14tilføjet af

5 Mosebog 18:22. (svar til jalmar)

I 5 Mosebog 18:22 står:
"Når det som profeten taler i Jehovas navn ikke sker eller går i opfyldelse, da er det et ord som Jehova ikke har talt. Profeten har talt formasteligt. Du skal ikke lade dig skræmme af ham.’ "
I det første århundrede sagde Jesus:
"Og denne gode nyhed om riget vil blive forkyndt på hele den beboede jord til et vidnesbyrd for alle nationerne; og så vil enden komme."
(Mattæus 24:14)
Jehovas vidner udfører dette arbejde ved at gå fra dør til dør i 235 lande og forkynder den gode nyhed om riget ved hjælp af bladet: Vagttårnet, forkynder af Jehovas rige.
Hvordan kan dette lade sig gøre? 6.500.000 mennesker har stillet sig til rådighed for at udføre dette arbejde. Kun Jehova Gud er i stand til at gennemføre dette.
Et tydeligt bevis på at det er Jehova der står bag, især da det er forudsagt i Bibelen.
Det viser blot at Jesus Kristus er en sand profet.
Der findes ingen profeter på jorden i dag. Profeterne levede i gamle dage, og profetierne blev nedskrevet i Bibelen. Jehovas vidner er bibelstudenter. De benytter Bibelen som autoritet. Når man studerer Bibelen, så vokser forståelsen efterhånden som studiet skrider frem. Sådan er det også for Jehovas vidner. Bibelen siger at "lyset gradvis vokser indtil højlys dag". (Ordsprogene 4:18) Derfor er vor forståelse også klarere end den var til at begynde med, men det betyder ikke at Bibelens profetier forbliver uopfyldte. Bibelen siger selv:
"For synet rækker frem til den fastsatte tid, og det iler af sted mod enden, og det lyver ikke. Hvis det tøver, da bevar forventningen om det; for det skal nok komme. Det vil ikke være forsinket."
(Habakuk 2:3)


Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vågn selv op

Se nu... Du (ftg) er en klar aspirant til en ny omgang "her er dit liv"...IKKE!!!
Tro og ånd eller ej, du er så meget fundamentalistisk, ekstremisktisk, og på anden måde fuldstændigt omsluttet af din tro i alle sammenhænge, at du helt har mistet føling med den "virkelige verden".
Men, det er jo DIT liv???
tilføjet af

Habakuk

Hej fgt
Du mener åbenbart, at Habakuk taler om begivenheder, der endnu ikke er indtruffet? Prøv lige at skrue tiden tilbage til Habakuk's tid og tænk over, hvorledes forholdene var dengang. Habakuk taler øjensynligt om jødernes fremtid, og det var da også jøderne han (formentlig helt forgæves) forkyndte for. Om han var i stand til at se rigtigt mange år ud i fremtiden og forudse Jerusalems ødelæggelse i år 70 e.v.t. skal være usagt. Hvis det er tilfældet, er det en særledes dygtig fremtidsforsker, der har været på Jorden dengang. Men at lægge Habakuk's til at betyde noget, som stadig skulle være fremtid, det er da helt klart at lægge meget mere i det skrevne ord, end det fortjener. Og undskyld - men jeg finder altså at Jehova er er meget større Gud, der kan udføre væsentlig større ting, end at få 6,5 mio. mennesker til at stemme dørklokker. Inden for den kristne trosretning findes langt over 1 mia. medlemmer. Jeg ved godt, at du og dine trosfæller finder alle andre end jer selv for underlagt Satan og hans regime. Men du ved også ganske udmærket godt, at Vagttårnet har revideret opfattelse om mangt og meget siden 1879. På nogen områder må det vel også siges at være godt, men på andre områder har det kostet i form af liv (blodet), familiebånd der er ødelagt (udstødte) skuffelser ifm. en forventning om Harmageddons indtræffen i 1914, 1918, 1939, 1954, 1975 og nu måske 2034. Prøv at hæve dig lidt op i helikopteren og betragt din bibel med den verden du rent faktisk lever i. Måske du bliver klogere?
Ha' en god og solrig forårsdag.
tilføjet af

Habakuk var ikke fremtidsforsker, men profet,

og lige så sikkert som at den jødiske ordning blev bragt til ophør i år 70, vil den nuværende ordning blive bragt til ophør når Guds tid er inde.
Bibelen siger jo:
"Alt det der forud er skrevet, er jo skrevet til vor belæring, for at vi ved vor udholdenhed og ved Skrifternes trøst kan have håb." (Romerne 15.4)
At oprejse seks og en halv million forkyndere i denne endens tid er ingen sag for Jehova, det har du ret i, men at han har gjort det viser at profetien bliver opfyldt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Halløj Kammerat

Hvis der ikke findes profeter idag, så hedder jeg Moses. Og du skal vist læse din Bibel igen.
Stræb efter nådegaverne, og især efter at tale profetisk. Det er et påbud fra Herren.
Hvis ikke der fandtes profeter idag, var jeg aldrig kommet til tro. Prøv at læse 1.kor.14 igen. Der står noget om at når der kommer en udenforstående ind i menigheden, og i ALLE taler profetisk, så vil han føle sig afsløret af alle, og kaste sig til jorden, og erkende at Gud er midt iblandt jer. Det var det der skete for mig.
Og hvis der ikke fandtes profeter, hvorfor skulle Biblen så advare os imod falske profeter?
Her citerer jeg fra Biblen:
1. kor. 14, 31: for I kan ALLE komme til at tale profetisk
Det du skriver ftg er i modstrid med Guds Ord..
tilføjet af

Seks og en halv million forkyndere

er ikke noget bevis i sig selv på at de kommer fra Gud. Så kunne muslimerne jo sige det samme, og de ville klart overmande jer i antal. Den karismatiske bevægelse tæller over 500 millioner, men tallet i sig selv siger absolut INTET om sandhedsværdien i budskabet. Og hvor mange ud af de seks og en halv million, der lever et gudsfrygtigt liv, til guds ære, melder historien heller ikke noget om.
Kan du iøvrigt fortælle mig hvor i Biblen Jesus eller hans disciple på eget initiativ går fra dør til dør og banker på hos fremmede mennesker?
tilføjet af

Enig.

Jeg er enig med the.chosen.one.
Det kan man bl.a. forvisse sig om iblandt Evangelist.
Enoch
tilføjet af

Det er ikke det der menes med profeter.

I den sammenhæng vi taler om det her er der tale om nogle der kan forudsige verdensbegivenheder, og sådanne mennesker findes ikke. Jehova benytter ikke profeter, for Bibelen siger:
„Jeg vidner for enhver som hører ordene i denne skriftrulles profeti: Hvis nogen føjer noget til dette, vil Gud til ham føje de plager der er skrevet om i denne skriftrulle;
(Åbenbaringen 22:18)

Falske profeter er ikke profeter, de er falske.
tilføjet af

De seks en halv million forkyndere

er et bevis på at profetien er blevet opfyldt.
Profetien siger:
"Og denne gode nyhed om riget vil blive forkyndt på hele den beboede jord til et vidnesbyrd for alle nationerne; og så vil enden komme."
Mattæus 24:14.
Denne del af Jesu store profeti om de sidste dage ER blevet opfyldt. Det er dette de seks en halv millioner forkyndere er et bevis på.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ordsprogenes bog

Kapitel 17, vers 24:
Den forstandige har visdom lige for øjnene,
tåbens øjne er rettet mod jordens ende.
tilføjet af

Fordi der er kærlighed,

og tilgivelse af synder.
Jøderne skylle retfærdiggøre sig i kraft af lovpagten, hvilket viste sig umuligt. Jesus Kristus har betalt for vore synder, hvad du også selv har erfaret. Du kunne aldrig få tilgivet dine synder, hvis ikke Jesus havde betalt for dig.
Du er nok The Choosen One, men du er ikke The Only One.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det er Bibelen der er de forstandiges visdom.

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Skingrende skør.

og du er skingrende skør.
Enoch
tilføjet af

ftg kl. 11,49 førte jeg Bevis ud..........................

........over enhver tvivl for, at Du enten er en Falsk Discipel til en Falsk Profet, eller om du var Den Falske Profet selv, det kan Jeg ikke vurdere.
Striden står kun om følgende:
- Er den Falske Profet den der Bærer Profetien Frem?
Eller
- Er han kun en Falsk Discipel, af en Falsk Profet? -
Se det er jo det eneste punkt, jeg Ikke kan deffinere.
For med bagrund i 5.Mosebog 18:22
Ses Den Falske Profet efter 1. Fejlslagne Profeti!
Disse Fejlslagne Profetier har ftg og Jehovas Vidner haft 7 af nu, da de mener at 2006 er det nye år for "Harmageddon"

Merd venlig Hilsen
jalmar
tilføjet af

Så køb dog en Bibel ftg...............................

.........det kunne muligvis hjælpe, som en klog mand har sagt:
"Man skal aldrig sige aldrig"!
Det fortryder man senere i livet!

med venlig hilsen
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.