19tilføjet af

7 år, 222 kg

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article302859.ece
Av :o(
Godt gået, forældre. Selv hvis barnet aldrig er mæt, ville man da umiddebart tænke - "hey, er der må være noget galt" og ikke bare fylde mad på ungen... og burgere of cola? Hmm :\
tilføjet af

ja og

hvad klager de folk over som " vejer 2 kg for meget " ! hehe... Når man ser hende forstår man hvad det vil sige at være fed!
tilføjet af

ps hehe

Der må da være noget galt med hendes forældre😕helt enig
tilføjet af

Heldigt at hun blev tvangsfjernet

Undrer mig at moderen ikke kan indse problemet - hendes barn kan jo ikke engang gå!
Egentlig en frygtelig trist historie og læren må vel være at det er nødvendigt at gå ind og støtte famillien før det ender så galt.
tilføjet af

hun er da ikke blevet tvangsfjernet

så vidt jeg kunne se.
Men det BURDE hun. Forældrene burde da sendes på en eller anden form for kursus.
"Mit barn er sulten" - ja, men så giv hende da for pokker et æble!!
tilføjet af

det er simpelhen mishandling og omsorgssvigt!!!

vi var stumme i flere sekunder efter at have set filmen om hende. Hvor er det synd !!!!
det er uvirkeligt at se hende!
og gud hvor er hun ulækker - ja jeg ved det godt, det må man bare ikke sige - men det er hun altså!
for en gangs skyld er jeg stum af chok -
Enya-
tilføjet af

SÅ må der være dømt tvangsfjernelse!

Jeg er rystet! Hvis det barn ikke bliver hjulpet (= kommer væk fra sine forældre) med det samme, så er der ingen retfærdighed til!
Stakkels tøs - tænk ikke at kune gå, og at have forældre, der mener at det er okay at servere burgere, hvidt brød og cola - alt sammen i overflod - til morgenmad.
Det eneste, jeg ikke er rystet over er, at det foregår i USA.
tilføjet af

Jo da

Tvangsindlagt -
Sådan har jeg forstået det -
Og det er godt -
;D
guller
tilføjet af

Du har helt ret

Hun er blevet tvangsindlagt ikke tvangsfjernet. Jeg læste det i farten som tvangsfjernet, nok fordi jeg syntes at det ville have været den helt åbenlyst logiske ting at gøre med den indstilling moderen har.
Men man kan da håbe at hun kommer til fornuft når pigen mange kilo lettere, sundere og formodentlig gladere kommer hjem igen.
tilføjet af

Tvangsindlæggelse

Det er hun nu, forstod jeg på det -
Er barnet så sultent, så ok -
Lær hende at spise grøntsager så -
Hun vil ikke blive fed af at spise 2 kg gulerødder, broccoli og et hvidkålshoved, vel -
;D
guller
tilføjet af

Nogle kg lettere

Tager nok nogle år -
7 årige hmm er det ikke omkring 15 - 23 kg afhængig af højden ?
I det lag mener jeg, såe vi taler om et vægttab på ca 200 kg, der skal til Gisp
guller
tilføjet af

Frugt & grønt

Yep. Bare fordi hun er sulten, er det eneste i verden vel ikke burgere og cola? Man kan komme utroligt langt bare med kostomlægning. Fodr hende med grøntsager, frugt, fiberrigt brød og andre gode sager og skift for fanden den cola ud med vand! Bare alene det ville få kiloene til at rasle af hende. Dog ville motion være essentiel, så snart hun kunne begynde at bevæge sig bare nogenlunde.
Hun er syv år. I stedet for at være ude og lege med jævnaldrende, sidder hun indenfor og æder på livet løs. Byebye childhood.
tilføjet af

Nemlig!

Min datter er også temmelig tit meget sulten (pga voksealder) hun får altid besked om, at hun liiige må skrælle sig en gulerod, hvis hun er så sulten at hun ikke kan vente på aftensmaden...
tilføjet af

Guller dog

15-23 kg? så bliver barnet vist tvangsfjernet pga underernæring. ca 28-35 kg, og ca 130-135 høj.
i gennemsnit!!!
Vh sundhedsplejesken
tilføjet af

Opdatering

tilføjet af

Rigtig flot

af den lille pige. Nu må man håbe at de har fundet ud af hvad hun fejler således at man kan styre hendes madindtag
tilføjet af

Tak spook

men som du kan se nu er der ikke mere folk kan "brække" sig over, så nu er tråden ikke så vigtig mere.....
tilføjet af

til komodevaranen

undrer mig også over faderen - hvorfor har han ikke grebet ind??
Ja en sørgelig og trist historie- men hvorfor skal det altid være moderens ansvar??
tilføjet af

mocafe

Tja...
Og det ER skidehamrende godt, hun har tabt sig - ellers kunne hun snildt have været død nu.
Jeg synes dog stadig, at det er stof til eftertænkning, at det har været så langt ude med hende. 7 år og 222 kg. Det er jo forrykt.
Jeg håber virkelig for hende, at hun når at komme så langt ned i vægt, at hun kan have en normal barndom - altså være fysisk aktiv etc med jævnaldrende. Barndommen er jo ikke ligefrem en "ommer", man kan tage i ny og næ ;o)
tilføjet af

hæ hæ jeg skrev jo også

Sådan cirka og måske med nogle forbehold ;O)
;D
guller
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.