16tilføjet af

500-Job`s ?.

500-Job`s ryger til asien, LM glasfiber flytter til asien, 500-Dansker mister deres job?.
Det kan "ikke" betale sig at lave vindmøllevingerene i Danmark?, så de flytter til asien, og tager deres viden med, verdens største vindmøllevingefabrik, flytter til asien, hvis hver arbejder får 150-Kr i timen så er det 1.200-Kr om dagen, Pr mand/kvinde, der er med Ca. 200 arbejdsdage om året, Ca. 240.000-Kr om året, men der var jo 500-mand/kvinder, så det er Ca. 120-milioner-Kr, som staten ikke får skat af, om året!.
Staten skal så lige betale understøttelse i stedet, hvis man siger de skal havde 400-Kr om dagen hver, så bliver det lige 40-milioner-Kr staten skal ryste op med om året, i understøttelse til de 500- arbejder, samtideligt at staten mister skatte indtægten fra deres løn, og når så vi i Danmark skal bruge nogle vindmøllevinger, så skal vi betale asien for at lave "vores" egne vinger?.
Den har regeringen virkeligt klaret flot, senere flytter dem der laver tornene og selve generatoren vel også til asien?, men det er vel ikke noget i vil væde om?, jeg tror de gør det, mon ikke de får statstilskud til at flytte?, nu har vi jo betalt for udviklingen af vingerene, så et statstilskud for at komme af med en virksomhed, det bør vi vel også give.
Hr. Poul Jørgensen
tilføjet af

Regeringens varme klima luft

De er bare så fulde af løgn🙁
tilføjet af

Ja!.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvad er det for en gang ælv?

Jeg ved godt du ikke var været på arbejdsmarked siden 80'erne.
Men du må sgu følge lidt med, eller lade vær med at kloge dig på noget du tydeligvis ikke har en dyt forstand på.
Det er fandeme mange år siden virksomhederne startede med at rykkede udelands.
Den virksomhed jeg var på i Roskilde, Micro tronic flyttede hele deres produktion til Polen, i dag er det rykket videre til Kina, fordi polakkerne også ville have løn.
Fik et andet job på Brodersen, og hvad gør de lukker hele lortet og flytter det udenland.
Nilfisk lavede også deres ting herhjemme indtil midt i 90'erne.
Var det også regeringens skyld?
Mon ikke det snare er griske virksomheder der ikke kan få overskud nok, og vil skide deres medarbejdere en hatfuld.🙁
Produktionsvirksomheder kan ikke klare sig i Danmark, fordi vi får for meget i løn, da vi er 2 mill der skal forsørge resten😕
Den er nødt til at ligge deroppe af for der blive en bønne tilbage til os selv😕
tilføjet af

Nu er det ikke vores løn

Der har skylden, det er lige meget, hvad der står på din lønsedel, at du får i løn, det handler om hvad pengene er værd, sat i det rette forhold.
Vi "Danskerene" er "skide" dygtige til at finde på ting, hvorfor "låser" vi ikke tingene til Danmark, det der sker nu med LM glasfiber, kan hurtigt blive en gang selskabstømning?, forstå mig ret!, vi kan ikke lave vindmøller i Danmark længre!, vi mangler vingerene!, på en eller anden måde er det pludseligt asien der bestemmer hvad vingerene koster.
Vi skal bruge vindmøllerene, så vi må bare betale hvad de forlanger for vingerene, penge ud af Danmark, og ud af kassen på dem der laver tornene og generatorene, for møllerene har en værdi, og den kan der ikke ændres på, det er et forhold mellem hvad møllen kan lave af strøm og en forrentning af møllen.
Envidre, bliver produktionen flyttet til et land, der ikke tager hensyn til meneskene, der arbejder med at lave vingerene eller milijøet.
Jeg ved da godt der er mange virksomheder, som er flygtet til biliger lande tidliger, men det bør vel stoppe, Danmark kan ikke "overleve" hvis hver gang vi får en ide, og har fået den op og køre, måske med statstilskud, at den så smutter til udlandet.
Du har selv oplevet virkningerene på din krop, stålvalseværket blev købt af russerene, 3.500- mistede deres arbejde i Frederiksværk, værket lukkede fordi de i asien pludseligt kunne lave det samme jern som på stålvalseværket, valsestolen var fra 1942, den hurtigeste i verden, det fattede kineserene ikke, de havde en valsestol magen til, deres kunne bare ikke følge med, så de sendte lige 100-mand op og undersøge hvorfor "vores" valsestol var bedre end deres, der rendte 100- små kineserer rundt på stålvalseværket i 14 dage, så havde de opdaget forskælden, så kunne stålvalseværket ikke klare den mere, for så kunne de små kineserer lave jernet lige så hurtigt som os.
Vi bliver nød til at holde på virksomhederene, vi kan ikke blive ved med at komme på nye ideèr!, jeg gad godt vide?, hvad LM glasfiber har kostet, både hvad der er betalt og hvad det har kostet.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Danmark skal overleve på

at være et videnssamfund, ikke et industriland som før.
Du kan ikke forhindre virksomhedejerne i at sælge sin virksomhed, vi lever heldigvis ikke i et kommunistisk land, selv om der er tendenser.
Det der er kommet for at blive.
tilføjet af

Så har jeg kun 1 spørgsmål til dig?.

Hvorfra skal pengene komme fra.
Risø, har arbejdet i 40år, for at lave den rigtige/perfekte vinge, det har staten (dig og mig) betalt for.
Hvor meget for vi (Danskerene) ud af at en sælger et firma til asien,(pynter det i statskassen).
Hvor mange uddandelser bliver der betalt ved at èn sælger et firma til asien.
Danmark "var" det førendene land Vedr. vindmølle energi, hvad så bagefter.
Hvem skal betale for den "næste" ting der skal sælges til udlandet?, der er nogen der tjener penge hver gang noget bliver solgt, ikke dig, mig eller staten?, hvem så.
Jeg har i dag lavet en lille vindmølle, den kan pumpe vand, ikke andet, men den sparer energi, ellers var der en eliktrisk pumpe der pumpede vandet, det jeg har lavet gavnet milijøet, men skal jeg sælge ideèn?, aldrig, aldrig vil jeg gøre det.
SAAB og VOLVO lavede sikkerhedsselen, den gavnede meneskeheden, SAAB og VOLVO tog verdens patent på opfindelsen, men gav samtidligt alle lov til at bruge opfindelsen GRATIS, det var en ide mange kunne lære noget af.
Og hvordan i H....... kan vi blive ved med at være et "videnskabsland", hvis vi ikke har penge til at vedligeholde skolerene, alt der giver penge bliver jo solgt til udlandet, der kommer ingen penge i statskassen, kun udgifter til uddandelser Osv.
Hvis vi(Danskerene) skal være et "opfinder"/"forgangs" land, så skal de andre lande betale for at få den viden som vi(Danskerene) kan give vidre, viden må i så fald ikke kunne sælges af et "firma" som så ikke giver noget til samfundet, men kun tjener på "handlen" med vores viden.
Jeg har arbejdet i et firma, der "opfandt" jeg noget "skide" smart, jeg fik ikke en bjælde ud af det, men "DISA" løb med "æren" for min "opfindelse", det var dem der tjente på den, om jeg føler mig taget ved røven af "DISA", jo det gør jeg faktiskt, "DISA" har tjent milioner-Kr, på det, jeg var ikke ansat i "DISA".
Hvad lærte jeg så af det!, har man/du en ide, så hold din kæft, fordi får ikke en skid for at sige noget, tværtigt imod.
Det var noget af en smøre?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Fra

Pengene skal komme fra fx:
- virksomheder som ønsker at få videre udviklet deres produkter
- Produktudvikling generelt
- Forskning i fx medicin, nano. teknologi, Det "grønne"
- osv. osv.
Et land som Danmark kan ikke konkurrere på produktion og må derfor se nye veje --> uddannelse
Uanset som du kan lide det eller ej så er det landets fremtid
tilføjet af

500 Job

I Danmark hedder flertalsformen job.
I England jobs
tilføjet af

Hvorfor tror du ikke

det har noget med vores løn at gøre❓Det er kravene til løn, feriepenge, feriefridage, uddannelse- og barselfond, atp og alle mulige og umulige andre lønmodtagerudgifter der får virksomhederne til at flygte. Og fagforeningerne med deres krav gør det ikke bedre.
Jeg forstår godt at virksomhederne kan blive trætte af alle disse krav.
Hvordan vil du holde på virksomhederne, Poul. Vil du bruge magt eller lovgivning ?
tilføjet af

På en måde kan du godt

Havde lidt ret, men også kun lidt, og kun måske, fordi!, dem der sælger/flytter en fabrik til udlandet, de får måske noget for det, men de penge kommer sjældent til Danmark, og det beløb der så endeligt kommer til Danmark, hænger slet ikke sammen med de udgifter der var ved at lave produktet.
Man kan på en anden måde godt bruge din måde, men det kræver at staten får % af hvad der bliver lavet på de fabrikker der bliver solgt/flyttet, det er ikke rigtigt, at staten skal være med til at udvikle et produkt, som så ender i udlandet, uden at staten får sine og lidt flere penge ind på det, ellers er det jo en gang "selskabstømning"/statstømning, og det får hurtigt en ende, for så har vi (Danskerene) ikke råd til de uddandelser der skal til for at ligge i spidsen Vedr. udvikling, og det er vel der vi er på vej hen nu.
Staten sparer og sparer, men de sparer også på uddandelsen, og lægger "grønne afgifter" på uddandelser, det er totalt ondsvagt.
En person bør ikke kunne sælge et firma/ en fabrik/ en produktion til et andet land, det bør være staten, det er statens "guld", som folk sælger til spot priser, det bør stoppes.
Venlig Hilsen poul Jørgensen
tilføjet af

"Vil du bruge magt eller lovgivning ?"

Jeg ved det ikke?, men!, set på en måde?, måske en slags, fordi hvis jeg Feks., lad os "lege med tanken".
Jeg får en idè, en rigtig god idè, men jeg kan ikke selv føre den ud i livet, jeg søger hjælp, jeg får Risø til at undersøge en masse Vedr. produktet og lave en arb.plan, jeg søger og får offentlige midler til at starte en produktion op, jeg får arbejder/ansatte med løntilskud fra det offentlige.
Også kører det ellers bare der ud af, mit produkt sælger i hele verden, jeg tjener ikke 100-milioner-Kr om året, men det går pænt, og firmaet har Feks. 500- ansatte, men så opdager jeg, at jeg nok kan tjene over 100-milioner-Kr om året, ved at "flytte" firmaet til asien?.
Som jeg ser det, så er det groft udnyttelse af Danske midler, og at dem der gør sådanne noget, nok burde havde frataget deres statsborgerskab, det er en slags samfundsundergravendene virksomhed, de tømmer statskassen for egen vindning, også selv om at den slags "firmaer" nok har "hovedetsæde" i Danmark, så bidrager de ikke økonomisk til Danmark, de bruger kun den danske viden, og GIVER den vidre gratis.
For ingen er vel så dumme at tro, at en "Dansk" virksomhed kan overleve i asien, de tømmer bare virksomheden for viden, også starter de en anden virksomhed op ved siden af, de er ikke kloge, men de er mange.
Så derfor mener jeg, at vi skal passe bedre på de ting vi har, der er ingen der giver Danskerene noget gratis.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Sludder

det er legitimt nok at skrive "jobs" i.s.f. "job" - det er jo et fordansket engelsk ord og kan bruges på begge måder ! got it❓😉
tilføjet af

Statens Guld

Statens guld har de sidste par år været "vores" olie og søfart, ikke produktion.
problemet er bare staten har ført en ekspansiv strategi, under vores høj konjunktur - hvilket man normalt ikke skal gøre. Staten skulle istedetfor have samlet pengene i en "olie-pulje" og investeret pengene som ville give staten et større afkast som de næste generationer også ville få gavn af. Der skulle staten havde skaffet kapitalen.
Men efter som sø-fart/handel udgør størstedelen af landet "indkomst" burde der forsket i det og derved øge indtægterne - eller forsøgeat gøre DK til nordens/europas handelscenter
Ang. at danske virksomheder skulle på lovgivningsmæssige grundlag forhindres i at flytte produktionen til udlandet... det vil resultere i de på inden tid ville gå konkurs, da de danske produkter ikke længere ville kunne hamle op imod udlandske virksomheder og deres produkter - da deres enhedsomkostninger vil være betydelig lavere end de danske og derved påvirke salgsprisen.
Men jeg er enig med dig i, at det er meget modsigende at regeringen siger vi skal satse på viden osv. men vælger at spare på området der i forvejen er på et minimum.
desuden mener jeg der på en måde skal sættes mere fokus på det naturvidenskabelige, da det er hvor "pengene" ligger ang. videre forskning og udvikling
Sprog og litteratur kan desværre ikke redde økonomien
tilføjet af

ber selv om det

luk landegrænserne igen, så får vi måske det Gode Gamle Danmark tilbage en dag
tilføjet af

På en måde ville det

Slet ikke være så sværet at stoppe den "nye" virksomheds flugt, det er ny udviklet produkter!, altså fabrikater med et patent på, man kunne jo bare gøre staten til ejer af patenterene, og fabrikanterene til bruger af patentet, med ret til at bruge det gratis, så længe de brugte det i Danmark, hvis de flyttede produktionen til udlandet så skulle der betales en afgift på patentet, en slags "grøn afgift", vi kan vel godt blive enige om at, der hvor fabrikkerene flytter hen, der ser de noget/en hel del anderledes på milijøet og forurening.
Mange af virksomhederene flytter jo for at spare på milijø afgifterene, eller for at kunne bruge stoffer som er ulovlige i Danmark, og det må ikke kunne betale sig at handle på den måde, som verden er i dag, så er en forurening, en forurening om den så er i Danmark eller kina, vi får før eller senere "lortet" i hovedet aligevellet.
På den måde ville staten tjene på det, milijøet ville få det lidt bedre, og nogle virksomheder ville vælge at blive her i landet, det er forkert på en måde at "en mand", skal kunne bestemme over noget som staten har været med til at betale for at udvikle, udviklingen skulle jo gerne komme alle til gode.
Hvis man starter et firma i dag, så giver det i starten underskud, men pyt, det kan man trække fra, den går de første 5-6år, men så begynder firmaet at give overskud, også er meningen vel at firmaet skal betale sit "underskud" tilbage!, for nu giver det jo overskud, men NEJ, siger ejerene, vi flytter hele skittet til asien, jeg har lidt svært ved at se hvor længe, statskassen kan klare den mani.
Hvis vi har patentet på en ting, så bestemmer vi jo selv hvad tingene koster, på en måde, der er selvfølgeligt grænser for hvad man kan tage for et eller andet, men jeg tvivler på at det er prisen på varen der bestemmer hvor fabrikken skal ligge, jeg frygter mere det er hensynet til milijø og arbejderene der trækker virksomhederene væk fra Danmark.
Der er ikke neleven sjæl der ved hvordan at de arbejder i asien, og dog, man har jo set noget i tv om det, og det er "nam nam" for et hvert arbejdstilsyn, men den går bare ikke, for det er lovligt i de lande, at der så dør nogle arbejder engang imellem pyt med det, der er så mange aligevellet, så en fra eller til, det betyder intet.
Venlig Hilsen poul Jørgensen
tilføjet af

Hvis vi skal overleve?.

I længten, så bliver det nok enden på det.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.