2tilføjet af

243 fyres i Vejen.

Virksomheden flytter til udlandet. Det er ikke det eneste firma der gør det. Nogen ønsker billig arbejdskraft. Så er det nok på tide , at lave lidt om på arbejdsmarkedet. Det må ikke være et problem at være arbejdsløs , hverken økonomisk eller menneskeligt. Nogen arbejdsløse har en meget lille indtægt , og tvinges til at arbejde . En tur på kommunen , alt ødelægges. Læs *hvad siger loven* , bilen af med den , lidt opsparing gøres til et problem. De snuser i ens økonomi , det er en grim oplevelse. Behandl de arbejdsløse på en rimelig måde.
tilføjet af

Fyringer..

Hej Åbenraamand...Ja det er altid ubehageligt og kedeligt at blive fyret. Det samfund som er ved at blive skruet sammen er så gennemsyret af mistro til naboen at det er til at blive flov over. Men underligt nok er det så bare sådan at dem som mistror andre farer i flint hvis de selv skal kigges efter i sømmene. Nidkærheden længe leve. Men med den bonderegering som burde jages af h..til kan det ikke blive anderledes. Efter min mening har den siddende regering endnu ikke gjort noget politisk der rykker noget og gør noget ved den stigende arbejdsløshed. Jeg tror at det hele ender med at alt det der gør politisk ondt bliver overladt til S og R.
Men som du beskriver det har det altid været. Du må ikke have noget hvis du bliver arbejdsløs. En arbejdsløs i dag bliver efter min mening behandlet som det rene skidt.
Det samme gør syge. Og så siger man at Danmark er et dejligt land at leve i. Der er også dejligt...men det kræver blot at du har en guldklump i røven og er politiker. Kors i røven hvor er det flovt at være dansker.
tilføjet af

Det er et` kaos det hele.

Hej Fistlar.Man bliver arbejdsløs , alt bliver ødelagt , jeg forstår det ikke. Enten har man et arbejde , eller også får man en eller anden økonomisk hjælp ( sådan burde det være) . Nogen er uheldige at de skal på kommunen for at få hjælp. De snuser i økonomien ( private bank papirer skal de have) , bilen af med den. Enlige har en meget lille indtægt , og arbejdstvang ?? Er man uheldig har man en lille indtægt , og skal betale pengene tilbage. Bedst er det selvfølgelig at være medlem af fagforening og a-kasse. Der kan ske mange *sociale begivenheder * , og man er nød til at bede kommunen om hjælp. Prøv også at se på en side der hedder : www.ladk.dk Dem støtter jeg. For god ordens skyld , er jeg en af de *heldige*som har et arbejde. Arbejdsløsheds problemerne , sociale problemer , er noget jeg går meget op i , da jeg selv har været igennem mange problemer selv. Derfor hjælper jeg gerne andre mennesker.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.