene har madpakke med :o)
Da havde vores søn da han var barn for sit indre blik set en lille gråspurv sidde for enden af molen med sin lille fiskestang og madpakke, hvorefter han bare var flad af grin.
Havde ham engang med da jeg i sin tid gjorde lidt mere ud af træningen med oriantalsk dans. Han funderede meget længe over at at instruktøren havde sagt at det var de mest forkølede kameler hun til dato havde set. Så da vi gik hjem havde han sagt til mig at han ihvertfald ikke kunne få øje på nogen syge kameler. han syntes vist også at kamelerne burde være i zoo. Nu er han 23 og snart færdig med første års HF med et gennemsnit på 9,9 mangler eet fag.
Jo jeg elsker også "hvad børn dog siger"
Kærlig hilsen
Carmen, der vist hellere må se at komme videre med oprydningen, og så holde pause igen lidt senere
tilføjet af

Så er eksamen overstået

fik 8 men kom ikke op i det med oversættelsen og grammatik men stortset alt det andet, så nu er der endelig sommerferie c",)
tilføjet af

Tillykke :o)

Dejligt at det er overstået. Så kan du nyde lidt frihed.
Har en søn der lige er blevet færdig med 1. år på HF. Han er også glad for at han nu kan slappe af et par måneder.
Kærlig hilsen
Carmen
tilføjet af

Det er da skod med et 8 tal

Men hva du gjorde vel dit ypperligste;-)))
tilføjet af

skod....?????

synes jeg nu ikke det er skod med et 8 tal, jeg skal have 6 for at bestå, og går på handelsskole så er faktisk meget godt tilfreds c",)
tilføjet af

Takker, Ja....dejligt

og endelig kan slappe af og nyde ferien, der har været et kæmpe arbejde inden eksamen, tillykke med ham
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.