3tilføjet af

5000 kommunale jobs..

bliver i dag udført med løntilskud kunne man læse i Metro Expres og Urban i går.
Det er sørme en god indsats for at bekæmpe ledigheden.
gad vide hvor mange der er blevet fyret fra relle jobs for at give palds til de 5000 løntilskudsansatte?
tilføjet af

3f ser også på det

http://fusion.3f.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050207/AKASSEN/50207008/1004
uddrag fra artiklen:
I tv2-nyhederne søndag aften erkendte den konservative arbejdsmarkedsordfører Lars Barfoed, at der er et problem. Det får SF's arbejdsmarkedsordfører Ole Sohn til at vejre morgenluft.
tilføjet af

Hvor har du ret...!!

Det er nu tredje gang jeg er i jobtræning. Jeg er uddannet kontorassistent - men hvor jeg bor er vi ca. 1000 ledige af denne slags assistenter. Vi er mellem 250 - 500 ansøger hver gang der bliver en stilling slået op.
Første og anden gang jeg var i jobtræning ydede jeg en indsats som jeg ville have gjort på et "rigtig" arbejde. Men efter et halvt år blev der sagt tak for hjælpen og jeg måtte stoppe. Egentlig ville de gerne have haft at jeg blev der et halvt år mere for jeg var jo god arbejdskraft og tilmed billig. Nu er jeg i mandags startet det tredje sted og jeg må sgu indrømme at arbejdsmoralen ikke er så høj som den burde være.
Jeg føler mig brugt. Ikke engang timer tæller det på fagforeningen.
De burde afskaffe denne lov - så vi kan få noget ordineret arbejde.
Fin debat at starte.
tilføjet af

Kontanthjælp til Peter og til arbejdsgiverne.

Hvis Peter beder om kontanthjælp , er han et meget stort økonomisk problem for kommunen , og Peter SKAL aktiveres og være selvforsynende. Hvis arbejdsgiverne skal have kontanthjælp ( tilskud i mange måneder) , er det intet problem. Peter bliver tvangs aktiveret til en meget lille indtægt , og sommetider dårlige arbejdsforhold. Hvorfor behandler man ikke Peter på en rimelig måde økonomisk og menneskeligt? Der er flere måder at ansætte arbejdsløse på , løn efter en overenskomst , og så kan arbejdsgiveren få kontanthjælp - hvis det er det der er behov for. Man kan snart ikke søge et job , uden at der er kontanthjælps penge med.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.