64tilføjet af

3000 gik i ligtog på Nørrebro

Meget smukt og meget fredeligt.
Danskere og indvandrere sørgede sammen.
Den unge mand har givet noget til Danmark. Tak unge mand og hvil i fred.
tilføjet af

R.I.P.

Ja, må den unge mand hvile i fred. Og må signalvirkningen nå ud til de 'stridende parter.
Onkel K
tilføjet af

Mon de samme danskere vil

møde op til den dansker der blev brutalt myrdet af indvandrere?? Næppe, for de eneste danskere der mødte op til det ligtog er folk fra venstrefløjen der er der for at vise deres modtsnad imod racisme og ikke deres modstand imod bandekrigen.. Det viser bare hvor ynkelige disse såkaldte danskere er...
tilføjet af

Tankevækkende

Er det ikke snarere tankevækkende at det ikke var etniske danskere som ønskede at vise 'ikke mere voldpå Nørrebro'? Nej, vi fortsætter bare med at brokke os og puste til den ild der koste så mange liv.
Okay, som du selv siger, så hører venstreorienterede blandt de som demonstrerede FOR at volden skal stoppe.
tilføjet af

Så sandt..

Hej onkel:o)
Jeg kan kun være enig. TV billederne viste tydeligt at de som ikke længere vil acceptere volden på Nørrebro, var indvandrere og bare nogle få etniske danskere.
Way2Go folkens, ogmåtte den unge mand hvile i fred. Det bliver så i Irak.
Lagermann
tilføjet af

Det er sjovt at venstrefløjen

KUN viser sig til sådanne demoer, når der er en indvandre der blevet dræbt.. Hvorfor ikke gøre det samme da den danske mand der brutalt blev myrdet af en indvandre??
Men for at være helt korrekt, så mødte venstrefløjen godt nok op til en demo i Odense for nogle år siden, der gik under parolen "stop voldtægt af danske piger" men det var ikke for at støtte det ellers fine initaitiv, men derimod for at angribe det med sten og flasker.. Så meget for "Stop Volden"
tilføjet af

Hvordan?

Du har da ret i at det ville være ønskeligt at danskere burde dukke op ved et dansk offers ligtog. Men der inviteres ikke til den slags? Desuden gjaldt optoget i eftermiddags langt mere at de er IMOD volden!
Højrefløjen var dog iøjnefaldende fraværende?
How come? Medmindre højrefljen ønsker at volden skal fortsætte?
Lagermann
tilføjet af

Egopleje til kvalmegrænsen

Se mig - læg mærke til mig - har i nu husket at se mig - når jeg deltager i begravelsesoptoget for en tosproget som blev skudt i bandekrigen af nogle andre tosprogede. Er jeg ikke bare godheden selv og politisk korrekt.
Aldrig i livet om de gad deltage i begravelsen hvis det en etnisk dansker der var blevet offer i bandekrigen. Slet ikke hvis der havde været X-factor i TV.
Gud hvor kan jeg få knopper af folk der skal pudse glorie for at sætte fokus på dem selv og deres lille fedtede ego.
tilføjet af

Fordi højrefløjen ved

at det intet hjælper at tage hinanden i hånden og sætte sig i rundkreds og synge freds sange.. det kun venstrefløjs tosser der stadig, efter 25 år forgæves forsøgen, stadig er så naiv at tro den slags virker..
Det eneste der hjælper er at slå hårdt ned imod de kriminelle.. og sende dem ud af landet eller i fængsel..
tilføjet af

Ja det er sjovt...

Eller rettere tragisk.
Hvis vi antager at forældrene til en, af "fremmede" dræbt dansker, ansøgte om tilladelse til et lignende optor, havde svaret med 99,9% sikkerhed været et nej, da den slags ting ikke er en normal ting i danske begravelser.
Hvis man ser TV2 nyhederne lige nu, vil man se at det ikke er helt korrekt at det kun er "fremmede" med i optoget. Et hurtigt overslag vil vise cirka en tredjedel etniske danskere i optoget, afhængig af kameravinklen.
Og så til noget andet.
Den dræbte skal begraves i Irak, og har nogen tænkt på hvordan de irakiske medier vil behandle dette drab?
Skal Danmark atter smædes til som et racistisk land, der hader alle fremmede, og nu åbenbart også myrder dem?
tilføjet af

De er pisse ligeglade

med den døde tosprogede.
Det handlede kun om at promovere sig selv og deres politiske budskab.
Det ville de aldrig gøre hvis det var en etnisk dansker - sæt de blev slået i hartkorn med højreekstreme som sandsynligvis også ville være at finde i den slags tilfælde. Nej så hellere klappe i som en østers og ellers hyle op som en stukken gris når det er en tosproget det undtagelsesvist går ud over (plejer at jo at være danskere).
Ja gu er det da tragisk for den unge mands efterladte, men for hævlede hvor jeg ikke giver fem flade ører for de halalhippier og venstreekstremister der skulle bruge dette begravelsesoptog til at spille selvfede.
tilføjet af

lad os indføre sharia loven

lad os indføre sharia loven, nu når vi er så godt igang. aldrig har jeg i min vildeste fantasi troet at vi i danmark skulle hylde islammen som vi gjorde idag. det er en skammens dag hvor jeg er ked af at være dansker. ville vi i mellemøsten have fået den samme gestus, hvis en kristen blev offer for vold eller noget lign.
hvis ikke der er krig i de lande hvor flygningene kommer fra, hvorfor så ikke sende dem hjem??? det er vel menningen med at være flygning. krigen på balkan er slut irak, afganistan skal bare afsluttes med det samme. indvandere udnytter det danske system på det groveste og vi skal ovenikøbtet også brødføde deres tandløse mødre. de har sgu aldrig arbejdet i deres sølle liv, og så får de i pose og sæk f...... arabere/muslimere. jeg kender danskere der har arbejdet hele deres liv, og allievel bliver de sat af samfundet.
vi skal hurtigst mulig lukke grænserne og alle muslimmere ud af landet..
tilføjet af

Enig og flot skrevet

.....
tilføjet af

Det er der ingen tvivl om

Ellers skal venstrefløjen nok gøre opmærksom på dette... De kan jo få Akkari til at rejse derned
tilføjet af

Undskyld!

Hej Moster Karla
Jeg beklager at en tråd, som skule være en salut til et offer som var aldeles uskyldig, nu bliver trukket gennem den brune højre populistiske søle.
Det bærer jeg en del af skylden for. Jeg burde have vidst bedre. Her er alt for mange som har en interesse i at eskalere, langt mere end i at lægge en dæmper på den kedelige krig vi er vidne til i de københavnske gader.
Lad dem gyde benzin på bålet, måske giver et par forbrændte øjenbryn dem noget at tænke over.
'L'
tilføjet af

Nu tuder du igen..

noget du jo har haft for vane at gøre før i tiden, inden du valgte at stikke halen mellem benene og skride fra SOL..
Start indlægget har intet med at hylde en uskyldig mand der er blevet slået ihjel.. Og det har heller intet med bandekrigen at gøre..
Ellers havde det vel ikke været nødvendig at bruge en ung indvandres død til at lave sådan en demo.. Som skrevet før, så havde du ikke deltaget i en demo hvis det var en protest imod mordet på den danske mand, der blev dræbt af indvandrere.. Det kunne jo ses som racistisk.. Så hellere støtte op om en ½ kriminel indvandre..
At du så nu forsøger at give højrefløjen skylden fordi du/I er gennemskuet, viser jo blot hvor ynkelig venstrefløjen er.. Føj
tilføjet af

Det er nok fordi

Danmark og danske værdier igen bliver trukket gennem sølet... men det fatter du ikke, vel din røde superhumanist...🙁
tilføjet af

danskere har let til stockholmsyndromet

Der skal ikke mange tæsk til før vi samarbejder og føjer os for fremmede magter.
tilføjet af

At være som den danske pøbel, der

ovenstående ikke ønsker fred , men vold, siger os ordentlige danskere, at det er dem vi skal tage afstand fra og få venner blandt indvandrene.
Gid I må stå alene om jeres fremmedhadende bemærkbinger.
Den var ikke til dig Lagermann, men man bliver flov over, at være fra samme land som de danskere, der ikke kan styre deres had og voldelige tilbøjeligheder.
Husk ytringsfrihed er en ret ikke en pligt.
tilføjet af

Himmelråbende usandhed

Måske dig fordi du mangler viden. Men mennesker med viden får ikke Stockholmsyndrom.
tilføjet af

Gennem sølet

Hvordan kan et ligtog gøre det.
Så må karnevallet i København, der er sydamerikansk tradition også gøre det.
Eller Halloween som er amerikansk tradition.
Eller juleaften , der var tysk tradition.
Danskerne er det dummeste folk i verden .
Ikke en eneste tradition har vi opfundet selv, pånær håndbajer i havekolonien, hvor de fleste har drukket hjernen ud og fundet ud af , at de ikke er noget værd på verdenskortet.
Er du repræsentant for sidstnævnte ?
tilføjet af

Borgere fra Nørrebro

Er det svært, at forstå?
tilføjet af

Det hjalp i 60erne

Hvorfor ikke i 2009.
Nej højrefløjen er så middelalderligt at de hellere vil føre krig og have diktatur end klare tingene med diplomati og dialog, som moderne mennesker gør.
tilføjet af

Fordi du er ligeglad

Så er det helt forkert, at pådutte andre din middelalderlige tankegang.
Halalhipper er et nazistisk og dansk folkeparti udtryk, så tak for oplysningen om dit politiske ståsted
tilføjet af

Skulle dit første indlæg

have bare en smule troværdighed, så er den da helt væk nu.. Tak fordi du bekender kulør og viser præcis hvad dit formål var med det første indlæg...
Voldlige tilbøjeligheder?? Er det den døde kriminelle indvandres venner du tænker på?? Eller måske dine venner fra Jagtvej 69 du tænker på??
At få venner blandt indvandrere?? hehe der er vel heller ikke nogle ordenlige danskere der vil være venner med jer..
Og vi er da glade for du føler det samme som vi føler for dig..
Og tør du svare på hvorfor du/i ikke laver den slags demoer når det drejer sig om en dræbt dansker??
Hver gang en indvandre bliver slået ihjel af en dansker, så er i straks ude med jeres latterlige fakkeltog... Er i Racister?
tilføjet af

Du blander ting sammen

Her er tale om en ung indvandrerdreng, der faldt for voldens brutalitet, så hvordan kommer en dansk dreng ind i den debat.
Voldelige tilbøjeligheder har alle de her, der respektløst prøver at ødelægge debatten.
Du kan jo lave et fakkeltog, hvis du vil, hvorfor skal jeg blandes ind i det ?
tilføjet af

Hvor er det ynkeligt

at venstrefløjen vil nedgøre sig selv, i godhedens navn.. Ynkeligt...
tilføjet af

Endnu engang afslører du dig selv

Hvis man virkelig ville stoppe en bandekrig, så ville du nok vide at der kort efter denne indvandres død, blev skudt en helt uskuldig dansk mand af indvandrere med relationer til bandekrigen...
Så det er måske kun drab på kriminelle indvandrere der skal stoppes??
Så din deltagelse for at stoppe bande krigen bliver mere og mere skudt ned...
tilføjet af

Moderne mennesker??

og så snakker du om at prøve noget der IKKE virkelde i 60erne...
Er det nu højrefløjen der fører krig?? Troede bare var der for at stoppe krigen og ikke tog parti??
tilføjet af

Iøvrigt behøver du

ikke bruge falske nicks for at få det til at se ud som flere deler din mening.. Vi ved godt alle familie relaterede navne er fra dig..
tilføjet af

Vil kun takke den unge mand

og hans familie for, at prøve, at få fred på Nørrebro.
Alt det andet hører ikke til i denne debat.
tilføjet af

Hvad der er ynkeligt

er at diskutere et godt og fredeligt initiativ.
tilføjet af

Det virkede, men VKO ville have krig og ufred

og ikke diplomati, og nu kan vi se resultatet.
tilføjet af

Han var en ven

Jeg husker alt godt om Mustafa, sød, ambetiøs, varmhjertet og meget meget mere. Vi var i samme klasse i en sprog skole for over syv år siden. Jeg mødte ham et år siden tilældigt, og han var så lykkelig over at han skulle starter som militær... Han var en stor romantiker og ledte altid efter den eneste ene, som han ikke mødte endnu. Jeg er simpelthen i chock nu, og grædt mange gange over ham. Nu han er på vej til dejlig Irak. Han skrev en sidste digt inden han døde "Mine brødre på jorden. Jeg beder jer om fred.
I skal ikke tage livet af kærligheden. I skal ikke tage livet af duerne" smukt, som om han vidste det at han ville dø af den årsag, at vi folk vælger vold til sidst...
Vile i fred Mustafa...
tilføjet af

Hahaha..

Du kører med klatten, hvad lamseben? I den tid jeg har været borte med halen mellem benene har jeg lært en ting. At jeg ikke skal falde for fristelsen at gå i infight med din slags. Sund fornuft og god tone har samme effekt på jer, som vand på en gås.
Hold bare dine enetaler, dine tilhørere ar vel udgang i weekenden? Måske endda prøveløsladelse.
tilføjet af

Lyder det ikke lidt Sovjetisk??

Alt hvad der ikke deler din mening er ikke velkommen.. Det kunne jo afslører jer som hyklere som skider på den døde indvandre...
Du er en hykler af værst skuffe.. Havde det været den danske mands familie der havde taget dette initaitiv, så havde du aldrig mødt op, og så havde du beskyldt dem for at være racister eller puste til ilden..
tilføjet af

korrekt

...og endnu en ting, med ytringsfriheden følger et ansvar. Jeg er ved din side hele vejen. Det vil være uansvarligt at lade pøbelen herinde få den magt som de fortvivlet søger.
Lagermann
tilføjet af

Helt ærlig Lagermann

Jeg havde forventet mere af dig, end at synke så lavt.. Nu er du næsten noget ned på Rodvads eller LIRS eller hvad de nu ellers hedder, måske det er samme person???
tilføjet af

VKO?? Var det ikke imod bandekrigen der var demo??

eller havde i andre motiver???
Hvis det er nogens skyld der er bandekrig så er det de københavnske hippier fra jagtvej 69 skyld, hvis de kunne stoppe med deres< hash forbrug ville rockere og indvandre ikke have noget at kæmpe for..
Men alt er jo VKO skyld..
tilføjet af

Forsøger du at score??

det skulle man tro som du dog fører dig frem
tilføjet af

Hvor saglig

var den bemærkning lige?
tilføjet af

ikke noget problem

Jeg kan sagtens leve med at skuffe en som dig. Kun folk jeg har respekt for, ønsker jeg ikke at skuffe. Deuden er du på ingen måde kvalificeret modstand. Du er bare et levn fra 1940erne
tilføjet af

husk tandbørsten

Du lyder nøjagtig ligeså(lidt) intelligent som din tandbørste. Fordelen: hver gang du stopper den i munden fordobles din intelligens.
Jøsses hvor er du lost mand. Du må da i den grad være berettiget til førtidspension.
tilføjet af

Hvor dybt vil du synke

i at lufte dit associale jeg.
tilføjet af

Nu viser du en anden side

af din personlighed. Du afslører , at du er dspekuleret. Husk hvad du selv skriver siger ikke noget om andre end digselv.
tilføjet af

Prut mig i øret

professionel! ..igen😉
tilføjet af

Hvor er du sørgelig

Du skriver at jeg ingen modstand er, hvorfor tyr du så til sådanne person angreb, det plejer man ellers ikke at gøre hvis man kan klare sig på andre måder!!! men det har i jo lidt svært ved på venstrefløjen, man husker vel alle hvordan de autonome gik volds-amok da de ikke længere kunne forsvare deres terror-rede..
Hvis du gerne vil lave dine personlige angreb så kom og gør dem face-to-face istedet for at sidde bag din computer og spil smart..
Og hvem er det der prøver at afspore debatten?? men regner med at det var for svart et spørgsmål at svare på..
tilføjet af

tjae ikke å langt som dig

du har jo op til flere gange afsløret dig selv som den hykler du er... At du vil blive ved at nedgøre dig og dine venner er jo kun fint...
tilføjet af

Lad dog barnet

Halløj Karla
Vi to ved jo at det er angsten som driver fremmedhadet. Som du så rigtigt siger, når man peger finger ad nogen så vender 3 af fingrene mod en selv. Med mindre man er slagter, så kan det være at lidt færre fingre peger ad en selv.
De herinde minder meget om børn i deres reaktionsmønstre. Når børn er bange, fløjter eller råber de for at overdøve de tanker/lyde som skræmmer dem. Xenofobi er en angst som vi først fornyligt begyndte at bruge. "Frygten for det fremmede/ukendte" er en abstrus form for angst. Ikke så underligt at svage sjæleer lette ofre for den.
Mvh Lagermann
tilføjet af

"os på venstrefløjen?"

Du tager helt fejl. Jeg hører ikke hjemme på venstrefløjen. Jeg er hverken venstre eller højreorienteret...jeg er VELorienteret.
Men det er igen sådan et eksempel på det du beskylder mig for, og som du så selv i samme åndedrag bruger. Du bruger 'venstrefløjskortet' som et argument alene fordi vedkommende ikke deler dine holdnnger. Hvor lamt er det lige?
tilføjet af

Ja hvor smukt

kan du ikke glorificere det lidt mere. Det skulle aldrig have været tilladt
tilføjet af

Heldigvis har vi demokrati

i Danmark. Vi må gifte os i en flodbølge, hvis vi vil. Vi må holde Halooween, selvom det er en amerikansk tradition. Du må ytre dig , hvis du vil. Men du har ikke pligt til at ytre dig.
Din diktaturstat skulle du bygge ude i himmelrummet.
Vi andre hylder friheden til, at begrave vore døde, som den døde eller den dødes efterlevende kan forestille sig, at den døde gerne vil, det hedder den sidste vilje.
tilføjet af

Herligt og glædeligt

Herligt det ikke lykkes de mørke sjæle og krafter at forhindre den gode ide, at bære den dræbte i ligtog, og dermed vise respekt og støtte til den afdøde, og til alle pårørende!
Glædeligt at se, når danske og "fremmede" kan være sammen i, og om, en god aktion!
Jeg håber, at alle de negative og de fremmed-hadske tænker lidt over, hvorfor de gjorde modstand imod den gode ide med ligtoget.
Kh
Johnny
f/ Partiet for Borgerstyre
Hjemmeside: http://www.partietforborgerstyre.dk
tilføjet af

skide arabere

heldivis er usa en del af vesten. muslimere har intet ud af at være her. jeg håber sgu rockerne udrydder dem som rotter. det er jo ingen hemlighed at de vil overtage verden. selom de fik tilbudt fred de sataner, såvil de jo bare have indført sharia loven, og de er skide ligeglade om det bliver i sverige, norge eller mexico. der kan aldrig blive fred mellem dem og os. vi er for langt fremme og de er 2000 år tilbage. og hvis der er nogle gode muslimere der vil bryde ud, bliver de henrettet eller det der er værere-
tilføjet af

Hvem er vi

hvor manges vegne taler du på, og ved de godt at du taler på deres vegne
tilføjet af

Håber sandelig også

at de danskerer, som er blevet skudt ( ham på Våren på Amager) også få sådan en begravelse igennem Nørrebrogade, men det tror jeg ikke.
I fremtiden skal alle uskyldige der bliver dræbt have sådan en rundtur på Nørrebrogade ik????[l] [l] [l]
tilføjet af

Mist nu ikke forstanden

Prøv, at tænke dig om en gang til, inden du skiver.
tilføjet af

Kondoler nu på dansk vis

og lad være med at sprede mere fjendskab.
Det er altid de efterlevende , der bestemmer hvordan en sidste hilsen skal foregå efter dansk tradition.
tilføjet af

Prøver igen

hvem er vi? På hvis og hvor manges vegne skriver du?
tilføjet af

'Vi' er bl.a mig

Davs
Når mosteren siger 'vi', så inkluderer hun bl.a. mig, da mine holdninger i høj grad falder sammen med 'mosterens'. Det ser ud til at Lagermann gør det samme. VI er langt flere end du tror. VI er bare ikke så synlige eller højtråbende som 'I'.
NickT
tilføjet af

Det var 1

hvor mange flere er der mon??
tilføjet af

'alle muslimske indvandrere'?

Det er generaliserende bemæekninger som denne der gør at folk som du virker umulige at føre en fornuftig debat med.
I disse uger deltager jeg i et kursus, hvor der også er en kvinde med som er muslim. Hun stammer fra Bosnien. Det Bosnien hvor danske soldater vender traumatiserede tilbage fra. Når DE vender tilbage derfra, mærket for livet, hvordan tror du så at folk som den nævnte muslimske kursusdeltager har det efter den gru hun har været igennem?
Det er imonerende så velfungerende hun er. Havde hun ikke selv sagt det, havde vi andre ikke anet at hun er muslim. Intet tørklæde, klædt som de andre kvindelige kursusdeltagere. Der er kun EN ting som viser at hun er muslim, hun spiser ikke gris. Vi har også en pæredansk kvinde på holdet som er veganer. Hun spiser intet kød, ingen mælkeprodukter, intet hvidt brød osv. Sig mig lige hvorfor jeg skulle kigge skævt til den muslimske kvinde?
Dine generaliseringer holder ilden igang, da de gyder benzin på bålet.
Venlig hilsen NickT
tilføjet af

Måske...

..ser du kun en, fordi jeg var den som faldt over denne debat. Måske har mine meningsfælder bedre at gøre end at sidde her og debattere? Tror du ikke at man kan have en holdning uden at have trangen til at give udtryk for den?
Jeg nævnte nu også Lagermann :o)
Go søndag, NickT
tilføjet af

De 3000 ved ligtoget

har du ikke regnet med. Så er der de 85 % der ikke stemmer på DF.
tilføjet af

Du hedder klaphatten,

men du behøver ikke opføre dig som sådan en.
Kan du sige undskyld.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.