32tilføjet af

36.000.kroner

for 16dage i fængslet for noget som han ikke havde gjort, jeg mener han skulle havde 3,600,000.kroner, manden er hængt ud i verdens pressen som MORDER, næste gang er det din tur.

Tænkeren
Også får du 3.600. kroner, for 16dage i fængslet
tilføjet af

ekstrabladet sku betale !

nemli og det sku være ekstrabladet der sku betale de 3.6 mill!
dem ka de ta for deres luderannoncer som de tjener store penge på !
tilføjet af

En glimrende månedsløn...

Han og mange andre herinde,, evner jo ikke selv at tjene penge i den størrelsorden, så det er vel ret beset helt ok. Måske i overkanten da kosten i perioden jo allerede ER betalt af samfundet..... for ikke at glemme transporten frem og tilbage.
Men da altid noget at de er skattepligtige 😉
Mvh sjoveren...nu med nye snesko!
tilføjet af

Hæ hæ

Verdenspressen ligefrem? Hvordan fik du i øvrigt regnet dig frem til, at det var 3,600,000.kroner, manden skulle have i erstatning?
tilføjet af

Du er s'gu' da...

for LAV.
Overvej lige hvad disse beskyldninger, fængsling mv. ville gøre ved dig???
Hvis du da kender til begrebet EMPATI 😉😉
tilføjet af

Han skal have standard taksten

I der gerne vil give ham mere skal lige huske på at politiet ved fornøden mistanke SKAL anholde manden blandt andet for at sikre at han ikke ødelægger beviser.
Han ville let kunne ødelægge beviser da han bor i samme opgang som hvor mordet er begået og politiet har næppe vagtposter ude 24 timer i døgnet.
Så hans anholdelse er ikke værre end så mange andre af den slags.
Hvis han skal have ekstra på grund af den fordømmelse der var af manden så er det noget der skal betales af pressen da det er dem der har skrevet side op og side ned med rygter sladder og mindre pæne ting om hvor pigesky og underlig han var.
Om det er gætterier fra pressens side eller noget hans "venner" har sagt om ham kunne være særdeles rart at vide.
Så politiet har bare gjort deres arbejde, anholdt en mistænkt og ikke andet.
Når det er uberettiget skal der selvfølgelig falde en erstatning men ikke mere end den sædvanlige takst fordi der er intet specielt ved politiets håndtering af sagen.
tilføjet af

en mistanke er ikke nok til fængsling.

jeg har en mistanke om at min tidligere chef stod i ledtog med sadam husein, da han angreb Iran, ihvertfald fik han en kæmpebøde fordi han havde 2 flasker spiritus, og værst af alt, bøden blev opkrævet da han var blevet skudt ud af Iraq, og opholdt sig i danmark, er en mistanke logik for burhøns, og hjernedøde offentlige ansatte.
tilføjet af

Rager mig i den grad...

For 36.000 D.kr for 16 dage med beskyldninger mm.. så kan jeg sagtens klare en fuldtidsstilling. Havde det været taksten under min skilsmisse, så havde jeg været temmelig meget mere velhavende end jeg rent faktisk er...😃
Tænk... ved ærligt arbejde og slidsomhed, kan man slet ikke tjene den slags summer!
Typisk dansk at ynke lidt skrammer, men kraniebruddet som vandrer rundt på gaderne ser ingen. Empati mig i røven...hvad med de hjemløse, de syge i sindet.. de overlades til sig selv...samtidig med at du går ind for at forgylde en voksen mand i sin bedste alder,,for en lille hudafskrabning.. kalder du det at have empati??? Kom igen og se lidt på verden ovenfra. 🙂
Mvh sjoveren... stadig med det store overblik og snesko.
tilføjet af

Det har jeg,,men jeg har også....

Styr på mine punktummer og de beløb der gives i erstatning i denne sag, det er mere end andre har... synd for dig at din stjålne knallert blev taget fra dig, men få lige styr på erstatnings summerne i denne sag før du giver udtryk for din vurdering.
tilføjet af

sneskoene var humoristisk ment,

og ikke noget personligt, jeg har tit læst dine kloge svar, så jeg opfatter din bemærkning som en opfordring til, at jeg skal vurdere mine udtalelser lidt bedre.
tilføjet af

Helt ok ;-))

Sådan opfattede jeg det også... foruden snesko, så er jeg ret tykhudet og ikke sart.
Dit indlæg og mening er helt fin,,ski da bare beløbet der lige træder mig på sneskoene,,hvis du udtaler dig udfra, at du tror erstatningsbeløbet er 3600 hundrede..skriver "tretusindesekshundrede" så er det ikke så godt, da erstatningsbeløbet er 36.000 tusinde...skriver "seksogtredivetusinde"... det giver en forskel 😉
Bare derfor... mvh sjoveren,,, stadig med de skide snesko 😕
tilføjet af

Så kald det noget andet

Politiet må jo have haft en mistanke til manden og så vidt jeg husker så var han heller ikke helt sikker på hvad han havde lavet den pågældende aften, så anholdelsen har uden tvivl været berettiget nok på tidspunktet.
tilføjet af

Det er vel ikke ligefrem småting

seksten dage med mordbeskyldninger, hængt ud i EB og beskrevet som sær og menneskesky.
En behandling, der fik sigtede til at spekulere over om han virkelig var morderen og bare havde glemt det på kanten af en psykose.
Men det er da rigtigt, at han havde været meget værre stillet, hvis han var frikendt pga. bevisets stilling.
tilføjet af

Simpelt,, som sne og vinterdæk..

Han sagsøger EB og andre der har hængt ham ud, derigennem får han den erstatning der tilkommer ham og ikke pr automatik fra os..staten og flydende millioner, DET ville være at udnytte situationen i mine øjne,, det evner en svag psykotisk mand da ikke tænke på ,, vel❓
😉
tilføjet af

En erstatning er ikke

Skattepligtig.
Ville du havde dit navn ødelagt for livstid for skide 36.000 kroner, og havde siddet i fængslet i 19 dage i isolation.
Tænkeren
tilføjet af

Ja!.

Det skulle de.
Tænkeren
tilføjet af

Dommeren skulle selv prøve det

Det er absurd, jeg hader de svin. Han burde have 6-cifrede beløb og en del af pengene skulle inddrives hos de medvirkende til justitsmordet: medier, anklagere og dommere.
Dommersvinet har udtalt at han gjorde det rigtige.
tilføjet af

Ved ikke hvor...

meget overblik du har 😉😉
Jeg forstår på INGEN måde dit syn. Hvis du kalder det en lille skramme at blive hængt ud i landsdækkende sladderpresse, på Facebook mv for en af de groveste mordsager i mange år i DK, så kan i vist ikke nå hinanden i en debat.
Lige meget hvad så er den mand ramt for livet af en fejl, begået af DKs politi (en offentlig myndighed). Så er det mindste samfundet kan yde en undskyldning i form af en klækkelig erstatning.
DIN skilsmisse må du vel selv stå til regnskab for. Det er vel dig, der har sagt ja en gang i sin tid. Så må DU vel også tage ansvar for dig selv i fm skilsmisse -du får ingen medynk her fra.
DU har INGEN indsigt i og forståelse af, hvad den slags beskyldninger kan gøre ved mennesker. Men på dit indlægs indhold og tone gør jeg mig INGEN forventning/håb om at kunne debatere det med dig....
tilføjet af

Han sagsøger IKKE...

EkstraBladet, fordi der ikke var nedlagt navneforbud. Dermed er det håbløst at komme igennem med en erstatningssag...
tilføjet af

Når de nu er skattefri......

Så letter det jo lidt på sagen...😉 Faktisk kan jeg ikke se det er så forfærdeligt, de der kender mig ville jo vide jeg var frifundet og de der ikke kender mig,, de kan rende mig og er sikkert ligeglade....ville du kunne huske det hvis du mødte manden tilfældigt på gaden om en måned??? Nej vel. 😉
tilføjet af

Som jeg ser det...

Så ER det en klækkelig erstatning. Måske kunne man diskutere om der burde ydes yderligere erstatning for faktiske udgifter,,forstået på den måde, at hvis personen var nødt til at flytte, kunne de omkostninger der var med det betales yderligere.
Jeg ser ingen grund til at folk skal forgyldes resten af livet fordi der laves en lille fejl,,manden blev jo ikke dømt, blot varetægtsfængslet.
Min tone kan du finde dig i eller lade være, jeg overlever nok 😉
tilføjet af

Pjat....

Der gives masser af erstatninger uden der er nedlagt navneforbud.
tilføjet af

Lille fejl...

med stor betydning.
En mand kommer til at køre over for rødt. Egentlig en lille fejl hvis ikke det var fordi der kom en lastvogn på tværs....
"Jeg ser ingen grund til at folk skal forgyldes resten af livet fordi der laves en lille fejl,,manden blev jo ikke dømt, blot varetægtsfængslet. "
Blot varetægtsfængslet OG på den baggrund hængt ud i pressen for både det ene og det andet; hade side på Facebook mv.
Jeg ved ikke hvilken verden, du lever i, men 36.000 er for mig i DEN sammenhæng her at pisse på folk...
tilføjet af

Kan du .....

komme med eksempler.
I denne sag har forsvarsadvokaten frarådt at anlægge sag mod pressen (EB), fordi der ikke var navneforbud. Dermed vil det være ørkesløst at vinde en sag.
tilføjet af

Nej sikkert ikke...

men hans psykiske system glemmer ikke lige den stresssituation, han har været igennem. Det kan koste årelang terapi at komme igennem det, han har været udsat for.
tilføjet af

Det er ikke korrekt

Dav sjoveren
De 36.000 er det staten er forpligtet til at betale for at have holdt ham indespærret. Det er hvad de skal betale for frihedsberøvelse.
Han har ikke i sinde at forlange erstatning fra EB. Det var hans egen advokat der lækkede billede og navn til EB.
tilføjet af

Du er sgu lidt underlig....

I en anden tråd slår du meget hårdt ned på hvor inkompetent vort politikorps er, og her finder du at de begik "en lille fejl". Du bagatelliserer en alvorlig fejl fra ordensmagtens side, som giver latterlige 36.000 i erstatning?
Du er i sandhed en underlig snegl.
tilføjet af

Skulle jeg ansætte ham....

Hvis jeg søgte en person til mit firma, som skulle repræsentere mit meget konservative og velansete firma udadtil, ville jeg satme overveje længe og grundigt inden jeg tog beslutningen om at ansætte ham. Og det er ikke engang ham der er problemet, for han kan være velkvalificeret til stillingen. Det er mine kunder jeg må tænke på.
Du bagatelliserer noget her som folk med deres fulde fem i behold, absolut ikke kan se er en bagatel. Erstatningen er en bagatel. Petitesse om du vil.
Nej sjoveren, her kan jeg altså ikke give dig medhold - på nogen måde!
tilføjet af

De 36000

Er jo erstatning for varetægtsfængslingen...ikke for hvad der ellers sker på FB eller i sladderpressen. Staten skal vel ikke udbetale erstatning for hvad sladderblade og andre finder på ?
tilføjet af

Det kan jeg kun give dig ret ;-))

😉
tilføjet af

Jamen netop...

Hvorfor skal anklagemyndigheden stå til ansvar for hvad mandens advokat gør?
tilføjet af

I så fald...

Vil jeg blot konstantere at terapi er virkningsløs og ikke bør iværksættes.
Mennesker er jo forskellige. Det er da muligt han vil lide under det i mange år, jeg har en bekendt der i stadig ikke er kommet over sin ungdomskæreste...helt ærligt.. Hva!
tilføjet af

Når du ansætter arbejdskraft.....

Bør du koncentrere dig om kvalifikationer og andre for jobbet relevante fortrin.
Af en eller anden grund, så forestiller jeg mig et konsulent/sælger job. I den forbindelse er det komplet ligegyldigt om manden har været anklaget, her er det udelukkende kvalifikationer der tæller,, det vil din kunde nok også foretrække du vælger ud fra. 😮
OG igen... tror du selv mange kan huske navn/ansigt om en måned? om to??
Nope....jeg bagatelliser ikke, jer ser realistisk på det uden den blødsødne holdning som præger vores forkælede samfund.
Men okay..vores kommende konge er jo også en tudeprins 😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.