26tilføjet af

10.000 irakere hjemsendes...

Fra Sverige!
http://politiken.dk/udland/article783138.ece
Eller sagt på en anden måde, ca 1 ud af 4...
Det sætter jo sagen om vores 22 lidt i relief. 😮

Måske er det alligevel en ide at lytte en smule til dem der vil have svenske tilstande i DK... 😉

Og man undres over hvorfor at dem der gerne vil fremstille sig selv som den barmhjertige samaritaner vil det samme som i Sverige? 😮
tilføjet af

pia

De svensker er helt rigtige, gid det var i Danmark, det skulle bare være 100000.
Ud væk, kan de dog ikke fatte at de ikke er velkommen her ?
tilføjet af

JA, svenskerne er HELT rigtige på den, her

For hvis du LÆSER artiklen, så står der at den asylpolitik de fører, er under stigende kritik. Den betragtes som kynisk, og der følger sager ud af den måde de har behandlet flygtningene på indtil nu. Sverige er, i modsætning til Danmark, et af de europæiske lande der har modtaget flest flygtninge. Derfor er det klart deres tal er langt højere end vores. Men det gør jo egentlig bare vores grund til at skamme os over vores måde at behandle vores medmennesker på endnu større.
Den massive kritik Sverige har modtaget var især forårsaget af en mand der var blevet udvist, hjemsendt og var i så forfærdelig fare i sit hjemland, at han var nødt til igen at flygte, og OPNÅEDE derefter flygtningestatus i et andet land.
Desuden hvis du eller magter at læse hele artiklen igennem, står der, at i Sverige hjemsender man ingen flygtninge under vold.
Og en tredie ting: Sveriges flygtningepolitik ventes ændret i løbet af efteråret.
Så ja, svenskerne er HELT rigtigt på den - det går SLET ikke at
tilføjet af

Det er irrelevant!

Mange i DK ønsker det samme som man har i Sverige NU! 😉
Ikke hvad enkelte svenskere går og drømmer om...
tilføjet af

Hjemmesendes

Citat:Sverige tvangsudviser irakere på stribe
Sverige vil sende over 10.000 afviste asylansøgere retur til Irak. De første 323 er allerede sendt afsted. Citat slut
Ja det er sgu dejligt der er nogen der gider at tage sig sammen og sender dem hjem til deres stenhytter igen.
Og at der er taget flere ind i Sverige end i Danmark kan jo tænkes at det er fordi Sverige er betydeligt større end Danmark
tilføjet af

"Hvad Sverige gør, er altid det rigtige"??

Ja, man kan diskutere længe og inderligt, om det er nogen god ide at bryde konventionerne. Hvordan Rønn kan påstå, at det slet ikke er det, der sker, forstår jeg ikke. Konen gav da heller ikke nogen uddybende forklaring (Nyhederne i dag).
Men faktum er, at Sverige har en lempeligere asyllov. Sverige anerkender flere flygtninge.
I Sverige kan asylansøgere også fx arbejde, og det hjælper dem til ikke at blive syge. Mao. undgår man måske at give så mange humanitære opholdstilladelser som i Danmark (en fjerdedel af årets anerkendte flygtninge i DK er her med humanitær opholdstilladelse, Berlingeren forleden).
Det sætter også tingene lidt i relief.

"Det har ikke skortet på kritik af de danske asylforhold i den seneste uge. Psykologer, psykiatere, læger, EU’s flygtningenævn (ECRE) og en lang række interesse- og ekspertorganisationer har peget på, at de danske forhold på asylcentrene er uanstændige og ude af harmoni med menneskerettighederne.
Heriblandt har Institut for Menneskerettigheder (IMR) foreslået, at asylansøgernes psykiske helbred kan blive bedre, hvis de får mulighed for at bo og arbejde udenfor centrene. Dermed vil Danmark også gøre mere for at leve op til sine internationale forpligtelser, mener instituttet.
Nu viser en ny svensk undersøgelse, at asylansøgere, der har mulighed for at bo og arbejde udenfor centrene, også får det mærkbart bedre psykisk.
- Den svenske undersøgelse bygger på asylansøgernes egne oplevelser. Og den viser, at det har stor betydning for asylansøgernes psykiske helbred, at de får mulighed for at komme ud og tage aktivt del i samfundet, fortæller IMR afdelingsleder Birgitte Kofod Olsen til Ritzau.
Overdrevet frygt
Selvom man ikke uden videre kan overføre sådanne erfaringer fra Sverige til Danmark, så fastholder hun alligevel, at undersøgelsen giver et vigtigt fingerpeg til Danmark. Nemlig at vi må tænke i andre baner end i dag, hvor vi ifølge Birgitte Kofod Olsen hverken sikrer asylansøgernes sundhed og dermed heller ikke effektivt beskytter deres rettigheder.
Af undersøgelsens konklusioner fremgår det også, kun 50 - 60% procent af asylansøgerne overhovedet ønsker at tage imod tilbuddet. Det betyder ifølge Birgitte Kofod Olsen, at frygten for at landet bliver overrendt af asylansøgere, der ikke vil rejse hjem, er stærkt overdrevet.
- Der ikke noget belæg for den frygt. Tværtimod er det meget mere nærliggende at forestille sig, at asylansøgere, der har det godt psykisk, også vil være mere tilbøjelige til at acceptere hjemrejsen, end flygtninge der som i dag er syge og deprimerede, fastslår hun overfor Ritzau i dag.
Se mere om undersøgelsen i boksen til højre. Du kan hente den her".
kilde - institut for menneskerettigheder
tilføjet af

Fordrejning fra din side igen?

😮Hvad er du ude i
tilføjet af

Du fatter som sædvanlig ikke en meter

LÆS nu sagen ORDENTLIGT. Det er den svenske REGERING der er parat til at ændre måderne. Diskussionen går på om det er TOLKNINGEN af en gammel lov eller om det er behovet for en ny lov der skal i spil, men en ting er sikkert - den politik som du, "dommer" og I andre DF-liderlige personer får orgasme af, den skal UD. Den er under kritik fra professorer, Migrationsudvalg og FN's Flygtningehøjkommisariat. Så læs nu bare tingene ordentligt. Så kan vi snakke om sagerne bagefter.
Her er lidt hjælp til forståelse:
http://politiken.dk/udland/article338833.ece
tilføjet af

Måske

ville svenskerne ikke presse sådan på for at stramme loven, hvis ikke DK dels tørrede flygtninge af på dem ved at have strammere love - og samtidig vendte det blinde øje til, at folk rejser videre og søger asyl i resten af Norden. Hvilken dobbeltmoral[:|]
tilføjet af

Sæføli

grænsen til at Danmark er så lille, at der kun kan komme tre irakerne ind på én gang, så vennerne gad ikke vente og gik mod Sverige😃
tilføjet af

Det stopper ikke der

Sverige har modtaget 40.000 irakiske indvandrere siden 2002.
Gad vide hvor mange af dem der har nær familie med kæmpestore indtægter i Irak ????
tilføjet af

Hvad er problemet så?

Hvis en voksen person ikke er gift, har ingen andre nogen forsørgerpligt ift den person.
Og måske arbejder de indvandrere endda? Jeg ved ikke, hvor du har din oplysning fra.
tilføjet af

læs selv

Det viser en telefonrundspørge, som det svenske nyhedsbureau, TT, har gennemført.
Du fatter da heller ikke en meter, din kilde er som overstående, en telefonrundspørge - til hvem? specifikt, Jeg vil til enhver tid kunne lave en tilsvarende undersøgelse, hvis jeg ikke skal dokumentere hvem jeg har ringet, hvilke kriterier jeg har udvalgt,og hvilke spørgsmål jeg har stillet.
Det er altså en tynd dokumentation.
tilføjet af

50 mio. udvises fra Europa

i de kommende 50år og ingen tillades ophold.
tilføjet af

Tjaeh

Nu er der jo blevet afsløret nogle socialbedragere herhjemme, er procentdelen den samme ud af de mange flere i Sverige giver det nogle stykker.
tilføjet af

Procentdelen?

Hvor mange er da blevet afsløret?? Hvis det er de irakiske politikere, du taler om, så er problemet tilsyneladende, at de får lønnen udbetalt KONTANT. Det gør det jo ikke nemmere at hitte rede på, hvad de tjener.
tilføjet af

Er det nu også sandt?

I Sverige er der ca 45.000 irakere...
I DK er der ca 11.000 irakere...
Sverige vil tilsyneladende udvise 10.000 irakere...
I DK står ca 500 overfor en udvisning...
Sverige planlægger med andre ord at udvis 1 ud af 4, hvor DK planlægger at udvise 1 ud af 20...

Hvis DK skulle udvise ligeså massivt, så skulle vi faktisk tvangshjemsende ca 2.500 irakere, eller 125 gange flere end de 22 som vi sendte hjem... 😮 😮 😮

Nu er tromle70 en af de debattører som gerne ønsker svenske forhold...
Hvordan syntes du at det harmonerer i forhold til det antal som vi har hjemsendt?
tilføjet af

Hva ba?

Mener du nu ikke længere at svenskerne er barmhjertige?
Mener du virkelig at dette folkefærd vil til at sortere flygtninge fra?
tilføjet af

Tromle70 ikke enig?

Er dette ikke dit indlæg?
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=206&posting=1783968
Og er dette ikke dine egne ord?
"2 - Efter min mening skulle vi have samme asyllove som nabolandenes."
Hvad er så fordrejningen?

Det kan vel ikke misforståes!
Og dog...
Enten vil du have det som svenskerne har det nu...
Og så har jeg vist ikke forvrænget noget 😉
eller
Du vil have at svenskernes lovgivning fremover også skal gælde danmark! 😮
Og hvis det er sagen, så har du vist bosat dig i det forkerte land! 😃
tilføjet af

Hvis du forholdt dig til antallet af irakere

med en aktuel flygtningesag, kunne vi snakke om det.
tilføjet af

Fat dig nu sammen

Svenskerne har lempeligere asyllove. Det er bare et faktum. De arbejder i øjeblikket på at stramme dem, desværre.
Jeg har ikke fulgt de svenske irakersager. Det er meget muligt, at der er kommet mange flere irakere til Sverige, fordi Sverige har en politik om, at asylansøgere gerne må arbejde, og det trives de meget bedre med.
tilføjet af

10.000 trives...

Med en kommende udvisning? 😮

Jamen så siger vi det... 😉

Og vi tror iøvrigt også på at tromle70 vil udvise en eneste som har været på arbejdsmarkedet i DK...

Og så lige på den med storken! 😃
tilføjet af

Dig og dit talcirkus

Tror du jeg er idiot? Nå, jeg har andet at lave. Men du kan da læse den artikel, jeg kopierede ind fra Institut for Menneskerettigheder, siden du keder dig så meget
tilføjet af

Sverige og Danmark krænker FNs flygtninge-

konvention.
"FN’s organisation med ansvar for flygtninge, UNHCR, retter en ny og skarp kritik mod den tvangshjemsendelse af irakiske asylansøgere, der praktiseres af både Danmark og Sverige.
Ifølge UNHCR krænker hjemsendelserne det mest centrale punkt i FN’s flygtningekonvention – nemlig konventionens artikel om såkaldt non-refoulement, der pålægger stater ikke at hjemsende mennesker til forfølgelse, tortur eller en umenneskelig eller nedværdigende situation."
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24901954.html
tilføjet af

FN og min bare

Hvem kan efterhånden tage denne utroværdige islamstyret organitation alvorligt, de kommer med nogle udtalelser der intet har med virkeligheden at gøre. Nedlæg denne utidssvarende korrupte organitation omgående.
tilføjet af

Stort set alle irakere bør hjemsendes

De opfylder ikke kravene til at få asyl, men hvem vil ikke gerne have fri bolig og livsvarig invalidepension i Danmark, når man ikke gider at arbejde. Dem med evnerne bliver i Irak og scorer kassen.
tilføjet af

Tumlingen er 24/7 spammer

Sammen med lagerman og again, alle sympatisanter med de voldelige fra kirkeasyl. Man skulle tro de fik penge fra Iran. Ingen med jobs eller et almindeligt liv ville have så meget tid som dem.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.