4tilføjet af

144.000 = Løgn og Latin!

.................Disse 144.000's fortrinsret, samt, ud i egen Indbildning Jehovas Vidners særstilling ved "Harmageddon", er "Løgn og Latin", ifølge Bibelens:
Johannes-Evangeliet Kapitel 3 - Vers 16
Der står HØJT OG TYDELIGT:
v16 For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv!
Eller som en frafalden JV'er udtrykker det:
__C&P__
WHO SO EVER!

FOR GOD SO LOVED THE WORLD THAT HE GAVE
HIS ONLY BEGOTTEN SON THAT WHO SO EVER
BELIEVETH IN HIM SHOULD NOT PERISH
BUT HAVE EVERLASTING LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!

YES "WHO SO EVER" NOT 144,000 OR AN
ANNOINTED CLASS OR THE FAITHFUL & DISCREET SLAVE!!!!!!

NO IT SAYS "WHO SO EVER"!!!!!!!!
(John 3:16)

__C&P_slut___
Samme vigtige Information får vi også fra:
Romerbrevet: Kapitel 10 vers 9-13
Hvor der står skrevet:
v9 For hvis du med din mund bekender, at Jesus er Herre, og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses. v10 For med hjertet tror man til retfærdighed, med munden bekender man til frelse, v11 for Skriften siger: »Ingen, som tror på ham, skal blive til skamme.« v12 Der er ingen forskel på jøder og grækere; alle har den samme Herre, rig nok for alle, som påkalder ham, v13 for »enhver, som påkalder Herrens navn, skal frelses«.

Vers 13 Siger jo dette Rent ud:
v13 for »enhver, som påkalder Herrens navn, skal frelses«.
Bibelen siger her:
Intet om 144.000 - Intet med en Fortrinsstilling til nogle enkelte fanatikere! (som mere hører ind under 5.Mosebog 18:20-22 qua alle deres syge profetier!)

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

De 144000

Hej Jalmar
Lige for en god ordens skyld. De 144000 som omtales i Johannes Åbenbaring er jødekristne. Den første kristne kirke skelnede nemlig klart imellem jødekristne og hedningekristne fra nationerne.
Teksten gør dette 100% klart. Den præciserer eksempelvis, at de 144000 er sammensat af 12000 fra hver af de 12 stammer i Israel. Om "den store skare" (som tydeligvis er en anden gruppe end de 144000 jødekristne) siges der derimod:
"Derefter så jeg, og se, der var en stor skare, som ingen kunne tælle, af alle folkeslag og stammer, folk og tungemål; de stod foran tronen og foran Lammet, klædt i hvide klæder og med palmegrene i hænderne" Åb 7:9
af alle folkeslag og stammer, folk og tungemål - dette er ikke jøder, men hedningekristne. Johannes var klar over, at der var 144000 jødekristne, men denne anden skare var så stor, at ingen kunne tælle dem (kirken blev hurtigt en "hedningekirke").
Så enkel er den rigtige forklaring om, hvem de 144000 er, faktisk!
tilføjet af

again takker for svaret.........................

.............havde startet med noget andet, da jeg "faldt" over denne stidligere JV's side, hvor han skriver dette!
http://www.agapeministry.net/

NB. jeg savner din kommentar til:
http://www.jehovahswitnesstruth.com/menu.html
Jeg har svært ved at se andet, end at den beviser JV's svagheder. eller også skal jeg øve mit engelske lidt mere!

Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

Mine kommentarer

Jeg er egentligt ikke så imponeret af den side, men det er nok mest et temperaments spørgsmål. Jeg synes den ret konsekvent springer over, hvor gærdet er lavest. Men den har da sine stærke sider - især kan jeg godt lide afsnittet om JV kunst samt afsnittet om JV's relationer til adventismen.
tilføjet af

Hvis Hedninge som undertegnede.......................

................skal have noget ud af en sådan side, skal den så egentlig ikke også springe der, hvor enhver kan forstå den?

Mange hilsner
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.