6tilføjet af

600 gram slik om ugen - Meget usundt?

Jeg er en ung fyr der dyrker masser af motion og styrketræner samtidig. Jeg spiser meget sundt, og min vægt er der intet i vejen med. Jeg har dog en meget stor svaghed for slik og har derfor en ugentlig dag, hvor jeg spiser slik. Der kan let ryge omkring 600 gram slik indenbords, men det er så til gengæld den eneste dag jeg spiser det. Jeg prøver på ingen måde at tabe mig, men er dette meget usundt for mig?
tilføjet af

NEJ ikke "meget" usundt

Lidt usundt er det nok, men jeg selv er 36 år og 600g slik er VAND til i forhold til, hvad jeg har spist af både kager og slik gennem 20 år af mit liv. Det har ikke kunnet ses på mig (bortset fra at min BMI sneg sig op på 29), men jeg har lidt af allergi og kager og slik er ihvertfald ikke med til at gøre det bedre.
Selv har jeg været "på skrump" gennem ½ år, tabt 17kg, min BMI er gået fra 29 til 25, så det er fjong. Jeg har så TO "fridage" om ugen, hvor jeg tillader mig selv lidt mørk chokolade og slik, ialt bliver det omregnet nok til mere end 600g/uge. MEN hvis du, som jeg, lever sundt de resterende 5-6 dage om ugen, dvs. sørger for at få masser af grøntsager (min. 6-700g/dag, JA det er meget) samt øvrig fiberrig og proteinrig kost, fisk 2-3 gange om ugen (f.eks. kogt torsk, helleflynder eller ander fedtfattige fisk), så er jeg temmelig sikker på, at du ikke skal være bange for en lille "helligdag".
Selv havde jeg på forhånd indset, at jeg aldrig ville tabe mig, hvis jeg ikke tillod mig selv lidt godt en gang i mellem og så VIRKELIG synde, hvis man så ellers lever virkelig sundt de øvrige dage - så hvis du har det på samme måde, så vil jeg sige at den bare er i vinkel 😉
tilføjet af

Mærk efter i din krop

- hvad siger den til det sukkerchok? Den er en god sladrehank, hvis du lytter. 😃
tilføjet af

Det er rigtigt.

Egentlig klarer min krop det fint. Jeg kan godt mærke det, men det er vel en del af det.:)Min bekymring er bare, om det virkelig er meget dårligt/usundt for mig, eller om det er i orden. jeg tager ikke på af det, og jeg spiser meget sundt og varieret alle andre dage på ugen. Dette er det eneste "usunde" jeg får i løbet af en uge.
tilføjet af

Nej...

Spis til du kaster op.- Med mindre du har sukkersyge (type I), sker der intet.
Fx er en lever, der er fyldt op med sukker langt mere modstandsdygtig end en kulhydratfattig lever, hvis du skulle vælge at skeje ud til anden side *LOL* i ugens løb.
Nej, jeg kan ikke fine et link, og orker ikke at søge efter det. Jeg ved det bare! :)
tilføjet af

OKAY.

Jeg har ikke sukkersyge, så der burde ikke være noget i vejen for min ugentlige udskejelse? eller hvad?
tilføjet af

usundt

🙂det er meget usundt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.