16tilføjet af

600sten er ligegyldigt det var 72 som var vigtigt

det var at man skulle gøre det til man var 72 som var uhyggeligt om det er så er 400 eller 600 er vel ligegyldigt. (og den useriøse nar fra cirkus ny alliance som mente det største problem blandt efterløns modtagere var livsstils sygdomme skulle skamme sig)
pluk de gamle pugere som har hevet rentefradrag hele vejen op i 70 erne.. de kan betale det hele nu og her - eller de platte friværdi ryttere som har siddet og talt millioner siden 98 - den trænger hvis til lidt på skatten der også.
eller børnecheck til højtløns modtagere .. eller ældre som hæver hele opsparingen sidst i december og putter i puden så de kan hente ældre checken næste år (der skal bare stå 0 på kontoen 31/12 så er det helt fint .. i skulle skamme jer.
tilføjet af

Hvabehar !!

Hvorfor skal de ældre betale for Dit luxusliv ??
tilføjet af

dem der har penge skal.

dem der ingen har skal have hjælp. det er som jeg lige kan se det sådan at omkring 20% af de ældre har brug for hjælp og de resterende skal plukkes for de penge de har ranet til sig siden de blev voksne engang sidst i 50 erne.
og jeg har ikke noget luksus liv, det ved jeg faktisk ikke lige hvor du fik fra.
tilføjet af

Vrøvl

Find et job og hold op med at flæbe.
tilføjet af

Det ville

det ville være godt om du lærte ordentlig dansk inden du skriver på offentlige steder og derved udstiller din mangel på viden og kunnen.
Bortset fra det kan du se at komme i arbejde og tjene nogle penge i stedet for at sidde og nasse på systemet.
tilføjet af

Du glemmer egen egoisme

Når Du selv begynder at komme til flere penge vil Du da også bruge de fradragsrettigheder der ligger i at købe fast ejendom og så skide alle andre en lang march.
Er boligmarkedet så gunstigt den dag boligen skal sælges ville Du fandme heller ikke indbetale friværdien nede i kommunens borgerservice, uanset om Du tjener 177 %

Men ja, børnechecken skulle fjernes fra de højere indkomster, det kunne gøres uden store administrielle omkostninger ved blot at fjerne den fra dem der betaler topskat.
tilføjet af

Ja.

Så sandelig, der er mange udgifter, som de velbjærgede udmærket selv kunne betale, men det er jo altid nemmer at sparke nedad, for slet ikke at snakke om dem, der har tjent Mia på, at gøre ingen ting, nemlig friværdien spekulation skattetænkning og i det hele taget plat og svindel, og så står advokaterne i kø for at rave til sig, i USA, er advokat et skælsord, de trives i selv de mest betændte bylder, bare de kan rave mammon til sig, de er vores tids parasitter, at finde en retskaffen advokat, er som at finde en jomfru i Skælbækgade.
tilføjet af

Hvilke??

Tror du selv på man kan blive ved med at plukke folk i skat, samtidig med de intet får for de mange penge.
tilføjet af

De fradragsrettigheder

er nærmest lig nul ! de er blevet godt og grundigt udhulet, til gengæld er renten også vanvittig lav. Sammenholder man skatter og udgifter på fast ejendom, ikke afdragene men øvrige udgifter, eksempelvis: varme, el, vand, renovation, fyldplads, vandafledning, ejerværdiafgift, skatter og vedligeholdelse, altsammen noget, som giver staten en væsentlig indtægt, med de udhulede fradrag, så er det klart, at man bidrager i overflod til samfundet ! Det er en rigtig fin forretning for staten og kommunen.
-
Dem der brokker sig over folk med fast ejendom og som mener de skal yderligere beskattes, samt evt. beskattes af et overskud ved salg, er de villige til at betale regningen, hvis man sælger sit hus med underskud ?
-
Det er i høj grad folk med fast ejendom, der holder samfundet i gang !
tilføjet af

Du har ret i at det er alderen

der er det vigtige og jeg synes også at den pensionsreform er galimatias ! det må være en ommer ! men det er selvfølgelig iorden, at åbne op for, at nogle gerne vil arbejde, til de er eksempelvis 72 år , men ikke alle, iøvrigt ved vi ikke, om levetiden bliver så meget forlænget, som nogle siger !
tilføjet af

du er jo jo en af de gamle røvhuller jeg taler om

jeg har job og god løn. men jeg har intet hus eller fremtid fordi den lusede omgang nasserøve af en genareratioon jeg tror du tilhører (dem der er født fra 40 - 50) har snuppet og pint det hele. og hvis du gider læse kan du se at det ikke er min egen kage jeg forsøger at mele. jeg har det jeg skal bruge. men det er der andre som ikke har og de kommer til at gå ud over mig når jeg bliver gammel hvor der ikke er hjælp tilbage.
jeg betaler topskat, jeg har altid betalt for at starte på en udannelse. (jeg er født i 68). der var 30 elever i min klasse i skolen hvor lærerne var gamle landbrugs medhjælpere som blev hevet ind sidst i 60erne på en kort uddannelse med ringe undervisning til følge.
jeg skal selv betale for alt hvad jeg har brug for inkl medicin og andet. imedens din generation hugger det hele bare fordi i har haft tid til at kuppe hele systemet.,
fuck dig siger jeg bare din gamle nar.
tilføjet af

du er en perfid brokkerøv

du skal ikke anklage mit dansk din gamle oldsag. jeg taler pænt dansk og skriver det ligeså godt. du skriver det faktisk kun fordi du ikke kunne finde på andet og iøvrigt godt ved jeg har ret.
fuck dig gamle skid.
tilføjet af

jeg mangler ingenting

og jeg forlangte ingenting. du læste ikke hvad jeg skrev tror jeg. det jeg siger er at dem der har selv bør betale.
vi skal have et socialt sikkerheds net, men det kræver at vi alle har moral ti ikke at bede om noget hvis ikke vi har behov. jeg kan faktisk ikke lide nasserøve og passer selv mit arbejde.
jeg er selvstændig, men medlem af både a-kasse og fagforening. det tror jeg ikke man finder mange der er, desværre. selv almindelige arbejdere synes ikke det er umagen værd at betale til foreninger og andet.
det store problem i danmark er at folk ikke forstår at hvis man giver til et "fællesskab" og ikke en "opsparing" som de fleste opfatter det som nu. så er der ikke hjælp nok til dem der har behov for di alle vil have. hvis man nu istedet forstår at det er i alles bedste interesse at der er hjælp hvis alt går galt men at hvis man ikke får brug for det så er man faktisk også heldig. så villel det være bedre.
tilføjet af

du skal ikke beskattes af underskud

du skal bestattes af indtægt. det vil sige at hvis du har købt et hus og markedet stiger som det er sket siden 98 så har du "tjent" mange penge hvis du kan sælge huset med fortjeneste. det er det man kalder en "arbejdsfri" fortjeneste og den bør beskattes. det gør man faktisk i USA idag og har altid gjort. der er også en af grundende til at skatten er lavere derovre.
rentefradraget jeg taler om er dte man fik i 70 erne og start 80 erne. dem der hyler over at de betalte 19 % i rente fik faktisk refunderet halddelen hos skattefar, så så meget for den straf. det er jo mig der betaler med på den idag.. jeg har sgu ikke haft noget med de huse at gøre. det er en uretfærdig situation. jeg talte med min far om det sjove i at vi sidste år havde et skattefrit sekund.. han fortalte så at det havde de ogsdå prøvet i 69, der var det barte et skattefrit år istedet. begynder det at dæmre hvorfor jeg synes der er nogen som har hentet lidt rigeligt?
tilføjet af

nej arbejde er jo sundt

det er da fuldstændigt plat at begynde at mene at sundhedeen skulle blive højnet at at rabejde længere. det var jo derfor man indførte efterlønnen. det var for at de borgere som havde slidt meget kunne stoppe før da de ellers ville ende med at blive en større udgift for samfundet når de blev folke pensionister fordi de så for alvor var slidt op. men det har man tilsyneladende glemt igen.
og det med at arbejde. nu er det jo ikke sådan at man bliver tvunget på efterløn (jeg ved godt der er kommuner der presser poå når a-kassen slipper op) men dem der går på arbejde kan jo bare blive ved.
man skal bare huske at man er ved at tabe en portion unge på gulvet samtidig som ikke har arbejde og som ikke får en ordentlig uddannelse. det er så dem der skulle have betalt for mig når jeg bliver gammel. som formanden for DI sagde.: det er første gang nogensinde at den generation der komer på arbejdsmarkedet er dårlige udddannet end deres forældre.
det sidste kan man takke bla. gammeldags tåber som eks. Bertel Haarder for.
tilføjet af

Sært skræmmeeksempel der bruges

Forholder man sig til fakta fra velfærds forliget, er pensionsalderen 67 år
http://www.fm.dk/db/filarkiv/15159/velfaerdsaftale.pdf
"Gradvist højere efterløns- og folkepensionsalder
a) Efterlønsalderen hæves gradvist til 62 år fra 2019 og frem mod 2022,
mens folkepensionsalderen hæves gradvist til 67 år fra 2024 og frem
mod 2027.
b) Efterlønsperioden er dermed fortsat 5 år.
c) Fra 2025 indekseres aldersgrænserne i tilbagetrækningssystemet med
udgangspunkt i restlevetiden for 60-årige, således at den forventede periode
med efterløn og folkepension er omkring 19½ år på længere sigt.
Hvis levetiden ikke ændres, vil efterlønsalderen fortsat være 62 år."
Men derfra til at få det til at lyde som om alle skal arbejde til 72 som murer.
tilføjet af

hvis du er mellem 20 og 25 er der ingen snyd, 72år

hvis du går ind på arbejdsmarkedet idag kommer du ud når du er 72 men de blander sig selvfølgelig heller ikke (der er jo ingen der har fortalt dem i skolen at man ikke skulle stole på at de ældre varetog samfundet i de ungens interesse)
det er sjovt nok et af de steder hvor vi i vores vestlige kultur er tilbagestående i sammenligning med stammesamfund på eks ny guninea😃her kan de ældre godt finde ud af at passe på de yngre. men visdommen må være gået fløjten her til lands
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.