18tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

3.800 dør årligt af KOL. Der dør hver dag 10 patienter af KOL. Mange ved ikke de har KOL og lever med sygdommen, uden der skrides ind før det er for sent. Lægerne kunne ellers måle lungefunktionen, men der mangler penge og ressourcer.
Dette selvom om myndighederne har udsendt retningslinjer om at rygere og eksrygere over 35 år med symptomer skal tilbydes et tjek.
Læger svigter KOL-patienter
Men selvfølgelig er det ikke en selv der får KOL eller lungekræften 🙂 🙂
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

3.800 dør årligt af KOL. Der dør hver dag 10 patienter af KOL. Mange ved ikke de har KOL og lever med sygdommen, uden der skrides ind før det er for sent. Lægerne kunne ellers måle lungefunktionen, men der mangler penge og ressourcer.
Dette selvom om myndighederne har udsendt retningslinjer om at rygere og eksrygere over 35 år med symptomer skal tilbydes et tjek.
Læger svigter KOL-patienter
Men selvfølgelig er det ikke en selv der får KOL eller lungekræften 🙂 🙂


Ja, de lever med sygdommen mens de uforstyrret pulser videre.... [:X]
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

3.800 dør årligt af KOL. Der dør hver dag 10 patienter af KOL. Mange ved ikke de har KOL og lever med sygdommen, uden der skrides ind før det er for sent. Lægerne kunne ellers måle lungefunktionen, men der mangler penge og ressourcer.
Dette selvom om myndighederne har udsendt retningslinjer om at rygere og eksrygere over 35 år med symptomer skal tilbydes et tjek.
Læger svigter KOL-patienter
Men selvfølgelig er det ikke en selv der får KOL eller lungekræften 🙂 🙂

Det kan du sagtens få 😉
Hvis du læste noget faglitteratur i stedet for EkstrBladet, ville du vide, at læger på Skejby Sygehus i marts 2009 offentliggjorde deres forskningsresultater vedrørende KOL, og konklusionerne er: hvis DIN krop producerer for lidt af et bestemt enzym, får du KOL [!] Det er allså ikke pga. aktiv eller passiv rygning, men din EGEN krop, der er skyld i sygdommen,
Forøvrigt påviste to israelske forskere allerede i 2003 det sammme ved lungekræft [!]
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

Der tager du så fejl. Det er rygningen der er trickeren. Det er også derfor det primært er rygere der får KOL. På samme måde som lungekræft 🙂
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

Læs og forstå...
http://www.lunge.dk/kol

Der tager du så fejl. Det er rygningen der er trickeren. Det er også derfor det primært er rygere der får KOL. På samme måde som lungekræft 🙂
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

Folk rakker ned på rygere af alverdens grunde. "Vi er for dyre for samfundet" Så må det sgu da være fedt at størsteparten ikke er en belastning for samfundet fordi de ikke ved at de har KOL
Vi dør bare uden at vide hvorfor....
Eller hvad ??
3.800 dør årligt af KOL. Der dør hver dag 10 patienter af KOL. Mange ved ikke de har KOL og lever med sygdommen, uden der skrides ind før det er for sent. Lægerne kunne ellers måle lungefunktionen, men der mangler penge og ressourcer.
Dette selvom om myndighederne har udsendt retningslinjer om at rygere og eksrygere over 35 år med symptomer skal tilbydes et tjek.
Læger svigter KOL-patienter
Men selvfølgelig er det ikke en selv der får KOL eller lungekræften 🙂 🙂
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

Den statestik er ikke brugbar.
Det er i dag så moderne, at kalde KOL for rygerlunger, at mange der aldrig har røget, men som får KOL, får diagnosen "rygerlunger".
Min morfar, der aldrig havde røget, fik til sidst en lungebetændelse, og lægerne kaldte det rygerlunger, og han gik bort med den diagnose.
Desuden er den mest almindelige dødsårsag lungebetændelse hos ældre. Hvis man kalder det rygerlunger hos flertallet, så får man naturligvis nogle helt forkerte tal.
Så jeg giver ikke en skid for den statestik.
Og jeg ryger ikke selv.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Se nu lidt lyst på det.

3.800 som ikke skal havde folkepension, og som har betale måske 50-Kr om dagen i afgifte på de smøjer, bedre kan det da ikke blive for samfundet, hvorfor sætter de ikke prisen ned på smøjer, så kan de måske sparre pension til 10.000- hvert år 😃 .
Der er jo tale om indtil flere lønninger til ministrene [:X] , de har sgu da heller ikke en dyt forstand på økonomi.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

nu skal i fandme holde jeres kæææ ja det er rigtigt at folk kan have rygerlunger ell. kol af røg, men hvad med at de fjernede at den bilos som er ligeså farlig afbrændinger,kemikalier og meget andet før de går efter rygere og især os ældre, jeg holder fandme ikke op og har sletikke nogen intenssioner om at gøre det og skulle smøgerne blive så dyre må jeg gå efter smuglersmøger eller tage til tyskland for holde op no way
tilføjet af

Fra en glad ryger

Kære venner nu skal I bare høre: Jeg har da skam røget hele mit voksne liv og hold da op, hvor er det da bare skønt. Det er da alle tider noget der er med til at holde livsmodet oppe. Jeg kunne da aldrig finde på at undlade at ryge, om der måtte være nogle af de pjevsede fintfølende ikkerygere tilstede. Dem blæser jeg da bare en stor sort rødsky på! MIG skal de fandengalmene ikke komme rendende her og fortælle noget som helst. Er det forstået!?
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Fra en glad ryger

Nej vel? Det minder mig om de trange år under krigen i fyrrene, hvor tobak ikke var til at opdrive. Når vi om sommeren klippede hækken rundt om vores kolonihavehus tørrede vi afklippet og rullede det sammen. Så havde vi noget at ryge på hele vinteren. Og skulle det ikke række var det heldigvis mere brugt med heste-køretøjer i de tider. Efterladenskaberne efter hestene kunne også snildt bruges som brændsel i merskumspiberne, når det havde ligget til tørring og afsvalning.
tilføjet af

Fra en glad ryger

Ok.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

undre mig du altid stoler på ting uden at undersøge ting
De vigtigste symptomer er åndenød, tilbagevendende » lungeinfektioner, » hoste og opspyt. Når sygdommen skrider frem, kan den udtalte åndenød føre til, at du bliver bevægelseshæmmet og får meget dårlig kondition
så sig ikke folk ikke ved det hvis de ikke trækker vejret eller har typisk lungeinfektioner :P
stærk luftforurening på arbejdspladsen kan også være med til, at du udvikler KOL. Almindelig byforurening og passiv rygning spiller her en mindre rolle, men kan forværre dine symptomer, hvis du allerede har sygdommen.
Tja.... og så ryger, så krasser de. men er jo smøgerne de dør af ikk??
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

Pjat, de ting kan skyldes alt muligt andet end rygning. Før røg alle raske mænd. Det er sådan set en del af vor gode danske kulturarv.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Hvad vil du gøre ved det

?
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

er det ikke lige det jeg skriver?
tilføjet af

Hvad vil du gøre ved det

?

sænke prisen, så der bliver købt mer tobak. = flere penge i kassen
lovgive at hvis man vil sikre sig mod at dø af smøger- skal man betale afgift på at man ikke må dø af det--- penge i kassen
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

nu er det jo sådan at 4 ud af 10 der får rygerlunger er ikke rygere, sygdommen rammer alle i samfundet.
tilføjet af

200.000 har rygerlunger uden at vide det

Der tager du fejl mester , 4 ud af 10 er ikke rygere.
I vores familie er der 5 der har haft sygdommen og her er ingen rygere.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.