44tilføjet af

3000 % i rente

Og der er mennesker som synes det er en go ide at låne til den rente (nå ja de kalder det gebyr og ikke rente, men hvad er forskellen i den virkelige verden) :
http://mobillan.dk/smslan
Læs og græd !!!!!
tilføjet af

3000 % i rente

De skriver ellers i materialet. Alle forsøg på bedrageri anmeldes til Politiet.
😃 [???] 😃
tilføjet af

3000 % i rente

Forbrugerrådet har beregnet at de værste har en ÅOP på 500.000 %
Fornyligt meldte et inkassofirma ud at de ikke mere ville overtage sager fra visse ågerkarle da det var helt urealistisk at inddrive så mange penge hos skyldnerne.
tilføjet af

3000 % i rente

Er det lovligt eller ulovligt?:
Jeg har 1000 kr på min konto.
Jeg skal ikke bruge dem selv.
Jeg tilbyder derfor X at låne de 1000 kr i 14 dage så hun lige kan hutle sig frem til den første, eller når børnechekken kommer.
Og jeg forlanger 1500 kr retur og det siger hun ja til ;)
Er ulovligt mange renter, eller gælder aftaleloven, altså at det man siger ja til har man sagt ja til hehe sådan lidt groft ;)
tilføjet af

3000 % i rente

Ja ja det er rigtigt, men det er jo ikke det mennesker i nød læser ! De læser 325 kr. !!!
Men det ændre jo ikke på fakta !!
tilføjet af

3000 % i rente

Og der er mennesker som synes det er en go ide at låne til den rente (nå ja de kalder det gebyr og ikke rente, men hvad er forskellen i den virkelige verden) :
http://mobillan.dk/smslan
Læs og græd !!!!!


Efter min mening er folk der tager sådanne lån i langt de fleste tilfælde direkte stupide.
tilføjet af

3000 % i rente

jammen det er de sikkert, men de overgås dog i stupiditet af de som udbyder lånene; om end der er tale om en anden stupiditet !
tilføjet af

3000 % i rente

Ja, og de tager de dyreste lån er unge mellem 18 og 24 har man fundet ud af.
Ny IPhone, den VIL jeg have............og så får de en rykker på over 10.000 nogle måneder efter.
[quote="dandegn" post=2673924]Og der er mennesker som synes det er en go ide at låne til den rente (nå ja de kalder det gebyr og ikke rente, men hvad er forskellen i den virkelige verden) :
http://mobillan.dk/smslan
Læs og græd !!!!![/quote]

Efter min mening er folk der tager sådanne lån i langt de fleste tilfælde direkte stupide.
tilføjet af

Udbyderne er ikke stupide.

Lånudbyderne er ikke stupide. Man kan muligvis kalde dem andre ting som f.eks. grådige, men de dumme er dem som tager lånene.

jammen det er de sikkert, men de overgås dog i stupiditet af de som udbyder lånene; om end der er tale om en anden stupiditet !
tilføjet af

3000 % i rente

Jeg fatter squ ikke rigtig den forbrugskultur, der er blandt nogle personer. Og de fleste i den gruppe har dankort og et overtræk på kontoen ville være meget billigere (ÅOP måske 20-25%).

Ja, og de tager de dyreste lån er unge mellem 18 og 24 har man fundet ud af.
Ny IPhone, den VIL jeg have............og så får de en rykker på over 10.000 nogle måneder efter.
[quote="moove" post=2674172][quote="dandegn" post=2673924]Og der er mennesker som synes det er en go ide at låne til den rente (nå ja de kalder det gebyr og ikke rente, men hvad er forskellen i den virkelige verden) :
http://mobillan.dk/smslan
Læs og græd !!!!![/quote]

Efter min mening er folk der tager sådanne lån i langt de fleste tilfælde direkte stupide.[/quote]
tilføjet af

hvad er problemet??

der står enda meget klart og tydeligt hvad det koster og havd renten i % er.
og hvis man ikke læser låneaftalen igennem først er man jo for dum.
tilføjet af

Hvad er problemet? Åger og indirekte tyveri...

...er vel OK? DET VED DA GUD I HELVEDE, DET IKKE ER, 100% ASSHOLE! [l] [sol]
Det er derimod direkte svinsk, [:X] [:X] og hvis du, din lille "halvkriminelle" nar, ellers havde fået noget, der bare nærmede sig en ordentlig opdragelse, ville du nok også vide dette, eller hvad? [???] ❓ 😖 😖
Har du lært, at pengeudlåning til ågerrenter er OK? Hvor FUKK har du det fra, tumbe?
Det er i øvrigt ikke et spørgsmål om dumhed - man er i OND TRO, når man narrer eller snyder andre til at indgå for dem meget ufordelagtige aftaler, fx økonomiske... Så fat det dog, 100% asshole! 😖 [:X]
Og det er in-dis-ku-ta-belt! Sådan!
Det falder svært tilbage på de ansvarlige politikere, at det svineri fortsætter, og nogensinde er blevet tilladt - FY FOR SATAN! I HELVEDE! 😖 😖
FAKTUM! YES, SIR!
[l] [sun]
ih
tilføjet af

Hvad er problemet? Åger og indirekte tyveri...

...er vel OK? DET VED DA GUD I HELVEDE, DET IKKE ER, 100% ASSHOLE! [l] [sol]
Det er derimod direkte svinsk, [:X] [:X] og hvis du, din lille "halvkriminelle" nar, ellers havde fået noget, der bare nærmede sig en ordentlig opdragelse, ville du nok også vide dette, eller hvad? [???] ❓ 😖 😖
Har du lært, at pengeudlåning til ågerrenter er OK? Hvor FUKK har du det fra, tumbe?
Det er i øvrigt ikke et spørgsmål om dumhed - man er i OND TRO, når man narrer eller snyder andre til at indgå for dem meget ufordelagtige aftaler, fx økonomiske... Så fat det dog, 100% asshole! 😖 [:X]
Og det er in-dis-ku-ta-belt! Sådan!
Det falder svært tilbage på de ansvarlige politikere, at det svineri fortsætter, og nogensinde er blevet tilladt - FY FOR SATAN! I HELVEDE! 😖 😖
FAKTUM! YES, SIR!
[l] [sun]
ih

Nu skal jeg ikke på nogen måde forsvare åger og pengeudlån som der bliver diskuteret her i tråden, men hvis man som myndig mener at man er klog nok til at kunne slippe fra at bruge flere penge end man rent faktisk råder over, og efterfølgende mener at man er klog nok til at kunne optage lån som der gennem adskillige år er blevet advaret imod, så er man vel også voksen nok til selv at tage konsekvenserne hvis man ikke synes at man vil nedlade sig til at sætte sig ind i de betingelser der følger med ethvert lån.
Jeg kan overhelehovedet ikke få ondt af mennesker som mener at klatgæld kan fjernes med højrentelån, og når de så opdager at træerne har den kedelige tendens til ikke at vokse helt ind i skyerne, så skal vi allesammen have åh så ondt af dem...
Ikke i min ende af kongeriget!
Jeg har venner som fortvivlet prøver at bruge mig som billig (rentefri) bank, nu hvor alle andre muligheder er udtømt.
Der er et par få venner som jeg har lånt penge til fordi jeg ved at de er fornuftige, og at jeg får mine penge igen.
Men jeg har også venner hvor jeg har foreslået dem at henvende sig i banken, og når de så fortæller at det har de jo gjort, og at de fik afslag, så kan man jo bare kigge lidt overrasket på dem og sige noget i retning af: "Det var da mærkeligt! De har da ellers mange flere penge at låne ud af end jeg har...."
Jeg kan godt gå med til at der bliver strammet op på lånemarkedet, men direkte at lade staten overtage folks ansvar og forståelse for hvordan man får livet til at hænge sammen, der er vi efter min mening langt ude på overdrevet.
tilføjet af

Enig.

Der er fjolsernes eget ansvar, gu skal der ikke lovgives.
tilføjet af

Hvad er problemet? Åger og indirekte tyveri...

da du åbenbart er mental tilbagestående ud fra dit svar at dømme skal jeg prøve at beherske mig.
1)
Hvis jeg sælger dig en L mælk til 100 kr er jeg ikke kriminel men du er derimod en snotskovl.
Derfor skal der ikke laves en lov der heder at man ikke må sælge mælk til 100 kr.
du skal bruge dit hovede det er derfor du har fået det.
2)
Det er forbudt at stjæle i danmark ved lov, men der bliver stjålet hver dag.
altså at lovgive er ikke ensbetydene med det ikke sker.
Hvis man vælger at stjæle og det ER ET VALG, så er der en koncekvens.
ligesom hvis man vælger at låne penge til 3000% i rente.
Men måske en lov imod dumme mennesker??
tilføjet af

Hvad er problemet? Åger og indirekte tyveri...

Du er ikke bare dum, foragtelig og kriminel i din tankegang, du er også et internetsvin, der vil få hvad, der tilkommer ham, før eller senere, 100% asshole! YES, SIR! FAKTUM!
[:X] [:X] [:X]
Held og lykke i fængsel, der vil sikkert blive taget godt imod dig, din satan! [->] [->]
ih
PS
Hvilken kloak er du kravlet op af?
[l] [sun] ❓
tilføjet af

3000 % i rente

Der er to sider af denne sag, på den ene front syntes jeg folk skal kunne låne/udlåne som de nu ønsker. I sidste ende er det folk som selv bestemmer om de vil tage disse lån og om de ønsker og styrke den slags virksomheder.
På den anden vinkel er dette jo sygt. 3000% i rente, er utroligt højt. Jeg syntes ikke der ville være noget galt med at der blev lavet en lov om at man højst må have en rente på eks 30%.
Det er svært for mig og sige da jeg har begge disse synsvinkler, men jeg ville nok hælde mest til en fast grænse omkring renten.
tilføjet af

3000 % i rente

Der er to sider af denne sag, på den ene front syntes jeg folk skal kunne låne/udlåne som de nu ønsker. I sidste ende er det folk som selv bestemmer om de vil tage disse lån og om de ønsker og styrke den slags virksomheder.
På den anden vinkel er dette jo sygt. 3000% i rente, er utroligt højt. Jeg syntes ikke der ville være noget galt med at der blev lavet en lov om at man højst må have en rente på eks 30%.
Det er svært for mig og sige da jeg har begge disse synsvinkler, men jeg ville nok hælde mest til en fast grænse omkring renten.

I princippet meget enig, men hvis nu der ved lov er fastsat en øvre grænse, tror du så ikke at alle udlånere vil læne sig kraftigt op ad denne grænse, og derved indsnævre konkurrencen?
tilføjet af

Udbyderne er ikke stupide.

Jo for deres grådighed rammer dem selv før eller siden, hvis de ikke kan, og det kan de ikke, se det er de dumme !!
tilføjet af

3000% i rente!

Og dermed IKKE opkræve en KRIMINELT høj rente - OMG! Hvilket problem! 😃 😃
Skal du så til at hedde Åger-Åge her på [sol] 'en, eller tilkommer det retteligt den kriminelt sindssyge gysse78? [???] ❓
OK, Dolf dømmer: gysse78 / Åger-Åge vinder! Tillykke, Åge! Din "åger-svans"! [:X] [:X]
YES, SIR! FAKTUM!
[l] [sun]
vh
PS
Tilfreds med svaret?
PPS
Her med renters rente:
http://www.youtube.com/watch?v=Us7IYd04m1M&list=AL94UKMTqg-9C6Tg2E2DKkPP7AA8TFXRPy
eller
http://www.youtube.com/watch?v=6gnrRgasCOY&list=PLQwuhbCB_B8o2joWqn0o9Ir-grGGVWUyX
(med lidt lavere ÅOP!)
tilføjet af

Udbyderne er ikke stupide.

Jo for deres grådighed rammer dem selv før eller siden, hvis de ikke kan, og det kan de ikke, se det er de dumme !!

Hvad mener du med at de ikke kan? Og hvad er det der rammer dem selv?
Mit bud er at de tjener mange penge i en periode og på et tidspunkt går firmaet konkurs, men på det tidspunkt er alle værdier hevet ud og eventuelle kreditorer ser ikke en krone.
Grådighed ja, men jeg kan ikke se at det er dumhed.
tilføjet af

3000 % i rente

Der er to sider af denne sag, på den ene front syntes jeg folk skal kunne låne/udlåne som de nu ønsker. I sidste ende er det folk som selv bestemmer om de vil tage disse lån og om de ønsker og styrke den slags virksomheder.
På den anden vinkel er dette jo sygt. 3000% i rente, er utroligt højt. Jeg syntes ikke der ville være noget galt med at der blev lavet en lov om at man højst må have en rente på eks 30%.
Det er svært for mig og sige da jeg har begge disse synsvinkler, men jeg ville nok hælde mest til en fast grænse omkring renten.

Lige for en god ordens skyld. Der er ikke tale om 3000% i rente. Der er tale om ÅOP (årlige omkostninger i procent) og det er denne der evt. skal lovgives om. Lovgivning af loft på renten vil ikke gøre meget da firmaerne bare sætter diverse gebyrer op.
Stod det til mig skulle der sættes en grænse på af ÅOP. Hvor den skal sættes skal der i så fald ses på, men måske noget i nærheden af 50%.
tilføjet af

3000% i rente!

Jo der er så ! Åger er kriminelt - en høj (for) høj rente er åger ! Men kære Dolfine " for høj" her ønskes et faktum - dit kerneområde ! Faktum ! 😃
tilføjet af

hvad er problemet??

Bestemt ! Men er det altid tilladt at udnytte at andre ikke lige her helt så skarpe !!!
tilføjet af

3000% i rente!

Hvem fukk er Dolfine? Er hun i Kbh. Zoo? [l] [sun]
vh
PS
Selv en moron, som du vist kandiderer til at være, må ku' forstå, at Dolf ikke ka' sætte en fast grænse, men banditterne forklædt som bankfolk / finansgenierne burde finde et rimeligt tal (max 30-40% ÅOP), som de kan blive enige om, ellers må politikerne hjælpe dem... 😃 😃
Og så skal de måske heller ikke jonglere med ca 10 gange de værdier, der findes, eller?
PPS
Øvelse gør mester:
http://www.youtube.com/watch?v=Tmffl7L7cKs&list=PLQwuhbCB_B8o2joWqn0o9Ir-grGGVWUyX
tilføjet af

lån af familie hvis lånet er på et lille beløb.

Ok hvis man nu kun skal låne 1000 kroner i 3 uger.
og hvis man "kun" skulle betale alm bankrente på 13-14 % på 1 år.
Så ville ingen da låne en penge
Husk det er en forretning at låne penge ud, og der er også nogle af dem der ikke gider betale tilbage, det er dyrt for låneren og for lånefirmaet.
ses ofte i Luksusfælden.
Hvis du skulle blive nødt til at låne f.eks. 1000 kroner, så spørg familien om lånet.
de lånefirmaer der låner til 3000 % Det er da for vildt.
og burde lukkes omgående.
Titanic15
tilføjet af

lån af familie hvis lånet er på et lille beløb.

Man behøver ikke nødvendigvis oprette et lån. Man kan enten få et bevilget overtræk eller selv lave overtræk. I min bank skal jeg betale ca. 11% for bevilget overtræk og 22% for ikke-bevilget overtræk. Det er altså stadig MEGET billigere kviklånene.

Ok hvis man nu kun skal låne 1000 kroner i 3 uger.
og hvis man "kun" skulle betale alm bankrente på 13-14 % på 1 år.
Så ville ingen da låne en penge
Husk det er en forretning at låne penge ud, og der er også nogle af dem der ikke gider betale tilbage, det er dyrt for låneren og for lånefirmaet.
ses ofte i Luksusfælden.
Hvis du skulle blive nødt til at låne f.eks. 1000 kroner, så spørg familien om lånet.
de lånefirmaer der låner til 3000 % Det er da for vildt.
og burde lukkes omgående.
Titanic15
tilføjet af

3000% i rente!

Det er vi helt enige om - Faktum [l]
tilføjet af

Dolfine...

...jah, der var det vist Dolf, der var lidt af en moron - eller bare langsomt opfattende, medgi'r Dolf. Han havde jo slået sig lidt - på en flaske opløsningsmiddel! YES, SIR! FAKTUM! 😖 😕
Men nej, Dolph er bare trukket i noget lidt mindre blåt "arbejdstøj", det er såmænd bare det - det var blevet lidt for småt visse steder, syntes Dolph / Dolf... Og gav visse spændinger / ubalancer! 🙂 🙂
[l] [sun]
vh
PS
Et skridt til venstre og ellers mere af det samme:
Brett Garsed - Brothers:
http://www.youtube.com/watch?v=OQRApnG4hao&list=PLQwuhbCB_B8o2joWqn0o9Ir-grGGVWUyX
tilføjet af

hvad er problemet??

Bestemt ! Men er det altid tilladt at udnytte at andre ikke lige her helt så skarpe !!!

Der ramte du hovedet på sømmet, 😉 Det er faktisk EN af de ting der adskiller os fra dyrene, at vi IKKE, (De fleste af os [(:] ) udnytter de svage og ubetænksomme. 😕
Dummebøder til ågerkarlene hvis det stod til mig!. 😃
tilføjet af

Nogle låner jo pengene

Og disse lånere har måske bedre af, at deres gæld inddrives ved lovlige midler end hvis de havde lånt pengene af grimme mennesker med tattoveringer og rygmærker.
Der vil altid være et marked for pengeudlån til svage sjæle.
Så selvom man forbyder at tage den slags renter, så låner folk alligevel - bare på meget mere kedelige vilkår.
Dog er jeg enig i, at nemheden i disse mobillån kan få nogle til at låne penge, de ellers ikke ville have gjort.
Men alt i alt er jeg imod forbud.
Vi har mere end rigeligt med overflødige regler, og det er nu engang ikke forbudt at tænke selv.
tilføjet af

Nogle låner jo pengene

Nej det er ikke forbudt at tænke selv, det er end da at foretrække. However, så er der nogle som ikke rigtig har åndsevnerne til det; andre laver en tanketorsk - til den ende har vi en lovgivning. Den kan næppe kaldes unødvendig, endsige tåbelig - vi kan alle komme galt af sted !!!!
tilføjet af

Åger er strafbart

Blot til almen orinetering vil jeg fremhæve Straffelovens § 282
For åger straffes den, som udnytter en anden persons betydelige økonomiske eller personlige vanskeligheder, manglende indsigt, letsind eller et bestående afhængighedsforhold til i et aftaleforhold at opnå eller betinge en ydelse, der står i væsentligt misforhold til modydelsen, eller som der ikke skal ydes vederlag for.
Deter derfor alt for simpelt at sige at en rente på 3000% ikke er åger eller at der ikke findes en lov der forbyder at sælge en l mælk til 1.000 kr. for det kan sagtens risikoere særligt hvis argumentet er at personen er for dum til at indse det er en ekstrem pris.
Det er jo neteop det der er lovgivet om i straffeloven. Så ingen grund til at svine andre til eller tro man bare kan kræve ubegrænsede priser uden det er lovstridigt.
tilføjet af

Åger er strafbart

Som jeg også har skrevet tidligere i denne tråd. Der er ikke tale om rente, men ÅOP på 3.000%

Blot til almen orinetering vil jeg fremhæve Straffelovens § 282
For åger straffes den, som udnytter en anden persons betydelige økonomiske eller personlige vanskeligheder, manglende indsigt, letsind eller et bestående afhængighedsforhold til i et aftaleforhold at opnå eller betinge en ydelse, der står i væsentligt misforhold til modydelsen, eller som der ikke skal ydes vederlag for.
Deter derfor alt for simpelt at sige at en rente på 3000% ikke er åger eller at der ikke findes en lov der forbyder at sælge en l mælk til 1.000 kr. for det kan sagtens risikoere særligt hvis argumentet er at personen er for dum til at indse det er en ekstrem pris.
Det er jo neteop det der er lovgivet om i straffeloven. Så ingen grund til at svine andre til eller tro man bare kan kræve ubegrænsede priser uden det er lovstridigt.
tilføjet af

Åger er strafbart

Åger er ikke kun møntet på rente - så en ÅOP på 3000 % kan sagtens være åger
tilføjet af

Åger er strafbart

Åger er ikke kun møntet på rente - så en ÅOP på 3000 % kan sagtens være åger

Men det ændrer ikke på det jeg skriver.
tilføjet af

Åger er strafbart

Åger er ikke kun møntet på rente - så en ÅOP på 3000 % kan sagtens være åger

Låntagerne bliver straffet på anden måde, nemlig ved at kun renterne kan trækkes fra i skat.
Tager man et lån som skal afbetales over 12 måneder kan renten på hver månedsopgørelse være 30 kr, men omkostninger 40 kr selv om der bliver trukket over PBS.
Kommer man en måned bagud kan en rykker koste 200 kr.
Det var bare et eksempel fra den pænere del af markedet, de klaphatte som hovedløst låner hos ågerkarlene må sgu selv om det.
tilføjet af

Åger er strafbart

Ups, ja det har du ret i 😕
tilføjet af

Åger er strafbart

Er de virkelig selv ude om det❓Jeg formoder at du mener at de kunne tænke sig bedre om❓
Måske gå i banken❓ Behøver de virkelig de penge❓
Hvis nu de ikke kan låne i banken og at de virkelig behøver pengene, hvordan er de så klaphatte ??
tilføjet af

Åger er strafbart

Er de virkelig selv ude om det❓Jeg formoder at du mener at de kunne tænke sig bedre om❓
Måske gå i banken❓ Behøver de virkelig de penge❓
Hvis nu de ikke kan låne i banken og at de virkelig behøver pengene, hvordan er de så klaphatte ??

I de fleste tilfælde tror jeg at lånene bliver taget som forbrugslån, altså til at købe den nyeste iPhone eller lignende. Derudover vil de fleste kunne lave andre og betydeligt billigere lån uden særlige problemer.
Hvis man står i en situation hvor man er nødtvunget til at tage kviklånene så har man et virkelig stort problem med sin økonomi og så bør man virkelig gennemgå den grundigt og finde ud af hvad man kan gøre for at ændre situationen, evt. få hjælp til det.
tilføjet af

Åger er strafbart!

Hold da op, hvor rationelt? Og så hul i hvad gangstere, og deres "lærlinge" i dele af finanssektoren foretager sig? Sådan! YES, SIR! FAKTUM! 😖 😖
DK på vej til finansielle bananstatstilstande, fordi superliberalister vil genindføre jungleloven? Eller det vilde Vesten? Hvad blev der af god forretningsmoral? 😖 😖
hh
PS
Hellige enfold, siger Dolph bare!
Johnny Winter - The Monkey Song: [f]
http://www.youtube.com/watch?v=t3RUe_xBZEM&list=AL94UKMTqg-9AqHXcBskfUisz85N0SWXKQ
tilføjet af

Åger er strafbart

Det har du helt ret i ! Det er de mennesker som virkelig ikke har andre muligheder og absolut skal bruge pengene - Det er her at det er ulækkert at der findes finansvirksomheder som udnytter mennesker i nød !!
tilføjet af

Åger er strafbart!

Vel talt Dolph ! [sun]
tilføjet af

Åger er strafbart

Er de virkelig selv ude om det❓Jeg formoder at du mener at de kunne tænke sig bedre om❓
Måske gå i banken❓ Behøver de virkelig de penge❓
Hvis nu de ikke kan låne i banken og at de virkelig behøver pengene, hvordan er de så klaphatte ??

De er klaphatte fordi at de ikke undersøger markedet , der er flere er ikke driver.åger, men de er selvklar dyrere end banken.
Noget helt andet er at unge ikke ved meget om renter, bankerne har selv sagt det ved flere lejligheder................hvad fanden lærer de så i skolen............
tilføjet af

RKI fortid..

Aldrig lånt!
DSB bøder har jeg betalt af på i årenes løb fra min hjemløsetid,og der
vist lidt endnu?..DSB profiterer stort på gadens vilde junkier,og fugle!😖
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.